Uradni list

Številka 63
Uradni list RS, št. 63/2005 z dne 4. 7. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 63/2005 z dne 4. 7. 2005

Kazalo

2801. Program priprave medobčinskega loka­cij­skega načrta za gradnjo dvosistem­skega daljnovoda RTP Železniki–RTP Bohinj, stran 6582.

Na podlagi drugega odstavka 27. člena v povezavi z 79. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr., 58/03 – ZZK-1), 30. člena Statuta Občine Bohinj (Uradni vestnik Občine Bohinj, št. 3/99, 2/00, 6/00, 3/03, 27/03) in 45. člena Statuta Občine Železniki (Uradni list RS, št. 132/04) sprejmeta župana občin Bohinj in Železniki
P R O G R A M P R I P R A V E
medobčinskega lokacijskega načrta
za gradnjo dvosistemskega daljnovoda RTP Železniki–RTP Bohinj
I. OCENA STANJA, RAZLOGI IN PRAVNA PODLAGA
Skladno z načrtovano izgradnjo 110 kV mreže in pripadajočih razdelilnih transformatorskih postaj (RTP) namerava investitor Elektro Gorenjska, d.d. Kranj zgraditi še manjkajoči del visokonapetostne elektroenergetske zanke Gorenjske med Selško dolino in Bohinjsko dolino med transformatorskima postajama, lociranima v Železnikih in Bohinjski Bistrici. Do Železnikov je že zgrajen 110 kV daljnovod iz RTP Škofja Loka, ki sedaj obratuje s 35 kV napetostjo in napaja obstoječo RTP Železniki, ki obratuje na napetostnem nivoju 35/20 kV. Do Bohinjske Bistrice je zgrajen 2x110 kV daljnovod iz RTP Bled, ki obratuje s 35 in 20 kV napetostjo in napaja obstoječo RTP Bitnje napetostnega nivoja 35/20 kV. Zaradi ukinjanja 35 kV napetosti ter drugih razlogov, bosta obe RTP potrebno preurejeni za obratovanje na 110 kV napetosti.
Zakon o urejanju prostora (ZUreP-1) (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr., 58/03 – ZZK-1) je za načrtovanje gradnje prometnih, energetskih, komunalnih in drugih omrežij, ki potekajo na območju dveh občin predpisal izdelavo skupnega oziroma medobčinskega lokacijskega načrta (v nadaljnjem besedilu: MLN).
S tem programom priprave se opredelijo ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za izdelavo in sprejem MLN, predmet in programska izhodišča MLN, okvirno ureditveno območje MLN, nosilci nalog in njihove obveznosti pri financiranju priprave MLN, nosilci urejanja prostora, ki sodelujejo pri pripravi MLN, način pridobitve strokovnih rešitev, seznam potrebnih strokovnih podlag in druge obvezne vsebine, postopek in roki za pripravo MLN.
II. PREDMET IN PROGRAMSKA IZHODIŠČA MLN
Predmet MLN je izdelava novega medobčinskega izvedbenega akta za gradnjo dvosistemskega 110 + 20 kV daljnovoda RTP Železniki – RTP Bohinj, s katerim bodo določeni lokacijski pogoji za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja, zlasti glede namena, lege, funkcije, velikosti in oblikovanja objektov ter eventualni prostorski ukrepi po Zakonu o urejanju prostora.
V postopku določitve planov, ki imajo lahko pomembne vplive na okolje oziroma zavarovana območja ali potencialna posebna ohranitvena območja (v nadaljnjem besedilu: varovana območja), je bilo z odločbo Ministrstva za okolje in prostor, št. 354-19-34/2004 z dne 23. 12. 2004, ugotovljeno, da MLN lahko pomembno vpliva na okolje, ker vsebuje posege v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje skladno z Zakonom o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 41/04; v nadaljnjem besedilu: ZVO-1) oziroma lahko pomembno vpliva na varovana območja skladno z Zakonom o ohranjanju narave (Uradni list RS, št. 96/04 – uradno prečiščeno besedilo; v nadaljnjem besedilu: ZON). Pred sprejemom MLN načrta je treba izvesti celovito presojo vplivov njegove izvedbe na okolje v skladu s 40. do 49. členom ZVO-1, oziroma presojo sprejemljivosti njenih vplivov na varovana območja v skladu s 101. do 101.b členom ZON. Ministrstvo za okolje in prostor v skladu s petim odstavkom 40. člena ZVO, obvesti javnost z javnim naznanilom v svetovnem spletu in v enem od dnevnih časopisov, ki pokrivajo območje cele države, da bo izvedena celovita presoja vplivov na okolje.
Kot ena od podlag za izdelavo MLN bodo tudi priporočila in smernice, ki jih je na prvi prostorski konferenci podala Občina Železniki:
– Odmik predvidene trase daljnovoda od poselitvenih območij naj bo najmanj v razdalji vpliva elektromagnetnega sevanja. To posebej velja za območja naselij Torka, Zabrdo in zaselka Trojar pri Zgornjih Danjah;
– Območje vpliva elektromagnetnega sevanja, ki naj bo strokovno utemeljeno na podlagi Uredbe o elektromagnetnem sevanju v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list RS, št. 70/96, 41/04), okoljskega poročila oziroma drugih gradiv, naj bo posebej grafično prikazano v celotnem vplivnem območju nameravanega posega;
– Glede na to, da naselja pod Ratitovcem zavzemajo posebno mesto z vidika urbanistične dediščine, naj se pri načrtovanju toliko bolj upoštevajo strokovna načela urejanja prostora;
– Za javno obravnavo lokacijskega načrta naj se izdela računalniška simulacija nameravanega posega v prostor.
MLN mora biti izdelan v skladu s 24., 43., 44. in 73. členom ZUreP-1 ter pravilnikom o podrobnejši vsebini, obliki in načinu priprave lokacijskih načrtov ter vrstah njihovih strokovnih podlag in mora vsebovati: prikaz ureditvenega območja MLN, umestitve načrtovane ureditve v prostor s prikazom vplivov in povezav prostorske ureditve s sosednjimi območji, zasnovo rešitev prometne, energetske, vodovodne in druge komunalne infrastrukture z obveznostmi priključevanja nanjo, rešitve in ukrepe za varovanje okolja, ohranjanje narave, varstvo kulturne dediščine ter trajnostno rabo naravnih dobrin, rešitve in ukrepe za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, načrt parcelacije ter prikaz morebitne etapnosti izvedbe prostorske ureditve.
Poleg navedenega mora MLN vsebovati tudi naslednje obvezne priloge: povzetek za javnost, izvleček iz strateških prostorskih aktov, obrazložitev in utemeljitev MLN, strokovne podlage, na katerih temeljijo rešitve MLN in seznam sektorskih aktov in predpisov, ki so bili pri pripravi MLN upoštevani z njihovimi povzetki, ki se nanašajo na vsebino MLN, smernice in mnenja pristojnih nosilcev urejanja prostora, spis postopka priprave in sprejemanja MLN in oceno stroškov za izvedbo MLN.
III. OKVIRNO UREDITVENO OBMOČJE LN
Po izvodu bodočega daljnovoda iz RTP Železniki na ožjem urbaniziranem območju naselja bo na odseku od obstoječe RTP do športne dvorane potrebno položiti 110 in 20 kV kabel, ki bo od športne dvorane dalje prešel v daljnovod. V smeri proti Podlonku in Prtovču bo daljnovod potekal večinoma ob obstoječem 20 kV daljnovodu. Od Prtovča proti Torki bo daljnovod potekal v obstoječi gozdni preseki po pobočjih Ratitovca vzporedno z obstoječim 20 kV daljnovodom. Od Torke proti Soriški planini preko Danj bo načrtovani daljnovod potekal po travnikih in večinoma ob obstoječem daljnovodu odmaknjen od vasi Zgornje in Spodnje Danje. Od Soriške planine in bohinjskega prelaza proti Nemškemu rovtu je za predvideni daljnovod izbrana trasa nekdanjih daljnovodov in obstoječe gozdne preseke, v katerih so bili prosti vodi demontirani leta 1960 in 1985. Daljnovod bo potekal južno in zahodno od vasi Nemški rovt v smeri proti železniški progi Jesenice-Nova Gorica. Pred križanjem s progo bo daljnovod zaključen s končnim drogom in bo prešel v zemeljski kabel, ki bo križal progo v obstoječem podhodu pod železniškim nasipom in se bo vključil v RTP Bohinj ob kovinsko predelovalnih objektih LIP Bled.
Okvirno območje lokacijskega načrta obsega traso predvidenega daljnovoda in kablovoda in vplivno območje predvidenega objekta v času gradnje in v času obratovanja.
IV. NOSILCI NALOG IN NJIHOVE OBVEZNOSTI PRI FINANCIRANJU PRIPRAVE MLN
Občina Bohinj, Občina Železniki in Elektro Gorenjska, d.d. so v novembru 2004 sklenili dogovor o pripravi medobčinskega lokacijskega načrta ter se dogovorili, da funkcijo pripravljavca MLN prevzame Občina Bohinj.
Naročnik medobčinskega lokacijskega načrta in investitor načrtovane prostorske ureditve je Elektro Gorenjska, d.d., ki zagotovi vsa sredstva za izdelavo okoljskega poročila, revizijo okoljskega poročila, izdelavo poročila o vplivih na okolje in revizijo tega poročila, izdelavo strokovnih podlag, geodetskega načrta ter medobčinskega lokacijskega načrta.
Načrtovalec medobčinskega lokacijskega načrta je Domplan, d.d.
V. NOSILCI UREJANJA PROSTORA, KI DAJEJO SMERNICE IN MNENJA TER DRUGI UDELEŽENCI, KI SODELUJEJO PRI PRIPRAVI MLN
Državni organi oziroma organi lokalnih skupnosti ter nosilci javnih pooblastil, ki v skladu z Zakonom o urejanju prostora predstavljajo nosilce urejanja prostora, in ki v konkretnem postopku priprave MLN odločajo ali soodločajo o zadevah urejanja prostora, so:
1. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje – Sektor za varstvo okolja
2. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje – Sektor za ohranjanje narave
3. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje – Sektor za upravljanje z vodami
4. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami
5. Ministrstvo za obrambo, Direktorat za obrambne zadeve
6. Ministrstvo za obrambo, Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje
7. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lov in ribištvo
8. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo
9. Ministrstvo za kulturo, Direktorat za kulturno dediščino
10. Zavod Republike Slovenije za varstvo narave
11. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije
12. Zavod za gozdove Slovenije
13. Ministrstvo za promet, Direkcija Republike Slovenije za ceste
14. Javna agencija za železniški promet Republike Slovenije
15. Ministrstvo za promet, Direktorat za železnice
16. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo
17. Občina Železniki in njene javne gospodarske službe v delih, kjer so upravljavci komunalne in druge infrastrukture
18. Občina Bohinj in njene javne gospodarske službe v delih, kjer so upravljavci komunalne in druge infrastrukture
19. Telekom Slovenije, d.d.
20. drugi organi in organizacije, za katere se v postopku priprave MLN izkaže, da rešitve posegajo v njihovo delovno področje.
VI. NAČIN PRIDOBITVE STROKOVNIH
REŠITEV
VI.1 Ker je trasa predvidenega daljnovoda izbrana bodisi tik ob obstoječih daljnovodih bodisi v trasi opuščenih daljnovodov, se variantne rešitve ne izdelajo. Ob upoštevanju smernic nosilcev urejanja prostora ter strokovnih podlag se predlagana rešitev optimizira.
VI.2 Pred izdelavo predloga MLN se opravi celovita presoja vplivov MLN na okolje. Zagotovi se:
– okoljsko poročilo, v katerem se opredelijo, opišejo in ovrednotijo vplivi izvedbe MLN na okolje oziroma varovana območja in možne alternative ter navede stopnja upoštevanja okoljskih izhodišč oziroma naravovarstvenih smernic;
– revizija okoljskega poročila v skladu s predpisi, ki določajo podrobnejšo vsebino okoljskega poročila in vsebino ter metodologijo presoje sprejemljivosti vplivov planov na varovana območja.
Pripravljavec MLN pred javno razgrnitvijo predlagane rešitve, okoljskega poročila in njegove revizije, pridobi obvestilo o ustreznosti okoljskega poročila in njegove revizije.
Pri pripravi predloga MLN se mora v čim večji meri upoštevati dana mnenja in pripombe javnosti na predlagano rešitev in na okoljsko poročilo, ki sta bila javno razgrnjena.
VI.3 V fazi izdelave predloga MLN se na podlagi poročila o vplivih nameravanega posega v okolje (v nadaljnjem besedilu: poročilo o vplivih na okolje) izvede presoja vplivov na okolje.
Investitor mora zagotoviti:
– poročilo o vplivih na okolje, ki mora biti izdelano v skladu s predpisi, ki določajo podrobnejšo vsebino poročila o vplivih na okolje,
– revizijo poročila o vplivih na okolje, ki je neodvisen strokovni nadzor nad kakovostjo in ustreznostjo poročila o vplivih na okolje.
S predlogom MLN se hkrati javno razgrnejo tudi poročilo o vplivih na okolje, pisno mnenje o reviziji ter osnutek odločitve o okoljevarstvenem soglasju.
Pred sprejemom MLN mora biti pridobljeno okoljevarstveno soglasje.
VII. SEZNAM POTREBNIH STROKOVNIH PODLAG IN DRUGE OBVEZNE VSEBINE
Pri izdelavi strokovnih podlag in MLN je treba upoštevati vse predhodno izdelane strokovne podlage in vsa druga gradiva, relevantna za izdelavo naloge s področja prostorskega razvoja, varstva okolja, ohranjanja narave in varstva kulturne dediščine.
Pred izdelavo predloga MLN se izdelajo naslednje strokovne podlage:
– analiza fizičnih lastnosti in pravnega stanja prostora, problemov, ki izhajajo iz dosedanjega prostorskega razvoja (analiza stanja in teženj v prostoru), ugotovitev novih razvojnih potreb, teženj in različnih pobud na obravnavanem območju, analiza možnosti glede načrtovane prostorske ureditve (analiza razvojnih možnosti), analiza pričakovanjih vplivov prostorske ureditve na posamezne sestavine prostora, vrednotenje ter priprava predlogov strokovnih rešitev (študija ranljivosti prostora);
– idejna zasnova načrtovane prostorske ureditve, izdelana na način, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske, arhitekturne in okoljevarstvene rešitve in ureditve z ustreznim poročilom in utemeljitvijo;
– idejna zasnova zaščite, prestavitve in ukinitve obstoječih prometnih, energetskih, vodovodnih in drugih komunalnih objektov in naprav v območju predvidene prostorske ureditve;
– idejna zasnova rešitev in ukrepov za preprečitev negativnih vplivov na okolje, kulturno dediščino in trajnostno rabo naravnih dobrin, za omilitev vplivov na rastlinske in živalske vrste ter njihove habitate, vključno z idejno zasnovo ureditve morebitnih izravnalnih ukrepov;
– idejna zasnova rešitev in ukrepov za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
– prikaz vplivnega območja pričakovanih posameznih vrst vplivov načrtovanih ureditev na okolico;
– morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev urejanja prostora, po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi v času gradnje.
Podlaga za izdelavo MLN je geodetski načrt izdelan v skladu s Pravilnikom o geodetskem načrtu (Uradni list RS, št. 40/04). Predlog MLN mora vsebovati tudi podatke o lastnikih in imetnikih drugih stvarnih pravic na zemljiščih in nepremičninah v ureditvenem območju.
V postopku priprave MLN Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije zagotovi izdelavo strokovnih zasnov s področja kulturne dediščine v skladu z zakonom, ki ureja varstvo kulturne dediščine in jih posreduje pripravljavcu.
V postopku priprave MLN Zavod Republike Slovenije za varstvo narave izdela naravovarstvene smernice v skladu z zakonom, ki ureja ohranjanje narave in jih posreduje pripravljavcu.
VIII. POSTOPEK IN ROKI ZA PRIPRAVO MLN
Pridobitev smernic za načrtovanje
– Načrtovalec pripravi gradivo za pridobitev smernic v 30 dneh po sprejemu programa priprave.
– Pripravljavec pozove pristojne nosilce urejanja prostora za določitev smernic za načrtovanje.
– Nosilci urejanja prostora podajo smernice v 30 dneh po prejemu vloge.
– Načrtovalec pregleda smernice in jih analizira. Ob upoštevanju analize stanja in teženj v prostoru, analize razvojnih možnosti ter študije ranljivosti prostora izdela usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve.
– Investitor in obe občini potrdijo usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve.
Izvedba celovite presoje vplivov na okolje
– Investitor zagotovi izdelavo okoljskega poročila in revizijo okoljskega poročila.
– Pripravljavec posreduje okoljsko poročilo, njegovo revizijo in prikaz načrtovane prostorske ureditve Ministrstvu za okolje in prostor.
– Ministrstvo za okolje in prostor pridobi mnenja pristojnih ministrstev in drugih organizacij ter na podlagi le-teh odloči, ali je okoljsko poročilo ustrezno.
– Pripravljavec izvede javno obravnavo okoljskega poročila, njegove revizije in prikaza načrtovane prostorske ureditve.
Izdelava strokovnih podlag in predloga MLN
– Investitor zagotovi izdelavo vseh strokovnih podlag iz VII. točke tega programa priprave.
– Pripravljavec organizira 2. prostorsko konferenco, z namenom, da se na predlagano rešitev pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalnih skupnosti, gospodarstva, interesnih združenj ter organizirane javnosti.
– Načrtovalec izdela predlog MLN.
– Pripravljavec pridobi osnutek odločitve o okoljevarstvenem soglasju.
Javna razgrnitev in javne obravnave
– Župana obeh občin s sklepom odredita javno razgrnitev predloga MLN, na obeh občinah. Poleg predloga MLN bo na vpogled tudi vloga za pridobitev okoljevarstvenega soglasja, poročilo o vplivih na okolje, pisno mnenje o opravljeni reviziji ter osnutek odločitve o okoljevarstvenem soglasju.
– Javna razgrnitev traja najmanj 30 dni.
– Pripravljavec obvesti javnost o kraju in času javne razgrnitve in javne obravnave z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije ter na krajevno običajen način, in sicer najmanj en teden pred začetkom javne razgrnitve.
– V času javne razgrnitve obe občini organizirata javno obravnavo.
– Občini evidentirata vse pisne in ustne pripombe in predloge občanov, organov in organizacij.
– Načrtovalec analizira pripombe in v sodelovanju z investitorjem pripravi predlog stališč glede njihovega upoštevanja.
– Župana obeh občin odločita o upoštevanju pripomb in predlogov.
Izdelava dopolnjenega predloga MLN
– Investitor zagotovi izdelavo morebitnih dopolnitev strokovnih podlag po sprejemu odločitve o upoštevanju pripomb in predlogov.
– Načrtovalec izdela dopolnjeni predlog MLN po pridobitvi vseh morebiti dopolnjenih strokovnih podlag.
– Načrtovalec pripravi gradivo za pridobite mnenj.
– Pripravljavec pozove pristojne nosilce urejanja prostora, da podajo mnenje k dopolnjenemu predlogu MLN.
– Nosilci urejanja prostora podajo mnenje v 30 dneh po prejemu vloge.
– Po pridobitvi mnenj načrtovalec izdela usklajen dopolnjen predlog MLN.
Sprejem MLN
– Pripravljavec posreduje usklajen dopolnjen predlog MLN občinskim svetom obeh občin v sprejem. Sestavni del gradiva so priporočila prostorskih konferenc in stališča do pripomb iz javne razgrnitve.
– Občinska sveta sprejmeta MLN z odlokom.
IX. OBJAVA PROGRAMA PRIPRAVE
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 351-00-3/2005
Bohinj, dne 1. junija 2005.
Županja
Občine Bohinj
Evgenija Kegl Korošec l. r.
Št. 31-4205
Železniki, dne 17. junija 2005.
Župan
Občine Železniki
Mihael Prevc l. r

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti