Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 80/94 in 56/98), Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01 in 30/02) in na podlagi 16. člena Statuta Občine Hodoš (Uradni list RS, št. 47/99 in 31/01) je Občinski svet občine Hodoš na 18. redni seji dne 31. 3. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Hodoš za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Hodoš za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Proračun občine sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov proračuna, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja proračuna.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjih
Skupina/podskupina kontov Proračun za leto 2005
I. Skupaj prihodki
(70+71+72+73+74) 119.532
Tekoči prihodki (70+71) 24.724
70 Davčni prihodki (700+703+704+706) 10.714
700 Davki na dohodek in dobiček 5.124
703 Davki na premoženje 3.255
704 Domači davki na blago in storitve 2.335
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki (710+711+712+713+714) 14.010
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 210
711 Takse in pristojbine 500
712 Denarne kazni –
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 13.300
72 Kapitalski prihodki (720+721+722) 100
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 100
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nemat. premoženja –
73 Prejete donacije (730+731+732) 670
730 Prejete donacije iz domačih virov 670
731 Prejete donacije iz tujine –
732 Donacije za odpravo posledic naravnih nesreč –
74 Transferni prihodki (740+741) 94.038
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinan. institucij 94.038
741 Prejeta sredstva
iz državnega proračuna iz sredstev EU –
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 119.522
40 Tekoči odhodki (400+401+402+403+409) 32.510
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 10.500
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 1.880
402 Izdatki za blago in storitve 17.330
403 Plačila domačih obresti 700
409 Rezerve 2.100
41 Tekoči transferi (410+411+412+413+414) 22.347
410 Subvencije 1.200
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 13.150
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 5.220
413 Drugi tekoči domači transferi 2.777
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki (420) 57.965
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 57.965
43 Investicijski transferi (431+432) 6.700
431 Investicijski transferi pravnim
in fiz. osebam, ki niso pror. upor. –
432 Invest. transferi pror. uporabnikom 6.700
III. Proračunski presežek (I.-II.)
(proračunski primanjkljaj) 10
B) Račun finančnih terjatev in naložb –
IV. Prejeta vračina danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752) –
75. Prejeta vračila danih posojil –
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. Dana posojila in povečanje kapital. deležev
(440+441+442+443) –
44. Dana posojila in povečanje kapital. deležev –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
443 Povečanje nam. prem. v javnih skladih
in drugih pravn. os. javn. prava,
ki imajo prem. v svoji lasti –
VI. Prejeta minus dana posojila
in sprem. kapitalskih deležev (IV.-V.) –
C) Račun financiranja –
VII. Zadolževanje (500) 15.000
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje 15.000
VIII. Odplačila dolga (550) 2.405
55. Odplačila dolga 2.405
550 Odplačila domačega dolga 2.405
IX. Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) 12.605
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.) 12.595
XI. Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX=-III.) -10
XII. Stanje sredstev na računih 31.12. preteklega leta 1.595
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po področjih funkcionalne klasifikacije javnofinančnih izdatkov in posebni del ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
4. člen
Sredstva za redne dejavnosti proračunskih uporabnikov se nakazujejo praviloma kot mesečne akontacije v odvisnoti od zapadlih obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
5. člen
Župan lahko prerazporedi sredstva proračuna med postavkami in področji proračuna oziroma pri neposrednem uporabniku:
– če nastanejo za to utemljeni razlogi,
– če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih ali če to narekujeta dinamika izvajanja investicij in realizacija investicij.
6. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervacijo v višini do 1,5% prejemkov proračuna.
Sredstva se uporabljajo za financiranje:
– nepredvidenih nalog, za katere v proračunu niso zagotovoljena sredstva, in za namene, za katere se med letom izkaže, da zanje v proračunu niso bila zagotovoljena sredstva v zadostnem obsegu.
Porabljena sredstva za proračunsko rezervacijo se razporedijo pri uporabnikih na postavko, na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, se odpre nova postavka.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan in s tem seznanja občinski svet.
7. člen
Od vseh prihodkov proračuna za leto 2005, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se izloči 0,5% proračunske rezerve Občine Hodoš.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99) župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna in se pooblašča, da odloča o:
– uporabi sredstev za enkratno dotacijo v zvezi z raznimi večjimi kulturnimi in športnimi prireditvami ter za razvoj športa,
– uporabi sredstev za funkcionalne izdatke, materialne izdatke občinske uprave in organov ter sredstev za društva in organizacije,
– uporabi sredstev za zaščito in reševanje,
– uporabi sredstev, razporejenih za investicije in druge odhodke investicijskega značaja ter za amortizacijo,
– o izbiri izvajalca na podlagi javnih razpisov za izbiro izvajalca oziroma zbiranja ponudb za blago, gradbena dela in storitve, ki se izvajajo na podlagi zagotovojenih sredstev po posameznih postavkah, sprejetih v občinskem proračunu,
– da odloča o pridobitvi oziroma odtujitvi premoženja občine v skladu s statutom občine.
9. člen
Če se po sprejemu proračuna občine za tekoče leto sprejme odlok ali sklep občinskega sveta, na podlagi katerega nastopijo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prihodkov ali zadolžitev oziroma z sočasnim zmanjšanjem drugih postavk proračuna.
V proračunu tekočega leta se najprej zagotovijo sredstva za pokrivanje že nastalih obveznosti iz prejšnjih let in odplačilo najetih kreditov v skladu z njihovim načrtom odplačevanja.
10. člen
Župan je dolžan izvajati proračun v vseh postavkah skladno s sprejetim proračunom in o uporabi sredstev poročati občinskemu svetu.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Občina se lahko dologoročno zadolži v skladu z zakonom o financiranju občin, zakonom o javnih financah in uredbo o zadolževanju občin. Če proračunski prihodki pritekajo neenakomerno, se lahko za začasno kritje odhodkov porabijo:
1. sredstva rezerv občine,
2. najame posojilo do 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
Od najetja posojila pod 2. točko tega člena odloča župan oziroma občinski svet v skladu z določili statuta občine.
12. člen
Javna podjetja ali javnih zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
O soglasju odloča občinski svet.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
Nabavo materiala in opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve je treba oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
14. člen
Na predlog župana lahko občinski svet določi udeležbo oziroma sofinanciranje občanov pri posameznih delih širšega pomena.
15. člen
Občinski svet lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
16. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na TRR proračuna po načelu dobrega gospodarja razpolaga župan.
17. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Hodoš v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep župana.
18. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 022/05-BK
Hodoš, dne 31. marca 2005.
Župan
Občine Hodoš
Ludvik Orban l. r.