Na podlagi Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98), 4. člena Odloka o gospodarskih javnih službah na območju Občine Zreče (Uradni list RS, št. 38/96 in 123/00), ter 16. člena Statuta Občine Zreče (Uradni list RS, št. 28/99, 1/01, 81/02, 100/03 in 85/04) je Občinski svet občine Zreče na seji dne 9. 5. 2005 sprejel
O D L O K
o pogojih, postopkih in merilih za podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe “odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda” na območju zazidalnega načrta Rogla v Občini Zreče
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen odloka)
Ta odlok predstavlja koncesijski akt, s katerim se določajo pogoji, postopki in merila za podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe “odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda” (v nadaljevanju: javna služba) na območju zazidalnega načrta Rogla (v nadaljevanju: KTC Rogla).
2. člen
(koncedent)
Koncedent po tem odloku je Občina Zreče (v nadaljevanju: občina).
3. člen
(uporabniki)
Uporabniki storitev koncesionirane javne službe so vse pravne in fizične osebe, ki stalno ali občasno odvajajo odpadne in padavinske vode v javno kanalizacijo, greznice ali individualne čistilne naprave na območju KTC Rogla (v nadaljevanju: uporabniki).
II. PREDMET KONCESIJE
4. člen
(predmet koncesije)
Odvajanje odpadnih in padavinskih voda, ki je predmet podelitve koncesije po tem odloku, se izvaja kot obvezna občinska gospodarska javna služba na območju KTC Rogla v Občini Zreče.
Opravljanje obvezne občinska gospodarska javna služba “odvajanje in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda” na tem območju obsega:
– odvajanje odpadnih in padavinskih voda,
– praznjenje greznic in individualnih čistilnih naprav,
– gospodarno izkoriščanje objektov in naprav v skladu z Odlokom o odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Zreče (Uradni list RS, št. 85/99) in drugimi predpisi,
– razvoj, načrtovanje in pospeševanje javne službe,
– investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z objekti in napravami, potrebnimi za izvajanje javne službe,
– redno vzdrževanje objektov in naprav,
– izvajanje potrebnih rekonstrukcij in tehnično tehnoloških izboljšav,
– vodenje katastra primarnega in sekundarnega kanalizacijskega omrežja, vključno z vsemi objekti in napravami ter registra priključkov na javno kanalizacijo,
– izvajanje meritev in monitoringa,
– izdajanje soglasij,
– druge storitve, ki jih določa zakon ali izvršilni predpis.
III. OBMOČJE IZVAJANJA KONCESIJE
5. člen
(območje izvajanja)
Predmet podelitve koncesije po tem odloku je opravljanje dejavnosti gospodarske javne službe “odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda” na celotnem območju KTC Rogla.
IV. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI
KONCESIONAR
6. člen
(pogoji)
Koncesionar je lahko pravna ali fizična oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da je registriran za dejavnost, ki je predmet koncesije in izpolnjuje pogoje po 4. členu Zakona o gospodarskih družbah ali je vpisan v register samostojnih podjetnikov oziroma ima obrtno dovoljenje,
– da zaposluje zadostno število strokovnih kadrov za samostojno opravljanje nalog, ki so predmet koncesije,
– da je ustrezno tehnično opremljen za samostojno opravljanje nalog, ki so predmet koncesije,
– da ima izkušnje na področju dejavnosti, ki je predmet koncesije,
– da izpolnjuje druge, s predpisi določene pogoje.
V. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJU
7. člen
(pravice)
Javno službo praviloma opravlja en koncesionar, ki ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem območju KTC Rogla izključno pravico opravljati javno službo, vključno s pravico zaračunavanja storitev neposredno uporabnikom storitev, razen v primerih, ko je z zakonom ali s predpisi, sprejetimi na podlagi zakona, posamezno opravilo naloženo drugi osebi.
VI. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
8. člen
(pogoji za izvajanje koncesije)
Koncesionar izvaja koncesijo pod naslednjimi pogoji:
– da zagotavlja uporabnikom kontinuirano in kvalitetno izvajanje javne službe v skladu s predpisi,
– da opravlja storitve v skladu z veljavnim cenikom,
– da stalno zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in zadosten obseg tehničnih sredstev,
– da se zavaruje proti odgovornosti za škodo, ki jo z opravljanjem javne službe lahko povzroči tretji osebi, državi ali občini oziroma položi ustrezno varščino,
– da zagotavlja interventno izvajanje javne službe na poziv uporabnikov ob vsakem času,
– da na zahtevo pristojne inšpekcije omogoči strokovni in finančni nadzor in nadzor nad zakonitostjo dela,
– da redno predloži koncedentu letna poročila o poslovanju, katerega vsebina se določi s koncesijsko pogodbo,
– da upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske in druge standarde ter normative za opravljanje storitev javne službe,
– da s svojo dejavnostjo ne povzroča dodatnega degradiranja okolja,
– da spoštuje vsa določila tega odloka, koncesijske pogodbe in Odloka o odvajanju odpadnih in padavinskih voda v Občini Zreče.
9. člen
(poslovni prostori, delovna sredstva)
Koncesionar izvaja javno službo ob uporabi poslovnih prostorov, delovnih priprav in drugih sredstev, potrebnih za opravljanje javne službe, ki so njegova last, oziroma, ki si jih sam najame ali kakorkoli drugače priskrbi.
10. člen
(program oskrbe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne in padavinske vode)
V skladu s programom oskrbe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne in padavinske vode se posamezna opravila iz 4. člena tega odloka opravljajo v rokih, na način, pod pogoji in ob upoštevanju standardov in določil veljavnih državnih in občinskih predpisov.
Predlog programa oskrbe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne in padavinske vode pripravi koncesionar v skladu z 19. členom Pravilnika o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne in padavinske vode in je obvezna priloga k koncesijski pogodbi.
11. člen
(poročila)
Koncesionar mora na zahtevo občine predložiti poročila o stanju objektov in naprav, računovodske izkaze, ki jih koncesionar na podlagi ZGJS vodi ločeno po določilih zakona, ki ureja gospodarske družbe, opravljenih in potrebnih delih, potrebnih investicijah in organizacijskih ukrepih, samoiniciativno pa lahko tudi v vseh drugih primerih.
Koncesionar je dolžan do 31. marca tekočega leta podati občini letno poročilo o opravljenih storitvah za preteklo leto.
Natančna vsebina poročil se določi s koncesijsko pogodbo.
12. člen
(posamezna dela)
Posamezna dela oziroma storitve v okviru javne službe, navedene v 4. členu tega odloka, lahko izvaja strokovno usposobljena oseba, zaposlena pri koncesionarju.
13. člen
(kataster, register)
Kataster primarnega in sekundarnega kanalizacijskega omrežja, vključno z vsemi objekti in napravami ter register priključkov na javno kanalizacijo (iz 4. člena) se vodi v obliki tekstualnega in grafičnega računalniškega zapisa.
Kataster in register vodi in pripravlja koncesionar in sta po poteku koncesijske pogodbe last občine.
Kopijo ažurnih podatkov izroča koncesionar občini periodično, vendar najmanj enkrat letno, po prenehanju veljavnosti koncesijske pogodbe pa jih v celoti izroči občini.
14. člen
(cenik)
Cenik storitev za opravljanje dejavnosti iz 4. člena tega odloka mora biti sestavni del koncesijske pogodbe. Oblikovan mora biti v skladu z veljavno vladno Uredbo o predhodni prijavi cen komunalnih storitev (Uradni list RS 42/03).
15. člen
(zavarovanje odgovornosti)
Koncesionar mora v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe skleniti zavarovanje odgovornosti:
– za škodo, ki jo povzroči občini z nerednim ali nevestnim opravljanjem javne službe,
– za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposlene osebe uporabnikom ali drugim osebam.
16. člen
(način financiranja javne službe)
Viri financiranja koncesionirane gospodarske javne službe so prihodki od opravljenih storitev, ki jih v svojem imenu in za svoj račun izvaja koncesionar, in sicer po cenah in normativih, odobrenih s strani koncedenta, davki in takse in drugi viri, določeni z zakonom in občinskimi akti.
V času koncesije koncesionar koncedentu plačuje dajatve za izvrševanje gospodarske javne službe, ki se določijo v koncesijski pogodbi.
17. člen
(ločeno računovodstvo)
Koncesionar, ki poleg javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za to javno službo voditi ločeno računovodstvo po določilih zakona, ki ureja gospodarske službe.
VII. IZBOR KONCESIONARJA
18. člen
(podelitev brez javnega razpisa)
Koncedent v skladu z določili Zakona o gospodarskih javnih službah lahko podeli koncesijo koncesionarju – lastniku obstoječe komunalne infrastrukture za odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in površinskih voda na območju KTC Rogla, brez javnega razpisa, če je le ta podal vlogo o zainteresiranosti za pridobitev koncesije.
19. člen
(javni razpis)
V primeru, da lastnik obstoječe infrastrukture za odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in površinskih voda na območju KTC Rogla ni podal vlogo o zainteresiranosti za pridobitev koncesije, se skladno s 36. in 37. členom Zakona o gospodarskih javnih službah koncesija podeli na podlagi javnega razpisa.
Javni razpis se opravi po določbah tega odloka, v skladu z Zakonom o gospodarskih javnih službah in ob smiselni uporabi postopka v skladi z Zakonom o javnih naročilih.
20. člen
(vsebina javnega razpisa)
Javni razpis vsebuje predvsem naslednje sestavine:
– navedbe o predmetu koncesije,
– elementih, ki jih mora vsebovati prijava na razpis,
– začetku in trajanju koncesije,
– rok, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izboru in
– odgovorni osebi za dajanje informacij,
– podrobnejše pogoje za pridobitev koncesije v skladu s tem odlokom,
– rok za prijavo na razpis in način prijave,
– dokumentacijo, ki jo mora vsebovati prijava,
– rok za izbiro koncesionarja,
– postopek v primeru, da se v določenem roku ne prijavi noben kandidat.
Javni razpis se objavi v Uradnem listu RS. Če javni razpis ne uspe, se lahko ponovi.
21. člen
(izbira koncesionarja)
O izbiri koncesionarja odloči pristojni upravni organ občinske uprave z odločbo.
Pred izdajo odločbe o izbiri, pridobi pristojni upravni organ občinske uprave predlog komisije za vodenje razpisa.
Zoper odločbo o izbiri koncesionarja je dovoljena pritožba. O pritožbi odloča župan.
VIII. KONCESIJSKA POGODBA
21. člen
(sklenitev)
Občina (kot koncedent) in koncesionar skleneta pisno koncesijsko pogodbo. V imenu občine pogodbo podpiše župan.
22. člen
(trajanje)
Koncesijska pogodba se sklene za določen čas, za dobo 20 let.
23. člen
(prenehanje)
Koncesijsko razmerje preneha:
– s potekom roka, za katerega je bila sklenjena pogodba,
– z odpovedjo,
– z odvzemom.
Koncesijsko razmerje preneha tudi v primeru stečaja pravne osebe, ki je imela koncesijo oziroma z izbrisom iz ustreznega vpisnika ali registra fizične osebe, ki je imela koncesijo.
24. člen
(opravljanje javne službe ob prenehanju koncesije)
Prenehanje koncesijske pogodbe, ne glede na razlog ali način, ne sme prizadeti pravic uporabnikov, zato občina opravljanje javne službe, do ponovne ureditve razmer, v skladu s tem odlokom, lahko prevzame v lastno režijo s tem, da je dotedanji koncesionar do ponovne ureditve razmer dolžan občini na njeno zahtevo omogočiti uporabo svojih delovnih priprav.
25. člen
(spremembe okoliščin)
Koncesionar je dolžan občino nemudoma obvestiti o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe.
Koncesionar je dolžan obvestiti občino o vsaki statusni spremembi. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi sprememb prizadet interes občine ali če so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko občina odvzame koncesijo.
26. člen
(odvzem koncesije)
Občina lahko koncesionarju odvzame koncesijo v primeru hudih kršitev koncesijske pogodbe ali drugih ponavljajočih se ali neodpravljenih koncesionarjevih kršitev.
Koncesije ni mogoče odvzeti, če je do okoliščin, ki bi utemeljevale odvzem, prišlo zaradi višje sile.
Odvzem koncesije se izvede z upravno odločbo, ki jo izda pristojni upravni organ občinske uprave.
27. člen
(hude kršitve)
Hude kršitve koncesijske pogodbe so:
– nepravočasen pričetek opravljanja javne službe glede na rok, določen s koncesijsko pogodbo,
– ponavljajoče se neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti,
– neposredno izvajanje del ali storitev preko oseb, ki ne izpolnjujejo pogojev iz 6. člena tega odloka,
– ponavljajoče se neizpolnjevanje veljavnih tehničnih, stroškovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov in normativov za dejavnost,
– hudi in dokumentirani primeri neučinkovitega in nepopolnega ali nestrokovnega opravljanja javne službe, zaradi česar pride do večje ogroženosti varnosti ljudi in premoženja, ne glede na to, ali so posledice nastopile ali ne,
– angažiranje podizvajalcev brez soglasja občine,
– uporaba cen, ki so drugačne od dogovorjenih s koncesijsko pogodbo oziroma veljavnim sklepom,
– opustitev sklenitve zavarovanja po 15. členu tega odloka,
– drugi primeri hudih kršitev, določeni s tem odlokom ali s koncesijsko pogodbo.
28. člen
(druge kršitve)
Druge kršitve koncesijske pogodbe, na podlagi katerih je možen odvzem koncesije, so:
– občasno nespoštovanje veljavnih tehničnih, strokovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov ter normativov za dejavnost,
– opuščanje opravljanja javne službe na posameznih območjih ali na posameznih pomembnejših objektih,
– nepopolno vodenje katastra in registra,
– drugi primeri kršitev, določeni s tem odlokom ali s koncesijsko pogodbo.
Odvzem koncesije v primerih iz prvega odstavka tega člena je možen, če je občina na konkretno kršitev koncesionarja predhodno pisno opozorila, mu postavila rok za odpravo morebitnih posledic kršitve in mu pri tem zagrozila z odvzemom koncesije.
29. člen
(višja sila)
Kot višja sila se razumejo izredne nepredvidene okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje strank.
Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, vojne ali ukrepi oblasti, pri čemer pride do spremenjenih okoliščin ekonomskega ali sistemskega značaja, pri katerih izvajanje javne službe ni možno na celotnem območju KTC Rogla ali na njenem delu na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba.
Koncesionar je dolžan v pogojih višje sile nadaljevati z opravljanjem javne službe, občina pa je dolžna koncesionarju na ustrezen način povrniti morebitne povečane stroške, ki nastanejo v teh pogojih.
O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju javne službe v takih pogojih.
Koncesionar je ob stavki dolžan zagotoviti nemoteno odvajanje odpadnih voda.
30. člen
(vključevanje podizvajalcev)
Koncesija ni prenosljiva, razen s soglasjem občine.
V izjemnih primerih, določenih s koncesijsko pogodbo, lahko koncesionar sklene z drugim usposobljenim izvajalcem storitev javne službe pogodbo o začasnem izvajanju del, v okviru katere lahko podizvajalec opravlja posamezne storitve na območju KTC Rogla.
Koncesionar mora v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem, v razmerju do občine in uporabnikov ter javnosti v zvezi s tem, nastopati v svojem imenu.
IX. NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE
31. člen
(izvajanje nadzora)
Nadzor nad izvajanjem koncesije oziroma koncesijske pogodbe izvaja pristojni upravni organ občinske uprave.
Občina za posamezna strokovna in druga opravila lahko pooblasti ustrezno strokovno službo, zavod oziroma drugo ustrezno inštitucijo.
32. člen
(omogočanje nadzora)
Osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana, mora koncesionar omogočiti odrejeni nadzor, pregled naprav ter omogočiti vpogled v dokumentacijo in nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan.
33. člen
(vrste nadzora)
Občina opravi napovedan nadzor s predhodno napovedjo, praviloma najmanj 15 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma le v poslovnem času koncesionarja.
Občina lahko zaradi utemeljenih razlogov opravi tudi nenapovedan nadzor v smislu prejšnjega člena.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnika koncesionarja in občine, oziroma pooblaščenec občine.
X. KONČNA DOLOČBA
34. člen
(začetek veljavnosti)
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 352-06-01/2000-2
Zreče, dne 9. maja 2005.
Župan
Občine Zreče
Jože Košir l. r.