Uradni list

Številka 55
Uradni list RS, št. 55/2005 z dne 6. 6. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 55/2005 z dne 6. 6. 2005

Kazalo

2412. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Laško, stran 5553.

Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 – odl. US, 8/96, 36/00), 5. in 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92, 26/92, 13/93, 45/94, 37/95, 8/96, 59/99, 90/99, 98/99, 31/00, 45/01, 62/01, 86/02, 135/03 – odl. US, 2/04 in 80/04) in 21. člena Statuta Občine Laško (Uradni list RS, št. 8/00, 88/02) je Občinski svet občine Laško na 18. seji dne 25. 5. 2005 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Laško
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občina Laško ustanavlja javni zavod Zdravstveni dom Laško (v nadaljevanju: zavod) za izvajanje javne službe na področju osnovne zdravstvene dejavnosti za Občino Laško.
2. člen
V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
3. člen
S tem odlokom se urejajo status, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, dejavnost zavoda, organi zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, premoženje, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, varovanje poslovne tajnosti, splošni akti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti med zavodom in ustanoviteljem.
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status
4. člen
Ime javnega zavoda je: Zdravstveni dom Laško.
Zdravstveni dom ima skrajšano ime: ZD Laško.
Sedež zavoda je: Kidričeva 5 b, Laško.
5. člen
Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga.
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Celju pod št. reg. vložka: I 4-1309-00.
6. člen
V pravnem prometu nastopa samostojno brez omejitev, v okviru svoje registrirane dejavnosti, ki je določena s tem Odlokom in vpisom v sodni register. V pravnem prometu s tretjimi osebami ima vsa pooblastila, razen za promet z nepremičninami, kjer je potrebno soglasje ustanovitelja.
2. Pečat zavoda
7. člen
Zavod ima pečat okrogle oblike, ki meri v premeru 30 mm z besedilom: Zdravstveni dom Laško, Kidričeva 5b. Obrobljen je z enim krogom z besedilom na obodu.
Za organizacijske enote pečat vključuje tudi ime enote.
Pečati so lahko v črni ali modri barvi.
III. ORGANIZIRANOST ZAVODA IN VSEBINA DELA ZAVODA
8. člen
Naloge in pristojnosti, notranjo organizacijo, organe zavoda, organizacijske enote in lokacije, na katerih zavod izvaja dejavnost, določata Statut in Pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
Za izvajanje dejavnosti zavoda, ki se deli na medicinski in nemedicinski del, se v zavodu z organizacijsko-poslovnega vidika oblikujejo organizacijske enote, in sicer:
1. Organizacijska enota: Splošna medicina Laško in Rimske Toplice z ambulanto Jurklošter.
2. Organizacijska enota: Zobozdravstveno varstvo Laško in Rimske Toplice.
9. člen
Zavod opravlja osnovno zdravstveno dejavnost za območje Občine Laško v okviru mreže javne zdravstvene službe.
Zavod lahko organizira nove organizacijske enote v skladu z mrežo javne zdravstvene službe v soglasju z ustanoviteljem.
IV. DEJAVNOST ZAVODA
10. člen
Zavod izvaja osnovno zdravstveno dejavnost v skladu s 7. in 9. členom Zakona o zdravstveni dejavnosti. V tem členu določeno dejavnost zavoda izvaja v sodelovanju z zasebnimi zdravstvenimi delavci in zdravstvenimi sodelavci, ki na podlagi koncesije opravljajo javno službo v skladu z njihovo koncesijsko pogodbo in Pogodbo o sodelovanju z zavodom.
O uvajanju dejavnosti oziroma programov ali o ukinitvi obstoječih programov ter o spremembi lokacije izvajanja dejavnosti zavoda odloča na predlog direktorja svet zavoda v soglasju z ustanoviteljem.
11. člen
Zavod opravlja dejavnost na štirih področjih:
1. Osnovna zdravstvena dejavnost.
2. Specialistična zdravstvena dejavnost.
3. Trženje storitev in produktov.
4. Nemedicinska dejavnost.
Predhodno navedene dejavnosti se v skladu z Uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti razvrščajo v naslednje podrazrede:
N 85.121 Splošna izvenbolnišnična zdravstvena dejavnost,
N 85.122 Specialistična izvenbolnišnična zdravstvena dejavnost,
N 85.130 Zobozdravstvena dejavnost,
N 85.141 Samostojne zdravstvene dejavnosti, ki jih ne opravljajo zdravniki,
N 85.143 Druge zdravstvene dejavnosti, d.n.,
K 74.833 Druga splošna tajniška opravila,
K 74.873 Druge poslovne dejavnosti, d.n.
O uvajanju novih dejavnosti oziroma služb ali o ukinitvi obstoječih ter o spremembi lokacije izvajanja dejavnosti zavoda odloča na predlog direktorja Svet zavoda v soglasju z ustanoviteljem.
Predhodno navedena dejavnost z organizacijsko-poslovnega vidika predstavlja naslednje programe:
1. Področje osnovne zdravstvene dejavnosti obsega:
– splošno medicino,
– medicino dela,
– pediatrijo,
– šolsko medicino,
– zobozdravstvo,
– patronažo z nego,
– urgentno medicino z NMP,
– reševalno postajo,
– zdravstveno vzgojo, izobraževanje in preventivo.
2. Področje specialistične zdravstvene dejavnosti obsega:
– ginekologijo,
– laboratorij in sterilizacijo,
– druge specialistične zdravstvene dejavnosti izven dogovorjenega obveznega zdravstvenega zavarovanja.
3. Program trženja storitev in produktov obsega storitve in produkte, ki jih izvaja zavod v okviru registrirane dejavnosti.
4. Program nemedicinske dejavnosti obsega:
– tajništvo in administracijo,
– higiensko-čistilni servis s pralnico,
Predhodno navedeno dejavnost zavod izvaja na lokacijah v Laškem in Rimskih Toplicah.
12. člen
Zavod ne sme opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ne pridobi vseh zakonsko določenih soglasij in soglasja ustanovitelja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varnosti pri delu, ter drugi predpisani pogoji.
V. ORGANI ZAVODA
13. člen
Organi zavoda so:
– direktor,
– svet zavoda,
– strokovni svet.
1. Direktor
14. člen
Direktor zavoda organizira in vodi poslovanje ter strokovno delo zavoda. Direktor predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktorja zavoda imenuje na podlagi javnega razpisa svet zavoda s soglasjem ustanovitelja.
15. člen
Direktor zavoda mora imeti visoko strokovno izobrazbo in najmanj 5 let delovnih izkušenj.
Če poslovodna funkcija in funkcija vodenja strokovnega dela zavoda nista ločeni, mora imeti direktor visoko strokovno izobrazbo ustrezne zdravstvene smeri in specialistični izpit, ter najmanj 5 let delovnih izkušenj.
Kandidati morajo ob prijavi na razpis predložiti tudi program dela oziroma razvoja zavoda in opredeliti svojo vlogo pri realizaciji le-tega.
16. člen
V primeru, da bosta poslovodna funkcija in funkcija strokovnega vodenja v zavodu ločeni, vodi strokovno delo zavoda strokovni vodja, ki mora imeti univerzitetno izobrazbo medicinske smeri, specialistični izpit ene izmed dejavnosti zavoda ter najmanj 5 let delovnih izkušenj.
Strokovnega vodjo imenuje svet zavoda na predlog strokovnega sveta in v soglasju z direktorjem zavoda.
Postopek imenovanja in pristojnosti strokovnega vodje se natančneje določijo s statutom zavoda.
17. člen
Mandat direktorja traja štiri leta in je po preteku lahko ponovno imenovan. Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik po predhodnem soglasju ustanovitelja.
18. člen
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec, ki ga s pisnim pooblastilom pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec ima v času nadomeščanja vse pristojnosti, določene v pooblastilu direktorja.
19. člen
Naloge direktorja so:
– organizira in usklajuje delovni proces,
– predlaga poslovno politiko, pripravlja predloge letnih delovnih načrtov in finančnih načrtov, programov razvoja zavoda ter poročil o njihovem izvrševanju in rezultatih poslovanja zavoda,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema akte o varnosti pri delu in požarni varnosti,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– pripravlja predloge splošnih aktov zavoda, ki jih sprejema svet zavoda,
– sprejema splošne akte, za katere ni pristojen drug organ po zakonu ali tem statutu,
– odloča o posamičnih pravicah in obveznostih delavcev,
– odloča o disciplinski odgovornosti delavcev,
– izvršuje sklepe organov zavoda in ustanovitelja,
– je odgovoren za izvajanje ukrepov varstva pri delu in za varovanje zdravja, varstva pred požarom in varstva okolja,
– skrbi za obveščanje javnosti,
– predlaga strokovni svet zavoda,
– opravlja druga dela in naloge, določene z ustanovitvenim aktom, z zakonom oziroma splošnimi akti zavoda.
20. člen
Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah v zvezi s strokovnim delom obveščati strokovni svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in za napredek strokovnega dela.
Direktor je samostojen pri opravljanju poslov iz svojega delovnega področja.
Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika.
21. člen
V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta, razen:
– pogodb o investicijah, za katere je potreben sklep sveta zavoda;
– pogodb, ki se nanašajo na nepremičnine, ki jih ima zavod v upravljanju, za katere je potrebno soglasje ustanovitelja kot lastnika.
2. Svet zavoda
22. člen
Organ upravljanje je svet zavoda, ki ga sestavljajo: predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda in predstavniki zavarovancev in drugih uporabnikov.
Svet zavoda šteje sedem članov in je sestavljen iz:
– štirih predstavnikov ustanovitelja
– dveh predstavnikov delavcev zavoda
– enega predstavnika zavarovancev in drugih uporabnikov, ki ga imenuje ZZZS.
Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet.
Predstavnika uporabnikov imenuje pristojni organ Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
Predstavnike delavcev izvolijo delavci neposredno po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda.
Mandat članov sveta traja 4 leta in so po preteku mandata lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani. Podrobnejše delovanje sveta se uredi s Poslovnikom o delu sveta.
23. člen
Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– sprejema statut in njegove spremembe in dopolnitve s soglasjem ustanovitelja;
– sprejema druge splošne akte zavoda, kolikor jih ne sprejema direktor;
– sprejema program dela in razvoja zavoda in spremlja njegovo uresničevanje;
– sprejema letni delovni načrt in letno poročilo o njegovem izvrševanju;
– sprejema finančni načrt in letno poročilo o njegovem izvrševanju;
– sprejema poročilo o popisu osnovnih sredstev in obveznosti do virov sredstev;
– odloča o razpolaganju s presežkom prihodkov nad odhodki v soglasju z ustanoviteljem;
– sprejema poslovno poročilo;
– predlaga ustanovitelju način pokrivanja primanjkljaja po sprejetem poročilu o izvrševanju finančnega načrta;
– opravi postopek imenovanja in razrešitve direktorja zavoda;
– imenuje strokovnega vodjo zavoda na predlog strokovnega sveta in v soglasju z direktorjem;
– sklepa z direktorjem pogodbo o zaposlitvi ter v skladu s predpisom določa del plače za delovno uspešnost;
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih, ki se nanašajo na dejavnost zavoda;
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti;
– odloča o oddaji prostorov in drugih osnovnih sredstev v najem po predlogu direktorja;
– v soglasju z ustanoviteljem odloča o nakupu in prodaji nepremičnin, razen s področja družbenega standarda, o čemer odloča samostojno, ter odloča o drugih pravnih poslih v zvezi z nepremičninami;
– imenuje člane strokovnega sveta na predlog direktorja, če niso člani strokovnega sveta sami delavci že po svoji funkciji;
– imenuje člane občasnih komisij;
– sprejme sklep o začetku postopka imenovanja in volitev ter predlaga odpoklic članov sveta zavoda;
– na predlog direktorja sprejme program razreševanja presežnih delavcev;
– v okviru svojih pristojnosti in nalog sprejema druge odločitve v zvezi z upravljanjem zavoda.
3. Strokovni svet
24. člen
Kolegijski strokovni organ zavoda je strokovni svet, ki ga imenuje svet zavoda na predlog direktorja zavoda.
Naloge strokovnega sveta, sestavo in način oblikovanja določa statut zavoda.
VI. SKUPNE DOLOČBE ZA SVET ZAVODA
IN STROKOVNI SVET
25. člen
Prvo konstitutivno sejo sveta zavoda in strokovnega sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi predstavnikov sveta zavoda in prejemu predlogov za člane strokovnega sveta.
Svetu zavoda in strokovnemu svetu začne teči mandat z dnem konstituiranja.
VII. PREMOŽENJE IN SREDSTVA ZA DELO
26. člen
Premoženje zavoda je last ustanovitelja, s katerim pa upravlja zavod. Zavod lahko razpolaga s premičnim premoženjem, z nepremičnim premoženjem pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja.
Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanovitelju.
Za prevzete obveznosti odgovarja zavod z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
27. člen
Zavod pridobiva sredstva za delo oziroma za izvajanje dejavnosti:
– na podlagi pogodbe za opravljanje osnovne zdravstvene dejavnosti, sklenjene z ZZZS;
– od zavarovalnic na osnovi prostovoljnega dodatnega zavarovanja uporabnikov;
– iz sredstev ustanovitelja v skladu s sprejetim letnim načrtom zavoda in veljavnim odlokom o proračunu Občine Laško;
– s plačili za opravljene zdravstvene storitve v skladu z Zakonom o zdravstveni dejavnosti, Zakonom o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju in drugimi zakoni, ki urejajo to področje;
– iz pogodbenih razmerij z zasebnimi zdravstvenimi delavci in zasebnimi zdravstvenimi sodelavci – koncesionarji;
– pogodb z drugimi uporabniki storitev;
– na podlagi pogodbe z Ministrstvom za zdravje oziroma drugim pristojnim ministrstvom za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz državnega proračuna;
– s prosto prodajo storitev na trgu;
– z dotacijami in prostovoljnimi prispevki;
– iz drugih virov, določenih z zakonom.
Organi zavoda zagotavljajo poslovanje v skladu z veljavnimi predpisi in odgovarjajo za zakonitost poslovanja zavoda.
28. člen
O načinu razpolaganja s presežki prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju osnovne zdravstvene dejavnosti kot javne službe, odloča na predlog direktorja svet. Ta sredstva se uporabljajo za opravljanje dejavnosti in za medicinsko-tehnološko posodobitev.
Sredstva od prodaje proizvodov in storitev, ustvarjena na trgu, lahko zavod deli v skladu z veljavnimi predpisi in sprejetim finančnim načrtom.
O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja, ki nastane iz dejavnosti javne službe in ga ni moč pokriti iz razpoložljivih sredstev zavoda, odloča ustanovitelj na predlog sveta. Če odhodki presegajo prihodke zavoda zaradi neizpolnjenih prevzetih obveznosti ustanovitelja, primanjkljaj krije ustanovitelj, ki svoje obveznosti ni izpolnil.
29. člen
Ustanovitelj zagotavlja zavodu ustrezne materialne pogoje za začetek dela zavoda.
Za obnavljanje oziroma razširitev zmogljivosti se zagotavljajo amortizacijska sredstva, zbrana ob plačilu storitev, namenska sredstva ustanovitelja in druga namenska sredstva.
VIII. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU
30. člen
Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno z vsemi pravicami in obveznostmi v svojem imenu in za svoj račun.
Za svoje obveznosti odgovarja z vsemi finančnimi sredstvi, s katerimi upravlja.
IX. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI
31. člen
Ustanovitelj je dolžan zavodu zagotavljati materialne in prostorske pogoje za njegov razvoj oziroma razširitev zmogljivosti in sredstva za investicijsko vzdrževanje v okviru dogovorjene mreže javne zdravstvene dejavnosti na svojem območju.
32. člen
Zavod ima naslednje pravice in obveznosti:
– sprejema program zdravstvenega varstva in poroča o njegovem izvajanju,
– poroča o poslovanju in predlaga sanacijo izgub,
– sodeluje pri oblikovanju razvojnih načrtov,
– sodeluje pri ukrepih ustanovitelja za napredek zdravstvenega varstva prebivalstva,
– predlaga in izvaja programe obnavljanja in modernizacije dejavnosti ter predlaga plan investicij in investicijskega vzdrževanja,
– zagotavlja obrambne priprave,
– daje v najem prostore, v katerih opravlja svojo dejavnost, za enkratne oziroma občasne dejavnosti,
– zagotavlja ustanovitelju potrebne podatke v skladu z zakonom.
Ustanovitelj ima naslednje pravice in obveznosti:
– spremlja izvajanje programa zdravstvenega varstva ter sprejema ukrepe za zagotavljanje zdravstvenega varstva prebivalstva,
– sklepa najemne oziroma zakupne pogodbe, za prostore, ki jih zavod ne potrebuje za opravljanje javne zdravstvene službe, s koncesionarji oziroma drugimi zainteresiranimi pravnimi ali fizičnimi osebami po predhodnem mnenju zavoda,
– usklajuje in zagotavlja proračunska sredstva za materialne in prostorske pogoje za delo in razvoj zavoda,
– nadzira gospodarjenje z nepremičninami v lasti ustanovitelja,
– revidira poslovanje javnega zavoda,
– sprejema ukrepe za sanacijo in kritje izgub,
– pri oblikovanju in izvajanju politike zdravstvenega varstva vključuje zavod in medicinsko stroko.
33. člen
Zavod mora od ustanovitelja:
– pridobiti soglasje k določbam statuta,
– pridobiti soglasje k imenovanju direktorja ter k sklenitvi njegove pogodbe o zaposlitvi,
– pridobiti soglasja k statutarnim spremembam,
– pridobiti soglasje k spremembam ali razširitvi dejavnosti.
Ustanovitelj mora odločiti o izdaji soglasja v 60-tih dneh od prejema zahtevka. Če ustanovitelj v postavljenem roku ne sporoči odločitve, se šteje, da je soglasje dano.
X. DELOVNA RAZMERJA
34. člen
Delovna razmerja, udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev, se ureja v skladu z zakoni, kolektivnimi pogodbami in splošnimi akti zavoda.
XI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
35. člen
Zavod ima naslednje splošne akte:
– statut zavoda;
– akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest;
– akt o varnosti pri delu in požarni varnosti;
– splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno-finančnega poslovanja in
– druge splošne akte.
Pred sprejemom splošnega akta zavoda, za katerega je potrebno predhodno soglasje sindikatov in ki posega na področje pravic delavcev in njihovega ekonomsko-socialnega položaja se organizira razprava, na kateri lahko delavci ali sindikat dajejo pripombe, stališča in mnenja ali predlagajo spremembe oziroma dopolnitve določb splošnih aktov.
Ob odločitvi za sprejem posameznega splošnega akta svet oziroma direktor določi način in roke za pripravo delovnega besedila osnutka oziroma predloga splošnega akta, določi strokovni organ ali delavca, ki vodi razpravo in zbira pripombe ter daje mnenja o določilih delovnega besedila osnutka oziroma predloga splošnega akta ter določi potek sprejemanja.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
36. člen
Svet zavoda s soglasjem ustanovitelja sprejme nov statut zavoda v roku 90 dni po sprejemu tega odloka.
37. člen
Do sprejema statuta zavoda se uporablja veljavni statut, razen določil, ki so v nasprotju z zakoni in tem odlokom.
38. člen
S tem odlokom preneha veljati Odlok o izločitvi organizacijskih enot Zdravstveni dom Laško in Zdravstveni dom Radeče iz Javnega zavoda Zdravstveni center Celje in o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Laško ter javnega zavoda Zdravstveni dom Radeče (Uradni list RS, št. 60/92).
Dosedanji mandati organov zavoda pa prenehajo veljati v skladu z določili o njihovem imenovanju.
39. člen
Zavod lahko za opravljanje skupnih zadev na področju finančno računovodskih, informacijsko planskih in pravno kadrovskih storitev, po predhodnem mnenju ustanovitelja, sklene pogodbo z ustrezno službo ali pa si navedene storitve zagotovi v lastni upravi.
40. člen
Ta Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 02203-2/04
Laško, dne 25. maja 2005.
Župan
Občine Laško
Jože Rajh l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti