Na podlagi 19. člena Statuta Mestne občine Nova Gorica (Uradne objave, št. 6/02, 25/02, in Uradni list RS, št. 38/05) ter na podlagi prvega odstavka 23. člena v zvezi s prvim odstavkom 171. člena in 175. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02 in 8/03 – popravek) je Mestni svet Mestne občine Nova Gorica na seji dne 14. 7. 2005 sprejel
O D L O K
o spremembi Odloka o lokacijskem načrtu za prvo fazo obvoznice Renče
1. člen
S tem odlokom se sprejme sprememba Odloka o lokacijskem načrtu za prvo fazo obvoznice Renče (Uradne objave, št. 21/03). Spremembo lokacijskega načrta je izdelalo podjetje UBI studio d.o.o. Nova Gorica pod številko projekta UBI 10/2005.
2. člen
V prvem odstavku 3. člena se za četrto alineo dodata peta in šesta alinea:
»– poročilo o spremembah;
– grafične prikaze posameznih prostorskih ureditev sprememb«.
V drugemu odstavku se za prvo alineo dodata druga in tretja alinea:
»– hidrotehnični načrt BIRO LOG, inženiring d.o.o. Ljubljana B-15504 junij 2004, dopolnitev B-15504/1 marec 2005, dopolnitev B-15504 maj 2005;
– izsek iz idejnega načrta ceste Projekt d.d. 5609 november 2004, dopolnitev 5609 junij 2005«.
3. člen
V prvem odstavku 4. člena se na koncu drugega stavka pika nadomesti z vejico in doda besedilo »oblikuje krožišče z navezavama na obstoječo cesto, ki vodi v Renče in Bukovico.«.
4. člen
Besedilo 5. člena se spremeni tako, da se glasi:
»5. člen
(trasirni elementi ceste)
OBVOZNA CESTA
Predpisani so sledeči trasirni elementi obravnavane trase obvozne ceste,
ki so bili izbrani na podlagi računske hitrosti vr = 60 km/h:
– minimalni polmer horizontalne
krivine Rmin = 120 m
– minimalni polmer vertikalne krivine
a) konveksni lom R1 = 7500 m
b) konkavni lom R2 = 2200–7500 m
– maksimalni podolžni sklon s = 3.00%
– minimalni podolžni sklon s = 0.50%
– prečni sklon
a) minimalni q = 2.5%
b) maksimalni q = 7.0%
ODCEP RENČE
– polmer horizontalne krivine R = 65 in 75 m
– polmer vertikalne krivine
a) konveksni lom R1 = 1000 m
b) konkavni lom R2 = 600 m
– maksimalni podolžni sklon s = 5.00%
– minimalni podolžni sklon s = 0.87%
– prečni sklon
a) minimalni q = 2.5%
b) maksimalni q = 6.0%
ODCEP POKOPALIŠČE
– polmer horizontalne krivine R = 75 m
– polmer vertikalne krivine
a) konveksni lom R1 = 1000 m
b) konkavni lom R2 = 600 m
– maksimalni podolžni sklon s = 2.50%
– minimalni podolžni sklon s = 0.88%
– prečni sklon q = 2.5%
KROŽIŠČE
Krožno križišče je locirano na območju tik pred naseljem. Je enopasovno
s sledečo geometrijo:
– zunanji premer R = 29.0 m
– notranji premer R = 13.0 m
– širina povoznega dela sredinskega
otoka 2.0 m
– širina krožnega vozišča 6.0 m
– širina uvoza e = 4.05–4.4 m
– uvozni radij R(1) = 10–15 m
– izvozni radij R(2) = 11–18 m
– širina vozišča pred/za krožiščem š = 3.6 m«
5. člen
6. člen odloka se spremeni tako, da se glasi:
»6. člen
(normalni prečni profili)
OBVOZNA CESTA
km 0.0+0.0–0.7+20.0
– vozni pas 2 x 3.00 m = 6.00 m
– robni pas 2 x 0.30 m = 0.60 m
– zelenica 1 x 1.00 m = 1.00 m
– dvosmerna kolesarska steza 1 x 2.50 m = 2.50 m
– peš hodnik 1 x 1.60 m = 1.60 m
– bankina 0.5+1.0 m = 1.50 m
skupaj 13.20 m
Most
– vozni pas levo 3.00 m = 3.00 m
– robni pas 2 x 0.30 m = 0.60 m
– pešhodnik levo 0.40+1.55 m = 1.95 m
– območje loka 2 x 0.75 m + 1.50 m = 3.00 m
– vozni pas desno 3.00 m = 3.00 m
– robni pas 2 x 0.30 m = 0.60 m
– pešhodnik desno 0.40+1.55 m = 1.95 m
Skupaj 14.10 m
km 0.8+40.0–1.5+60.0
– vozni pas 2 x 3.00 m = 6.00 m
– robni pas 2 x 0.30 m = 0.60 m
– bankina 2 x 1.00 m = 2.00 m
skupaj 8.60 m
ODCEP RENČE
– vozni pas 2 x 2.75 m = 5.50 m
– robni pas 2 x 0.20 m = 0.40 m
– peš hodnik 1 x 1.60 m = 1.60 m
– bankina 0.5+1.00 m = 1.50 m
skupaj 9.00 m
ODCEP POKOPALIŠČE
– vozni pas 2 x 2.75m = 5.50 m
– robni pas 2 x 0.20 m = 0.40 m
– peš hodnik 1 x 1.60 m = 1.60 m
– bankina 0.5+1.00 m = 1.50 m
skupaj 9.00 m«
6. člen
Besedilo 7. člena se spremeni tako, da se glasi:
»7. člen
(horizontalni potek trase)
Trasa obravnavanega dela obvozne ceste se prične na območju obstoječe lokalne ceste, in sicer pred križanjem z regionalno cesto. Na odseku do km 0.5+50.00 poteka po trasi lokalne ceste z blagimi krivinami velikosti R = 275, 375 in 2000 m. Pred prečkanjem reke Vipave se odkloni od obstoječe trase z levim zavojem velikosti R = 370 m in nato zravna z desnim radijem velikosti R = 170 tako, da prečka Vipavo v premi. Neposredno za križanjem z vodotokom sledi desna krivina velikosti R = 120 m, ki se nadaljuje v dolg levo usmerjen lok velikosti R = 150 m, ki poteka po robu kmetijskih zemljišč. Nadaljuje se v premo, ki križa lokalno cesto Vrtoče-Renče. Končna stacionaža I faze – km 1.5+60.00 predstavlja pričetek desne krivine z R = 120 m.
Novemu poteku obvozne ceste sledijo krožišče in priključni odseki na obstoječe prometnice.
Peš hodnik in kolesarska steza ob obvoznici sta urejena ob levem robu vozišča do krožnega križišča pred mostno konstrukcijo. Peš promet se nato vodi v smeri proti Renčam. Obojestranski peš hodnik se uredi tudi na odseku premostitve Vipave. Kolesarski promet se od krožišča naprej v vseh smereh nadaljuje po vozišču.
Po vozišču oziroma v območju bankine potekata promet za pešce in kolesarje tudi do pričetka trase obvozne ceste. Kolesarji, ki pripeljejo iz smeri Bukovice, morajo prečkati vozišče in se vključiti na dvosmerno kolesarsko stezo ter nadaljevati pot proti Renčam. Kolesarjem je omogočeno, da zapeljejo na čakalno površino pred prehodom preko vozišča. Kolesarje, ki se pripeljejo v obratni smeri iz Renč proti Bukovici, se vodi na vozišče.
Dvosmerna kolesarska steza je od vozišča ločena z dvignjenim betonskim robnikom in zelenico širine 1.0 m. Za varovanje kolesarjev je v ločilnem pasu potrebna namestitev varnostne ograje ali grmovnic, ki ne presegajo višine 80 cm.«.
7. člen
8. člen odloka se spremeni tako, da se glasi:
»8. člen
(vertikalni potek trase)
Območje trase obvoznice je podvrženo občasnim poplavam. Izhodišče za oblikovanje vertikalnega poteka trase so bile usmeritve iz hidrotehničnega poročila, izdelanega za potrebe strokovnih podlag za lokacijski načrt. Prvih 40 m se niveleta ceste spušča s 3.0% sklonom, ki sledi iz navezave na regionalko. V nadaljevanju se z menjavanjem nagiba 0.5% niveleto drži nad koto 48.80 m.n.m. Na območju pred krožiščem in mostno konstrukcijo se niveleto dvigne z 2.5% vzponom do središča krožišča, od koder se niveleta zlomi z nasprotnim sklonom 2.5% do roba krožišča. Sledi 0.5% spust preko mostne konstrukcije, ki poteka do križanja s potokom Renc. V nadaljevanju se minimalni nagib iz vzpona v padec zamenja še nekajkrat.
Predvideni niveleti obvozne ceste se ustrezno prilagodi tudi višinska ureditev priključnih cest.«
8. člen
9. člen se spremeni tako, da se glasi:
»9. člen
(odvodnjavanje)
Odvodnjavanje meteorne vode z vozišča se zagotovi s prečnimi nagibi. Meteorna voda se zbira v koritnici oziroma na območju ureditve površin za pešce in kolesarje ob betonskem robniku, od koder se preko vtočnih jaškov oziroma požiralnikov s peskolovi odvaja v meteorne kanale. Pred iztokom v odvodne jarke se meteorno vodo z območja cestišča predčisti v lovilcih ogljikovodikov (olja in naftni derivati).
V globalu delimo odvodnjo obvoznice na več odsekov:
– odsek med km 0.0 do cca km 0.7+0.0 gravitira proti km 0.6+40.0. Meteorna voda se preko vtočnih jaškov s peskolovom odvaja v meteorne kanale, ki gravitirajo proti predvidenemu lovilcu olj LO1. Na delu, kjer odvodni jarek prečka inundacijsko odprtino pod obvoznico, je potrebna poglobitev odvodnega jarka na koto cca 45.70, ki je 1.0 m nižja od kote dna inundacijske odprtine.
– Območje krožnega križišča se odvodnjava v lokalne meteorne kanale, ki se pred iztokom v reko Vipavo zaključijo v lovilcu olj LO2.
– Odsek med mostom in odcepom za Miren gravitira v najnižje območje tega dela trase med km 1.1+70.0 in km 1.2+10.0. Meteorna voda se zbira v koritnici in se preko meteornega kanala zbere v lovilcu olj LO3. Iztok se predvidi v strugo Tomaškega potoka.
– Zadnji odsek je krajši in obsega traso med odcepom za Miren in koncem odseka. Meteorna voda s tega dela trase se zbere v območju km 1.4+40.0 in se predčisti v lovilcu olj LO4. Iztok iz lovilca je predviden v obcestni jarek.
Presek odvodnih kanalov znaša od 250 do 400 mm in je določen upoštevajoč specifičen odtok za povratno dobo 5 let in trajanje naliva 20 min ter znaša za obravnavano območje q'=299 l/sha.
Za potrebe odvodnje cestnega telesa so vzdolž trase ceste urejeni odvodni jarki. Dno jarka je urejeno tako, da je zagotovljeno tudi odvodnjavanje planuma spodnjega ustroja. Na mestih, kjer odvodni jarki prečkajo cestne površine, je potrebna ureditev več novih propustov. Propusti gravitirajo proti reki Vipavi oziroma proti potoku Renc. Predvideni so v dimenzijah od 40 cm do 80 cm.
Na vseh vtokih in iztokih iz propustov se predvidi vtočne oziroma iztočne glave ter tlakovanje odvodnega jarka na vtoku oziroma iztoku iz propusta.«
9. člen
10. člen se spremeni tako, da se glasi:
»10. člen
(zaščita pred poplavami)
Traso obvozne ceste in priključkov nanjo prečka več obstoječih propustov, ki bodo ostali na obstoječih lokacijah. Skladno s hidrotehničnim poročilom, ki je bilo izvedeno v sklopu strokovnih podlag za lokacijski načrt obvoznice, se uredi tudi nekaj novih propustov. Novi preboji pod traso ceste bodo zagotavljali pretočnost poplavnih voda iz zaledja.
Predvidene so sledeče premostitve:
Vodotok Vipava: urediti je potrebno most svetle odprtine >50 m s spodnjim robom nosilne konstrukcije na koti 48,80 m.n.m.
Potok Renc: svetla širina mostu 9,0 m (merjeno pravokotno na os vodotoka) s spodnjim robom nosilne konstrukcije na koti 47,30 m.n.m. Širina korita pod mostom znaša v dnu 2,0 m, naklon brežine do višine 1,0 m je 1:1, širina berme na obeh bregovih znaša 2,5 m. Pretočna zmogljivost mostu mora biti vsaj 40 m3/s.
Tomaški potok: trasa obvoznice prečka Tomaški potok na dveh mestih. Za prečkanje se na obstoječi strugi predvidi dva propusta preseka 80 cm. Za odvod visokih voda se obcestni jarek na zahodni strani ceste med obema propustoma poglobi in razširi.
Inundacija na desnem bregu Vipave: predvidi se svetlo odprtino 3 x 10,0 m s koto dna 46,70 in spodnjim robom nosilne konstrukcije na koti 48,30 m.n.m. Na zgornjem delu inundacije bo potreben izkop terena na koto 46,70 m.n.m. Na spodnjem delu se predvidi izkop sedanje ceste v širini 35 m in znižanje na koto 47,30.
Propust na km 0,2+80,00: predvidi se svetlo odprtino 2,5 x 1,0 v dolžini 21,00 m.
Na preostalih delih se niveleto ceste uredi 0,5 m nad koto gladine reke Vipave pri pretoku stoletne visoke vode v prerezu premostitve, torej na koti 48,80 m.n.m.
Z načrtovanimi ureditvami se poplavnost območja gorvodno od načrtovane obvoznice ne poslabšuje. Poplavno varnost naselja bi bilo možno doseči le z večjimi posegi v ureditev korita Vipave.
Za vse posege pri gradnji obvoznice na zemljišča v lasti države – javno dobro vode je potrebno skleniti pogodbo o ustanovitvi služnosti po določilih Stvarnopravnega zakonika (Uradni list RS, št. 87/02).«
10. člen
11. člen se spremeni tako, da se glasi:
»11. člen
(lokacije in velikosti propustov)
Obvoznica:
– km 0,2+80,00: škatlast propust 2,5 x 1,00 m
– km 0.6+86,85: inundacija svetla odprtina 30 m
– km 1,0+54,65: svetla odprtina 9 m – potok Renc
– km 1,1+93,13: propust preseka 80 cm
– km 1,3+11,11: propust preseka 80 cm
– km 1,3+70,00: propust preseka 40 cm
– km 1,4+36,00: propust preseka 40 cm
Odcep Renče:
– km 0,0 + 60,25: propust preseka 80 cm
Odcep pokopališče:
– km 0,0 + 42,65: propust preseka 80 cm
Odcep Renče jug:
– km 0,0 + 45,85: propust preseka 60 cm
Propusti so urejeni tudi za povezavo odvodnih jarkov na vseh dovozih in priključkih, ki so tangirani z novo ureditvijo.«
11. člen
12. člen se spremeni tako, da se glasi:
»12. člen
(križišča in priključki)
KROŽIŠČE
Center krožišča je lociran v km 0.7+41.13 obvozne ceste. Odcep 1 levo predstavlja vzhodni krak krožišča z navezavo proti naselju Renče. Odcep 1 desno predstavlja zahodni krak krožišča, ki vodi do pokopališča v Bukovici. Osi križajočih cest se sekajo v centru krožnega križišča. Krak iz smeri Bukovice (glavna smer) se priključi v krožišče z radijem R = 170 m in prehodnico A = 92.20. Kraka, ki se priključujeta na glavno smer, potekata skozi krožišče v radiu velikosti R = 75 m. Zahodni krak proti pokopališču se preko prehodnice A = 40.79 nadaljuje v premo. Krivina vzhodnega kraka proti Renčam se preko prehoda s prehodnicama (A = 43.30 in A = 40.99) nadaljuje v nasprotnosmerno krivino velikosti R = 65 m).
Uvoz in izvoz iz krožnega križišča je ločen z ločilnim otokom, ki usmerja voznike in nudi pešcem in kolesarjem pri prečkanju vozišča višjo raven prometne varnosti. Na krakih, ki vodijo proti Renčam in proti pokopališču Bukovica, so ločilni otoki urejeni v širini minimalno 2.0 m ter dolžini 11.5 m. Širina ločilnega otoka na glavni smeri se prilagaja širini ločilnega otoka na mostni konstrukciji in znaša minimalno 3.0 m. Na kraku iz smeri Bukovice je otok dolžine 16 m. Ločilni otoki so zatravljeni. Na mestu prehajanja pešcev in kolesarjev preko vozišča so prekinjeni.
Kolesarji in pešci so v krožnem križišču vodeni samostojno. Prehodi preko vozne površine priključnih krakov so zamaknjeni tako, da je dolžina niše za čakanje večja od 4.5 m.
Krožno križišče leži v horizontali. Prečni nagib krožnega vozišča znaša 2.5%, povoznega dela središčnega otoka pa 5%.
Na območju pred vstopom v krožno križišče je hitrost omejena na 40 km/h.
Glede na velikost krožnega križišča je smiselno zagotoviti preglednost preko celotnega križišča. Voznikom, ki se približujejo talni označbi pred uvozom v krožno križišče, je potrebno zagotoviti pregled nad celotno širino krožnega vozišča in sicer za pregledno razdaljo, ki je potrebna za ustavljanje in znaša za v(r) = 40 km/h 50 m.
Zelenica sredinskega otoka je oblikovana na način, da je njena najvišja točka dvignjena nad najnižjim delom vozišča za 50 cm. Centralni del otoka je v premeru 7.0 m predviden za zasaditev s plazečimi grmovnicami, ki v višino ne zrastejo več kot 0,5 m.
Pregledno polje na uvozu levo in čez središčni otok se zagotovi od višine 1.1 m do višine 2.0 m nad površino vozišča.
V krožnem križišču je predvidena javna razsvetljava, kar pogojuje prometna varnost krožnega križišča v nočnem času.
ODCEP POKOPALIŠČE
Odcep v km 1.3 + 63.98 predstavlja navezavo na lokalno cesto proti Mirnu. Desni horizontalni radiji v križišču so oblikovani s sestavljeno krivuljo. V neposredni bližini križanja z obvozno cesto je lociran priključek za območje tovarne opečnih izdelkov Opekarne Renče. Za zagotovitev prevoznosti zglobnih tovornih vozil se uporabi glavni radij sestavljene krivulje velikosti R = 15 m.
ODCEP RENČE
V km 1.5 + 5.00 se od glavne trase odcepi priključek na lokalno cesto proti Renčam. Ob vzhodnem robu odcepa je predviden peš hodnik, ki vodi proti naselju. Trenutno na tem odseku ni zagotovljenih površin za pešce. Izvedba peš hodnika je smiselna, le v kolikor je predvidena izvedba peš hodnika na odseku skozi naselje tudi v smeri proti naselju.
Desni horizontalni radiji križišča so oblikovani s sestavljenim radijem in velikostjo glavnega radija R = 12 m.
Skladno s projektno nalogo se območje obeh trikrakih križišč ureja brez dodatnih pasov za zavijalce.
Na osnovi ocene prometnih obremenitev obravnavane ceste bo v letu 2024 znašala obremenitev glavne trase cca 4547 PLDP. Iz štetja prometa, ki se je izvajalo na odseku ceste med Bukovico in Renčami, sta razvidni dve izraziti konici, in sicer jutranja v smeri iz Renč proti Bukovici ter popoldanska v obratni smeri. Maksimalna urna obremenitev je zabeležena v popoldanski konici, in sicer znaša 250 vozil.
Pričakovati je, da bo prometna obremenitev na obvoznici v smeri stacionaže polagoma upadala. Ocenjujemo, da na obeh odcepih maksimalno urno število zavijalcev iz glavne smeri ne bo presegalo 50 vozil/h, zato ureditev posebnih zavijalnih pasov na obvozni cesti ne bo nujno potrebna.
OSTALI PRIKLJUČKI
Ostale navezave so dovozi do objektov ob trasi ter na območje poljskih poti. Dovozi so urejeni v širini 4,0 m z zaokrožitvijo robov z enojnimi radiji velikosti 4.0 m.
Območje novih priključkov bo urejeno v asfaltnem ustroju do navezave na obstoječe stanje.«.
12. člen
V 13. členu se v drugem odstavku v prvi alinei številka »48,60« nadomesti s številko »48,30« in črta druga alinea.
V četrtem odstavku se številka »49,50« nadomesti s številko »48,80«.
Na koncu besedila šestega odstavka se pika nadomesti z vejico in doda besedilo »ki pa ne sme posegati v svetli profil vodotoka.«.
13. člen
15. člen se spremeni tako, da se glasi:
»15. člen
(prometna signalizacija)
Na obvozni cesti je predvidena robna in ločilna črta. Na odcepih (širina 2 x 2,95 m) je predvidena le ločilna črta.
V območju krožišča se polja za usmerjanje prometa pred ločilnimi otoki obeleži z nizom vzporednih črt. Vzdolž zunanjega roba krožišča se obeleži robno črto. V podaljšku pločnikov se preko priključnih krakov krožišča označijo prehodi za pešce in kolesarje.«
14. člen
16. člen se spremeni tako, da se glasi:
»16. člen
(prometna oprema)
Varnostna ograja je nameščena ob zunanjem robu vozišča na območju nasipa, kjer je višinska razlika med robom ceste in dnom nasipa večja od 3,00 m.
Vzdolž peš hodnika se na nasipni strani namesti varnostno ograjo za pešce višine 1,10 m.
Smerniki so predvideni za vodenje prometa na delih, kjer ni nameščena varnostna ograja.«.
15. člen
V peti alinei prvega odstavka 18. člena se številka »3« nadomesti z besedilom »Renče jug«.
V drugem odstavku se za besedo »do« beseda »križišča« nadomesti z besedo »krožišča«.
16. člen
V 22. členu se besedilo tretjega odstavka nadomesti z novim besedilom, ki se glasi:
»Dela na območju lokacijskega načrta naj se izvajajo izven spomladanskega časa. Gradbeni posegi v obrečni prostor, ki predstavljajo neposredno nevarnost onesnaženja vode, naj se izvajajo izven drstitvene dobe kvalifikacijskih vrst rib (od marca do julija). Na naravovarstveno najbolj občutljivih območjih (Šanca, meandri Vipave) je potrebno zagotoviti naravovarstveni nadzor v času pripravljalnih in gradbenih del. Gradbišče na odseku obvoznice, ki poteka po robu naravne vrednote Vipava – meandri pod Renčami, je potrebno ustrezno fizično zaščititi z namenom preprečitve morebitnih nepotrebnih posegov na območju naravne vrednote.«.
V petem odstavku se črta beseda »povečane«.
Za petim odstavkom se doda nov, šesti odstavek, ki se glasi:
»S predvideno gradnjo morajo biti zagotovljeni in ustrezno obdelani vsi zaščitni ukrepi, s katerimi bodo preprečeni škodljivi vplivi na vode in vodni režim, na poplavno varnost območja, na predvideni objekt in na okolje nasploh. Glede na to, da gre v primeru gradnje obvoznice za posege na vodna in priobalna zemljišča, ki imajo lahko bistven vpliv na stanje voda in vodni režim, je potrebno v postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja pridobiti tudi vodno soglasje k projektnim rešitvam.«.
17. člen
V tretjem odstavku 24. člena se na koncu pika nadomesti z vejico in doda novo besedilo »kakor tudi se ne sme povečati ogroženost pred poplavami.«.
18. člen
Sprememba lokacijskega načrta za obvoznico Renče je v vseh svojih sestavinah zavezujoča za investitorja, projektante in izvajalce vseh objektov in naprav.
19. člen
Sprememba lokacijskega načrta za I. fazo obvoznice Renče je na vpogled na oddelku za okolje in prostor pri Mestni občini Nova Gorica.
20. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati petnajsti dan po objavi.
Št. 350-03-2/99
Nova Gorica, dne 14. julija 2005
Župan
Mestne občine Nova Gorica
Mirko Brulc l.r.