Na podlagi 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popravek), Odloka o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04) ter 29. člena Statuta Občine Prebold (Uradni list RS, št. 21/99) župan Občine Prebold sprejemam
P R O G R A M P R I P R A V E
Strategije prostorskega razvoja Občine Prebold
1. člen
(ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo Strategije prostorskega razvoja Občine Prebold)
1. Ocena stanja in razlogi
Na podlagi četrtega odstavka 171. Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02 in 8/03 – popravek –ZUreP-1) občine pričnejo s pripravo strategije prostorskega razvoja po uveljavitvi strategije prostorskega razvoja Slovenije in jo morajo sprejeti najkasneje v 3 letih po sprejemu strategije prostorskega razvoja Slovenije (do 20. 7. 2007).
Namen prostorske strategije je priprava temeljnega prostorskega razvojnega dokumenta občine, ki bo nadomestil obstoječi, sedaj veljavni odlok o prostorskih sestavinah dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Prebold (spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana za obdobje 1986–2000 in srednjeročnega družbenega plana občine Žalec – za območje Občine Prebold).
Priprava Strategije prostorskega razvoja Občine Prebold (v nadaljevanju: prostorska strategija) je potrebna predvsem zaradi uskladitve občinskih prostorskih aktov s prostorskimi akti Republike Slovenije, s sprejeto Strategijo prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04) ter Prostorskim redom Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04).
Razlogi za pripravo prostorske strategije pa so tudi razvojne potrebe občine ter pobude in predlogi pravnih ter fizičnih oseb, na katere se je občina dolžna odzvati najmanj enkrat na štiri leta (67. člen ZUreP-1).
2. Pravna podlaga
– Zakon o urejanju prostora – ZUreP-1 (Uradni list RS, št. 110/02 in 08/03 – popravek),
– Odlok o Strategiji prostorskega razvoja Slovenije (OdSPRS – Uradni list RS, št. 76/04),
– Uredba o prostorskem redu Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04),
– Pravilnik o podrobnejši vsebini, obliki in načinu priprave strategije prostorskega razvoja občine ter vrstah njenih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 17/04).
3. Celovita presoja vplivov na okolje
Skladno z določilom 40. člena ZVO-1 je občina obvestila Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) o nameri priprave prostorske strategije Občine Prebold. Za pripravo prostorske strategije je MOP občini izdalo odločbo, da ni potrebno izvesti postopek celovite presoje njegovih vplivov na okolje.
2. člen
(predmet, programska izhodišča in cilji prostorske strategije)
1. Predmet
Predmet prostorske strategije je opredelitev izhodišč in vizije prostorskega razvoja Občine Prebold z upoštevanjem temeljnih ciljev, kot jih določa Zakon o urejanju prostora, in usmerjanje razvoja dejavnosti v prostoru in njegovo rabo tako, da bo omogočen usklajen in vzdržen prostorski razvoj na območju občine, ob hkratnem upoštevanju varstvenih zahtev.
V prostorski strategiji bomo upoštevali konceptualna izhodišča občine, že začrtane prostorske razvojne procese ter pobude pravnih in fizičnih oseb, ki sovpadajo z načrtovanim konceptom prostorskega razvoja Občine Prebold.
Prostorska strategija občine bo upoštevala tako družbene, gospodarske in okoljske dejavnike prostorskega razvoja.
2. Programska izhodišča
Programska izhodišča prostorske strategije so predvsem:
– usklajenost s Strategijo prostorskega razvoja Slovenije in Prostorskim redom Slovenije,
– usklajenost z razvojnimi dokumenti posameznih nosilcev urejanja prostora,
– ustvarjanje čim bolj prepoznavnega reda v prostoru občine,
– doseganje skladnega razvoja občine po načelih trajnostnega razvoja, v povezavi z gospodarskimi, družbenimi in okoljskimi razmerami,
– doseganje zmernega, premišljenega in vzdržnega prostorskega razvoja skladno z razvojnimi in poselitvenimi potrebami,
– doseganje vzdržnega prostorskega razvoja skladno z varstvenimi usmeritvami in zahtevami s področja varstva okolja, ohranjanja narave, varstva naravnih virov in varstva kulturne dediščine,
– doseči prostorsko usklajene in med seboj dopolnjujoče se razmestitve različnih dejavnosti v prostoru,
– zagotoviti ustrezne prometne povezave s širšim regionalnim zaledjem in povezave med posameznimi naselji,
– spodbujanje za razvoj ustreznih storitvenih in oskrbnih funkcij, razvoj delovnih mest za okoliško prebivalstvo ter omogočanje možnosti za športno in kulturno dejavnost,
– zagotavljanje prebivalcem naselja in njihovega zaledja vsaj možnosti za vsakodnevno oskrbo, osnovno izobraževanje, informiranje in druženje,
– krepitev prepoznavnih naravnih in kulturnih značilnosti in prednosti posameznih območij ter reševanje obstoječih problemov.
3. Cilji
Upoštevajoč zakonodajo bo občina usmerjala poselitev znotraj poselitvenih območij naselij na ta način, da bo prvenstveno izkoristiti proste in nezadostno izkoriščene površine v naseljih z njihovim aktiviranjem ter s prenovo in sanacijo degradiranih območij v naseljih. Na osnovi dosedanjih izsledkov, ki jih študije deloma že kažejo, pa želi za nadaljnji dolgoročni razvoj s prostorsko strategijo opredeliti nova poselitvena območja, in sicer:
– za stanovanjsko dejavnost v okviru naselij Prebold, Latkova vas, Gorica, Šešče ter Matke. V Preboldu in Latkovi vasi so stanovanjske dejavnosti zasnovane v prepletu z drugimi dejavnostmi kot mešane dejavnosti;
– v občinskem središču želi rezervirati zemljišča za umestitev druženih dejavnosti in sicer za gradnjo doma starejših ter varovanih stanovanj. Družbene dejavnosti vmešča tudi v Matke, kjer je potrebna izgradnja vrtca;
– športne dejavnosti s turizmom se razvijajo na zahodnem robu Sv. Lovrenca, kje občina želi urediti vadbišče za golf.
3. člen
(okvirno ureditvene območje)
Prostorska strategija bo izdelana za celotno območje Občine Prebold.
Sestavni del prostorske strategije bosta tudi urbanistični zasnovi Prebold in Latkova vas.
4. člen
(nosilci urejanja prostora in drugi udeleženci, ki sodelujejo pri pripravi prostorske strategije)
Pripravljavec prostorske strategije je Občina Prebold, ki je z javnim naročilom izbrala zunanjega izdelovalca podjetje RRD, Regijsko razvojno družbo d.o.o. iz Domžal. Nosilci urejanja prostora, ki pripravijo smernice, mnenja in strokovne podlage za pripravo prostorske strategije, so ministrstva in organi v njihovi sestavi, ter nosilci javnih pooblastil, ki sodelujejo pri pripravi prostorske strategije in so določeni s tem programom priprave. Pripravljavec po sprejemu programa priprave pozove pristojne nosilce urejanja prostora, da mu v roku 30 dni dajo smernice za pripravo prostorske strategije. V primeru molka nosilca urejanja prostora se bo v skladu z 29. členom ZUreP-1 štelo, da nimajo smernic, pri čemer pa mora izdelovalec upoštevati vse zahteve, ki jih za pripravo predloga prostorske strategije določajo veljavni predpisi in drugi pravni akti.
Pristojni nosilci urejanja prostora, ki v smernicah in strokovnih podlagah opredelijo izhodišča za prostorski razvoj, pomembna s področja njihove pristojnosti, so:
1. Ministrstvo za okolje in prostor, Urad za prostorski razvoj, Dunajska 48, 1000 Ljubljana – področje prostorskega razvoja,
2. Ministrstvo za okolje in prostor, ARSO, Vojkova 1b, 1000 Ljubljana – področje varstva okolja,
3. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, Urad za upravljanje z vodami, Lava 11, 3000 Celje – področje upravljanja z vodami,
4. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, Urad za okolje, Sektor za varstvo narave, OE Ljubljana, Vojkova 1b, 1001 Ljubljana – področje varstva narave,
5. Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana – področje kulture in kulturnih dejavnosti,
6. Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, OE Celje, Kidričeva ulica 36, 3000 Celje,
7. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Celje, Glavni trg 1, 3000 Celje – področje varstva kulture,
8. Zavod RS za varstvo narave, OE Celje, Stanetova 6, 3000 Celje – področje varstva narave,
9. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo, Dunajska 58, 1000 Ljubljana – področje kmetijstva,
10. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Dunajska 58, 1000 Ljubljana – področje gozdarstva,
11. Zavod za gozdove Slovenije, OE Celje, Ljubljanska 13, 3000 Celje – področje gozdarstva,
12. Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje, Kardeljeva ploščad 21, 1000 Ljubljana – področje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
13. Ministrstvo za obrambo, Direktorat za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo, Kardeljeva ploščad 25, 1000 Ljubljana – področje obrambe,
14. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, Izpostava Celje, Dečkova 36, 3000 Celje – področje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
15. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za notranji trg, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana – področje blagovnih rezerv,
16. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana – področje energetske infrastrukture,
17. Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana – področje rudarstva,
18. Ministrstvo za promet, Javna agencija za železniški promet, Kopitarjeva 5, 2000 Maribor – področje železniške infrastrukture,
19. Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Lava 42, 3000 Celje – področje ureditve prometa,
20. Družba za avtoceste v RS d.d., Ulica XIV. divizije 4, 3000 Celje – področje prometne infrastrukture avtocest,
21. Ministrstvo za promet, Direktorat za letalstvo, Langusova 4, 1000 Ljubljana – področje letalstva,
22. Ministrstvo za promet, Sektor za prometno politiko, Langusovo 4, 1000 Ljubljana – področje ureditve prometa,
23. Agencija RS za regionalni razvoj, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana – področje regionalnega razvoja.
Drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi Strategije prostorskega razvoja Občine Prebold:
24. Elektro Celje, Javno podjetje za distribucijo električne energije d.d., Vrunčeva 2a, 3000 Celje,
25. ELES, Elektro-Slovenija d.o.o, Prenos električne energije, Služba za nadzor, Hajdrihova ulica 2, p.p. 255, 1000 Ljubljana,
26. Elektrogospodarstvo Slovenije, Hajdrihova 2, 1000 Ljubljana,
27. Mestni plinovodi d.o.o., Ulica Ivane Uranjek 1, 3310 Žalec,
28. Telekom Slovenije, PE Celje, Lava 1, 3000 Celje,
29. Javno komunalno podjetje Žalec, Lava 1, 3000 Celje,
30. Župan Občine Prebold, Občinski svet Občine Prebold, odbori občinskega sveta, strokovne službe občinske uprave.
Druga ministrstva in nosilci urejanja prostora, organi ali organizacije, če se v postopku priprave strategije prostorskega razvoja ugotovi njihova relevantnost.
5. člen
(strokovne podlage za izdelavo strategije prostorskega razvoja občine in način pridobitve geodetskih podlag)
Strokovne rešitve se pridobijo v skladu z ZUreP-1 in Pravilnikom o podrobnejši vsebini, obliki in načinu priprave strategije prostorskega razvoja občine ter vrstah njenih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 24/04) ter Prostorskim redom Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04), do tiste stopnje natančnosti, ki omogoča odločitve na strateškem nivoju.
Za pripravo prostorske strategije se upoštevajo oziroma izdelajo naslednje strokovne podlage:
1. Smiselno uporabi že izdelane študije in analize, ki so vezane na usmerjanje prostorskega razvoja.
2. Uporabi se že izdelano strokovno podlago za prostorsko strategijo (analizo nezazidanih in zazidanih stavbnih zemljišč).
3. Vse obvezne in druge strokovne podlage, ki jih določa Pravilnik in Prostorski red Slovenije.
4. Izdelajo se lahko tudi druge analize prostora in podrobnejše strokovne podlage, za katere se v postopku priprave prostorske strategije ugotovi, da so pomembne za kvalitetno pripravo.
5. Pridobijo se tudi strokovne podlage nosilcev urejanja prostora.
Strokovne podlage in geodetske podlage zagotovi pripravljavec.
Strokovne podlage nosilcev urejanja prostora pa se pridobijo v fazi pridobivanja smernic.
Za pripravo prostorske strategije in strokovnih podlag pripravljavec pridobi geodetske podlage v digitalni obliki v ustreznem merilu.
a) analize pobud iz javnega in zasebnega sektorja,
b) analize demografskih in socialnih razmer,
c) analize v zvezi z varstvom pred naravnimi in drugimi nesrečami.
6. člen
(postopek in roki priprave prostorske strategije)
Priprava prostorske strategije bo ob sodelovanju nosilcev urejanja prostora potekala po naslednjem terminskem planu:
– prva prostorska konferenca – marec 2006,
– program priprave – marec 2006,
– pridobivanje smernic nosilcev urejanja prostora – marec/april 2006,
– potrditev koncepta prostorskega razvoja na OS Občine Prebold – april/maj 2006,
– druga prostorska konferenca – september 2006,
– javna razgrnitev in javna obravnava prostorske strategije – oktober/november 2006,
– prva obravnava predloga prostorske strategije na OS – november 2006,
– stališča do pripomb in predlogov – december 2006,
– priprava dopolnjenega predloga prostorske strategije – december 2006/januar 2007,
– pridobivanje mnenj in usklajevanje z nosilci urejanja prostora – februar, marec, april 2007,
– druga obravnava dopolnjenega predloga prostorske strategije – junij 2007.
Pred objavo odloka o prostorski strategiji mora pripravljavec prostorsko strategijo poslati ministrstvu za okolje in prostor v potrditev (v skladu s 69. členom ZUreP-1).
Roki za pripravo prostorske strategije, predvideni v tem Programu priprave, se lahko zaradi nepredvidenih zunanjih okoliščin spremenijo.
7. člen
(obveznosti v zvezi s financiranjem prostorske strategije)
Finančna sredstva za pripravo prostorske strategije in pripravo strokovnih podlag ima pripravljavec zagotovljena v proračunu občine, razporejena na obdobju dveh let (2006, 2007).
8. člen
(veljavnost in objava)
Program priprave prostorske strategije začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 350-05/5/2005-04
Prebold, dne 8. marca 2006
Župan
Občine Prebold
Vinko Debelak l.r.