Na podlagi 50. člena Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Uradni list RS – stari, št. 5/91, 10/91, 17/91 – popravek, Uradni list RS/I, št. 17/91 – ZUDE, Uradni list RS, št. 12/92, 13/93, 71/93, 2/94 – popravek, 38/94, 69/98, 65/00, 97/01 – ZSDP, 42/02 – ZDR, 67/02, 2/04 – ZDSS-1 in 63/04 – ZZRZI) je Vlada Republike Slovenije določila
P R O G R A M
ukrepov aktivne politike zaposlovanja
za leto 2006
(prečiščeno besedilo)*
1. Uvodne obrazložitve
Program ukrepov aktivne politike zaposlovanja opredeljuje »Zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti« (Uradni list RS št. 5/91, 12/92, 71/93, 38/94, 69/98, 67/02 – v nadaljevanju: ZZZPB), ki v 50. členu določa, da program ukrepov aktivne politike zaposlovanja sprejme Vlada Republike Slovenije za koledarsko leto ali za plansko obdobje.
Program opredeljuje vrste ukrepov aktivne politike zaposlovanja (v nadaljevanju: APZ) z aktivnostmi, ciljne skupine, število udeležencev in letni obseg sredstev v skladu s predlogom Proračuna Republike Slovenije za leto 2006. Podrobnejšo opredelitev in način izvajanja ukrepov APZ določa Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja, ki ga sprejeme minister za delo, družino in socialne zadeve.
Program ukrepov APZ za leto 2006 je utemeljen na evropskih in nacionalnih razvojnih dokumentih ter izhaja iz razmer na trgu dela v Sloveniji. Vsebinski okvir priprave Programa APZ predstavljajo naslednji dokumenti:
– Strategija razvoja Slovenije, zlasti četrta razvojna prioriteta: Moderna socialna država in večja zaposlenost,
– Integrirane smernice za rast in zaposlovanje (2005–2008), ki jih je za uresničevanje prenovljene Lizbonske strategije in njenih ciljev, sprejel Evropski svet,
– nacionalni Program reform za izvajanje Lizbonske strategije v Sloveniji, ki hkrati vključuje strateške usmeritve Republike Slovenije na področju zaposlovanja in cilje iz Nacionalnega programa razvoja trga dela in zaposlovanja do 2006,
– Okvir gospodarskih in socialnih reform za povečanje blaginje v Sloveniji.
Program APZ za leto 2006 vključuje tudi aktivnosti, sofinancirane iz Evropskega socialnega sklada (ESS). V tem delu sledi sprejetemu Enotnemu programskemu dokumentu (EPD), ki opredeljuje nacionalno strategijo razvoja in prednostne naloge v poglavju Znanje, razvoj človeških virov in zaposlovanje ter Programskemu dopolnilu (PD), kot izvedbenemu delu EPD za obdobje 2004-2006.
Evropske integrirane smernice za rast in zaposlovanje poudarjajo prioritete za nacionalne politike na ekonomskem, socialnem in okoljskem področju ter povezujejo lizbonske cilje o doseganju polne zaposlenosti, zagotavljanju kvalitetnih delovnih mest in krepitvi socialne kohezije s stabilno ekonomsko rastjo ter rastjo produktivnosti dela. Ključni zaposlitveni
cilji Lizbonske strategije do leta 2010 so, v povprečju v EU doseči 70 odstotno stopnjo celotne zaposlenosti, 60 odstotno stopnjo zaposlenosti žensk ter 50 odstotno stopnjo zaposlenosti starejših, v starosti med 55 in 64 let. Poleg makro in mikro ekonomskih smernic vključujejo Integrirane smernice za rast in zaposlovanje naslednje zaposlitvene smernice:
– Smernica 17: Izvajanje politike zaposlovanja, usmerjene v doseganje polne zaposlenosti, izboljšanje kakovosti in produktivnosti dela ter krepitev socialne in teritorialne kohezije.
– Smernica 18: Spodbujanje pristopa k zaposlitvi po življenjskih obdobjih.
– Smernica 19: Zagotavljanje vključujočih trgov dela, izboljšanje privlačnosti dela in zagotavljanje, da se iskalcem zaposlitve, tudi depriviligiranim (prikrajšanim) osebam in neaktivnim osebam, izplača delati.
– Smernica 20: Izboljšanje usklajenosti potreb trga dela.
– Smernica 21: Spodbujanje fleksibilnosti v povezavi z varnostjo zaposlitve in zmanjševanje segmentacije trgov dela, ob upoštevanju vloge socialnih partnerjev.
– Smernica 22: Skrbeti za takšno plačno politiko in obremenitev dela, ki bosta vzpodbujala zaposlovanje.
– Smernica 23: Razširjanje in izboljšanje naložb v človeški kapital.
– Smernica 24: Prilagajanje sistemov izobraževanja in usposabljanja novim zahtevam glede usposobljenosti.
V nacionalnem Programu reform za izvajanje Lizbonske strategije so navedene smernice konkretizirane s prednostnimi ukrepi, v sprejetem Okviru gospodarskih in socialnih reform za povečanje blaginje v Sloveniji pa so predstavljene potrebne spremembe v izvedbenih pristopih in instrumentih posameznih politik, tudi v politiki zaposlovanja, ki je hkrati neposredno povezana z ukrepi za hitrejšo gospodarsko rast, krepitev socialne kohezije in preprečevanja socialne izključenosti. Politika zaposlovanja je zato v obeh dokumentih opredeljena kot izrazito medsektorska in se dopolnjuje s programom aktivne politike zaposlovanja kot naborom ukrepov in posebnih pristopov za neposredno poseganje na trg dela, za odpravljanje tistih problemov, ki jih ostale politike ne morejo učinkovito in kratkoročno odpravljati.
2. Vpliv Programa na trg dela
Program za leto 2006 je pripravljen na podlagi pregleda stanja na trgu dela (zaposlovanje in brezposelnost) v Republiki Sloveniji(*1), iz katerega izhaja, da:
– ostaja glavni problem na trgu dela strukturno neravnovesje, ki se odraža v veliki vrzeli med povpraševanjem delodajalcev in ponudbo na trgu dela. Največja neskladja so posledica nizke stopnje izobrazbe iskalcev zaposlitve oziroma njihove neustrezne usposobljenosti;
– je na trgu dela posebej problematična ciljna skupina težje zaposljivih oseb, kamor štejemo predvsem starejše od 50 let in mlade, iskalce prve zaposlitve, invalide, pripadnike etničnih skupin, ženske. Predvsem je zaskrbljujoča nizka stopnja aktivnosti starejših v starosti od 55 do 64 let, v povezavi z visokim deležem le-teh v strukturi brezposelnih. Posebej je problematična skupina brezposelnih oseb, ki jih lahko uvrstimo tako med starejše kot med dolgotrajno brezposelne, njihova zaposljivost pa je zmanjšana še zaradi nezadostne ali neustrezne izobrazbe ter drugih, za delodajalce nezaželenih lastnosti, kot so različne zdravstvene težave, socialne omejitve, pomanjkanje določenih dodatnih znanj, premajhna motiviranost za delo, nefleksibilnost itd.;
– se stopnja brezposelnost tudi v letu 2005 znižuje, pri tem pa ostaja stopnja brezposelnosti žensk še vedno precej višja od stopnje brezposelnosti moških;
– je, kljub temu, da se je v prvem polletju 2005 število delovno aktivnih v storitvenih dejavnostih povečalo, potrebno pospeševati razvoj storitvenih dejavnosti in odpiranje novih delovnih mest, tudi s spodbujanjem razvoja socialne ekonomije in širjenja socialnih storitev;
– na trgu dela obstaja premajhna fleksibilnost, tako delodajalcev kot tudi posameznikov, v smislu geografske in poklicne mobilnosti ter sposobnosti hitrejšega prilagajanja potrebam na trgu dela. S tem je povezana potreba po večjem vlaganju v človeški kapital in udeležba odraslih, brezposelnih in zaposlenih, v vseživljenjskem učenju;
– so v Sloveniji opazne večje regionalne razlike na trgu dela. Brezposelnost se sicer zmanjšuje v večini statističnih regij, povečala pa se je pomurski in jugovzhodni Sloveniji. Najvišjo stopnjo registrirane brezposelnosti ima še vedno pomurska regija (17,5 odstotno), nadpovprečne stopnje brezposelnosti so še v zasavski, podravski, spodnjeposavski, savinjski in koroški regiji.
Na podlagi teh ugotovitev in v skladu s smernicami EU je Program ukrepov APZ za leto 2006 usmerjen predvsem v naslednja prioritetna področja:
– Spodbujanje in podpora brezposelnim, da aktivno pristopijo k reševanju lastne brezposelnosti, da se zaposlijo in ohranijo zaposlitev.
– Izboljšanje zaposlitvenih možnosti težje zaposljivih oseb, predvsem oseb, starejših od 55 let; oseb, pri katerih je ugotovljen upad delovnih sposobnosti, invalidov, mladih in tistih, pri katerih je ugotovljena zaposlitvena oviranost ali so brez izobrazbe, kvalifikacije ali delovnih izkušenj. Brezposelne osebe brez ustrezne izobrazbe oziroma s suficitarnim(*2) poklicem bodo imele prednost pri vključevanju v programe usposabljanja in izobraževanja, ki jim bodo omogočili prekvalifikacijo oziroma usposabljanje za deficitarne(*3) poklice. V programe Spodbude za zaposlovanje se bodo prednostno vključevali mladi s suficitranimi poklici in starejši od 55 let, s suficitarnimi poklici ali zdravstvenimi ovirami ter invalidi, zlasti delovni invalidi.
– Zmanjševanje strukturnih neskladij na trgu dela, ki so posledica nizke stopnje izobrazbe iskalcev zaposlitve oziroma njihove usposobljenosti, ki ne ustreza povpraševanju delodajalcev na trgu dela. Za prilagajanje delovne sile potrebam na trgu dela in spodbujanje vseživljenjskega učenja bo največji delež sredstev namenjen programom usposabljanja in izobraževanja brezposelnih in zaposlenih, pri čemer se bo posebej spodbujalo vključevanje v programe izobraževanja oziroma usposabljanja za deficitarne poklice. Največje število oseb bo vključeno v preventivne aktivnosti poklicne orientacije z namenom odpravljanja strukturnih neskladij na trgu dela, preprečevanja (dolgotrajne) brezposelnosti in motiviranja oseb za aktivno vključevanje na trg dela. Velik obseg sredstev bo namenjen najbolj ranljivim skupinam na trgu dela in sicer za neposredno ustvarjanje novih delovnih mest (javna dela, pomoč pri zaposlovanju dolgotrajno brezposelnih žensk, projekti netržnih zaposlitvenih programov). Spodbujalo se bo samozaposlovanje, zagotavljala pa se bodo tudi sredstva za iskanje novih, učinkovitejših pristopov za aktiviranje brezposelnih oseb.
– Zmanjševanje razlik med regijami, predvsem s spodbujanjem zaposlovanja v regijah z nadpovprečno stopnjo brezposelnosti, tako da se sredstva, namenjena za APZ, usmerjajo predvsem v regije z nadpovprečno stopnjo brezposelnosti. Tem regijam bo namenjeno 70 odstotkov vseh razpoložljivih sredstev za APZ.
– Pospeševanje razvoja novih programov in poklicev, predvsem v storitvenih dejavnostih in na področju dejavnosti, ki pomenijo širitev ponudbe socialnih storitev, ter pospeševanje razvoja novih zaposlitvenih možnosti na področju storitev za posameznike in podjetja.
– Zagotavljanje dostopa do zaposlitve in usposabljanja v celotnem aktivnem obdobju, tako, da bo pri vključevanju v ukrepe posebna pozornost namenjena mladim do 26 let, iskalcem prve zaposlitve ter starejšim med 55. in 64. letom starosti. Glede na nizek delež zaposlenih, starih od 55 do 64 let v Republiki Sloveniji, poleg konkretnih vzpodbud za zaposlovanje starejših brezposelnih, Program ukrepov APZ za leto 2006 vključuje tudi aktivnosti za promocijo zaposlovanja starejših delavcev, ki bo usmerjena v prikazovanje prednosti starostno uravnoteženih delovnih kolektivov in delovnega potenciala starejših delavcev.
– Zagotavljanje enakih možnosti dostopa do trga dela in zaposlitev, tako da bo pri vključevanju brezposelnih v programe zaposlovanja posebna pozornost namenjena tudi ženskam, kar bo omogočilo ohranjanje uravnotežene spolne strukture brezposelnih. Višanje stopnje aktivnosti žensk na trgu dela in odprava razkorakov med spoloma pri zaposlovanju in brezposelnosti je ena izmed pomembnih prioritet, ki se bo zagotavljala horizontalno skozi izvajanje celotnega Programa ukrepov APZ za leto 2006.
Vključevanje ciljih skupin brezposelnih v programe, ki bodo omogočali njihovo delovno angažiranje, usposabljanje oziroma izobraževanje in ki bodo vsebinsko prilagojeni potrebam tako brezposelnih kot delodajalcev, bo posledično znižalo delež dolgotrajno brezposelnih in brezposelnih brez izobrazbe ter delež mladih in starejših nad 55 let.
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve bo posebno pozornost posvetilo učinkovitosti ukrepov APZ in učinkovitosti njihovega izvajanja, s sprotnim spremljanjem izvajanja in nadzorom, opravljena pa bo tudi evalvacija ukrepov, ki jo bo izvedel zunanji evalvator.
3. Cilji in ciljne skupine ukrepov aktivne politike zaposlovanja
Program ukrepov APZ za leto 2006 vključuje ukrepe, katerih cilj je hitrejše in učinkovitejše zaposlovanje, zmanjševanje brezposelnosti, povečevanje možnosti za delovno – socialno integracijo in preprečevanje pasti brezposelnosti ter zmanjševanje regionalnih razlik v državi. Cilji po posameznih ukrepih so:
Ukrep 1: POKLICNA ORIENTACIJA IN POMOČ PRI ZAPOSLITVI
V ukrepu se prednostno izvajajo aktivnosti preprečevanja prehoda v dolgotrajno brezposelnost. V ta namen se bo povečala intenzivnost pomoči posamezniku pri iskanju zaposlitve, informiranje o poklicnih možnostih in izboljšanje zaposlitvenih možnosti posameznikov na trgu dela in spremljanja brezposelnih. Informiranje in osnovno svetovanje se nudi vsem brezposelnim in tudi presežnim delavcem, da se jih spodbudi k aktivnemu pristopu pri iskanju (nove) zaposlitve. Poglobljeno svetovanje se nudi osebam, ki se soočajo z različnimi težavami pri vstopu na trg dela, pomoč pri zaposlitvi pa je omogočena tistim, ki se kljub dosedanjim lastnim aktivnostim in aktivnostim Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje (v nadaljevanju: ZRSZ) ni uspelo zaposliti. Posebna pozornost bo namenjena spodbujanju aktivnega iskanja zaposlitve in dela, tudi v času, ko so brezposelne osebe vključene v druge aktivnosti ukrepov aktivne politike zaposlovanja.
Ukrep 2: USPOSABLJANJE IN IZOBRAŽEVANJE
Dvig usposobljenosti oziroma izobrazbene ravni zaposlenih in brezposelnih ter na ta način povečanje njihove konkurenčnosti na trgu dela. V okviru ukrepa se bodo izvajali predvsem programi usposabljanja in usposabljanje na delovnem mestu za deficitarne poklice, ki omogoča pridobitev praktičnih izkušenj na konkretnem delovnem mestu. Tovrstno ciljno usmerjeno usposabljanje pomeni tudi hitrejše posredovanje in reagiranje na potrebe na trgu dela. Aktivnosti v ukrepu se bodo, kjer je to relevantno, povezovale z instrumenti konkurenčnosti in inovativnosti Ministrstva za gospodarstvo.
V okviru ukrepa se bosta izvajala tudi dva projekta PHARE 2003 in sicer program čezmejnega sodelovanja z Madžarsko »Maksimizacija človeških virov v obmejni regiji« SI 2003/004-381-01 in nacionalni program »Izboljšanje računalniške pismenosti brezposelnih« SI 0309.02.
Ukrep 3: SPODBUDE ZA ZAPOSLOVANJE
Sofinanciranje zaposlovanja za pospeševanje zaposlovanja težje zaposljivih oseb, spodbujanje samozaposlovanja in ohranjanja zaposlitve. Programi znotraj ukrepa v večini primerov predstavljajo državne pomoči, zato se izvajajo v skladu s pravili o dodeljevanju državnih pomoči. Spodbude za zaposlovanje se bodo, kjer je to relevantno, povezovale z instrumenti konkurenčnosti in inovativnosti Ministrstva za gospodarstvo in omogočile sinergije spodbud.
Ukrep 4: NEPOSREDNO USTVARJANJE NOVIH DELOVNIH MEST
Pomoč pri zaposlovanju skupin brezposelnih oseb, ki najtežje najdejo zaposlitev, v obliki subvencij za zaposlitev pri neprofitnih delodajalcih, in sicer predvsem v dejavnostih, ki se izvajajo v javnem interesu in lahko pomenijo širitev mreže socialnih storitev ali razvoj novih storitev.
Ukrep 5: EKSPERIMENTALNI PROGRAMI
S pomočjo pilotnih projektov se bodo iskale nove rešitve za vključevanje ciljnih skupin na trg dela. V okviru ukrepa se bo izvedla tudi promocija zaposlovanja starejše delovne sile, z namenom približati starejšo delovno silo delodajalcem, ustvariti pozitivno podobo starejših delavcev in promovirati njihove komparativne prednosti. Z bojem proti starostni diskriminaciji na trgu delovne sile v Sloveniji želimo spremeniti odnos splošne javnosti in še posebej delodajalcev, do starejših delavcev in na ta način spodbuditi njihovo zaposlovanje.
Program ukrepov APZ za leto 2006 vključuje ukrepe za pospeševanje zaposlovanja, ne glede na to, ali gre za prvo zaposlitev, vrnitev v zaposlitev po premoru ali željo po podaljšanju delovne aktivnosti. Ukrepi APZ so izredno pomembni tudi pri omogočanju dostopa do zaposlitve za vse iskalce zaposlitve, preprečevanju brezposelnosti in zagotavljanju, da tisti, ki postanejo brezposelni, ostanejo tesno povezani s trgom dela in povečujejo svojo zaposljivost. To se uresničuje predvsem z zagotavljanjem dostopa do usposabljanja, pri čemer je posebna pozornost namenjena spodbujanju vključevanja depriviligiranih (prikrajšanih) oseb, vključno z nižje usposobljenimi delavci, na trg dela, ter z razvijanjem novih zaposlitvenih možnosti. Z vključevanjem v ukrepe APZ se, predvsem brezposelnim osebam in delavcem v postopku izgubljanja zaposlitve, nudi pomoč pri prehodu v poklicnem statusu (predvsem prehod iz suficitarnega poklica v deficitarni), vključno z usposabljanjem, izobraževanjem in samozaposlitvijo.
Ciljne skupine:
Posamezni ukrepi APZ so, v skladu z njihovo vsebino, namenjeni različnim skupinam, glede na njihove specifične potrebe. V ukrepe usposabljanja in izobraževanja se bodo prednostno vključevale naslednje ciljne skupine:
– brezposelni s suficitarnimi poklici (za usposabljanje in izobraževanje za deficitarne poklice),
– brezposelni brez poklicne izobrazbe,
– brezposelni mladi do 26 let in brezposelni brez delovnih izkušenj,
– prejemniki denarne socialne pomoči, denarne pomoči in denarnega nadomestila,
– ostale težje zaposljive brezposelne osebe, predvsem Romi ter invalidi in osebe z ugotovljeno zaposlitveno oviranostjo.
V aktivnost 2.2. Usposabljanje na delovnem mestu in integrirani programi usposabljanja, ki je namenjena pridobivanju delovnih izkušenj, veščin in znanj na delovnem mestu, se bo prednostno vključevalo predvsem mlade, do 26 let in iskalce prve zaposlitve, saj lahko tovrstno usposabljanje učinkovito nadomesti pretekli sistem pripravništva in posledično pomeni zmanjšanje stopnje brezposelnosti mladih.
V ukrepe spodbujanja zaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest se bodo prednostno vključevale naslednje ciljne skupine:
– prejemniki denarnega nadomestila in denarne pomoči ter denarne socialne pomoči,
– brezposelni, starejši od 55 let, s suficitarnimi poklici ali z zdravstvenimi ovirami,
– mladi in iskalci prve zaposlitve, predvsem tisti brez ustrezne izobrazbe glede na potrebe trga dela,
– invalidi, zlasti delovni invalidi, zaradi možnosti njihovega odpuščanja po 1. 1. 2006,
– dolgotrajno brezposelni, predvsem dolgotrajno brezposelne ženske (nad 2 leti).
V programe javnih del in netržnih zaposlitvenih programov, ki so namenjeni neprofitnim delodajalcem za izvajanje socialnih storitev in drugih del v javnem interesu, se bodo vključevale predvsem brezposelne osebe, ki se soočajo z ovirami pri vstopu na trg dela in posebej ranljive skupine brezposelnih oseb, kamor štejemo Rome, zdravljene odvisnike, osebe po prestajanju zaporne kazni, žrtve nasilja in druge težje zaposljive brezposelne osebe z ugotovljeno zaposlitveno oviranostjo.
Pri vključevanju v ukrepe bo torej posebna pozornost namenjena vključevanju težje zaposljivih oseb na trgu dela. Kot del novega medgeneracijskega pristopa, ki ga spodbuja prenovljena Lizbonska strategija, bo pozornost posvečena položaju mladih in spodbujanju dostopa do zaposlitve v celotnem aktivnem obdobju. Pri izvajanju vseh ukrepov bo zagotovljeno upoštevanje načela enakosti spolov z namenom reševanja razkorakov v stopnji zaposlenosti in stopnji brezposelnosti med ženskami in moškimi.
Uresničevanje načela aktivne obravnave pred pasivno bo zagotovljeno s prednostnim vključevanjem brezposelnih, ki prejemajo denarno socialno pomoč ali so prejemniki pravic iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti.
Program APZ za leto 2006 upošteva pravila o dodeljevanju državnih pomoči ter vladne reformne usmeritve po združevanju podobnih aktivnosti, glede na njihovo obliko in ciljne skupine ter po večji preglednosti in izvedbeni učinkovitosti.
4. Pravne podlage Programa ukrepov APZ za leto 2006
Temeljne pravne podlage za pripravo in izvedbo Programa ukrepov APZ za leto 2006 so:
– Zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Uradni list RS, št. 5/91, 12/92, 71/93, 38/94, 69/98 in 67/02),
– Zakon o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (Uradni list RS, št. 63/04, 72/05),
– Zakon o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04),
– Zakon o nacionalnih poklicnih kvalifikacijah (Uradni list RS, št. 81/00 in 55/03),
– Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 64/01, 31/03, 135/03, 80/04, 61/05, 76/05, 98/05 in 2/06),
– Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja v skladih dela (Uradni list RS, št. 61/05),
– Pravilnik o financiranju in izvajanju lokalnih zaposlitvenih programov – javna dela (Uradni list RS, št. 108/03, 109/04 in 97/05).
5. Finančni viri
Sredstva za financiranje Programa ukrepov APZ za 2006, v skupni višini 20.653.575.457 tolarjev, se zagotavljajo iz sredstev proračuna Republike Slovenije. Financiranje ukrepov je razvidno iz tabele »Pregled ukrepov APZ za leto 2006«.
Za izvedbo Programa ukrepov APZ za leto 2006 so zagotovljena sredstva iz naslednjih virov:
– iz integralnega dela proračuna Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve (MDDSZ) v višini 11.211.438.125 tolarjev,
– iz sredstev Evropskega socialnega sklada in lastne udeležbe MDDSZ v višini 7.109.559.449 tolarjev,
– iz sredstev za Pobudo skupnosti EQUAL in lastne udeležbe v višini 704.440.615 tolarjev,
– iz sredstev PHARE in lastne udeležbe v višini 896.346.343 tolarjev,
– iz integralnega dela proračuna in sredstev Evropskega socialnega sklada in lastne udeležbe Ministrstva za šolstvo in šport (MŠŠ) v višini 731.790.925 tolarjev.
Št. 11002-1/2006/15
Ljubljana, dne 27. februarja 2006
EVA 2006-2611-0045
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik
* Prečiščeno besedilo Programa ukrepa aktivne politike zaposlovanja za leto 2006 je Vlada Republike Slovenije določila na 112. dopisni seji dne 27. 2. 2006 in povzema:
– Program ukrepov aktivne politike zaposlovanja za leto 2006, št. 11002-4/2005/12 z dne 27. 12. 2005, ki ga je Vlada Republike Slovenije sprejela na 95. dopisni seji dne 27. 12. 2005,
– Spremembe in dopolnitve Programa ukrepa aktivne politike zaposlovanja za leto 2006, št. 11002-4/2005 z dne 21. 2. 2006, ki jih je Vlada Republike Slovenije sprejela na 62. redni seji dne 23. 2. 2006.
(*1) Viri:
– Jesensko poročilo 2005, Urad Republike Slovenije za makroekonomske analize in razvoj.
– Strokovna izhodišča za pripravo planskih dokumentov Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje za leto 2006, ZRSZ.
(*2) Za potrebe izvajanja programov APZ za leto 2006 se med suficitarne poklice štejejo poklici, pri katerih ponudba registrirano brezposelnih oseb v posamezni območni službi ZRSZ presega povpraševanje delodajalcev (prosta delovna mesta) na letni ravni, in sicer za 50 in več odstotkov po programih nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja, ter za 80 in več odstotkov po programih srednjega, višjega in visokega izobraževanja.
(*3) Za potrebe izvajanje Programa APZ 2006 se med deficitarne poklice štejejo poklici, pri katerih povpraševanje delodajalcev (prosta delovna mesta) v posamezni območni službi ZRSZ presega ponudbo registrirano brezposelnih oseb na letni ravni, in sicer za 50 in več odstotkov po programih nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja, ter za 80 in več odstotkov po programih srednjega, višjega in visokega izobraževanja.