Uradni list

Številka 120
Uradni list RS, št. 120/2005 z dne 29. 12. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 120/2005 z dne 29. 12. 2005

Kazalo

5485. Odlok o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2006, stran 13951.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi – uradno prečiščeno besedilo (Uradni list RS, št. 100/05), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02-ZJU in 110/02-ZDT-B in 16. člena Statuta Občine Moravske Toplice (Uradni list RS, št. 11/99, 2/01, 24/01, 69/02 in 28/03) je Občinski svet Občine Moravske Toplice na 23. seji dne 22. 12. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2006
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Moravske Toplice za leto 2006 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|A.   |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                       |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |Skupina/Podskupina kontov                           |   Proračun leta|
|     |                                                    |            2006|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|I.   |SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                    |   1.416.659.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |TEKOČI PRIHODKI (70+71)                             |     582.690.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|70   |DAVČNI PRIHODKI                                     |     424.085.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |700 Davki na dohodek in dobiček                     |     236.089.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |703 Davki na premoženje                             |      73.636.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |704 Domači davki na blago in storitve               |     114.360.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |706 Drugi davki                                     |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|71   |NEDAVČNI PRIHODKI                                   |     158.605.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja    |      13.670.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |711 Takse in pristojbine                            |       4.600.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |712 Denarne kazni                                   |         100.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |713 Prihodki od prodaje blaga in storitev           |       2.700.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |714 Drugi nedavčni prihodki                         |     137.535.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|72   |KAPITALSKI PRIHODKI                                 |      10.000.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev           |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |721 Prihodki od prodaje zalog                       |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih  |      10.000.000|
|     |dolgoročnih sredstev                                |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|73   |PREJETE DONACIJE                                    |       4.000.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |730 Prejete donacije iz domačih virov               |       4.000.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |731 Prejete donacije iz tujine                      |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |74 TRANSFERNI PRIHODKI                              |     819.969.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih    |     819.969.000|
|     |institucij                                          |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|II.  |SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                        |   1.382.803.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|40   |TEKOČI ODHODKI                                      |     305.972.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |400 Plače in drugi izdatki zaposlenim               |      57.806.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost      |       9.354.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |402 Izdatki za blago in storitve                    |     222.870.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |403 Plačila domačih obresti                         |       8.700.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |409 Rezerve                                         |       7.242.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|41   |TEKOČI TRANSFERI                                    |     400.821.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |410 Subvencije                                      |      14.811.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom        |     130.249.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |412 Transferi neprofitnim organizacijam in          |      43.958.000|
|     |ustanovam                                           |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |413 Drugi tekoči domači transferi                   |     211.803.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |414 Tekoči transferi v tujino                       |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|42   |INVESTICIJSKI ODHODKI                               |     621.199.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev              |     621.199.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |43 INVESTICIJSKI TRANSFERI                          |      54.811.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |430 Investicijski transferi                         |      54.811.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|III. |PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI          |      33.856.000|
|     |PRIMANJKLJAJ)                                       |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|B.   |RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB                  |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |Skupina/Podskupina kontov                           |   Proračun leta|
|     |                                                    |            2006|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|IV.  |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN                    |       4.400.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)           |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|75   |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                       |       4.400.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |750 Prejeta vračila danih posojil                   |       4.000.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|V.   |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV      |       3.556.000|
|     |(440+441+442+443)                                   |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|44   |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV      |       3.556.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |440 Dana posojila                                   |       3.556.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|VI.  |PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE            |         844.000|
|     |KAPITALSKIH DELEŽEV(IV.-V.)                         |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|C.   |RAČUN FINANCIRANJA                                  |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|VII. |ZADOLŽEVANJE (500)                                  |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|50   |ZADOLŽEVANJE                                        |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |500 Domače zadolževanje                             |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|VIII.|ODPLAČILA DOLGA (550)                               |      34.700.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|55   |ODPLAČILA DOLGA                                     |      34.700.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |550 Odplačila domačega dolga                        |      34.700.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|IX.  |POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH          |               0|
|     |(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)                          |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|X.   |NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)                      |     –34.700.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|XI.  |NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.)              |     –33.856.000|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA   |                |
|     |LETA                                                |                |
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
|     |9009 Splošni sklad za drugo                         |               0|
+-----+----------------------------------------------------+----------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk-podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Moravske Toplice.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse ki se uporabijo za namene, določene v zakonu o varstvu pred požarom.
2. Okoljska dajatev za obremenjevanje vode, ki se uporabi za namene po uredbi o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda v skladu z odločbo ministrstva za okolje in prostor.
3. Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, ki se uporabi za namene po uredbi o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v skladu z odločbo ministrstva za okolje in prostor.
4. Prihodki krajevnih skupnosti v občini:
– prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se zbirajo.
5. Drugi namenski prihodki proračuna.
4. člen
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med posameznimi proračunskimi postavkami znotraj institucionalnega sektorja odloča župan na predlog neposrednega uporabnika z upoštevanjem določil Zakona o javnih financah..
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna med proračunskim letom in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2006 in njegovi realizaciji.
5. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte iz načrta razvojnih programov prične s postopkom prevzemanja obveznosti za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2007 največ 70% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Proračunska rezerva se v letu 2006 oblikuje v višini 3.621.000 SIT.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave,o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF odloča župan, in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V primeru, ko se sredstva proračunske rezerve namenjajo za odpravo posledic naravnih nesreč širših dimenzij, in namenska sredstva presegajo višino oblikovane proračunske rezerve s tem odlokom, odloča o njihovi porabi Občinski svet s posebnim odlokom.
7. člen
Proračun obsega kot nerazporejeni del prejemkov splošno proračunsko rezervacijo do maksimalne višine 1,5% celotnih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov, in sicer za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev. Znesek splošne proračunske rezervacije je določen v posebnem delu proračuna.
8. člen
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča s sklepom o prerazporeditvi sredstev župan in o tem obvešča občinski svet v poročilih o realizaciji proračuna in ob predložitvi Odloka o zaključnem računu.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
9. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan je pooblaščen tudi:
– da odloča o porabi nerazporejenih sredstev na postavkah znotraj posameznih segmentov za namene, ki so povezani z isto vsebino jih prej ni bilo možno predvideti,
– da odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev do višine 350.000,00 SIT po vlogi znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezerva,
– da odloča o pridobitvi oziroma odtujitvi premoženja občine v skladu s statutom občine,
– da daje soglasje k sklenitvi pravnega posla krajevne skupnosti oziroma krajevnega odbora, ki presega 250.000,00 SIT, sklepa pravne posle zamenjave kmetijskih in stavbnih zemljišč v lasti občine pod pogojem, da se vrednost občinskega premoženja ne znižuje,
– sklepa poroštvene pogodbe v skladu z aktom, ki ga sprejema občinski svet.
10. člen
Finančna služba občine je zadolžena za:
– sprotno spremljanje poslovanja in tekoče evidentiranje vseh poslovnih dogodkov,
– pripravo analiz, medletnih ter končnih realizacij proračuna,
– za pripravo odloka o zaključnem računu proračuna za preteklo leto, premoženjsko bilanco občine ter poročila za potrebe statistike finančnih računov v skladu z roki, ki jih predpisujejo zakoni in podzakonski akti,
– za pomoč KS, zavodom, zvezam in drugim uporabnikom proračuna pri pripravi finančnih načrtov, sprotno evidentiranje poslovnih dogodkov in pravočasno pripravo zaključnih poročil,
– za izvajanje nadzora nad porabo sredstev vseh proračunskih porabnikov v skladu s sprejetim planom in opredeljenimi nameni,
– za izvrševanje nakazil in izplačil iz proračun v skladu z veljavno zakonodajo.
11. člen
Občinska uprava občine je zadolžena za upravljanje z občinskim premoženjem v duhu dobrega gospodarja, ter spremlja in nadzira upravljanje s premoženjem KS.
Občinska uprava, zadolžena za investicije katerih investitor je občina oziroma KS je dolžna spoštovati določila zakona o javnih naročilih in le te izvajati v skladu s tem zakonom.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
12. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 50.000,00 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2006 lahko dolgoročno zadolžuje za namene izkazane v proračunu na podlagi predhodno prejetega soglasja pristojnega Ministrstva za finance in pod pogoji, ki jih določa Zakon o financiranju občin..
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih podjetij in javnih skladov, katerih ustanoviteljica je Občina Moravske Toplice, v letu 2006 ne sme preseči skupne višine glavnic 25.000.000 SIT.
14. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi, javna podjetja in javni skladi, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2006 zadolžijo le ob pogoju, da pridobijo soglasje občine v skladu z določili Zakona o financiranju občin.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
Uporabniki proračuna morajo pri oddaji izvajalskih del in nabavi blaga spoštovati zakon o javnih naročilih s podzakonskimi predpisi in zakon o izvrševanju proračuna.
Amortizacijska sredstva se pri proračunskih porabnikih formirajo in trošijo v skladu s proračunskimi izhodišči Občine Moravske Toplice za posamezno proračunsko leto.
Za začetek izvajanja vseh investicij v občini in v KS morajo predhodno biti zagotovljena finančna sredstva oziroma zaprta finančna konstrukcija, ki je potrjena s strani župana občine. Za pogodbe in druga naročila proračunskih uporabnikov, ki nimajo tega soglasja, občina ne prevzema nobenih obveznosti.
Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevne skupnosti naročajo blago in storitve le ob sopodpisu naročila s strani finančne službe občinske uprave, finančna služba pa vodi evidenco naročil KS. Za izvrševanje finančnega načrta KS so odgovorni predsedniki svetov KS, oziroma predsedniki krajevnih odborov.
Knjigovodska opravila za KS in administrativno-tehnična opravila za organe KS opravlja Občinska uprava, v okviru katere se izvaja tudi knjigovodstvo za zavode, javna podjetja in javne sklade, katerih ustanovitelj je občina.
16. člen
Krajevna skupnost odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Občina odgovarja za obveznosti KS subsidiarno, vendar ima pri tem prednostno pravico pobota s premoženjem KS.
Občina ne odgovarja za obveznosti društev in zvez na območju občine.
17. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Moravske Toplice v letu 2007, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
18. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije (ali v uradnem glasilu občine).
Št. 40302/05-8
Moravske Toplice, dne 22. decembra 2005
Župan
Občine Moravske Toplice
Franc Cipot l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti