Na podlagi 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 2., 3. in 13. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v občini Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 18/96), 3. člena Odloka o dejavnostih in pogojih za opravljanje gospodarskih javnih služb s koncesijo (Uradni list RS, št. 30/96 in 92/03) in 15. člena Statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 29/00) je Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 20. redni seji dne 20. 4. 2005 sprejel
O D L O K
o dodelitvi koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja oskrbe s pitno vodo v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom, kot koncesijskim aktom, se določajo pogoji in postopki za dodeljevanje koncesije na področju opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja oskrbe s pitno vodo v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: javna služba).
II. PREDMET KONCESIJE
2. člen
Predmet koncesije je opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja oskrbe s pitno vodo, v skladu s strateškimi usmeritvami Republike Slovenije ter drugimi republiškimi predpisi in predpisi Občine Sveti Jurij ob Ščavnici, ki nudi naslednje storitve:
– oskrba s pitno vodo,
– gospodarno izkoriščanje objektov in naprav v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi,
– razvoj, načrtovanje in pospeševanje javne službe,
– investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z objekti in napravami, potrebnimi za izvajanje javne službe,
– redno vzdrževanje objektov in naprav,
– izvajanje potrebnih rekonstrukcij in tehnično-tehnoloških izboljšav,
– izvajanje meritev in monitoringa,
– izdajanje projektnih pogojev in soglasij,
– obračun storitev javne službe uporabnikom teh storitev,
– vodenje katastrov in registrov vodov, objektov in priključkov;
– sporočanje podatkov o izvajanju javne službe (letna poročila).
III. KONCEDENT IN KONCESIONAR
3. člen
Koncedent po tem odloku je Občina Sveti Jurij ob Ščavnici, ki je lastnik infrastrukturnih objektov (v nadaljevanju: občina).
Koncesionar je izvajalec javne službe, ki je upravljalec infrastrukturnih objektov za opravljanje te javne službe (v nadaljevanju: koncesionar).
IV. OBMOČJE OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE
4. člen
Koncesija za opravljanje javne službe se dodeli za območje celotne občine.
Javno službo opravlja en izvajalec (v nadaljevanju: koncesionar), ki ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem območju občine izključno pravico in dolžnost opravljati javno službo, v skladu z zakoni in predpisi, ki urejajo področje te javne službe.
V. UPORABNIKI STORITEV JAVNE SLUŽBE
TER RAZMERJA DO NJIH
5. člen
Uporabniki storitev javne službe so vse pravne in fizične osebe v občini, kjer obstaja možnost priključitve na javni vodovod.
6. člen
Uporaba storitev javne službe je za vse uporabnike obvezna.
Uporabniki so naročniki storitev javne službe, ki za opravljanje teh storitev plačujejo koncesionarju stroške opravljanja storitev na podlagi veljavnih cenikov.
7. člen
Uporabnik storitev ima pravico opozoriti izvajalca javne službe na kvaliteto opravljenih storitev javne službe, oblikovati predloge in pobude za boljše ter učinkovitejše opravljanje.
Koncesionar je dolžan uporabniku pisno odgovoriti v roku 30 dni od prejema opozorila, predloga ali pobude.
VI. POGOJI ZA DODELITEV KONCESIJE
8. člen
Koncesionar je lahko pravna ali fizična oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da je registriran za dejavnost, ki je predmet koncesije ali je vpisan v register samostojnih podjetnikov oziroma ima obrtno dovoljenje,
– da razpolaga z zadostnim številom delavcev z ustreznimi kvalifikacijami, usposobljenostjo oziroma izkušnjami na področju javne službe,
– da razpolaga z zadostnim obsegom potrebnih delovnih priprav,
– da izpolnjuje druge s predpisi določene pogoje in
– da ima standard ISO za kakovost storitev 9001 za vzdrževanje vodovodnih sistemov.
9. člen
Za koncesionarja lahko posamezna dela oziroma storitve v okviru javne službe opravlja oseba, ki ni zaposlena pri njem ali podizvajalec, če izpolnjuje z zakonom določene pogoje za opravljanje te javne službe.
VII. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
10. člen
Koncesionar mora opravljati javno službo v skladu s predpisi za to področje in jo stalno dalje razvijati ter dopolnjevati v skladu s spremembami teh predpisov in prilagajati rastočim potrebam na celotnem območju občine.
11. člen
Koncesionar mora v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe skleniti zavarovanje odgovornosti za:
– škodo, ki jo povzroči občini z nerednim ali nevestnim opravljanjem javne službe, in
– škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposlene osebe uporabnikom ali drugim osebam.
12. člen
Koncesionar, ki poleg javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za to javno službo voditi ločeno računovodstvo po določilih zakona, ki ureja gospodarske javne službe.
Koncesionar, ki opravlja javno službo tudi na območju drugih lokalnih skupnosti, mora v okviru ločenega računovodstva za potrebe javne službe posebej evidentirati račune za storitve, opravljene na območju občine.
Koncesionar je dolžan do 31. marca tekočega leta podati občini letno poročilo o izvajanju javne službe za preteklo leto.
VIII. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJU
13. člen
Koncesionar, kot izvajalec javne službe oskrbe s pitno vodo na območju Občine Sveti Jurij ob Ščavnici, ima naslednja javna pooblastila za:
– uporabo in upravljanje zgrajenega javnega vodovodnega omrežja in objektov;
– distribucijo in obračunavanje pitne vode;
– prekinitev dobave pitne vode posameznim uporabnikom v primeru neplačila;
– izdajanje projektnih pogojev in soglasij;
– nadzor nad uporabniki v zvezi z izvajanjem predpisov, povezanih z javno službo.
IX. SPLOŠNI POGOJI ZA OPRAVLJANJE JAVNE SLUŽBE IN UPORABA JAVNIH DOBRIN, KI SE Z NJO ZAGOTAVLJAJO
14. člen
Upravljavec in občina morata pred začetkom opravljanja javne službe skleniti koncesijsko pogodbo.
15. člen
Upravljavec mora biti tehnično opremljen in strokovno usposobljen za kakovostno izvajanje javne službe. Zagotavljati mora oskrbo s pitno vodo v skladu z programom, zdravstveno ustreznost pitne vode in varnost oskrbe s pitno vodo, upoštevati vse zakonske in podzakonske predpise s področja, ki ureja oskrbo s pitno vodo.
X. POSTOPEK ZA IZBIRO KONCESIONARJA IN ORGAN, KI OPRAVI IZBIRO TER PODPIŠE POGODBO
16. člen
Koncesionarja za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja oskrbe s pitno vodo izbere Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici brez javnega razpisa neposredno.
O izbiri koncesionarja odloči Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici s sklepom, v katerem mora biti naveden rok za podpis pogodbe.
17. člen
Medsebojna razmerja med občino in koncesionarjem se uredijo s koncesijsko pogodbo.
Koncesijsko pogodbo sklene v imenu občine župan.
XI. VRSTA IN OBSEG MONOPOLA TER NAČIN NJEGOVEGA PREPREČEVANJA
18. člen
Koncesionar kot izvajalec javne službe oskrbe s pitno vodo na območju Občine Sveti Jurij ob Ščavnici ima za čas trajanja koncesijske pogodbe izključno pravico:
– uporabe in upravljanja zgrajenega javnega vodovodnega omrežja in objektov;
– distribucije in obračunavanje pitne vode;
– zaustaviti dobavo pitne vode posameznim uporabnikom v primeru neplačila;
– izdajati projektne pogoje in soglasja.
XII. ZAČETEK IN ČAS TRAJANJA KONCESIJE
19. člen
Začetek koncesije: z dnem podpisa koncesijske pogodbe.
Čas trajanje koncesije: 10 let z možnostjo podaljšanja.
Čas trajanja koncesije podaljša Občinski svet Občine Sveti Jurij ob Ščavnici s sklepom.
XIII. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE
20. člen
Koncesionar si zagotavlja financiranje javne službe z zaračunavanjem opravljenih storitev uporabnikom teh storitev, iz proračuna Občine Sveti Jurij ob Ščavnici ter drugih virov.
21. člen
Cene storitev za opravljanje javne službe iz 2. člena tega odloka, morajo biti oblikovane v skladu s predpisi, ki veljajo za to področje.
Cene vseh storitev na predlog koncesionarja potrdi občinski svet.
XIV. NAČIN PLAČILA KONCESIONARJA ALI NAČIN PLAČILA ODŠKODNINE ZA IZVRŠEVANJE JAVNE SLUŽBE OZIROMA VARŠČINE
22. člen
Plačilo koncesionarja za opravljanje javne službe se ne predvideva.
XV. NADZOR NAD IZVAJANJEM JAVNE SLUŽBE
23. člen
Nadzor nad opravljanjem javne službe opravljajo pristojne občinske službe ter inšpekcijske službe.
Občina lahko za posamezna strokovna in druga opravila v zvezi z nadzorom pooblasti ustrezno strokovno službo, zavod oziroma drugo ustrezno institucijo.
24. člen
Osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana, mora koncesionar omogočiti odrejeni nadzor, pregled naprav ter omogočiti vpogled v dokumentacijo in nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan.
25. člen
Občina izvrši napovedan nadzor s poprejšnjo napovedjo praviloma najmanj 15 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma le v poslovnem času koncesionarja.
Občina lahko iz utemeljenih razlogov izvrši tudi nenapovedan nadzor v smislu prejšnjega člena.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnik koncesionarja in občine oziroma pooblaščenec občine.
XVI. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA
26. člen
Koncesijsko razmerje lahko preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– z odvzemom koncesije,
– s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo in
– z odkupom koncesije v soglasju z občino.
Koncesijsko razmerje preneha tudi v primeru stečaja pravne osebe, ki je imela koncesijo, oziroma z izbrisom fizične osebe, ki je imela koncesijo, iz ustreznega vpisnika ali registra.
27. člen
Koncesijska pogodba preneha:
– po poteku časa, za katerega je bila sklenjena,
– z odpovedjo in
– z razdrtjem.
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni rok in druge medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi ali razdrtju se določijo v koncesijski pogodbi.
28. člen
Občina lahko koncesionarju odvzame ali razdre koncesijo v primeru hudih kršitev koncesijske pogodbe ali drugih ponavljajočih se ali neodpravljenih koncesijskih kršitev.
Koncesije ni mogoče odvzeti, če je do okoliščin, ki bi utemeljevale odvzem, prišlo zaradi višje sile.
29. člen
Hude kršitve koncesijske pogodbe so:
– nepravočasen začetek opravljanja javne službe glede na rok, določen s koncesijsko pogodbo,
– ponavljajoče se neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti,
– neposredno opravljanje del ali storitev preko oseb, ki ne izpolnjujejo pogojev iz 9. člena tega odloka,
– ponavljajoče se neizpolnjevanje veljavnih tehničnih, strokovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov ter normativov za to dejavnost,
– hudi in dokumentirani primeri neučinkovitega ter nepopolnega ali nestrokovnega opravljanja javne službe, zaradi česar pride do večje ogroženosti varnosti ljudi in premoženja, ne glede na to, ali so posledice nastopile ali ne,
– angažiranje podizvajalcev brez soglasja občine,
– uporaba cen, ki so drugačne od določenih s koncesijsko pogodbo oziroma določenih s sklepom pristojnega občinskega organa,
– opustitev sklenitve zavarovanja po 11. členu tega odloka,
– drugi primeri kršitev, določeni s tem odlokom ali s koncesijsko pogodbo.
30. člen
Druge kršitve koncesijske pogodbe, na podlagi katerih je možen odvzem koncesije, so:
– občasno nespoštovanje veljavnih tehničnih, strokovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov ter normativov za dejavnost,
– opuščanje opravljanja javne službe na posameznih območjih ali na posameznih pomembnejših objektih,
– drugi primeri, neposredno določeni s tem odlokom ali koncesijsko pogodbo.
31. člen
Odvzem koncesije v primerih iz prvega odstavka tega člena je možen, če je občina na konkretno kršitev koncesionarja predhodno pisno opozorila, mu postavila rok za odpravo morebitnih posledic kršitev in mu pri tem zagrozila z odvzemom koncesije.
32. člen
Odvzem koncesije se izvede z upravno odločbo, ki jo izda občina.
33. člen
Koncesionar je dolžan nemudoma obvestiti občino o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe.
Koncesionar je dolžan obvestiti občino o vsaki statusni spremembi, vključno s spremembo kapitalske strukture. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi sprememb prizadet interes občine ali če so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko občina odvzame koncesijo.
34. člen
Prenehanje koncesijske pogodbe, ne glede na razlog ali način, ne sme prizadeti pravic uporabnikov.
XVII. IZVAJANJE KONCESIJE V PRIMERU VIŠJE SILE
35. člen
Kot višja sila se razumejo izredne nepredvidene okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje strank. Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, vojne ali ukrepi oblasti, pri čemer pride do spremenjenih okoliščin ekonomskega ali sistemskega značaja, pri katerih izvajanje javne službe ni možno na celotnem območju občine ali na njenem delu na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba.
Koncesionar je dolžan v pogojih višje sile nadaljevati z opravljanjem javne službe, občina pa je dolžna koncesionarju na ustrezen način povrniti morebitne nastale stroške, ki nastajajo v teh pogojih.
O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju javne službe v takih pogojih.
XVIII. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
36. člen
Koncesija ni prenosljiva, razen s soglasjem občine. V izjemnih primerih, določenih s koncesijsko pogodbo, lahko koncesionar ob izrecnem soglasju občine sklene z drugim usposobljenim izvajalcem storitve javne službe pogodbo o vzajemni pomoči, v okviru katere lahko podizvajalec opravlja posamezne storitve na območju občine.
Koncesionar mora v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem v razmerju do občine in uporabnikov, nastopati v svojem imenu.
37. člen
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35308-00001/2005
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 20. aprila 2005.
Župan
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Anton Slana l. r.