Uradni list

Številka 47
Uradni list RS, št. 47/2005 z dne 13. 5. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 47/2005 z dne 13. 5. 2005

Kazalo

1940. Odlok o proračunu Občine Bled za leto 2005, stran 4808.

Na podlagi petega odstavka 57. člena in četrte alinee, drugega odstavka 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02), 16. člena Statuta občine Bled (Uradni list RS, št. 119/03 – uradno prečiščeno besedilo), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) ter v skladu z Zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2004 in 2005 (Uradni list RS, št. 130/03) je Občinski svet občine Bled na 19. redni seji dne 20. 4. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Bled za leto 2005
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Bled za leto 2005 (v nadaljevanju: odlok), upravljanje s predvidenimi prihodki in drugimi prejemki ter odhodki in drugimi izdatki proračuna ter občinskim premoženjem. Odlok ureja tudi obseg zadolževanja, upravljanje dolgov in poroštva Občine Bled.
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz davkov, taks, pristojbin in drugih dajatev, določenih z Zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni. Prejemki proračuna obsegajo sredstva za financiranje primerne porabe in financiranje drugih nalog.
3. člen
Splošni del proračuna sestavlja skupna bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
                                                         v tisoč tolarjev
A)     BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
Skupina / podskupina kontov                            Proračun leta 2005
I.     SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                         1.793.524
       TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                  1.617.605
70     DAVČNI PRIHODKI                                          1.373.205
       700  Davki na dohodek in dobiček                           831.731
       703  Davki na premoženje                                   272.613
       704  Domači davki na blago in storitve                     268.861
       706  Drugi davki                                                 –
71     NEDAVČNI PRIHODKI                                          244.400
       710  Udeležba na dobičku in dohodki
            od premoženja                                          65.300
       711  Takse in pristojbine                                    4.000
       712  Denarne kazni                                          13.500
       713  Prihodki od prodaje blaga in storitev                  49.000
       714  Drugi nedavčni prihodki                               112.600
72     KAPITALSKI PRIHODKI                                        161.080
       720  Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                 141.080
       721  Prihodki od prodaje zalog                                   –
       722  Prihodki od prodaje zemljišč
            in nematerialnega premoženja                           20.000
73     PREJETE DONACIJE                                             3.700
       730  Prejete donacije iz domačih virov                       3.700
       731  Prejete donacije iz tujine                                  –
74     TRANSFERNI PRIHODKI                                         11.139
       740  Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih
            institucij                                             11.139
II.    SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                             1.905.692
40     TEKOČI ODHODKI                                             473.089
       400  Plače in drugi izdatki zaposlenim                     135.143
       401  Prispevki delodajalcev za socialno varnost             18.336
       402  Izdatki za blago in storitve                          310.827
       403  Plačila domačih obresti                                 5.000
       409  Rezerve                                                 3.783
41     TEKOČI TRANSFERI                                           585.967
       410  Subvencije                                             16.930
       411  Transferi posameznikom
            in gospodinjstvom                                      24.481
       412  Transferi neprofitnim organizacijam
            in ustanovam                                           93.223
       413  Drugi tekoči domači transferi                         451.333
       414  Tekoči transferi v tujino                                   –
42     INVESTICIJSKI ODHODKI                                      768.523
       420  Nakup in gradnja osnovnih sredstev                    768.523
43     INVESTICIJSKI TRANSFERI                                     78.113
       430  Investicijski transferi                                78.113
 
III.   PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.–II.)                             –112.168
        (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
 
B)     RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
Skupina / podskupina kontov                            Proračun leta 2005
IV.    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
       IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
       (750+751+752)                                               10.000
75     PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                               10.000
       750  Prejeta vračila danih posojil                          10.000
       751  Prodaja kapitalskih deležev
       752  Kupnine iz naslova privatizacije
V.     DANA POSOJILA IN POVEČANJE
       KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)                            4.000
44     DANA POSOJILA IN POVEČANJE
       KAPITALSKIH DELEŽEV                                          4.000
       440  Dana posojila                                           4.000
       441  Povečanje kapitalskih deležev in naložb
       442  Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
 
VI.    PREJETA MINUS DANA POSOJILA
       IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
       (IV–V)                                                       6.000
 
C)     RAČUN FINANCIRANJA
Skupina / podskupina kontov                            Proračun leta 2005
VII.   ZADOLŽEVANJE (500)                                               –
50     ZADOLŽEVANJE                                                     –
 
       500  Domače zadolževanje                                         –
VIII   ODPLAČILO DOLGA (550)                                       27.000
55     ODPLAČILO DOLGA                                             27.000
       550  Odplačila domačega dolga                               27.000
 
IX.    POVEČANJE (ZMANJŠANJE) STANJA SREDSTEV
       NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)                     –133.168
 
X.     NETO ZADOLŽEVANJE
       (VII.–VIII.)                                               –27.500
 
XI.    NETO FINANCIRANJE
       (VI.+ VII.–VIII.–IX.) = –III.                             +112.168
 
OCENA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH
DNE 31. 12. 2004                                                 +133.168
ODHODKI PO FUNKCIONALNI
KLASIFIKACIJI (40+41+42+43)

                                                              v tisoč tolarjev
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|Področje |                 | Tekoči odhodki in|   Investicijski|      Skupaj|
|         |                 |         transferi|      odhodki in|            |
|         |                 |                  |       transferi|            |
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|01       |Javna uprava     |           325.166|          50.800|     375.966|
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|02       |Obramba (022     |             1.632|           6.345|       7.977|
|         |Civilna zaščita) |                  |                |            |
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|03       |Javni red in     |             9.744|          30.120|      39.864|
|         |varnost (032     |                  |                |            |
|         |protipožarna     |                  |                |            |
|         |varnost)         |                  |                |            |
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|04       |Gospodarske      |           204.436|         272.903|     477.339|
|         |dejavnosti       |                  |                |            |
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|05       |Varstvo okolja   |            13.300|         211.500|     224.800|
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|06       |Stanovanjska     |            37.000|         196.307|     233.307|
|         |dejavnost in     |                  |                |            |
|         |prostorski razvoj|                  |                |            |
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|07       |Zdravstvo        |             8.600|          13.000|      21.600|
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|08       |Rekreacija,      |           122.455|          26.661|     149.116|
|         |kultura in       |                  |                |            |
|         |dejavnosti       |                  |                |            |
|         |neprofitnih      |                  |                |            |
|         |združenj, društev|                  |                |            |
|         |in drugih        |                  |                |            |
|         |institucij       |                  |                |            |
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|09       |Izobraževanje    |           288.795|          39.000|     327.795|
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|10       |Socialna varnost |            47.928|               -|      47.928|
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
|         |S K U P A J      |         1.059.056|         846.636|   1.905.692|
+---------+-----------------+------------------+----------------+------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, to je krajevnih skupnosti, ki so vključeni v enotni proračun Občine Bled.
4. člen
Bilanca prihodkov in odhodkov proračuna, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja, so sestavi del odloka.
5. člen
Z odlokom lahko občina odpre proračunski sklad, ki je evidenčni račun v okviru računa proračuna, in sicer zaradi ločenega vodenja določenih prejemkov in izdatkov ter uresničevanja posebnega namena. O odprtju proračunskega sklada s sklepom odloči župan.
II. CILJI PRORAČUNA IN NAČELA ODLOKA
6. člen
Sredstva proračuna se uporabijo za financiranje funkcij občinskih organov in občinske uprave, za izvajanje njihovih nalog in druge namene, ki so opredeljeni z ustavo, zakoni ali občinskimi predpisi.
7. člen
Pri pripravi in izvrševanju proračuna je treba spoštovati načeli učinkovitosti in gospodarnosti.
8. člen
V proračunu se izkazujejo vsi prejemki, ki pripadajo občini oziroma jih ustvarijo neposredni uporabniki občinskega proračuna in vsi izdatki občine oziroma neposrednih uporabnikov za posamezne namene.
9. člen
Vsi prejemki služijo za pokrivanje vseh izdatkov. Izjema so prejemki, ki jih kot namenske določata Zakon o javnih financah in zakon o izvrševanju proračuna RS.
10. člen
Uporabniki morajo sredstva, ki so jim zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila odobrena, in ki so opredeljena v bilanci prihodkov in odhodkov ter v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi.
V primeru, da se posamezen proračunski uporabnik preneha financirati, opravljanja njegovih nalog pa ne prevzame v celoti ali delno drug uporabnik, o razporeditvi neporabljenih sredstev na predlog župana odloči občinski svet občine Bled.
11. člen
Občinsko premoženje je po Zakonu o javnih financah finančno in stvarno.
Finančno premoženje so denarna sredstva, kapitalske naložbe, ovrednoteno premoženje v lasti občine, ki ga upravljajo javni zavodi, javni skladi in agencije ter terjatve. Kapitalske naložbe so delnice in deleži v gospodarskih družbah in javnih podjetjih.
Stvarno premoženje so premičnine in nepremičnine.
12. člen
Za osnovna sredstva, ki so v lasti Občine Bled, se amortizacija obračunava v višini predpisanih amortizacijskih stopenj.
Posrednim porabnikom proračunskih sredstev, ki upravljajo z osnovnimi sredstvi, ki so v lasti Občine Bled, se zagotavljajo sredstva za amortizacijo do višine, ki je zagotovljena v proračunu.
13. člen
Sredstva, ki jih posredni proračunski uporabniki dosežejo z lastno dejavnostjo, uporabljajo za pokrivanje dela svojih materialnih stroškov.
14. člen
Župan lahko samostojno odloča o nakupu zemljišč do površine 300 m2.
III. OBSEG PRORAČUNA
15. člen
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Bled so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja in so prikazani v splošnem delu proračuna.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
Proračun Občine Bled za leto 2005 se določa v višini 1,793.524.000 SIT.
16. člen
Proračun obsega kot nerazporejeni del prejemkov splošno proračunsko rezervacijo. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Znesek splošne proračunske rezervacije za leto 2005 je določen v višini 3,783.200 SIT.
17. člen
O uporabi splošne proračunske rezervacije odloča na predlog pristojnih oddelkov občinske uprave s sklepom o prerazporeditvi sredstev župan in o tem obvešča občinski svet v poročilih o realizaciji proračuna in z Odlokom o zaključnem računu.
Prerazporejena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
18. člen
V proračunu se zagotavljajo tudi sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
V sredstva proračunske rezerve v letu 2005 ne izločamo sredstev, ker je dovoljena meja že dosežena.
Višina proračunske rezerve, prenesene iz leta 2004 znaša v letu 2005 9,506.501,20 SIT.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo:
– za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč (potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, ali rastlinske bolezni)
– druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi proračunske rezerve odloča s sklepom župan.
19. člen
Na podlagi Stvarnopravnega zakonika (Uradni list RS št 87/02 in Stanovanjskega zakona (Uradni list RS, št. 69/03) ter pravilnika o merilih za določitev prispevka etažnega lastnika v rezervni sklad in najnižji vrednosti prispevka (Uradni list RS št 75/03) znaša prispevek v rezervni sklad za nepremičnine katerih lastnik je Občina Bled, prenesen iz leta 2004 1.664.261 SIT, v letu 2005 pa se bo oblikoval sproti mesečno.
IV. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
20. člen
Neposredni in posredni proračunski uporabniki so dolžni zagotavljati popolno in pravočasno pobiranje prihodkov in drugih prejemkov proračuna iz svoje pristojnosti.
Prihodki in drugi prejemki se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi.
21. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom med uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti oziroma po dvanajstinah letnega načrta, če ni med občino in uporabnikom drugače določeno. Pri tem se upošteva zapadlost obveznosti uporabnikov in likvidnostno stanje proračuna.
22. člen
1. Uporabniki proračunskih sredstev smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
2. Uporabnik lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu za tekoče leto.
3. Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto.
4. Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, če je razpisal javno naročilo skladno s prejšnjim odstavkom.
5. Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere.
6. Skupni obseg prevzetih obveznosti iz drugega odstavka tega člena za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 60% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu uporabnika.
7. Skupni obseg prevzetih obveznosti uporabnika iz petega odstavka tega člena za blago in storitve ter tekoče transfere, ne sme presegati 25% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu uporabnika.
8. Omejitve iz 6. in 7. točke tega člena, se ne nanašajo na prevzemanje obveznosti iz prihodkov donacij in z najemnimi pogodbami.
23. člen
Obveznosti v breme občinskega proračuna se plačujejo v rokih, ki so za posamezne namene porabe določeni v zakonu o izvrševanju državnega proračuna.
Neposredni in posredni uporabniki uporabljajo sredstva za plačevanje že opravljenih nabav blaga, storitev in gradbenih del.
Dogovarjanje o predplačilih je možno le izjemoma ob primernem zavarovanju predplačil ter na podlagi predhodnega soglasja župana. Način zavarovanja predplačil predpiše minister za finance.
24. člen
Če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan, da bi ohranil proračunsko ravnovesje, s posebnim sklepom začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v proračunu razporejeni za posamezne namene, ali začasno največ do 45 dni, zadrži uporabo teh sredstev.
V primeru, da se med izvajanjem začasnega zadržanja uporabe sredstev proračun ne more uravnovesiti, mora župan 15 dni pred iztekom sklepa predložiti občinskemu svetu ustrezne ukrepe oziroma spremembo proračuna (rebalans).
25. člen
V skladu z 22. in 35. členom tega odloka občina prevzema obveznosti, ki zapadejo v plačilo v prihodnjih letih za odkup knjižničnih prostorov za potrebe Knjižnice Bled na Ljubljanski cesti 8, parc. št. 75/4, k.o. Želeče, na podlagi pridobljene ponudbe, ki predstavlja okvirno vrednost pred pričetkom postopka za javni razpis za pridobitev najugodnejšega leasingodajalca.
Ocena plačil, ki zapadejo v plačilo v prihodnjih letih je 120 obrokov, oziroma po 8.500.000 SIT letno.
V skladu z 22. členom in 35. členom tega odloka, ter 85. člena Zakona o javnih financah, občina prevzema obveznosti s skupni višini 266,700.000 SIT, ki zapadejo v plačilo v prihodnjih 10 letih za poravnavo obveznosti:
– za pokrivanje neporavnanih obveznosti iz naslova obnove Športne dvorane na Bledu in izgradnje telovadnice v Osnovni šoli Gorje se zadolži za znesek 124,000.000 SIT
– za pokrivanje obveznosti iz naslova oskrbe z vodo in iz naslova odvajanja in čiščenja odplak se zadolži skupno za znesek 142.700.000 SIT, in sicer:
– za pokrivanje obveznosti iz naslova oskrbe z vodo se zadolži za znesek 117,700.000 SIT
– za pokrivanje obveznosti iz naslova odvajanja in čiščenja odplak se zadolži za znesek 25,000.000 SIT
Skupna višina poroštev izdanih javnemu sektorju znaša 10,000.000 SIT.
V. PRERAZPOREJANJE PRORAČUNSKIH SREDSTEV
26. člen
Župan lahko prerazporeja proračunska sredstva med posameznimi postavkami v okviru namena v bilanci prihodkov in odhodkov do 10%, razen za investicije, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva.
27. člen
Župan mora o izvršenih prerazporeditvah na vsaki seji poročati občinskemu svetu.
28. člen
Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni dovoljeno.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena lahko župan prerazporedi sredstva za pokrivanje obveznosti iz bilance prihodkov in odhodkov v primeru, da gre za pokrivanje obveznosti iz občinskega dolga, stroškov povezanih z zadolževanjem in poroštev.
O prerazporeditvi sredstev iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet v 30 dneh.
VI. ODGOVORNOSTI ZA IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
29. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan določi pristojne oddelke in strokovne službe, ki so odgovorni za porabo sredstev v skladu s predpisi po posameznih namenih.
Oddelek za javne finance izvaja finančno poslovanje proračuna in lahko predlaga županu odločitev o začasni uporabi tekoče likvidnosti proračuna.
30. člen
Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
31. člen
Župan je pooblaščen da:
– lahko prerazporeja proračunska sredstva v skladu s 26. členom tega odloka;
– odloča o uporabi sredstev splošne proračunske rezerve;
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve občine v skladu s predpisi;
– odloča o zmanjšanju odhodkov v primeru, če prihodki niso realizirani v planirani višini;
– odloča o celotnem ali delnem odpisu dolgov dolžnikov do višine 1,000.000 SIT, v primeru, da bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatev;
– odloča o izdajanju soglasij in poroštev za najeta posojila javnih podjetij in javnih zavodov največ do višine 10,000.000 SIT in za namen, ki je določen s proračunom občine za leto 2004;
– odloča o kratkoročni zadolžitvi proračuna največ do višine 10,000.000 SIT, na podlagi predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance;
– odloča o začasnih plasmajih tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov poslovnim bankam za ohranitev njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
32. člen
Pristojnosti oddelka za javne finance:
1. opravlja plačila;
2. tekoče ureja, zajema, knjigovodsko evidentira in sporoča podatke;
3. pripravlja obvezne računovodske izkaze;
4. izvaja računovodski nadzor in nadzor nad izpolnjevanjem terjatev in pl. obveznosti;
5. arhivira izvirnike knjigovodskih listin;
6. nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih uporabnikih in o nepravilnostih obvešča župana, ter mu predlaga ustrezne ukrepe;
7. usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe;
8. obvešča župana o začasnih likvidnostnih proračunskih presežkih in jih v skladu s pooblastili veže pri poslovnih bankah;
9. o finančnih zadevah obvešča Odbor za proračun in finance ter gospodarjenje z občinskim premoženjem.
VII. NAMENSKI PREJEMKI
33. člen
Namenski prejemki proračuna Občine Bled za leto 2005 so donacije, prihodki od lastne dejavnosti neposrednih uporabnikov, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega premoženja, prihodki iz naslova turistične takse in neprometnih znakov, prihodki iz naslova takse za obremenjevanje vode, prihodki iz naslova takse za obremenjevanje okolje, požarna taksa, ter druge vrste namenskih prihodkov, ki jih kot take opredeljuje zakon o izvrševanju proračuna. Med namenske prejemke se štejejo tudi prejemki iz državnega proračuna za določene namene.
34. člen
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren izdate, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov in prejemkov.
VIII. ZADOLŽEVANJE
35. člen
Občina se lahko zadolži se v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja, odplačilo glavnice in obresti pa v posameznem letu odplačila ne sme preseči 5% realiziranih prihodkov.
Ne glede na navedeno v prvem odstavku tega člena, se občina lahko zadolži za financiranje stanovanjske gradnje, oskrbe z vodo ter za odvajanje in čiščenje odplak v obsegu, ki presega 10% realiziranih prihodkov v letu pred letom zadolževanja, če odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu odplačila ne preseže 3% realiziranih prihodkov.
36. člen
Zadolževanje Občine Bled je možno na podlagi predhodnega soglasja ministra za finance, pod pogoji, ki jih določa zakon, ki ureja financiranje občin. Posli zadolžitve, za katere ministrstvo za finance ni izdalo soglasja, so nični. Soglasje ministra za finance je sestavni del pogodbe o zadolževanju.
37. člen
Občina se lahko likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna. Soglasje Ministrstva za finance v tem primeru ni potrebno.
Občina mora dolg iz naslova likvidnostne zadolžitve mora odplačati do 31. decembra proračunskega leta.
38. člen
V obdobju začasnega financiranja se lahko občina zadolži do višine, ki je potrebna za odplačilo glavnic občinskega dolga v tekočem proračunskem letu.
39. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja, pri čemer se izdana soglasja štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
40. člen
Občina lahko izdaja poroštva v obsegu in po pogojih, ki jih določa predmetna zakonodaja. Poroštvene pogodbe lahko v imenu občine sklepa župan ali oseba, ki jo župan pooblasti, v skladu z 31. členom tega odloka.
IX. PRORAČUNSKI NADZOR
41. člen
Nadzor nad porabo sredstev proračuna ter smotrnostjo in namembnostjo porabe teh sredstev opravlja Nadzorni odbor.
42. člen
Občinska uprava opravlja pri uporabnikih proračuna proračunski nadzor nad pravilno, racionalno in smotrno uporabo sredstev, razporejenih s proračunom.
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu občinskemu organu predložiti finančne načrte dejavnosti za leto 2005 in morebitne programe investicij z navedenimi viri pokrivanja investicije, najpozneje v 30 dneh po uveljavitvi tega odloka.
Uporabniki so dolžni predložiti občini zadeve iz prvega odstavka tega člena ne glede na to, ali se v celoti ali delno financirajo iz proračuna.
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni predložiti občini periodične in letne računovodske izkaze v rokih, ki jih določajo predpisi za oddajo periodičnega in zaključnega računa. Uporabniki so dolžni predložiti vse potrebne podatke na zahtevo župana, nadzornega odbora ali drugega pristojnega občinskega organa.
Na zahtevo občinske uprave ali Nadzornega odbora so uporabniki proračuna dolžni predložiti potrebne podatke za analizo porabe sredstev.
43. člen
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu z 10., 22., 23., 42., 44. in 50. členom tega odloka, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa na predlog župana Občinski svet občine Bled.
X. POROČANJE
44. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna:
– pripravijo stanje obveznosti za sredstva prejeta v upravljanje in ga do 10. februarja tekočega leta predložijo za finance pristojnemu organu občine;
– pripravijo zaključni račun svojega finančnega načrta in letno poročilo za preteklo leto in ga do 28. februarja tekočega leta predložijo za finance pristojnemu organu občine;
– sestavijo premoženjsko bilanco in jo do 30. marca v prihodnjem letu predložijo za finance pristojnemu organu občine.
45. člen
Župan pripravi predlog zaključnega računa občinskega proračuna za preteklo leto in ga predloži ministru za finance do 31. marca tekočega leta.
46. člen
Župan predloži predlog zaključnega računa občinskega proračuna občinskemu svetu v sprejem.
Župan o sprejetem zaključnem računu občinskega proračuna obvesti Ministrstvo za finance v 30 dneh po njegovem sprejemu.
47. člen
Med letom je župan dolžan o realizaciji proračuna poročati občinskemu svetu po polletnem obračunu.
XI. ZAČASNO FINANCIRANJE
48. člen
Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katero se nanaša, se financiranje funkcij občine ter njenih nalog in drugih s predpisi določenih namenov začasno nadaljuje na podlagi proračuna za preteklo leto in za iste programe kot v preteklem letu.
49. člen
V obdobju začasnega financiranja se ne sme povečati število zaposlenih glede na stanje na dan 31. decembra preteklega leta.
50. člen
V obdobju začasnega financiranja se smejo uporabiti sredstva do višine, sorazmerne s porabljenimi sredstvi v enakem obdobju v proračunu za preteklo leto.
V obdobju začasnega financiranja se smejo uporabiti sredstva za financiranje investicij, ki so bile začete v proračunu za preteklo leto in za katere so bila v proračunu za preteklo leto zagotovljena sredstva.
51. člen
Po preteku začasnega financiranja se v tem obdobju plačane obveznosti vključijo v proračun tekočega lega.
52. člen
Odločitev o začasnem financiranju občine za obdobje 3 mesecev sprejme župan in o tem obvesti občinski svet ter nadzorni odbor. Odločitev o začasnem financiranju se objavi v uradnem glasilu občine.
53. člen
Začasno financiranje občinskega proračuna se lahko podaljša na predlog župana s sklepom občinskega sveta, če proračun ni bil sprejet v roku 3 mesecev začasnega financiranja.
XII. KONČNA DOLOČBA
54. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 2005 dalje.
Št. 40302-3/2005
Bled, dne 20. aprila 2005.
Župan
Občine Bled
Jože Antonič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti