Uradni list

Številka 26
Uradni list RS, št. 26/2006 z dne 10. 3. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 26/2006 z dne 10. 3. 2006

Kazalo

1088. Odlok o ustanovitvi javnega kulturnega zavoda Narodni dom Mežica, stran 2797.

Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91-1, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 – odl. US, 8/96 in 36/00), 26. in 135. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02) in 16. člena Statuta Občine Mežica (Uradni list RS, št. 16/99, 73/00 in 16/03) je Občinski svet Občine Mežica na 25. seji dne 2. 3. 2006 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega kulturnega zavoda Narodni dom Mežica
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom ustanavlja Občina Mežica (v nadaljevanju: ustanoviteljica) javni kulturni zavod Narodni dom Mežica za opravljanje kulturne dejavnosti.
Ustanovitelj zavoda je Občina Mežica, ustanoviteljske pravice in obveznosti do zavoda izvaja Občinski svet Občine Mežica.
2. člen
Poslanstvo zavoda je trajno in nemoteno izvajanje kulturnih, zabavnih in drugih prireditev ter posredovanje umetniške ustvarjalnosti in poustvarjalnosti na vseh področjih kulturnih dejavnosti v občini in regiji ter izvajanje drugih nalog za katere je registriran in zanje pridobi javna in nejavna finančna sredstva.
3. člen
Ime javnega zavoda je: Javni kulturni zavod Narodni dom Mežica.
Skrajšano ime javnega zavoda je Narodni dom Mežica.
Sedež zavoda: Trg 4. aprila 4, 2392 Mežica.
4. člen
Javni kulturni zavod Narodni dom Mežica lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanoviteljice. V pravnem prometu mora zavod uporabljati ime iz 3. člena tega odloka.
II. DEJAVNOST ZAVODA
5. člen
Glede na namen zaradi katerega je zavod ustanovljen opravlja znotraj javne službe naslednje naloge:
– obratovanje objektov za kulturo,
– umetniško ustvarjanje in poustvarjanje,
– gledališki, lutkovni, filmski, glasbeni in drugi abonmaji,
– izven abonmajska ponudba kulturnih in zabavnih prireditev,
– programi za otroke in mladino, s katerimi se vpliva na njihov estetski in umetniški čut,
– izdajanje mesečnega koledarja prireditev,
– organizacija proslav, festivalov, srečanj in izobraževalnih seminarjev,
– umetniška kinematografska dejavnost,
– organizacija gledaliških, plesnih, glasbenih, likovnih in drugih delavnic in seminarjev,
– nudenje prireditev mlajšemu občinstvu in težje prilagodljivim skupinam po dostopnih cenah,
– programsko in poslovno sodelovanje z drugimi javnimi zavodi, društvi, zvezami in skladi, ki delujejo v javnem interesu v občini, regiji ali na nivoju države,
– nudenje prostorskih pogojev in tehnične pomoči drugim izvajalcem javnih kulturnih programov,
– sodelovanje s slovenskimi kulturnimi ustanovami v zamejstvu,
– vključevanje v kulturno življenje lokalne in širše skupnosti.
Poleg nalog iz prejšnjega odstavka opravlja zavod tudi druge naloge, ki pa ne smejo ogroziti dejavnosti javne službe:
– oddajane v najem prostorov, strojev in opreme,
– drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje,
– oglaševanje,
– računovodske in knjigovodske dejavnosti, razen revizijske dejavnosti in davčnega svetovanja,
– obdelava podatkov,
– komercialna kinematografska dejavnost,
– dejavnost videotek, distribucija filmov in videofilmov,
– razmnoževanje zvočnih in video zapisov,
– drugo založništvo, priprava za tisk, izdajanje knjig, revij in periodike,
– prirejanje sejmov in kongresov,
– oblikovanje, aranžerstvo in dekoraterstvo.
6. člen
Naloge iz prejšnjega člena, ki jih zavod opravlja, so v skladu z uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 2/02) razvrščene:
– O/92.320 obratovanje objektov za kulturne prireditve;
– O/92.340 druge razvedrilne dejavnosti;
– O/92.310 umetniško ustvarjanje in poustvarjanje;
– O/92.130 kinematografska dejavnost;
– O/92.120 distribucija filmov in video filmov;
– DE/22.150 drugo založništvo;
– DE/22.240 priprava za tisk;
– DE/22.110 izdajanje knjig;
– DE/22.120 izdajanje časopisov;
– DE/22.130 izdajanje revij in periodike;
– DE/22.140 izdajanje posnetih nosilcev zvočnega zapisa;
– DE/22.310 razmnoževanje zvočnih zapisov;
– DE/22.320 razmnoževanje video zapisov;
– G/52.630 druga trgovina na drobno zunaj prodajaln;
– K/70.200 dajanje lastnih nepremičnin v najem;
– K/71.340 dajanje drugih strojev in opreme v najem;
– K/71.402 dejavnost videotek;
– K/72.300 obdelava podatkov;
– K/74.120 računovodske in knjigovodske dejavnosti, razen revizijske dejavnosti in davčnega svetovanja;
– K/74.400 oglaševanje;
– K/74.871 prirejanje razstava, sejmov in kongresov;
– K/74.872 oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo;
– M/80.422 drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d.n.
III. ORGANI ZAVODA
7. člen
Organa zavoda sta:
– direktor in
– svet zavoda.
Direktor
8. člen
Zavod vodi direktor, ki opravlja funkcijo poslovnega in programskega direktorja.
Direktor zastopa, predstavlja in vodi poslovanje zavoda ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
9. člen
Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi javnega razpisa ter po predhodnem mnenju občinskega sveta, pri čemer mnenje ni omejeno na kandidata po ustanoviteljičinem izboru. Javni razpis se objavi v Uradnem listu RS.
Če občinski svet ne da mnenja iz prejšnjega odstavka v roku 30 dni, se šteje, da je mnenje pozitivno.
Mandat direktorja traja pet let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan.
Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene svet zavoda z njim pogodbo o zaposlitvi.
10. člen
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje še naslednje:
– da je državljan Republike Slovenije,
– da ima visoko ali najmanj višjo strokovno izobrazbo pravne, humanistične ali ekonomske smeri,
– da ima najmanj 5 let delovnih izkušenj pri vodenju in organizaciji kulturnih in drugih prireditev,
– da pozna delovanje zavoda in kulturnih institucij v Republiki Sloveniji,
– da izkazuje delovne rezultate iz katerih izhaja, da lahko uspešno in strokovno opravlja dela organizacijskega in programskega direktorja,
– da s svojimi izkušnjami in dosedanjim delom dokazuje vodstvene sposobnosti.
11. člen
Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata poleg razlogov, določenih v predpisih o javnih zavodih tudi zaradi:
– bistvenih sprememb dejavnosti, zaradi katerih je javni zavod ustanovljen,
– če v rokih, ki so določeni z zakoni in tem odlokom ne uskladi internih aktov,
– če ne ravna s sredstvi v skladu s finančnim načrtom in programom dela,
– na podlagi ugotovitev hujših kršitev inšpekcijskih služb,
– na lastno željo.
Občinski svet Občine Mežica mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti predhodno mnenje sveta zavoda ter seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
12. člen
Naloge direktorja:
– organizira delo javnega zavoda,
– sprejema strateški načrt, ki upošteva cilje in prioritete lokalnega programa za kulturo,
– sprejema program dela,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnega sindikata v javnem zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnega sindikata v javnem zavodu,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delom javnega zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo,
– je obvezno prisoten na vseh sejah sveta javnega zavoda.
13. člen
V pravnem prometu zastopa in predstavlja direktor zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta, razen pogodb o razpolaganju z nepremičninami, ki jih ima v upravljanju, za kar je potrebno soglasje lastnika.
Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili v skladu z aktom o notranji organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest.
Svet zavoda
14. člen
Svet zavoda sestavlja pet članov, in sicer:
– trije predstavniki ustanoviteljice,
– dva predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
Ko bodo izpolnjeni pogoji se v svet zavoda imenuje predstavnik delavcev zavoda, ki nadomesti predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
15. člen
Tri predstavnike ustanoviteljice v svet zavoda imenuje Občinski svet Občine Mežica izmed strokovnjakov s področja dela javnega zavoda, financ in pravnih zadev.
Predstavnika zaposlenih v zavodu izvolijo zaposleni neposredno na tajnih volitvah.
Dva predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane kulturne javnosti pa imenujejo kulturna društva registrirana v Mežici. Postopek izpelje odbor za kulturo.
Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in njegovega namestnika.
16. člen
Mandat članov sveta zavoda traja 4 leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta. Člani sveta so po preteku mandata lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Volitve se razpišejo največ 90 in najmanj 60 dni pred potekom mandata.
Direktor je dolžan obvestiti vse, ki imenujejo člane sveta oziroma razpisati volitve za izvolitev predstavnikov delavcev 90 dni pred potekom mandata članom sveta zavoda.
Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta, odločitve pa sprejema z večino glasov navzočih.
Podrobnejše delovanje sveta zavoda se uredi s poslovnikom.
17. člen
Naloge sveta zavoda:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja javnega zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje javnega zavoda,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja in odloča o njegovem nagrajevanju,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi ter nadzira njihovo izvajanje,
– sprejema sklepe o investicijah in investicijsko vzdrževalnih delih,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– daje predhodno mnenje k imenovanju direktorja,
– ugotavlja ustreznost strateškega načrta in programa dela glede na namen, zaradi katerega je javni zavod ustanovljen,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela javnega zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– daje predhodno mnenje ustanovitelju k imenovanju in razrešitvi direktorja javnega zavoda,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi direktorja in izvaja druge pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja,
– daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem javnega zavoda.
18. člen
Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi vseh članov.
19. člen
Član sveta zavoda je lahko na predlog direktorja ali predsednika sveta razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan, če:
– umre
– sam zahteva razrešitev,
– se ne udeležuje sej,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno,
– če ni več zaposlen v javnem zavodu, v svet pa je imenovan kot predstavnik delavcev zavoda.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
IV. SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST
ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
20. člen
Zavod upravlja z nepremičninami, ki so v lasti ustanoviteljice.
Ustanoviteljica sklene z javnim zavodom pogodbo o upravljanju, s katero se opredeli obseg prenosa nepremičnin in uredijo medsebojne pravice in obveznosti.
21. člen
Zavod samostojno gospodari s prihodki, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti. Za izvajanje svoje osnovne dejavnosti – javne službe pridobiva sredstva iz proračuna ustanovitelja na podlagi pogodbe in na podlagi sprejetega finančnega načrta zavoda.
Osnova za izračun sredstev za izvajanje javne službe so:
– splošni stroški obratovanja,
– stroški za plačilo dela v skladu s kadrovskim načrtom,
– programski materialni stroški javne službe in
– stroški investicijskega vzdrževanja in nakupa opreme javne infrastrukture na področju kulture, s katero zavod upravlja.
Poleg tega lahko pridobiva sredstva tudi iz drugih javnih in nejavnih virov:
– z vstopninami,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z donacijami, darili in iz drugih zakonitih virov,
– na javnih domačih in mednarodnih razpisih.
22. člen
Zavod ločeno izkazuje prihodke in odhodke po posameznih virih financiranja.
Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj osnovne dejavnosti ter za amortizacijo in nagrajevanje.
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda.
Če odhodki presegajo prihodke pri izvajanju javne službe, pokrije primanjkljaj ustanoviteljica, primanjkljaj pri izvajanju drugih programov pa pokrije zavod sam znotraj tržnih programov.
V. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
23. člen
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
24. člen
Zavod prevzema odgovornost za dobro gospodarjenje s sredstvi, namenjenimi za svojo dejavnost in odgovornost dobrega gospodarja za upravljanje s sredstvi, ki so last ustanovitelja.
25. člen
Premoženje, s katerimi zavod upravlja je last ustanovitelja. S premičnim premoženjem upravlja zavod samostojno, z nepremičninami pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja in ne more z njim samostojno razpolagati in jih obremenjevati.
VI. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
26. člen
Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
VII. NADZOR
27. člen
Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda, finančnim poslovanjem in strokovnostjo dela opravljajo z zakonom določeni organi.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
28. člen
Zavod mora sprejeti pravila zavoda in akt o sistematizaciji najkasneje v petih mesecih po uveljavitvi tega akta.
29. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 660-01-101/06
Mežica, dne 2. marca 2006
Župan
Občine Mežica
Janez Praper l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti