Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, Uradni list RS, št. 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 – odl. US, 8/96 in 36/00), 26. in 135. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02) in 16. člena Statuta Občine Rogatec (Uradni list RS, št. 35/99 in 55/01) je Občinski svet Občine Rogatec na 22. redni seji dne 30. 1. 2006 in 5. dopisni seji dne 6. 2. 2006 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi Javnega zavoda za kulturo, turizem in razvoj Občine Rogatec
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občina Rogatec ustanavlja Javni zavod za kulturo, turizem in razvoj Občine Rogatec, na način, da se združita Javni zavod za upravljanje spomenikov in kulturne dediščine Občine Rogatec – Rogaška dediščina, ki je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda za upravljanje spomenikov in kulturne dediščine Občine Rogatec (Uradni list RS, št. 67/04, 123/04 in 16/05), ter Zavod Turizem Rogatec, ki je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi lokalne turistične organizacije (Uradni list RS, št. 13/01) ter aktom o ustanovitvi zavoda, sprejetim na 16. redni seji Občinskega sveta Občine Rogatec, dne 7. 2. 2001.
Ustanoviteljica zavoda je Občina Rogatec. Ustanoviteljske pravice in obveznosti zavoda izvaja župan, kolikor zakon ali ta odlok ne določata drugače.
2. člen
S tem odlokom se ureja status, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, dejavnost zavoda, organi zavoda, sredstva za delo zavoda in odgovornost za obveznosti zavoda, nastopanje v pravnem prometu ter medsebojne pravice in obveznosti ustanovitelja in zavoda.
Zavod skrbi za spoznavanje, ohranjanje, razumevanje, predstavljanje in trženje kulturne in naravne dediščine Občine Rogatec, skrbi za promocijo in razvoj turizma ter oblikuje celovito turistično ponudbo na območju Občine Rogatec.
V okviru svojega delovanja zavod zagotavlja trajno in nemoteno izvajanje upravljanja spomenikov Muzej na prostem Rogatec, Strmol, Rogatec Grad, Naselbinsko območje Rogatec in ostalih spomenikov ter kulturne dediščine na območju Občine Rogatec v skladu s pogodbo o upravljanju posamezne javne kulturne infrastrukture, ki jo zavod sklene z ustanoviteljico oziroma pristojnim ministrstvom.
3. člen
Ime zavoda: JAVNI ZAVOD ZA KULTURO, TURIZEM IN RAZVOJ OBČINE ROGATEC.
Skrajšano ime: ZAVOD ZA KULTURO, TURIZEM IN RAZVOJ ROGATEC.
Sedež javnega zavoda: Ptujska cesta 23, Rogatec.
Zavod je pravna oseba.
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Celju pod registrsko številko 200003913.
II. DEJAVNOSTI ZAVODA
4. člen
Glede na namen, zaradi katerega je zavod ustanovljen, opravlja znotraj javne službe naloge:
– varuje kulturno dediščino, ohranja materialne in vsebinske lastnosti predmetov, skupin predmetov oziroma objektov ali območij, ki so opredeljeni kot kulturna dediščina, skrbi za njihovo celovitost in neokrnjenost,
– zagotavlja javno dostopnost kulturne dediščine, ter omogoča njeno proučevanje in raziskovanje,
– skrbi za uveljavljanje in razvoj kulturne dediščine,
– v sodelovanju s pristojnim zavodom, zadolženim za izvajanje javne službe, evidentira, zbira, hrani, dokumentira, raziskuje, inventarizira, predstavlja in popularizira kulturno dediščino na podlagi zbiralne politike in poslanstva javnega zavoda,
– v sodelovanju s pristojnim zavodom, zadolženim za izvajanje javne službe, varuje, konzervira, restavrira in hrani zbirke, ter jih dopolnjuje v skladu s poslanstvom javnega zavoda,
– aktivno sodeluje na področju znanstvenega in kulturnega sodelovanja z drugimi muzeji ter raziskovalnimi ustanovami,
– posreduje podatke o etnološki in zgodovinski dediščini območja Občine Rogatec in skrbi za dostopnost podatkov javnosti,
– predstavlja kulturno in krajevno zgodovino območja Občine Rogatec,
– pripravlja in izvaja pedagoške programe za ciljne skupine ter programe za težje prilagodljive družbene skupine,
– omogoča dostopnost do podatkov in programov telesno oviranim osebam,
– pripravlja in izvaja programe usposabljanja na področju domačih obrti,
– oblikuje urnik odpiralnega časa za ogled razstav in cenik, ki sta javno objavljena,
– skrbi za stalne razstave in pripravlja dodatne muzejske demonstracije ali študijske razstave iz svojih zbirk, pri razstavah sodeluje z domačimi in tujimi muzeji ter drugimi ustanovami,
– se povezuje z drugimi muzeji na področju restavratorsko-konservatorske dejavnosti,
– letni program prireditev zaradi dostopnosti usklajuje z drugimi programi v občini in razstavnimi termini drugih muzejev,
– vodi interno strokovno knjižnico za področje svoje dejavnosti,
– izvaja arhivsko dejavnost nad gradivom, ki ga hrani,
– izdaja tiskano gradivo, video, zvočne in računalniške zapise, ki izhajajo iz poslanstva muzeja ter druge oblike promocijskega materiala s področja dejavnosti javnega zavoda,
– upravlja z zaupanimi nepremičninami, ki tvorijo javno infrastrukturo na področju kulture.
Poleg nalog iz prejšnjega odstavka opravlja zavod tudi naslednje naloge:
– oblikuje in izvaja promocijo ter trženje turističnih programov, produktov in storitev,
– oblikuje celovito turistično ponudbo območje občine,
– načrtuje in izvaja raziskovalno dejavnost v skladu s poslanstvom zavoda,
– organizira in izvaja kongresne, protokolarne, izobraževalne, družabne in druge prireditve v prostorih javnega zavoda,
– organizira in izvaja razne oblike izobraževanja (tečaji, seminarji, umetniške delavnice ipd.) s področja dejavnosti oziroma kulture in umetnosti,
– oddaja prostore in tehnično opremo za izvedbo vseh vrst prireditev,
– izvaja založništvo publikacij vseh vrst, povezanih z dejavnostjo javnega zavoda,
– prodaja publikacije vseh vrst, likovnih del, replik eksponatov, izdelkov domače in umetne obrti, informativno-oglaševalskega gradiva, knjig, nosilcev zvoka in videokaset, spominkov ipd., zlasti s tematiko s področja naravne in kulturne dediščine, umetnosti itd.,
– izvaja gostinske storitve za obiskovalce razstav in drugih kulturnih prireditev ter za zaposlene,
– informira obiskovalce v okviru turističnega informativnega centra,
– izvaja promocijo turistične ponudbe,
– sooblikuje turistično ponudbo Slovenije in njene promocije,
– vključuje aktivnosti turističnih društev in ostalih društev, ki delujejo v javnem interesu,
– spodbuja razvoj in urejanje objektov turistične infrastrukture na območju občine ustanoviteljice,
– opravlja druge naloge v soglasju z občino ustanoviteljico.
Na področju razvoja izvaja zavod predvsem naslednje naloge:
– pripravlja razvojne usmeritve na področju kmetijstva in gospodarstva,
– pripravlja razvojne programe in poslovne načrte za naročnike,
– spremlja ter pripravlja dokumentacijo za prijave na javne razpise resornih ministrstev in EU.
5. člen
Naloge iz prejšnjega člena, ki jih zavod opravlja, so v skladu z uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 2/02) razvrščene:
– A/ 01.500 Lov in lovske storitve
– DB/ 17.200 Tkanje tekstilij
– DB/ 17.300 Plemenitenje tekstilij
– DB/ 17.400 Proizvodnja tekstilnih izdelkov, razen oblačil
– DB/ 17.600 Proizvodnja pletenih in kvačkanih materialov
– DB/ 17.720 Proizvodnja pletenih in kvačkanih oblačil
– DB/ 18.220 Proizvodnja drugih vrhnjih oblačil
– DD/ 20.510 Proizvodnja drugih izdelkov iz lesa
– DD/ 20.520 Proizvodnja izdelkov iz plute, slame in protja
– DE/ 22.110 Izdajanje knjig
– DE/ 22.120 Izdajanje časopisov
– DE/ 22.130 Izdajanje revij in periodike
– DE/ 22.140 Izdajanje posnetih nosilcev zvočnega zapisa
– DE/ 22.150 Drugo založništvo
– DE/ 22.220 Drugo tiskarstvo
– DE/ 22.310 Razmnoževanje zvočnih zapisov
– DE/ 22.320 Razmnoževanje video zapisov
– DE/ 22.330 Razmnoževanje računalniških zapisov
– DI/ 26.700 Obdelava naravnega kamna
– G/ 51.160 Posredništvo pri prodaji tekstila, oblačil, obutve, usnjenih
izdelkov
– G/ 51.180 Posredništvo, specializirano za prodajo drugih določenih
izdelkov
– G/ 51.340 Trgovina na debelo z alkoholnimi in brezalkoholnimi pijačami
– G/ 51.370 Trgovina na debelo s kavo, čajem, kakavom, začimbami
– G/ 51.400 Trgovina na debelo z izdelki široke porabe
– G/ 51.470 Trgovina na debelo z drugimi izdelki široke porabe
– G/ 51.900 Druga trgovina na debelo
– G/ 52.110 Trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah, pretežno z
živili
– G/ 52.120 Trgovina na drobno v drugih nespecializiranih prodajalnah
– G/ 52.240 Trgovina na drobno s kruhom, pecivom, testeninami, sladkornimi
izdelki
– G/ 52.250 Trgovina na drobno z alkoholnimi in brezalkoholnimi pijačami
– G/ 52.410 Trgovina na drobno s tekstilom
– G/ 52.420 Trgovina na drobno z oblačili
– G/ 52.430 Trgovina na drobno z obutvijo in usnjenimi izdelki
– G/ 52.461 Trgovina na drobno s kovinskimi izdelki
– G/ 52.471 Dejavnost knjigarn
– G/ 52.473 Dejavnost papirnic
– G/ 52.480 Trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah
– G/ 52.486 Trgovina na drobno z umetniškimi izdelki
– G/ 52.488 Trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah, d.n.
– G/ 52.600 Trgovina na drobno zunaj prodajaln
– G/ 52.610 Trgovina na drobno po pošti
– G/ 52.620 Trgovina na drobno na tržnicah in stojnicah
– H/ 55.210 Dejavnost planinskih domov in mladinskih prenočišč
– H/ 55.233 Oddajanje sob gospodinjstev gostom
– H/ 55.239 Druge nastanitve za krajši čas
– H/ 55.301 Dejavnost restavracij in gostiln
– H/ 55.302 Dejavnost okrepčevalnic, samopostrežnih restavracij
– H/ 55.303 Dejavnost slaščičarn, kavarn
– H/ 55.304 Dejavnost premičnih in provizoričnih gostinskih obratov
– H/ 55.305 Dejavnost turističnih kmetij brez nastanitve
– H/ 55.400 Točenje pijač
– H/ 55.500 Dejavnost menz ter priprava in dostava hrane (catering)
– H/ 55.520 Priprava in dostava hrane (catering)
– I/ 60.230 Drug kopenski potniški promet
– I/ 63.300 Dejavnost potovalnih agencij in organizatorjev potovanj; s
turizmom povezane dejavnosti, d.n.
– J/ 67.130 Pomožne dejavnosti, povezane s finančnim posredništvom – samo
dejavnost menjalnic
– K/ 70.110 Organizacija izvedbe nepremičninskih projektov za trg
– K/ 70.200 Dajanje lastnih nepremičnin v najem
– K/ 70.320 Upravljanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi
– K/ 71.401 Izposojanje športne opreme
– K/ 73.101 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
naravoslovja
– K/ 73.103 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju kmetijstva
in sorodnih dejavnosti
– K/ 73.201 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
družboslovja
– K/ 73.202 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju humanistike
– K/ 74.800 Raznovrstne poslovne dejavnosti
– K/ 74.130 Raziskovanje trga in javnega mnenja
– K/ 74.140 Podjetniško in poslovno svetovanje
– K/ 74.400 Oglaševanje
– K/ 74.810 Fotografska dejavnost
– K/ 74.832 Fotokopiranje in drugo razmnoževanje
– K/ 74.833 Druga splošna tajniška dela
– K/ 74.871 Prirejanje razstav, sejmov in kongresov
– K/ 74.873 Druge poslovne dejavnosti
– L/ 75.130 Dejavnost javnih ustanov za pospeševanje poslovnih dejavnosti
– M/ 80.422 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d.n.
– O/ 91.110 Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj,
– O/ 92.110 Snemanje filmov in video filmov
– O/ 92.120 Distribucija filmov in video filmov
– O/ 92.310 Umetniško ustvarjanje in poustvarjanje
– O/ 92.320 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
– O/ 92.330 Dejavnost sejmišč in zabaviščnih parkov
– O/ 92.340 Druge razvedrilne dejavnosti, d.n.
– O/ 92.400 Dejavnost tiskovnih agencij
– O/ 92.511 Dejavnost knjižnic
– O/ 92.512 Dejavnost arhivov
– O/ 92.521 Dejavnost muzejev
– O/ 92.522 Varstvo kulturne dediščine
– O/ 92.530 Dejavnost botaničnih in živalskih vrtov ter naravnih
rezervatov
– O/ 92.623 Druge športne dejavnosti
– O/ 92.720 Druge dejavnosti za sprostitev, d.n.
III. ORGANI ZAVODA
6. člen
Organa zavoda sta:
– direktor in
– svet.
Direktor
7. člen
Direktor zastopa, predstavlja in vodi poslovanje zavoda ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika.
Direktorja imenuje Občinski svet Občine Rogatec, na podlagi javnega razpisa ter po predhodnem mnenju sveta. Poleg javnega razpisa se lahko povabi posamezne kandidate tudi neposredno. Javni razpis objavi občinska uprava Občine Rogatec.
Mandat direktorja traja pet let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan.
Če direktorju predčasno preneha mandat in se ne izpelje redni postopek imenovanja, imenuje ustanovitelj vršilca dolžnosti, vendar največ za eno leto.
Ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti tudi v primeru, da je bil izpeljan javni razpis za imenovanje direktorja, pa se ni nihče prijavil oziroma nihče izmed prijavljenih kandidatov ni bil izbran.
Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
8. člen
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima univerzitetno oziroma najmanj visoko strokovno izobrazbo,
– ima najmanj 8 (osem) let delovnih izkušenj, od tega najmanj 3 (tri) leta na vodstvenih delovnih mestih,
– poznavanje dela v javnem zavodu,
– aktivno znanje slovenskega in najmanj enega svetovnega jezika.
Kandidat mora ob prijavi predložiti program dela oziroma poslovnega in programskega razvoja zavoda za mandatno obdobje.
9. člen
Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata:
– če sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– zaradi bistvenih sprememb dejavnosti, zaradi katere je ustanovljen zavod,
– zaradi prenosa ustanoviteljstva.
Občinski svet Občine Rogatec mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti predhodno mnenje sveta ter seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 8 dni od dneva seznanitve o njih izjavi.
Če svet ne da mnenja v roku 30 dni, se šteje za pozitivno oziroma da je soglasje za razrešitev podano.
10. člen
Naloge direktorja:
– načrtuje, organizira in vodi delo in poslovanje zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela in finančni načrt,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v javnem zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v javnem zavodu,
– sprejema kadrovski načrt,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge splošne akte, razen če ni s tem odlokom ali drugimi predpisi določeno, da jih sprejema ustanovitelj oziroma svet javnega zavoda,
– poroča ustanoviteljici in svetu javnega zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– izvršuje sklepe in odločitve sveta javnega zavoda in drugih organov,
– oblikuje predloge dodatnih programov in dodatnih storitev,
– skrbi za trženje storitev in določa cene javnih kulturnih dobrin in storitev,
– skrbi za promocijo javnega zavoda,
– skrbi za sodelovanje z drugimi zavodi in organizacijami,
– zagotavlja obveščanje delavcev v skladu s predpisi,
– zagotavlja javnost dela,
– določa podatke, ki se štejejo za poslovno tajnost,
– izvaja vse pristojnosti s področja delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
– odloča o disciplinski in odškodninski odgovornosti delavcev v skladu z veljavnimi predpisi,
– odloča o razporejanju delovnega časa in odreja delo preko polnega delovnega časa,
– določa plače o delovni uspešnosti in o napredovanju delavcev v skladu s predpisi,
– imenuje delovne skupine ali druga telesa za izvedbo določenih nalog ali preučitev posameznih vprašanj iz svoje pristojnosti,
– opravlja druga dela in naloge, ki jih določajo zakon in drugi predpisi, ta sklep in splošni akti javnega zavoda.
K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, šeste, sedme, osme in trinajste alinee tega člena daje soglasje svet javnega zavoda.
11. člen
Direktor zastopa in predstavlja javni zavod pred državnimi organi, organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil, ter v pravnih poslih z drugimi pravnimi in fizičnimi osebami v okviru potrjenega letnega finančnega načrta.
Izjemo predstavljajo pravni posli pridobitve stvarnega premoženja za potrebe javnega zavoda in pravni posli razpolaganja s stvarnim premoženjem, s katerim javni zavod upravlja, o čemer mora podati predhodno soglasje svet zavoda.
Nepremično premoženje za potrebe delovanja javnega zavoda na območju Občine Rogatec pridobiva občina ustanoviteljica in ga prenese javnemu zavodu v upravljanje.
Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili v skladu z aktom o notranji organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest.
Svet zavoda
12. člen
Svet zavoda sestavlja 6 (šest) članov:
– 2 (dva) predstavnika Občine Rogatec,
– 2 (dva) predstavnika zainteresirane javnosti oziroma uporabnikov,
– 2 (dva) predstavnika delavcev.
Mandat članov sveta zavoda traja 5 (pet) let in so po preteku mandata lahko ponovno imenovani. Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja.
Direktor je dolžan o prenehanju mandata obvestiti občino ustanoviteljico 90 (devetdeset) dni pred potekom mandata članom sveta zavoda.
Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma po izvolitvi predstavnikov delavcev in prejemu predlogov.
Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika.
Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta.
Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom.
13. člen
Predstavnika delavcev javnega zavoda izvolijo delavci javnega zavoda na neposrednih in tajnih volitvah izmed sebe. Postopek volitev predstavnikov delavcev uredijo delavci oziroma njihov organ v posebnem aktu v skladu s predpisi, ki urejajo sodelovanje delavcev pri upravljanju.
14. člen
Predstavnika zainteresirane javnosti predlaga Kulturniška zbornica Slovenije.
15. člen
Naloge sveta:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja javnega zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje javnega zavoda,
– predlaga ustanoviteljici revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor, pooblaščen s strani ustanoviteljice,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, k zavodski kolektivni pogodbi, načrtu nabav ter nadzira njihovo izvajanje,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin, k pravnim poslom pridobitve stvarnega premoženja za potrebe javnega zavoda in pravni posli razpolaganja s stvarnim premoženjem, s katerim javni zavod upravlja,
– daje predhodno mnenje k imenovanju direktorja javnega zavoda,
– daje ustanovitelju pobudo za razrešitev direktorja,
– daje predhodno mnenje k razrešitvi direktorja, razen če je sam dal pobudo za njegovo razrešitev,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem in izvaja pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela javnega zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– na predlog direktorja imenuje stalne ali občasne komisije za obravnavo vprašanj iz svoje pristojnosti,
– daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem javnega zavoda,
– izvaja druge naloge v skladu z veljavnimi predpisi, tem sklepom in splošnimi akti javnega zavoda.
16. člen
Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata, za katerega je imenovan, če:
– postane poslovno nesposoben ali umre,
– sam zahteva razrešitev,
– se neopravičeno ne udeleži dveh sej zaporedoma, oziroma treh sej od štirih sklicanih,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
Zaposleni v zavodu lahko izvoljenega predstavnika delavcev odpokličejo, pogoje in način pa določijo v posebnem aktu.
17. člen
Člana sveta zavoda razreši ustanovitelj oziroma tisti, ki ga je imenoval, na predlog direktorja ali sveta zavoda.
SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST
ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
18. člen
Zavod pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti:
– iz proračunskih sredstev ustanovitelja in iz drugih javnih sredstev
– z vstopninami
– s prodajo blaga in storitev na trgu
– lahko pa tudi iz drugih virov (donacije, dotacije, sponzorstvo, kandidatura na javnih natečajih idr.).
19. člen
Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda.
O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja.
PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA
V PRAVNEM PROMETU
20. člen
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
21. člen
Zavod prevzema odgovornost za dobro gospodarjenje z vsemi sredstvi, s katerimi opravlja svojo dejavnost.
22. člen
Premoženje, s katerim zavod upravlja, je last ustanovitelja, razen Muzeja na prostem Rogatec. S premičnim premoženjem razpolaga zavod samostojno, z nepremičninami pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja oziroma vlade RS za neodplačno preneseno javno infrastrukturo.
ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
23. člen
Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
24. člen
Svet javnega zavoda se konstituira najkasneje v 3 (treh) mesecih od uveljavitve tega odloka. Do takrat opravljajo naloge obstoječi organi.
Z dnem uveljavitve tega odloka nadaljuje z delom dosedanji vršilec dolžnosti direktorja do izteka mandata, za katerega je bil imenovan.
25. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka se preneha uporabljati Statut Zavoda Rogaška dediščina – Rogatec z dne 23. 6. 2001, razen v določbah, ki urejajo volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda, ki se smiselno uporabljajo za prve volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in niso v nasprotju s predpisi in tem odlokom.
26. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo veljati odlok o ustanovitvi javnega zavoda za upravljanje spomenikov in kulturne dediščine Občine Rogatec (Uradni list RS, št. 67/04, 123/04 in 16/05), odlok o ustanovitvi lokalne turistične organizacije (Uradni list RS, št. 13/01) ter akt o ustanovitvi zavoda in pogodba o ureditvi razmerij med ustanovitelji, sprejetima na 16. redni seji Občinskega sveta Občine Rogatec, dne 7. 2. 2001.
27. člen
Dosedanji v.d. direktorja poskrbi za spremembe vpisa zavoda na podlagi tega odloka v sodni register.
28. člen
Vse pravice in obveznosti ter aktivnosti zavoda Turizem Rogatec, Zavod za pospeševanje turizma, Rogatec, prevzame zavod, ustanovljen v skladu s tem odlokom.
Turizem Rogatec, Zavod za pospeševanje turizma, Rogatec, se po uveljavitvi tega odloka izbriše iz sodnega registra, kjer je vpisan v vložek, št. 1/07357/00.
29. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0071-3/2006
Rogatec, dne 6. februarja 2006
Župan
Občina Rogatec
Martin Mikolič l.r.