Uradni list

Številka 29
Uradni list RS, št. 29/2006 z dne 21. 3. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 29/2006 z dne 21. 3. 2006

Kazalo

1186. Odlok o podelitvi koncesije za opravljanje gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja pokopališča in opravljanja pogrebnih storitev v Občini Benedikt, stran 3022.

Na podlagi 3. in 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98), 4. in 12. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Benedikt (Uradni list RS, št. 99/99) in 15. člena Statuta Občine Benedikt (Uradni list RS, št. 19/99) je Občinski svet Občine Benedikt na 24. seji dne 1. 3. 2006 sprejel
O D L O K
o podelitvi koncesije za opravljanje gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja pokopališča in opravljanja pogrebnih storitev v Občini Benedikt
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom kot koncesijskim aktom se določajo pogoji, postopki in merila za podeljevanje koncesije na področju obvezne lokalne gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja pokopališča in opravljanja pogrebnih storitev v Občini Benedikt (v nadaljevanju: pokopališka in pogrebna dejavnost).
II. PREDMET KONCESIJE
2. člen
Predmet koncesije je:
– urejanje in vzdrževanja pokopališča;
– opravljanje pokopališke in pogrebne dejavnosti.
1. Urejanje in vzdrževanje pokopališča je dejavnost, ki obsega vzdrževanje pokopališča, razdelitev na posamezne zvrsti grobov, prekope grobov in opustitev pokopališča, zajema pa predvsem naslednja dela:
• čiščenje in odstranjevanje odpadkov in snega;
• zagotavljanje odvoza odpadkov na odlagališče;
• vzdrževanje zelenih površin – košnja zelenic;
• urejanje in vzdrževanje žive meje;
• vzdrževanje poti;
• izdajanje soglasij za postavitev posameznih spominskih obeležij;
• manjša vzdrževalna dela na objektih in napravah;
• določanje posamezne zvrsti grobov v skladu z načrtom.
2. Pokopališka in pogrebna dejavnost se izvaja na pokopališču in je predvsem naslednja:
• zagotovitev uporabe mrliške vežice;
• izvajanje pogrebnih svečanosti (zagotovitev pogrebnega moštva vključno z zastavonošo, zagotovitev ozvočenja pred vežico in na pokopališču);
• izkop in zasip jame ter zaščita sosednjih grobov;
• prva ureditev groba;
• vodenje katastra pokopališča (evidence o grobovih in najemnih pogodbah);
• sklepanje najemnih pogodb za grobove v imenu in po pooblastilu občine;
• izvajanje pokopališke dežurne službe.
Občina lahko podrobneje uredi postopke izvajanja pokopaliških storitev z izdajo tehničnega navodila.
III. KONCEDENT
3. člen
Koncedent po tem odloku je Občina Benedikt (v nadaljevanju: občina).
IV. UPORABNIKI STORITEV GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
4. člen
Uporabniki storitev gospodarske javne službe so prebivalci Občine Benedikt in ostali, če tako želijo svojci ali je tako želel pokojnik, v skladu s prostorskimi možnostmi pokopališča.
Uporabniki storitev gospodarske javne službe iz tega člena odloka imajo poleg drugih še sledeče pravice in obveznosti:
– pravico uporabe storitev gospodarske javne službe pod pogoji, določenimi z zakonom, tem odlokom in drugimi predpisi;
– obveznost uporabe koncesionarjevih storitev iz 2. člena tega odloka;
– obveznost plačila uporabe objektov oziroma storitev;
– obveznost najema grobov z najemno pogodbo pri koncesionarju in spoštovanja določil pogodbe;
– obveznost spoštovanja pokopališkega reda in navodil, ki jih v tej zvezi izdaja koncesionar, ter drugih uredb, izdanih v skladu s predpisi;
– pravico do pritožbe na pristojne organe, če so kršene pravice uporabnikov (občinska uprava, inšpekcijske službe).
V. OBMOČJE IZVAJANJA GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
5. člen
Pokopališka in pogrebna dejavnost ter urejanje in vzdrževanje pokopališča se v skladu s tem odlokom izvaja na pokopališču v Benediktu.
Javno službo praviloma izvaja en izvajalec (v nadaljevanju: koncesionar), ki ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem območju občine:
1. izključno pravico opravljati javno službo, razen v primerih, ko je z zakonom ali s predpisi, sprejetimi na podlagi zakona, posamezno opravilo naloženo drugi osebi;
2. dolžnost zagotavljati uporabnikom kontinuirano in kvalitetno izvajanje javne službe v skladu s predpisi.
VI. POGOJI ZA PODELITEV KONCESIJE
6. člen
Izvajalec storitev ja lahko pravna ali fizična oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da je registriran za dejavnost, ki je predmet koncesije, in ima za to potrebna soglasja in dovoljenja pristojnih organov;
– da predloži dokazila, reference, ipd., ki potrjujejo, da ima potrebna znanja in izkušnje za izvajanje dejavnosti;
– da razpolaga z zadostnim številom delavcev z ustreznimi kvalifikacijami, usposobljenostjo oziroma izkušnjami na področju javne službe;
– da se obveže skleniti zavarovanje odgovornosti za škodo, ki jo z opravljanjem javne službe lahko povzroči tretji osebi ali občini;
– da predloži elaborat o opravljanju dejavnosti z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne usposobljenosti in tehnične opremljenosti, finančno operativnega in razvojnega vidika;
– da izpolnjuje druge s predpisi določene pogoje.
7. člen
Občina preda koncesionarju za izvajanje pokopališke in pogrebne dejavnosti ter urejanje pokopališča vse objekte in naprave v celoti (nepremičnine in premičnine) s pripadajočo infrastrukturo, ki sodijo v posamezni funkcionalni kompleks pokopališča, ter pripadajoče ureditvene načrte in druge prostorske akte. O tem se izdela poseben seznam in prevzemni zapisnik.
Koncesionar prevzema obveznost izvajanja gospodarske javne službe ter gospodarjenja s temi objekti in napravami v skladu s koncesijsko pogodbo.
Za izvajanje pogrebnih storitev občina ne zagotavlja posebnih objektov in naprav.
Občina mora zagotavljati normalno rabo objektov in naprav za izvajanje storitev v skladu z letnim načrtom razvojnih programov.
V primeru višje sile bo občina zagotavljala odpravljanje morebitnih posledic v okviru svojih obveznosti in pristojnosti.
VII. POSTOPEK ZA IZBIRO KONCESIONARJA
8. člen
Koncesionarja pridobi občina na podlagi vloge o zainteresiranosti, brez javnega razpisa.
Vloga o zainteresiranosti mora vsebovati vse elemente, potrebne za določitev vsebine koncesijskega akta.
9. člen
Koncesijski akt sprejme občinski svet.
10. člen
O izbiri koncesionarja odloči občinska uprava z odločbo. Zoper odločbo o izbiri koncesionarja je dovoljena pritožba. O pritožbi odloča župan.
VIII. VRSTA IN OBSEG MONOPOLA TER NAČIN NJEGOVEGA PREPREČEVANJA
11. člen
Medsebojna razmerja med občino in koncesionarjem se uredijo s koncesijsko pogodbo.
Soglasje h koncesijski pogodbi poda občinski svet.
Koncesijsko pogodbo v imenu občine sklene župan.
IX. ZAČETEK IN ČAS TRAJANJA KONCESIJE
12. člen
Začetek koncesije: takoj po podpisu koncesijske pogodbe.
Čas trajanje koncesije: za največ 10 let.
X. FINANCIRANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
13. člen
Pokopališka in pogrebna dejavnost ter urejanje in vzdrževanje pokopališča se financira iz:
– najemnin za grobove;
– opravljenih pogrebnih in pokopaliških storitev;
– dotacij in donacij;
– drugih virov.
14. člen
Cene storitev za opravljanje dejavnosti iz 2. člena tega odloka morajo biti oblikovane v skladu s predpisi, ki veljajo za to področje.
15. člen
Višino najemnin za grobove ter ceno storitev gospodarske javne službe, določenih s tem odlokom, določa občinski svet na podlagi predhodnega utemeljenega predloga koncesionarja in na predlog župana.
Najemnine morajo pokriti stroške rednega vzdrževanja pokopališča in objektov ter potrebne investicijske posege.
Cene pokopaliških storitev sestavljajo postavke, ki zagotavljajo pokritje stroškov pokopa in enostavno reprodukcijo na objektih in napravah, vezanih na to dejavnost.
Cene pogrebnih storitev morajo biti tržno primerljive in morajo pokrivati potrebne stroške izvajanja dejavnosti.
Cene storitev, ki ne sodijo v gospodarsko javno službo, določa koncesionar prosto.
XI. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
16. člen
Koncesionar je dolžan voditi kataster pokopališča.
Kataster se vodi v obliki računalniškega izpisa in je last občine.
Kopijo ažuriranih podatkov katastra izroča koncesionar občini periodično, vendar najmanj dvakrat letno. Ob prenehanju veljavnosti koncesijske pogodbe mora koncesionar kataster v celoti izročiti občini.
17. člen
Koncesionar mora v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe skleniti zavarovanje odgovornosti:
– za škodo, ki jo povzroči občini z nerednim in nevestnim opravljanjem javne službe, in
– za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposlene osebe uporabnikom ali drugim osebam.
Pogodba o zavarovanju mora vsebovati klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist Občine Benedikt.
18. člen
Koncesionar, ki poleg gospodarske javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za to javno službo voditi ločeno računovodstvo po določilih zakona, ki ureja gospodarske javne službe.
Koncesionar, ki opravlja javno službo tudi na območju drugih lokalnih skupnosti, mora v okviru ločenega računovodstva za potrebe gospodarske javne službe posebej evidentirati račune za storitve, opravljene na območju Občine Benedikt.
19. člen
Koncesionar mora na zahtevo občine predložiti poročilo o stanju objektov in naprav, opravljenih in potrebnih delih ter potrebnih investicijskih in organizacijskih ukrepih. Samoiniciativno lahko predloži poročilo tudi v vseh drugih primerih.
Koncesionar je dolžan do 31. marca tekočega leta podati občini letno poročilo o opravljenih storitvah za preteklo leto.
20. člen
Koncesionar je za koriščenje koncesije za opravljanje dejavnosti občini dolžan plačati 3% od plačane vrednosti opravljenih storitev.
XII. NADZOR NAD IZVAJANJEM JAVNE SLUŽBE
21. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesije oziroma koncesijske pogodbe izvajajo inšpekcijske službe in občinska uprava.
Občina lahko za posamezna strokovna in druga opravila v zvezi z nadzorom pooblasti ustrezno strokovno službo, zavod oziroma drugo ustrezno institucijo.
22. člen
Osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana, mora koncesionar omogočiti odrejeni nadzor, pregled naprav in vpogled v dokumentacijo ter nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan.
23. člen
Občina izvrši napovedan nadzor s poprejšnjo napovedjo praviloma 15 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma le v delovnem času koncesionarja.
Občina lahko iz utemeljenih razlogov izvrši tudi nenapovedan nadzor v smislu prejšnjega člena.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnik koncesionarja in predstavnik oziroma pooblaščenec občine.
XIII. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA – ODVZEM KONCESIJE
24. člen
Koncesijsko razmerje preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe;
– z odkupom koncesije v soglasju z občino;
– z odvzemom koncesije;
– s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo.
Koncesijsko razmerje preneha tudi v primeru stečaja pravne osebe, ki je imela koncesijo oziroma izbrisom fizične osebe, ki je imela koncesijo, iz ustreznega vpisnika ali registra.
25. člen
Koncesijska pogodba preneha:
– po poteku časa, za katerega je bila sklenjena;
– z odpovedjo, če je sklenjena za nedoločen čas;
– z razdrtjem.
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni rok in druge medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi ali razdrtju se določijo v koncesijski pogodbi.
26. člen
Občina lahko koncesionarju odvzame ali razdre koncesijo v primeru hudih kršitev koncesijske pogodbe ali drugih ponavljajočih se ali neodpravljenih koncesijskih kršitev.
Koncesije ni mogoče odvzeti, če je do okoliščin, ki bi utemeljevale odvzem, prišlo zaradi višje sile.
27. člen
Hude kršitve koncesijske pogodbe so:
– nepravočasen začetek opravljanja gospodarske javne službe glede na rok, določen s koncesijsko pogodbo;
– ponavljajoče se neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti;
– ponavljajoče se neizpolnjevanje veljavnih tehničnih, strokovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov in normativov za dejavnost;
– hudi in dokumentirani primeri neučinkovitega in nepopolnega ali nestrokovnega opravljanja gospodarske javne službe, zaradi katerih pride do večje ogroženosti varnosti ljudi in premoženja, ne glede na to ali so posledice nastopile ali ne;
– angažiranje podizvajalcev brez soglasja občine;
– uporaba drugačnih cen, kot so dogovorjene s koncesijsko pogodbo oziroma določene s sklepom pristojnega organa;
– opustitev sklenitve zavarovanja po 17. členu tega odloka;
– drugi primeri kršitev, določeni s tem odlokom ali koncesijsko pogodbo.
28. člen
Druge kršitve koncesijske pogodbe, na podlagi katerih je možen odvzem koncesije, so:
– občasno nespoštovanje veljavnih tehničnih, strokovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov ter normativov za dejavnost;
– opuščanje opravljanja gospodarske javne službe na posameznih območjih ali na posameznih pomembnejših objektih;
– nepopolno vodenje katastra pokopališča;
– drugi primeri, neposredno določeni s tem odlokom ali koncesijsko pogodbo.
Odvzem koncesije iz prejšnjega odstavka je možen, če je občina na konkretno kršitev koncesionarja predhodno pisno opozorila, mu postavila rok za odpravo morebitnih posledic kršitev in mu pri tem zagrozila z odvzemom koncesije.
29. člen
Odvzem koncesije se izvede z upravno odločbo, ki jo izda občina.
30. člen
Koncesionar je dolžan nemudoma obvestiti občino o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe.
Koncesionar je dolžan obvestiti občino o vsaki statusni spremembi, vključno s spremembo kapitalske strukture. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi sprememb prizadet interes občine ali so bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko občina odvzame koncesijo.
31. člen
Prenehanje koncesijske pogodbe, ne glede na razlog ali način, ne sme prizadeti pravic uporabnikov. Zato lahko občina opravljanje javne službe do ponovne ureditve razmer v skladu s tem odlokom prevzame v režijo s tem, da je dotedanji koncesionar do ponovne ureditve razmer dolžan občini na njeno zahtevo omogočiti uporabo svojih delovnih naprav in kadra.
XIV. IZVAJANJE KONCESIJE V PRIMERU VIŠJE SILE
32. člen
Kot višja sila se razumejo izredne nepredvidene okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje strank. Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave in druge elementarne nezgode, vojne ali ukrepi oblasti, pri katerih pride do spremenjenih okoliščin ekonomskega ali sistemskega značaja, in zaradi katerih izvajanje gospodarske javne službe na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba, ni možno na celotnem območju občine ali na njenem delu.
Koncesionar je dolžan v pogojih višje sile nadaljevati z opravljanjem gospodarske javne službe, občina pa je dolžna koncesionarju na ustrezen način povrniti morebitne povprečne stroške, ki nastajajo v teh pogojih.
O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju gospodarske javne službe v takih pogojih.
XV. KONČNA DOLOČBA
33. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35409-002/2006-5
Benedikt, dne 2. marca 2006
Župan
Občine Benedikt
Milan Gumzar l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti