Na podlagi 5. člena in v zvezi s 126. členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 54/00, 52/02 – ZDU-1, 58/02 – ZMR-1 in 45/04 – ZdZPKG) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2006
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
S to uredbo se za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 797/2004 z dne 26. aprila 2004 o ukrepih, ki izboljšujejo splošne pogoje za proizvodnjo in trženje čebelarskih proizvodov (UL L št. 125 z dne 28. 4. 2004, str. 1) ter Odločbe Komisije z dne 23. 8. 2004 o odobritvi programa za izboljšanje proizvodnje in trženja čebelarskih izdelkov, predstavljenega s strani Slovenije v okviru Uredbe Sveta 797/2004/ES (Uradno obvestilo Stalnega predstavništva Republike Slovenije pri Evropski uniji, Bruselj, SG-Greffe (2004) D/203644 z dne 23. 8. 2004) določajo ukrepi za izvajanje Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2006 (v nadaljnjem besedilu: program ukrepov v čebelarstvu 2006).
2. člen
(ukrepi)
V letu 2006 se bodo v skladu s to uredbo izvajali naslednji ukrepi:
– tehnična pomoč čebelarjem,
– čebelja varoza,
– racionalizacija premestitev čebel,
– obnavljanje čebeljega fonda,
– kakovost medu in
– aplikativne raziskave v čebelarstvu.
3. člen
(sredstva)
(1) Ukrepi iz programa ukrepov v čebelarstvu 2006 se financirajo iz sredstev proračuna Republike Slovenije (proračunska postavka 9881 – Program ukrepov v čebelarstvu – SLO) ter Jamstvenega sklada Evropskega kmetijskega usmerjevalnega in jamstvenega sklada (proračunska postavka 9863 – Program ukrepov v čebelarstvu – EU). Sredstva, ki jih refundira EU za leto 2006, znašajo do 76,351.000,00 SIT oziroma največ 50 odstotkov skupnih sredstev, namenjenih posameznemu ukrepu.
(2) Upravičencem se izplačajo sredstva največ v višini, določeni za posamezen ukrep.
4. člen
(vrnitev sredstev)
(1) Upravičenec, za katerega se ugotovi, da je sredstva pridobil nezakonito ali jih porabil nenamensko, mora vrniti vsa pridobljena sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
(2) Upravičenec iz prejšnjega odstavka ne more pridobiti novih sredstev iz ukrepov kmetijske politike dve leti od dokončne odločbe kmetijskega inšpektorja.
5. člen
(javna naročila)
Upravičenci so v okviru izvajanja ukrepov iz te uredbe dolžni upoštevati predpise, ki urejajo javna naročila in naročila male vrednosti, ter zahtevkom za plačilo na podlagi te uredbe priložiti poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
6. člen
(časovni načrt ter vlaganje zahtevkov)
(1) Program ukrepov v čebelarstvu 2006 se lahko začne izvajati naslednji dan po objavi te uredbe in mora biti izveden do 31. avgusta 2006, razen določbe 12. člena te uredbe, ki se nanaša na Svetovalno službo v čebelarstvu; ta se izvaja vse leto na podlagi odločbe o potrditvi programa svetovalne službe v čebelarstvu in pogodbe o financiranju te službe.
(2) Upravičenci vlagajo zahtevke za plačilo, namenjene izvedbi posameznih ukrepov, na Agencijo za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija), na obrazcu »Zahtevek za plačilo«, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe. Zahtevki za plačilo se vlagajo v treh letnih obdobjih, in sicer do 15. aprila, 15. avgusta in 15. septembra. Po vsakem od teh obdobij agencija obravnava do vključno zadnjega dne obdobja prispele zahtevke. Izplačila agencija izvede v tridesetih dneh po izdaji odločbe. To ne velja za izplačevanje zahtevkov za svetovalno službo v čebelarstvu iz 12. člena te uredbe.
(3) Če zahtevek za plačilo v imenu preostalih izvajalcev določenega ukrepa vlaga skupni pooblaščeni vlagatelj, mora prejeta sredstva najkasneje v petih delovnih dneh nakazati na račune posameznih upravičencev, zahtevku pa priložiti pooblastilo upravičencev, v imenu katerih vlaga zahtevek za plačilo, na obrazcu »Seznam upravičencev in njihovo pooblastilo«, ki je kot priloga 2 sestavni del te uredbe.
II. TEHNIČNA POMOČ ČEBELARJEM
7. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je usposabljanje čebelarjev, strokovna pomoč čebelarjem, priprava izobraževalnega gradiva oziroma investicije v didaktično opremo, potrebno za izvedbo usposabljanja.
8. člen
(usposabljanje v čebelarstvu)
(1) Čebelarska zveza Slovenije v sodelovanju s čebelarskimi društvi, združenji društev, šolami in drugimi strokovnimi ter raziskovalnimi organizacijami pripravi letni program usposabljanja s cilji, ciljnimi skupinami, vrstami aktivnosti, izvajanimi s pridobljeno didaktično opremo iz 10. člena te uredbe, obsegom ter pričakovanimi rezultati, in sicer na področju tehnologij čebelarjenja z različnimi sistemi, vzreje čebeljih matic in čebeljih družin, izboljševanja kakovosti čebeljih pridelkov ter usposabljanja za prodajo na trgu. Program mora vsebovati tudi seznam ustanov, društev ali organizacij, ki so sodelovale pri pripravi.
(2) Izvajalka usposabljanja je Čebelarska zveza Slovenije s podizvajalci, ki jih izbere z javnim pozivom.
(3) Usposabljanja potekajo v obliki strokovnih posvetov, tečajev, seminarjev, predavanj, delavnic in taborov na podlagi programa iz prvega odstavka tega člena. Vse informacije o posameznih usposabljanjih se najmanj deset dni pred izvajanjem objavijo na spletni strani Čebelarske zveze Slovenije (http://www.cebelarska-zveza-slo.si), v reviji Slovenski čebelar in v enem od dnevnih časopisov (Delo, Večer, Dnevnik).
(4) Zahtevek za plačilo vlaga Čebelarska zveza Slovenije, priloži pa mu:
– obračun opravičljivih stroškov,
– pogodbe izvajalke s podizvajalci storitev ali dobaviteljev blaga,
– izjavo izvajalke o opravljenih storitvah ali dobavah,
– dobavnice, če gre za dobavo blaga, in
– poročilo o izvedenem usposabljanju s podatki o številu udeležencev posameznih izvedenih usposabljanj, tematiki, kraju in času usposabljanja.
(5) Za usposabljanje čebelarjev se ne smejo dodeljevati sredstva tistim upravičencem oziroma za tiste namene, ki so že vključeni v katerekoli druge ukrepe iz te uredbe.
(6) Opravičljivi stroški v skladu s tem členom so stroški predavateljev, najema prostorov in čebelnjakov, oglaševanja usposabljanj in stroški priprave izobraževalnega gradiva. Opravičljivi stroški so tudi stroški priprave in izvedbe programa usposabljanj, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
(7) Čebelarji, ki so po tem členu upravičeni do usposabljanja, morajo biti registrirani v skladu s predpisom, ki ureja registracijo čebelnjakov.
9. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih usposabljanju v čebelarstvu, je največ 27,320.706,00 tolarjev.
10. člen
(didaktična oprema)
(1) Namen ukrepa iz tega člena je podpirati investicije v didaktično opremo ter gradivo, potrebno za izvedbo programa usposabljanja čebelarjev iz 8. člena te uredbe.
(2) Vsa didaktična oprema, ki se financira po tem členu, mora biti določena v letnem programu usposabljanja čebelarjev iz 8. člena te uredbe in v jasni povezavi s točno določenim posameznim usposabljanjem.
(3) Didaktična oprema so:
– strokovna literatura, avdio- in videonosilci informacij, računalniški programi in nosilci zapisov, ki zavzemajo najmanj 50 odstotkov tega ukrepa,
– čebeljnjaki in čebelarska oprema in
– tehnična oprema.
(4) Upravičenec do sredstev po tem členu je izvajalka usposabljanja, ki se zaveže, da bo didaktično opremo, pridobljeno za usposabljanje v čebelarstvu, uporabljala za ta namen najmanj 5 let.
(5) Čebelarska zveza Slovenije na javnem razpisu izbere najugodnejšega ponudnika potrebne didaktične opreme po programu usposabljanja iz 8. člena te uredbe.
(6) Upravičenec zahtevku za plačilo priloži:
– poročilo, ki vsebuje podatke o usposabljanju, za katero je uporabil didaktično opremo in ki je v skladu s programom iz 8. člena te uredbe, seznam opreme oziroma strokovne literature (število izvodov), število čebelarjev, ki so se udeležili usposabljanja,
– izjavo upravičenca o opravljeni storitvi oziroma dobavi opreme,
– poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila, če je potrebno,
– pogodbo o nakupu opreme in dokument o prevzemu opreme in
– obračun opravičljivih stroškov.
(7) Opravičljivi stroški v skladu s tem členom so stroški didaktične opreme, kot je določena v programu iz 8. člena te uredbe, ter priprave in izvedbe programa v delu, ki se nanaša na nakup didaktične opreme. Slednji ne smejo preseči 5 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
11. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih nakupu didaktične opreme, je največ 14,000.000,00 tolarjev.
12. člen
(svetovalna služba v čebelarstvu v letu 2006)
(1) Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) na podlagi programa, odobrenega z odločbo o potrditvi programa svetovalne službe v čebelarstvu za leto 2006, ki jo izda ministrstvo, s Čebelarsko zvezo Slovenije sklene pogodbo o financiranju svetovalne službe v čebelarstvu v letu 2006. Program mora vsebovati:
– finančni načrt, ki zajema plače svetovalcev, materialne ter investicijske stroške,
– izvedbeni načrt (število predavanj, uradnih ur, število ur svetovanja čebelarskim društvom, svetovanje glede na lokalne potrebe in drugo),
– časovni in finančni pregled izobraževanja ter usposabljanja svetovalcev,
– način pridobivanja odziva neposrednih uporabnikov svetovalne službe ter način poročanja ministrstvu o slednjem in
– anketo o delovanju svetovalne službe v čebelarstvu.
(2) Opravičljivi stroški v skladu s tem členom so stroški delovanja svetovalne službe, ki jih po programu potrdi ministrstvo, stroški dela svetovalcev z materialnimi stroški delovanja svetovalne službe, ter drugi stroški, ki jih v programu dela svetovalne službe za leto 2006 potrdi ministrstvo. Če svetovalci svetovalne službe izvajajo katerega od ukrepov iz te uredbe, Čebelarska zveza Slovenije ni upravičena do povračila stroškov za udeležbo svetovalcev v tem delu ukrepa.
13. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih financiranju svetovalne službe v čebelarstvu, je največ 26,558.000 tolarjev.
III. ČEBELJA VAROZA
14. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je preventivno delo na področju zatiranja varoj z usposabljanjem čebelarjev.
15. člen
(usposabljanje na področju zatiranja varoj)
(1) Program usposabljanja čebelarjev na področju zatiranja varoj po celotnem območju Republike Slovenije, ki ga je na podlagi Uredbe o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2005 pripravila priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo v sodelovanju s čebelarskimi društvi, je triletni in vključuje delo v letu 2006, vendar se lahko primerno spremeni glede na izsledke analize izvajanja, ki jo najpozneje do konca meseca julija 2006 opravi izvajalec ukrepa.
(2) Analizo izvajanja programa iz prejšnjega odstavka pripravi izvajalec usposabljanja in jo priloži k zaključnemu poročilu iz 38. člena te uredbe.
(3) Zahtevek za plačilo vlaga priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, priložiti pa mu mora:
– program usposabljanja čebelarjev na področju zatiranja varoj za leta 2005–2007,
– poročilo o opravljenem usposabljanju z natančnimi podatki o udeležencih in usposabljanju,
– izjavo o opravljenih storitvah oziroma dobavah blaga s pogodbami za storitve oziroma dobave,
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
– obračun opravičljivih stroškov in
– odločbo ministrstva o priznanju statusa priznane rejske organizacije za kranjsko čebelo.
(4) Opravičljivi stroški v skladu s tem členom so stroški predavateljev, najema prostorov, didaktičnih pripomočkov ter priprave izobraževalnega gradiva. Opravičljivi stroški so tudi stroški izvedbe usposabljanja, organizacije delavnic in predstavitev, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
16. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena usposabljanju na področju zatiranja varoj, se zagotovijo do višine 20.522.180 tolarjev.
IV. RACIONALIZACIJA PREMESTITEV ČEBEL
17. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je priprava pašnih redov ter vzpostavitev oziroma obnova stojišč za prevozne enote v gozdnem prostoru.
18. člen
(vzpostavitev ali obnova stojišč)
(1) Na podlagi ukrepa iz tega člena se podpira priprava načrta stalnega zagotavljanja ustreznega števila stojišč prevoznih čebeljih enot (v nadaljnjem besedilu: čebelarski pašni red), ki je osnova za gradnjo stojišč v gozdnem prostoru in vzdrževanje stojišč za prevozne čebelje enote.
(2) Čebelarska zveza Slovenije in upravljavci pašnih redov (čebelarska društva) v skladu s predpisom, ki ureja kataster čebelje paše, čebelarski pašni red, promet s čebelami ter program napovedi medenja, pripravijo čebelarski pašni red ter po potrebi tudi načrt njegovega vzdrževanja ter obnavljanja obstoječih stojišč s časovnim razporedom obnove posameznih stojišč.
(3) Čebelarska zveza Slovenije vlaga zahtevek za plačilo. Zahtevku morajo biti priložena naslednja dokazila:
– odločba ministrstva o potrditvi čebelarskega pašnega reda,
– stroškovnik za posamezno opravilo,
– podroben opis opravljenih opravil, glede na priložen stroškovnik,
– obračun opravičljivih stroškov in
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo.
(4) Opravičljivi stroški v skladu s tem členom so stroški priprave pašnih redov; za pridobivanje informacij in njihov prenos v karto velja enotna tarifa 700 tolarjev/vnos za stacionarne čebelnjake ter 1000 tolarjev/vnos za prevozne enote. Uveljavlja se lahko povračilo stroškov, nastalih po 30. oktobru 2004. Prav tako se iz upravičenosti izključijo tista čebelarska društva, ki so za pripravo pašnih redov že pridobila sredstva po Uredbi o ukrepih na področju čebelarstva v Sloveniji za leto 2004 (Uradni list Republike Slovenije, št. 49/04 in 114/04) ter Uredbi o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2005 (Uradni list Republike Slovenije, št. 117/04, 27/05 in 74/05).
19. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena za vzpostavitev ali obnovo stojišč, se zagotovijo do višine 6.130.864 tolarjev.
V. OBNAVLJANJE ČEBELJEGA FONDA
20. člen
(namen)
Namen ukrepa iz tega poglavja je obnavljanje čebeljega fonda, spremljanje njegove kakovosti in spodbujanje vzreje matic za nadomestitve izgub čebel.
21. člen
(spremljanje kakovosti čebeljega fonda)
(1) Priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo pripravi program spremljanja in ocenjevanja kakovosti obstoječega fonda z direktnim testom čebeljih družin v vzrejališčih čebeljih matic. Cilj ukrepa je ocenjevanje lastnosti in kakovosti čebeljih družin v vzrejališčih ter izboljšanje kakovosti vzrejenih matic.
(2) Na podlagi javnega razpisa, ki ga pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, se izberejo vzrejališča, ki se vključijo v program.
(3) Upravičenci do sredstev za izvedbo spremljanja kakovosti so vzrejališča, vključena v program vzreje matic v okviru rejskega programa priznane rejske organizacije za kranjsko čebelo, ki letno vzredijo do 1500 matic, ter organizatorji izvedbe spremljanja testiranja (druga priznana organizacija v čebelarstvu).
(4) Zahtevek za plačilo vlaga priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, priložiti pa mu mora:
– program testiranja,
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
– poročilo o izvedenem ukrepu, ki vsebuje ugotovitve opravljenega testiranja,
– odločbo ministrstva o priznanju priznane rejske organizacije za kranjsko čebelo in
– obračun opravičljivih stroškov.
(5) Poročilo o izvedenem testiranju in ugotovitve opravljenega testiranja predloži druga priznana organizacija v čebelarstvu priznani rejski organizaciji za kranjsko čebelo.
(6) Opravičljivi stroški so stroški izvajanja testiranja v vzrejališčih v višini 75 odstotkov sredstev ter organiziranja testiranja in informacijske podpore (obdelave podatkov) v višini 25 odstotkov.
22. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena ukrepu spremljanja kakovosti čebeljega fonda, se zagotovijo do višine 11.000.000,00 tolarjev.
23. člen
(investicije v vzrejališča čebeljih matic)
(1) V okviru tega ukrepa so na največ petih vzrejališčih čebeljih matic, ki imajo veljavno odločbo ministrstva o odobritvi vzrejališča, mogoče investicije v opremo za vzrejo matic (plemenilniki, panji, inkubator, mikroskop in druga oprema za vzrejo matic). Upravičenci so vzrejališča, ki vzredijo letno največ 1.500 čebeljih matic.
(2) Upravičenci so vzrejališča iz prvega odstavka, izbrana na javnem razpisu, ki ga pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo. Vsak udeleženec sam sofinancira 20 odstotkov končnega vložka.
(3) Zahtevek za plačilo vlaga priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo v imenu upravičencev, priloži pa mu:
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
– program nabavljanja in upravičenosti opreme,
– izjave o izvedenih investicijah, storitvah oziroma dobavah materiala,
– poročilo posameznega upravičenca ter vlagatelja zahtevka o izvedeni investiciji, ki vsebuje natančen seznam opreme, in
– obračun opravičljivih stroškov.
(4) Opravičljivi stroški so stroški nakupa opreme za vzrejo čebeljih matic iz prvega odstavka tega člena ter stroški priprave in izvedbe ukrepa, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
24. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena investicijam v vzrejališča čebeljih matic, se zagotovijo do višine 6,000.000,00 tolarjev.
25. člen
(vzpostavitev vzrejališča rodovniških čebeljih matic)
(1) Na podlagi tega člena se glede na program, ki ga pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, financirajo vzpostavitev vzrejališč rodovniških čebeljih matic oziroma investicije v vzrejališča in plemenišča rodovniških čebeljih matic. Upravičenci so vzrejališča, ki imajo veljavno odločbo ministrstva o odobritvi in so izbrana na podlagi javnega razpisa, ki ga pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo. Upravičenci morajo pred odobritvijo sredstev pridobiti soglasje sveta priznane rejske organizacije za kranjsko čebelo, da ima vzrejališče rejske in kadrovske možnosti, da pridobi status za rodovniško vzrejo matic. V letu 2006 se lahko odobrijo sredstva za največ dve vzrejališči.
(2) Opravičljive stroški so priprava projektne dokumentacije, gradnja, oprema vzrejnega čebelarstva in priročnega laboratorija.
(3) Na podlagi javnega razpisa, ki ga pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, le-ta izbere najugodnejšega ponudnika potrebne opreme.
(4) Zahtevek za plačilo vlaga priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, priložiti pa mu mora:
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
– program iz prvega odstavka tega člena,
– poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila,
– obračun opravičljivih stroškov,
– izjave o izvedenih storitvah oziroma dobavah materiala s pogodbami z izvajalci storitev oziroma dobavitelji,
– odločbo ministrstva o odobritvi vzrejališč in
– soglasje sveta priznane rejske organizacije iz prvega odstavka.
(5) Opravičljivi stroški so stroški investicij v vzrejališča po programu iz prvega odstavka in stroški priprave ter izvedbe tega programa, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
26. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena vzpostavitvi vzrejališč rodovniških matic, se zagotovijo do višine 6,500.000,00 tolarjev.
27. člen
(spremljanje kakovosti vzrejenih čebeljih matic)
(1) Priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo izvede javni razpis za izvedbo spremljanja kakovosti vzrejenih čebeljih matic. Na podlagi razpisa sprejme program spremljanja kakovosti vzrejenih čebeljih matic, ki vsebuje:
– spremljanje vzrejenih čebeljih matic v vzrejališčih v Sloveniji ter
– naloge določanja ter ocenjevanja meril in lastnosti, ki opredeljujejo kakovost vzrejenega materiala; izvedejo se vzrejno-tehnološke, morfološke in gospodarske analize za določanje meril kakovosti čebeljih matic.
(2) Program je dveleten. Po prvem letu izvajanja se odda delno poročilo priznani rejski organizaciji za kranjsko čebelo, po drugem letu pa zaključno poročilo s sklepnimi ugotovitvami. Razdelitev nalog mora biti določena v programu spremljanja kakovosti vzrejenih čebeljih matic. V prvem letu se izvede spremljanje in pripravijo osnove za izvajanje drugega dela naloge (določanja ter ocenjevanja meril in lastnosti, ki določajo kakovost vzrejenega materiala). V drugem letu se naloga dokonča.
(3) Priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo vlaga zahtevek za plačilo izvedbe programa, priložiti pa mu mora:
– program izvajanja ukrepa z opisom problematike, ciljev naloge, materiala in metod dela ter pričakovanih rezultatov,
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
– pogodbo z izvajalcem storitve,
– poročilo o izvedenem ukrepu, ki zajema opis opravljenih nalog, rezultate, prenosov v čebelarsko prakso, usposabljanja čebelarjev in delavnic ter
– obračun opravičljivih stroškov.
(4) Opravičljivi stroški so stroški priprave in izvedbe programa iz prvega odstavka tega člena, pri tem pa stroški priprave javnega razpisa ne smejo preseči 5 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
28. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena razvojnemu delu na področju spremljanja kakovosti vzrejenih čebeljih matic, se zagotovijo do višine 12,000.000,00 tolarjev.
VI. KAKOVOST MEDU
29. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je nadzor oziroma ohranitev kakovosti medu s pomočjo analiz, ki so del internih kontrol ter prireditev ocenjevanja medu.
30. člen
(interna kontrola medu)
(1) Na podlagi ukrepov iz tega člena se financirajo fizikalno-kemijske, mikroskopske ali senzorične analize medu. Čebelarska zveza Slovenije naredi program izvedbe internih kontrol in vzorčenja medu. Parametri, ki se lahko izvajajo pri kontrolnih ukrepih, so:
– fizikalno-kemijske analize,
– mikroskopske analize,
– senzorične analize.
(2) Analize izvaja laboratorij Čebelarske zveze Slovenije za interno kontrolo medu s podizvajalci, ki so z javnim razpisom izbrani laboratoriji. Podizvajalca na javnem razpisu izbere Čebelarska zveza Slovenije v skladu s programom izvedbe internih kontrol in vzorčenja medu. Javni razpis mora biti objavljen na spletni strani Čebelarske zveze Slovenije, v strokovni reviji Slovenski čebelar in enem od dnevnih časopisov (Delo, Dnevnik, Večer).
(3) Zahtevek za plačilo vlaga izvajalec analiz, priloži pa mu:
– seznam opravljenih analiz s podatki čebelarjev, katerih vzorci so bili analizirani,
– zaključno poročilo, ki vsebuje število in vrsto analiziranih vzorcev medu, seznam opravljenih analiz za posamezen vzorec,
– pooblastilo, da zahtevek vlaga v imenu podizvajalca,
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
– pogodbe s podizvajalci storitev,
– izjave o izvedenih storitvah izvajalca in podizvajalca,
– obračun stroškov in
– program izvedbe internih kontrol in vzorčenja medu.
(4) Opravičljivi stroški so izvedba analiz, priprava in izvedba programa internih kontrol ter vzorčenja medu. Opravičljivi stroški so tudi stroški priprave in izvedbe tega programa, ki pa ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
31. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena interni kontroli medu, se zagotovijo največ do višine 10,970.400,00 tolarjev.
32. člen
(ocenjevanje medu)
(1) Na podlagi ukrepov iz tega člena se organizatorjem prireditev ocenjevanja medu sofinancirajo sredstva za kritje stroškov prireditev in ocenjevanja medu, pridelanega v Republiki Sloveniji.
(2) Organizatorje ocenjevanj medu izbere z javnim pozivom Čebelarska zveza Slovenije na podlagi letnega programa ocenjevanja medu, ki ga pripravi Čebelarska zveza Slovenije. Javni poziv za organizacijo ocenjevanj mora biti objavljen na spletni strani Čebelarske zveze Slovenije, v strokovni reviji Slovenski čebelar in enem od dnevnih časopisov (Delo, Dnevnik, Večer). Sofinancira se največ 13 ocenjevanj, in sicer v vsaki regiji (ljubljanski, gorenjski, primorski, obalnokraški, notranjski, dolenjski, zasavski, celjski, posavski, podravski, pomurski, koroški, belokranjski) samo eno.
(3) Zahtevek za plačilo vlaga Čebelarska zveza Slovenije, priloži pa mu:
– letni program ocenjevanja medu,
– seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
– pogodbe s člani komisije ocenjevanja,
– poročilo o izvedenem ocenjevanju medu, ki vsebuje dokazilo, da je bil izvajalec izbran z javnim pozivom, število udeležencev ocenjevanja, število analiziranih in ocenjenih vzorcev medu, sestavo komisije ocenjevanja, in
– obračun opravičljivih stroškov.
(4) Opravičljivi stroški so stroški organizacije prireditve ocenjevanja medu in izvedbe ocenjevanja medu (analize) in stroški priprave ter izvedbe programa ocenjevanja, ki ne smejo preseči 10 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
33. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena ocenjevanju medu, se zagotovijo do višine 3,109.170,00 tolarjev.
VII. APLIKATIVNE RAZISKAVE V ČEBELARSTVU
34. člen
(namen)
Namen ukrepa iz tega poglavja je dopolnitev zbirke podatkov o pelodu v medu.
35. člen
(karakterizacija slovenskega medu)
(1) Vsebina projekta je aplikativna raziskava in oblikovanje zbirke prisotnosti pelodnih zrn v vzorcih slovenskega medu, ki bo po potrebi istočasno dopolnjena z drugimi (senzoričnimi, fizikalno-kemijskimi in mikroskopskimi) analizami ter bo dopolnjevala kakovostna merila slovenskega medu in omogočala dokazovanje geografskega in botaničnega porekla slovenskega medu.
(2) Nosilec projekta je Čebelarska zveza Slovenije, ki določi namene, cilje ter v skladu z mednarodno veljavnimi normativi in standardi tudi metodologijo raziskovalne naloge in oblikovanje podatkovne zbirke glede na prisotnost pelodnih zrn v medu ter pripravi javni razpis za izvedbo raziskovalne naloge.
(3) Izvajalec aplikativne raziskovalne naloge o prisotnosti pelodnih zrn v vzorcih slovenskega medu je raziskovalna institucija, izbrana na podlagi javnega razpisa.
(4) Upravičenec je Čebelarska zveza Slovenije kot nosilka projekta, ki z izbrano raziskovalno institucijo sklene pogodbo.
(5) Opravičljivi stroški so stroški izvedbe raziskovalne naloge ter stroški priprave in izvedbe projekta iz drugega odstavka, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
(6) Zahtevek vlaga Čebelarska zveza Slovenije, priložiti pa mu mora:
– pogodbo med Čebelarsko zvezo Slovenije in izbrano raziskovalno institucijo,
– poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila,
– poročilo o izvedenem projektu z rezultati in
– obračun stroškov.
36. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih karakterizaciji slovenskega medu, je 8.590.680,00 tolarjev.
VIII. LETNO POROČILO IZVAJALCEV PROGRAMA UKREPOV V ČEBELARSTVU 2006
37. člen
(namen)
Namen letnega poročila izvajalcev programa ukrepov v čebelarstvu 2006 je ocena dela in rezultatov ter primernost ukrepov oziroma porabe sredstev glede na cilje programa. Ministrstvo lahko oceni primernost posameznih ukrepov ter v sodelovanju s posameznimi izvajalci predlaga mogoče spremembe triletnega programa zaradi namenske porabe sredstev glede na potrebe čebelarskega sektorja.
38. člen
(pošiljanje letnih poročil)
Vsak izvajalec programa, ki po tej uredbi vlaga zahtevek, mora najpozneje do 1. decembra 2006 na Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 56–58, 1000 Ljubljana, poslati letno poročilo o izvajanju ukrepov. Poročilo mora vsebovati:
– obseg in vsebino izvedenih nalog (število usposabljanj, laboratorijskih analiz itd.),
– podatke o udeležencih vseh izvedenih usposabljanj (število udeležencev po posameznih usposabljanjih, seznam predavateljev ter temo predavanja, delavnice),
– oceno uspešnosti in primernosti naloge na podlagi opredeljenih meril uspešnosti ter
– sklepe oziroma morebitne predloge o izboljšanju ukrepa ali morebitni prerazporeditvi sredstev.
IX. LETNO POROČILO O STRUKTURI ČEBELARSKEGA SEKTORJA
39. člen
(poročilo)
Ministrstvo v sodelovanju s Čebelarsko zvezo Slovenije ter drugimi institucijami, ki se ukvarjajo s čebelarstvom (na primer NVI, KIS, BF), pripravi letno poročilo o strukturi čebelarskega sektorja v Sloveniji, ki ga mora poslati Komisiji Evropske unije v roku, ki ga Komisija določi. Poročilo vsebuje prvine, določene v prilogi 2 Uredbe Komisije (ES) št. 917/2004 z dne 29. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 797/2004 o ukrepih na področju čebelarstva, kakor je bila nazadnje spremenjena z Uredbo Komisije 1484/2004/ES (UL L št. 163 z dne 30. 4. 2004, str. 83).
X. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
40. člen
(izplačila)
Ukrepi po tej uredbi se začnejo izplačevati iz sredstev proračuna Republike Slovenije za leto 2006.
41. člen
(uveljavitev)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00715-48/2005/5
Ljubljana, dne 7. decembra 2005
EVA 2005-2311-0239
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik