Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01 in 30/02) in 15. člena Statuta Občine Cerkvenjak (Uradni list RS, št. 19/99, 28/01) je Občinski svet občine Cerkvenjak na 15. redni seji dne 29. 6. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Cerkvenjak za leto 2006
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Cerkvenjak za leto 2006 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna za l. 2006, višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov Proračun leta 2006
Konto Naziv Znesek v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 267.983
Tekoči prihodki (70+71) 85.423
70 Davčni prihodki 66.010
700 Davki na dohodek in dobiček 51.207
703 Davki na premoženje 3.217
704 Domači davki na blago in storitve 11.586
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 19.413
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 2.367
711 Takse in pristojbine 636
712 Denarne kazni 50
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 5.400
714 Drugi nedavčni prihodki 10.960
72 Kapitalski prihodki –
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev –
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja –
73 Prejete donacije 50
730 Prejete donacije iz domačih virov 50
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 182.510
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 182.510
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 292.244
40 Tekoči odhodki 79.634
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 26.320
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 3.856
402 Izdatki za blago in storitve 45.102
403 Plačila domačih obresti 1.450
409 Rezerve 2.906
41 Tekoči transferi 82.080
410 Subvencije 3.500
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 41.280
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 7.660
413 Drugi tekoči domači transferi 29.640
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 124.260
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 124.260
43 Investicijski transferi 6.270
431 Investicijski transferi pravnim
in fizičnim osebam 3.270
432 Investicijski transferi proračunskim
porabnikom 3.000
III. Proračunski presežek (I.-II.) –
(proračunski primankljaj) -24.261
B) Račun finančnih terjatev in naložb Proračun leta 2006
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752) –
75 Prejeta vračila danih posojil –
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. Dana posoila in povečanje kapitalskih
deležev (440+441+442) –
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
440 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) –
VII. Skupni presežek oziroma primanjkljaj prihodki
minus odhodki ter saldo prejetih
in danih posojil -24.261
C) Račun financiranja Proračun leta 2006
VIII. Zadolževanje (500) 91.000
50 Zadolževanje 91.000
500 Domače zadolževanje 30.000
500 Reprogramiranje dolgoročnega dolga 61.000
IX. Odplačilo dolga (550) 5.739
55 Odplačilo dolga 5.739
550 Odplačilo domačega dolga 5.739
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) -5.739
XI. Povečanja (zmanjšanja) sredstev na računih –
Stanje sredstev na računih ob koncu preteklega leta –
-----------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Splošni del občinskega proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Cerkvenjak.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. čl. ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. čl. zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01)
2. Prihodki od lastne dejavnosti neposrednih uporabnikov proračuna (sofinanciranja občanov pri investicijah, prihodki iz naslova vzdrževanja pokopališča).
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo, so prihodek proračuna.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med konti v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna o realizaciji januar–junij 2006 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2006 in njegovi realizaciji.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2007 40% navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Od prihodkov proračuna za leto 2006, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se oblikuje proračunska rezerva v višini 1.806 tisoč SIT.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1.806 tisoč SIT župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Rezerva se uporablja za pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč; kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci:
7. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v višini 1.100 tisoč SIT vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
9. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, pa lahko župan dolžniku do višine 20.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
11. člen
Pristojni občinski organ lahko opravlja nadzor nad materialnim finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja, se občina z proračunom leta 2006 lahko zadolži do višine 30 mio tolarjev in za reprogramiranje dolgoročnega dolga v višini 61 mio SIT.
VI. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
13. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Cerkvenjak v letu 2007, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-01/2004
Cerkvenjak, dne 29. junija 2005.
Župan
Občine Cerkvenjak
Jože Kraner l. r.