Uradni list

Številka 58
Uradni list RS, št. 58/2005 z dne 17. 6. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 58/2005 z dne 17. 6. 2005

Kazalo

2568.  Pravilnik o diplomatski, konzularni in službeni izkaznici, stran 5854.

Na podlagi šestega odstavka 62.a člena Zakona o zunanjih zadevah (Uradni list RS, št. 113/03 – uradno pre­čiščeno besedilo) izdaja minister za zunanje zadeve
P R A V I L N I K
o diplomatski, konzularni in službeni izkaznici
1. člen
S tem pravilnikom se določajo:
– vrste diplomatskih, konzularnih in službenih izkaznic (v nadaljnjem besedilu: izkaznice);
– postopek in način izdelave, izdaje in preklica izkaznic, pošiljanja, hranjenja, uporabe, vrnitve in uničevanja podatkov iz 62. in 62.a člena Zakona o zunanjih zadevah, ki jih uporablja pooblaščeno podjetje ali organizacija za izdelavo izkaznic;
– način vodenja evidenc o izdanih izkaznicah.
2. člen
Vrste izkaznic so:
– diplomatska izkaznica (obrazec št. 1);
– konzularna izkaznica (obrazec št. 2);
– konzularna izkaznica za častne konzularne funkcionarje (obrazec št. 3);
– službena izkaznica (obrazci št. 4 A, 4 B in 4 C).
Obrazci izkaznic so sestavni del tega pravilnika in so objavljeni skupaj z njim.
3. člen
Diplomatske izkaznice se izdajo:
– vodjem ter članom diplomatskega osebja stalnih misij;
– vodjem ter članom diplomatskega osebja specialnih misij;
– članom diplomatskega osebja mednarodnih organizacij in predstavništev mednarodnih organizacij, če v skladu z mednarodnimi pogodbami, ki obvezujejo Republiko Slovenijo, uživajo enak ali podoben status kot diplomatski agenti;
– družinskim članom oseb iz prejšnjih alinej tega odstavka, ki z njimi živijo v skupnem gospodinjstvu.
Osebam iz prejšnjega odstavka, ki so državljani Republike Slovenije ali imajo v Republiki Sloveniji stalno prebivališče, se izdajo diplomatske izkaznice, če so jim po mednarodnem ali notranjem pravu Republike Slovenije priznani privilegiji in imunitete.
4. člen
Konzularne izkaznice se izdajo konzularnim funkcionarjem in njihovim družinskim članom, ki živijo z njimi v skupnem gospodinjstvu.
Osebam iz prejšnjega odstavka, ki so državljani Republike Slovenije ali imajo v Republiki Sloveniji stalno prebivališče, se izdajo konzularne izkaznice, če so jim po mednarodnem ali notranjem pravu Republike Slovenije priznani privilegiji in imunitete.
5. člen
Konzularne izkaznice za častne konzularne funkcionarje se izdajo častnim konzularnim funkcionarjem.
6. člen
Službene izkaznice se izdajo:
– članom administrativnega in tehničnega osebja stalnih misij, specialnih misij, mednarodnih organizacij in predstavništev mednarodnih organizacij, če v skladu z mednarodnimi pogodbami, ki obvezujejo Republiko Slovenijo, uživajo enak ali podoben status kot člani administrativnega in tehničnega osebja stalnih misij, ter konzularnim uslužbencem;
– članom strežnega osebja stalnih misij, specialnih misij, mednarodnih organizacij in predstavništev mednarodnih organizacij, če v skladu z mednarodnimi pogodbami, ki obvezujejo Republiko Slovenijo, uživajo enak ali podoben status kot člani strežnega osebja stalnih misij, ter članom strežnega osebja konzulata;
– družinskim članom oseb iz prve alineje tega odstavka, ki z njimi živijo v skupnem gospodinjstvu, razen družinskim članom konzularnega uslužbenca, zaposlenega v konzulatu, ki ga vodi častni konzularni funkcionar.
Osebam iz prejšnjega odstavka, ki so državljani Republike Slovenije ali imajo v Republiki Sloveniji stalno prebivališče, se izdajo službene izkaznice, če so jim po mednarodnem ali notranjem pravu Republike Slovenije priznani privilegiji in imunitete.
7. člen
Izkaznice, ki se izdajo primarnim upravičencem iz 3. do 6. člena tega pravilnika, se lahko izdajo tudi njihovim zunajzakonskim partnerjem, ki z njimi živijo v skupnem gospodinjstvu, če jim zunajzakonsko skupnost priznava država pošiljateljica.
Osebam iz prejšnjega odstavka, ki so državljani Re­publike Slovenije ali imajo v Republiki Sloveniji stalno prebiva­lišče, se izdajo diplomatske, konzularne ali službene izkaznice, če so jim po mednarodnem ali notranjem pravu Republike Slovenije priznani privilegiji in imunitete.
8. člen
Osebe iz 3. do 7. člena tega pravilnika smejo imeti samo eno veljavno izkaznico.
9. člen
Vloga za izdajo izkaznice se vloži na obrazcu št. 5, ki je tiskan na formatu A 4 in vsebuje:
– podatke, opredeljene v 62.a členu Zakona o zunanjih zadevah;
– lastnoročni podpis prosilca;
– podpis vodje predstavništva oziroma konzulata, s čimer se potrdi resničnost podatkov in se zaveže, da bo Ministrstvu za zunanje zadeve (v nadaljevanju: ministrstvo) sporočena vsaka sprememba v zvezi z imetnikom izkaznice, po prenehanju opravljanja funkcije imetnika pa bo izkaznica vrnjena ministrstvu.
Priloga k vlogi (obrazec št. 5 A), ki je sestavni del vloge za izdajo izkaznice, vsebuje podatke, opredeljene v 12. členu pravilnika, ter podpis uradne osebe, ki je sprejela vlogo, podatek o datumu vročitve izkaznice, podpis osebe, ki je prejela izkaznico, in podpis osebe, ki jo je vročila.
Prilogo k vlogi izpolni ministrstvo ter jo pošlje izdelovalcu izkaznice. Na tem delu priloge sta natisnjena okvir (3 x 7 cm), kamor se prosilec lastnoročno podpiše, in okvir (4 x 5,3 cm) za njegovo fotografijo.
Podatki v vlogi za izdajo izkaznice in v prilogi k vlogi so tiskani v slovenskem in angleškem jeziku.
Obrazec št. 5 in obrazec št. 5 A sta sestavni del tega pravilnika in sta objavljena skupaj z njim.
10. člen
Izkaznice se izdajo na polikarbonatni kartici, ki ima vgrajene varnostne in zaščitne elemente.
Na prednji strani so vtisnjeni grb Republike Slovenije, oznaka EU in giljoše. Osnovni liki na izkaznicah so kvadrat-zvezda, zvezda-krog in trikotnik-zvezda, ki se med seboj metamorfirajo. Nevidni ultravijolični zaščitni tisk je zgoraj levo od sredine izkaznice v motivu ozvezdja Kozoroga, spodaj na sredini izkaznice pa v motivu ozvezdja Raka. Izkaznica je personalizirana z laserskim graviranjem, identifikacijska številka pa je gravirana otipno. Na levem robu izkaznice je barvni trak, ki narekuje barvo, po katerih se izkaznice med seboj ločijo. Izkaznice so v teh barvah:
– diplomatska izkaznica je modre barve;
– konzularna izkaznica je zelene barve;
– konzularna izkaznica za častne konzularne funkcionarje je sive barve;
– službena izkaznica je rdeče barve.
Elementi zadnje strani so:
na zadnji strani sta zgoraj levo motiv ozvezdja v znamenju Kozoroga, spodaj desno motiv ozvezdja v znamenju Raka. Medsebojno se povezujeta v sekvencah transformacij zvezd, ki se barvno spreminjajo v barvi z barvne lestvice s prednje strani. Med motivoma ozvezdij v znamenjih Kozoroga in Raka je obris Slovenije, v katerem je tekoče besedilo REPUBLIKA SLOVENIJA, apliciran kot mikrotekst. Motiv tlorisa Slovenije je razdeljen na štiri polja, ki so obarvana v različne rastre ene barve; presek je v središču tlorisa in je na geografski točki Vač. Desno zgoraj je okrogli večslojni laserski zapis z dvema motivoma, in sicer konjenik, posnet z vaške situle, in številka izkaznice, ki sta izmenično vidna pod različnima kotoma.
Obrazci izkaznic se tiskajo v slovenskem in angleškem jeziku. Podatkovna polja na zadnji strani v slovenskem in angleškem jeziku in besedilo, ki je namenjeno pristojnim organom v Republiki Sloveniji in je samo v slovenskem jeziku, ter personalizacija zadnje strani se v celoti izvajajo z laserskim graviranjem.
11. člen
Obrazci izkaznic morajo ustrezati tem standardom:
– dimenzije obrazca vrsti kartice ID-1 standardu ISO 7810;
– fizične lastnosti obrazca standardu ISO 7810;
– postavitev podatkovnih polj na obrazcu standardu ISO 7501-3, TIP 1;
– grafična izvedba zapisov na obrazcu standardu ISO 1831:1980 (kakovost zapisov), ISO 3166 (oznaka države izdajateljice in države pošiljateljice imetnika), ISO 1073/II ter ISO 1831 (OCR-B zapis).
Material za izdelavo obrazca izkaznic in zapisi na obrazcu izkaznic morajo biti izdelani tako, da ob normalnem ravnanju imetnika zagotavljajo uporabo za obdobje njegove veljavnosti.
12. člen
Na prednji strani izkaznice so:
– ime vrste izkaznice;
– identifikacijska številka imetnika izkaznice;
– ime in priimek imetnika;
– datum in kraj rojstva imetnika;
– spol;
– državljanstvo imetnika;
– fotografija imetnika;
– podpis imetnika;
– datum izdaje;
– datum poteka veljavnosti.
Na hrbtni strani izkaznice so:
– funkcija oziroma naziv imetnika;
– naziv predstavništva oziroma konzulata;
– besedilo v slovenskem jeziku, namenjeno pristojnim organom Republike Slovenije, ki je različno glede na vrsto izkaznice oziroma obseg privilegijev in imunitet;
– serijska številka izkaznice;
– identifikacijska številka imetnika izkaznice.
13. člen
Obrazce izkaznic izdeluje oziroma dobavlja in personalizira podjetje ali organizacija za izdelavo izkaznic (v nadaljnjem besedilu: izdelovalec). Medsebojna razmerja med izdelovalcem in ministrstvom se uredijo s pogodbo.
Obrazci prilog k vlogi izkaznic in izdelanih izkaznic se med ministrstvom in izdelovalcem prenašajo v skladu z Zakonom o poštnih storitvah, in to tako, da sta zagotovljeni zaščita in varnost poštnih pošiljk, ali s kurirskimi službami ministrstva in izdelovalca.
14. člen
Izdelovalec prevzame vse podatke z obrazca priloge k vlogi v pisni ali elektronski obliki. Izdelovalec pošlje fotografijo in podpis imetnika izkaznice ministrstvu v digitalizirani obliki, ki jo nato hrani v evidenci o izdanih izkaznicah.
Izdelovalec mora obrazec priloge k vlogi vrniti ministrstvu skupaj z izdelano izkaznico, vse podatke, potrebne za zapis na obrazec izkaznice, pa uničiti v 30 dneh po uporabi.
15. člen
Delovni postopki personalizacije in priprav za prenos izkaznice morajo biti opravljeni izključno na ozemlju Republike Slovenije v prostorih izdelovalca. Prostori, v katerih potekajo, morajo biti varovani v skladu s smiselno enakimi zahtevami, kot veljajo za izdelavo osebnih izkaznic.
16. člen
Izdelava izkaznic mora biti organizirana tako, da omogoča pregled nad porabo obrazcev izkaznic. Poškodovane obrazce izkaznic mora izdelovalec zapisniško uničiti in za­pisnik poslati ministrstvu.
17. člen
Veljavnost izkaznice določi ministrstvo v skladu z 62. členom Zakona o zunanjih zadevah.
Veljavnost izkaznic družinskih članov nosilcev funkcij ne more biti daljša od veljavnosti izkaznice primarnega upravičenca.
Imetniku izkaznice, ki izgubi dve ali več izkaznic, se izda izkaznica z veljavnostjo do enega leta.
18. člen
Pred potekom veljavnosti se izda nova izkaznica, če:
– se spremenijo podatki o imetniku izkaznice;
– fotografija ne kaže več prave podobe imetnika;
– je izkaznica poškodovana oziroma obrabljena ali iz kakšnega drugega razloga ni več uporabna.
V primerih iz prejšnjega odstavka predstavništvo oziroma konzulat vrne prvotno izkaznico ministrstvu ter vloži vlogo za izdajo nove izkaznice tako, kot je določeno v 21. členu tega pravilnika.
19. člen
Ne glede na določbe 17. člena tega pravilnika izkaznica preneha veljati:
– če imetnik izkaznice preneha službovanje;
– če se imetniku izkaznice spremeni status;
– če je imetnik izkaznice razglašen za nezaželeno osebo;
– če obstaja utemeljen sum, da se izkaznica ne uporablja v skladu z namenom, zaradi katerega je bila izdana.
Imetnik izkaznice mora v primerih iz prve do tretje alineje prejšnjega odstavka izkaznico izročiti ali po diplomatski poti poslati ministrstvu ali pristojnemu diplomatskemu predstavništvu Republike Slovenije v osmih dneh, ko nastane razlog iz prejšnjega odstavka.
20. člen
Če je vloga za izdajo izkaznice pravilno izpolnjena, se šteje kot sporočilo države pošiljateljice oziroma mednarodne organizacije o imenovanju in prihodu člana predstavništva oziroma konzulata in njegovih družinskih članov v Republiko Slovenijo oziroma se šteje za akreditacijo nerezidenčnega člana predstavništva oziroma konzulata v Republiki Sloveniji.
21. člen
Vlogo za izdajo izkaznice vloži predstavništvo oziroma konzulat v ministrstvu na predpisanem obrazcu iz 9. člena tega pravilnika.
Vlogo za izdajo izkaznice lahko vloži diplomatsko predstavništvo, ki nima sedeža v Republiki Sloveniji, tudi pri diplomatskem predstavništvu Republike Slovenije, če ima sedež v istem glavnem mestu kot diplomatsko predstav­ništvo, ki nerezidenčno pokriva Republiko Slovenijo.
22. člen
Vlogi za izdajo izkaznice mora biti priložena fotografija upravičenca. Fotografija mora kazati njegovo pravo podobo in ne sme biti retuširana. Fotografija mora biti izdelana na belem tankem fotografskem papirju s sijajem, njena velikosti mora biti 3,5 x 4,5 cm, lahko je črno-bela ali barvna. Fotografija ne sme biti iz fotografskega avtomata.
Upravičenec do izkaznice mora biti fotografiran od spredaj, imeti mora odkrito čelo, mora biti brez pokrivala. Osebe, ki zaradi običajev države pošiljateljice nosijo pokrivalo v vsakdanjem življenju, smejo izjemoma predložiti fotografijo, na kateri so fotografirane s pokrivalom.
Vlogi za izdajo izkaznice je treba priložiti kopijo veljavnega potnega lista upravičenca in na vpogled še izvirnik potnega lista.
23. člen
S pogrešitvijo, izgubo ali tatvino (v nadaljnjem besedilu: pogrešitev) izkaznice mora predstavništvo oziroma konzulat z diplomatsko noto seznaniti ministrstvo. Predstavništvo oziroma konzulat mora s tem seznaniti ministrstvo najpozneje v osmih dneh od pogrešitve, pri čemer mora navesti okoliščine pogrešitve.
V primeru iz prvega odstavka tega člena lahko predstavništvo ali konzulat v skladu z 21. členom tega pravilnika zaprosi za izdajo nove izkaznice.
24. člen
Ministrstvo vodi evidenco o izdanih izkaznicah.
Evidenco iz prejšnjega odstavka sestavljajo:
– register vlog za izdajo izkaznic;
– register izdanih izkaznic;
– register pogrešanih izkaznic;
– kartoteka vlog za izdajo izkaznic;
– kartoteka prilog k vlogi za izdajo izkaznice.
Register vlog za izdajo izkaznic iz prve alinee drugega odstavka tega člena vodijo tudi diplomatska predstavništva Republike Slovenije za tiste vloge, ki so jih vložila neposredno pri njih tuja predstavništva, ki imajo sedež v istem glavnem mestu.
Osebni podatki se v evidenci iz drugega odstavka tega člena vodijo in hranijo v skladu z 62.a členom zakona.
25. člen
Register vlog za izdajo izkaznic vsebuje podatke iz 9. člena pravilnika, opombe ministrstva ter podatke iz obvestil o prihodu in odhodu upravičencev do izkaznic.
26. člen
Register izdanih izkaznic vsebuje:
– identifikacijsko številko imetnika izkaznice;
– priimek in ime;
– rojstni datum;
– datum izdaje izkaznice;
– datum veljavnosti izkaznice;
– serijsko številko izkaznice;
– status izkaznice;
– fotografijo in podpis v digitalizirani obliki;
– opombe.
27. člen
Register pogrešanih izkaznic vsebuje:
– identifikacijsko številko imetnika izkaznice;
– priimek in ime;
– rojstni datum;
– datum veljavnosti izkaznice;
– serijsko številko izkaznice;
– opombe.
28. člen
Kartoteka iz četrte alinee drugega odstavka 24. člena tega pravilnika je sestavljena iz vlog za izdajo izkaznic, ki so vložene v kartoteko po abecednem redu po državah pošiljateljicah oziroma mednarodnih organizacijah in predstavništvih mednarodnih organizacij, znotraj teh pa po identifikacijskih številkah.
Kartoteka iz pete alinee drugega odstavka 24. člena tega pravilnika se vodi po abecednem redu po državah pošiljateljicah oziroma mednarodnih organizacijah in predstavništvih mednarodnih organizacij, znotraj te pa po strogem abecednem redu osebnih imen imetnikov izkaznic.
Vloge za izdajo izkaznic upravičencev, ki v Republiki Sloveniji iz kakršnega koli razloga prenehajo opravljati svojo funkcijo, se izločijo v posebno kartoteko in se hranijo še najmanj pet let.
29. člen
Izkaznice, izdane po tem pravilniku, se izdajo brezplačno.
30. člen
Izkaznice, določene v tem pravilniku, se začnejo izdajati tri mesece po objavi tega pravilnika v Uradnem listu Republike Slovenije.
Do sedaj izdane izkaznice prenehajo veljati po preteku šestih mesecev od začetka izdajanja novih izkaznic.
31. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. ZDP-12587
Ljubljana, dne 7. junija 2005.
EVA 2005-1811-0040
dr. Dimitrij Rupel l. r.
Minister za zunanje zadeve

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti