Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 74/98, 70/00, 51/02), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena Statuta Občine Borovnica (Uradni list RS, št. 42/99, 17/00, in Naš časopis, december 2001) je Občinski svet občine Borovnica na 7. izredni seji dne 7. 4. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Borovnica za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Borovnica za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo za namene, ki so določeni z zakoni in občinskimi odloki ter drugimi predpisi.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjev
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 560.670
Tekoči prihodki (70+71) 342.258
70 Davčni prihodki 309.882
700 Davki na dohodek in dobiček 247.039
703 Davki na premoženje 28.437
704 Domači davki na blago in storitve 34.406
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 32.376
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 15.170
711 Takse in pristojbine 1.781
712 Denarne kazni 125
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 15.300
72 Kapitalski prihodki 104.600
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 93.000
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 11.600
73 Prejete donacije –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 113.812
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 113.812
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 782.520
40 Tekoči odhodki 129.957
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 21.287
401 Prispevki delodajalcev 4.750
402 Izdatki za blago in storitve 100.420
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 3.300
41 Tekoči transferi 202.682
410 Subvencije 7.030
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 109.570
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 22.689
413 Drugi tekoči domači transferi 63.393
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 411.781
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 411.781
43 Investicijski transferi 38.100
430 Investicijski transferi 38.100
III. Proračunski presežek (I.-II.) -221.850
(proračunski primanjkljaj)
B) Račun finančnih terjatev in naložb
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------------
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750-751-752) 1.500
75 Prejeta vračila danih posojil 1.500
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije 1.500
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih
deležev (440+441+442) 800
44 Dana posijala in povečanje kapitalskih deležev 800
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin
in naslova privatizacije 800
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) 700
VII. Skupni presežek oziroma primanjkljaj (III.-VI.) -221.150
C) Račun financiranja
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------------
VIII. Zadolževanje (500)
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje
IX. Odplačila dolga (550)
55 Odplačila dolga
550 Odplačila domačega dolga
X. Neto zadolževanje (VIII.-IX.)
XI. Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih
(VII.-VIII.-IX.) -221.150
XII. Stanje sredstev na računih
na dan 31.12. preteklega leta 221.150
------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih porabe, in posebni del po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni kontov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni načrt RS, št. 71/93), ki se uporabljajo za nakup opreme za zagotavljanje požarne varnosti,
– prihodki takse za vzdrževanje gozdnih cest, ki se uporabljajo za vzdrževanje gozdnih cest,
– prihodki republiške takse za obremenjevanje voda, ki se uporabljajo za financiranje investicij v odvajanje in čiščenje meteornih in fekalnih voda,
– namensko zbrani prispevki občanov za izvajanje tekočih in investicijskih nalog.
4. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je zadolžen, da med letom usklajuje skupno bilanco prihodkov in odhodkov. V skladu z usmeritvami Republike Slovenije za področje javnih financ.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan v mesecu juliju in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
5. člen
Župan je pooblaščen, da:
– razporeja sredstva splošne proračunske rezerve za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob spremljanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev,
– odloča o dinamiki porabe sredstev tekoče porabe,
– odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje nalog javne porabe in zagotavljanje likvidnosti, do višine 5% prejemnikov proračuna, z poplačilom do konca proračunskega leta,
– če se po sprejetju proračuna sprejme zakon ali odlok, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru prerazporeditve sredstev,
– izvršuje sprejeti letni prodaje občinskega premoženja,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih sredstev zaradi obremenitve njihove realne vrednosti.
6. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 5% javne porabe tekočega leta, za investicijske izdatke in transfere pa 10% javne porabe tekočega leta.
Omejitve iz prvega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
7. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF. Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 1,000.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 200.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
8. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
9. člen
Proračunskim porabnikom se sredstva za tekočo dejavnost dodeljena mesečno. Sredstva, ki se razporeja na podlagi razpisov, se dodeljuje skladno z razpisnimi pogoji. Sredstva za investicije in amortizacijo opreme se posrednim uporabnikom dodeljuje trimesečno na podlagi predloženega plana nabav.
10. člen
Uporabniki proračunskih sredstev morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrene z občinskim proračunom in le za namene, za katere so jim bila sredstva dodeljena.
Uporabniki proračunskih sredstev morajo nakup opreme oziroma vzdrževalna in investicijska dela med vrednostjo, določeno z Zakonom o javnih naročilih in Zakonom o izvrševanju proračuna RS, oddati z javnim razpisom.
Uporabniki proračunskih sredstev poročajo županu dvakrat letno, ob polletju in zaključku leta oziroma po potrebi.
11. člen
Če se med letom spremeni delovno področje uporabnika proračuna, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za njegovo delovanje.
Če se uporabnik med letom ukine oziroma preneha z dejavnostjo, se sredstva prerazporedijo uporabniku, ki je naloge prevzel, sicer pa v splošno proračunsko rezervacijo.
12. člen
Stvarno premoženje se lahko pridobiva z nakupom le v obsegu, ki je potreben za opravljanje nalog opredeljenih s tem odlokom, brez nepotrebnih zalog.
Za brezplačno pridobitev premoženja je potrebno predhodno soglasje občinskega sveta, če bi takšna pridobitev povzročala stroške in obveznosti.
13. člen
V roku enega meseca po sprejetju proračuna sprejme župan plan nabav za leto 2004. Nabava osnovnega sredstva, naročila gradnje in izvajanje investicijskega vzdrževanja se lahko pričnejo:
– če je načrtovano v planu nabav za leto 2005,
– ko župan izda sklep o pričetku nabave po preveritvi likvidnosti.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
14. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v račun finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2005 lahko zadolži do višine 5,000.000 tolarjev.
Obseg poroštev občine za izpolnitve obveznosti javnih zavodov in javnih podjetji, katerih ustanoviteljica je Občina Borovnica, se lahko izvaja do višine, določene v Zakonu o javnih financah. Soglasje o višini poroštva do 3,000.000 SIT daje župan, nad to višino pa občinski svet.
15. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. Soglasje o zadolžitvi do višine 3,000.000 SIT daje župan, nad to višino občinski svet.
16. člen
Nadzorni odbor pri občinskemu svetu opravlja:
– nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
– nadzoruje namembnost in smotrnost uporabe občinskega proračuna,
– nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev.
Če se pri ugotavljanju proračunskega nadzora pri uporabnikih ugotovi, da sredstva niso bila uporabljena za namene, za katere so bila dodeljena, ima nadzorni odbor pravico zahtevati, da se ta sredstva vrnejo v občinski proračun, in o tem obvesti župana občine. To velja tudi za pomanjkljivosti, ki so bile ugotovljene pri vodenju finančnega in materialnega knjigovodskega stanja.
5. PREDHODNE IN KONČNE DOLOČBE
17. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Borovnica v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep župana.
18. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 066/3-7/1-315/05
Borovnica, dne 7. aprila 2005.
Župan
Občine Borovnica
Alojz Močnik l.r.