Uradni list

Številka 32
Uradni list RS, št. 32/2006 z dne 28. 3. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 32/2006 z dne 28. 3. 2006

Kazalo

1338. Odlok o nadzoru nad izvajanjem predpisov Mestne občine Slovenj Gradec, stran 3463.

Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97 70/97, 10/98, 68/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 28/01, 87/01, 16/02, 51/02), 45. in 49. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 7/03, 86/04 in 44/05) ter 7. in 8. člena Statuta Mestne občine Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 29/99, 24/03, 106/05) je Občinski svet Mestne občine Slovenj Gradec na 37. seji dne 7. 3. 2006 sprejel
O D L O K
o nadzoru nad izvajanjem predpisov Mestne občine Slovenj Gradec
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok ureja nadzor nad izvajanjem predpisov in drugih aktov (v nadaljevanju: občinski predpisi) ter pristojnosti in organiziranost za izvajanje nadzora na območju Mestne občine Slovenj Gradec (v nadaljevanju: MOSG).
2. člen
Nadzor opravlja občinski inšpektor/občinska inšpektorica (v nadaljevanju: občinski inšpektor) in občinski redar/občinska redarka (v nadaljevanju: občinski redar) na podlagi odlokov ali na podlagi pooblastila iz zakonov ali drugih predpisov.
Kadar se odlok nanaša na občinskega inšpektorja ali občinskega redarja, se uporablja skupni izraz nadzorni organ.
3. člen
Nadzor se izvaja na področjih, ki jih določajo področni odloki Mestne občine Slovenj Gradec.
4. člen
Nadzorni organ izkazuje pooblastilo za opravljanje svojega dela s službeno izkaznico, ki jo izda župan. Službena izkaznica se občinskemu inšpektorju izda ob smiselni uporabi predpisov o obrazcu službenih izkaznic za opravljanje inšpekcijskega nadzorstva in o postopku za njeno izdajo. Oblika in vsebina službene izkaznice za občinskega redarja je predpisana s predpisi, ki urejajo enotno uniformo, označbe in opremo pooblaščenih delavcev občinskega redarstva.
5. člen
Občinski redar nosi uniformo, označbe in ustrezno opremo, v skladu s predpisi, ki urejajo enotno uniformo, označbe in opremo pooblaščenih delavcev občinskega redarstva.
Akt o načinu nošenja uniforme, številu in času uporabe posameznih delov uniforme in njenih dopolnilnih delov izda župan.
6. člen
S tem odlokom se kot prekrškovni organ določi Referat za promet, ki se pooblasti za odločanje o prekrških na področju občinskih predpisov in drugih aktov, ki jih urejajo predpisi občine in zakonov, ki jih pooblaščajo za odločanje o prekršku. Postopek pred prekrškovnim organom vodi in o njem odloča pooblaščena uradna oseba, ki mora za vodenje postopka, izdajo plačilnega naloga ter odločbe o prekršku izpolnjevati vse z zakonom in podzakonskim aktom predpisane pogoje in imeti opravljen preizkus znanja, ki zajema izvrševanje pooblastil po Zakonu o prekrških in poznavanje predpisov, katerih izvrševanje nadzoruje
7. člen
Dela in naloge nadzornega organa opravljajo uradne pooblaščene osebe, ki imajo pooblastila na podlagi zakona in tega odloka.
Nadzorni organ lahko za evidentiranje prekrška uporabi ustrezna tehnična sredstva in naprave (video kamero, fotoaparat ipd.). V primeru, da se kršitelj ob uvedbi postopka o prekršku noče izkazati z osebnim dokumentom, nadzorni organ lahko za pomoč pokliče policijo. Državljani Evropske unije se izkazujejo z osebnim dokumentom, na katerem so fotografija in podatki za ugotovitev istovetnosti, tujci iz drugih držav pa z dokumentom, s katerim so vstopili v Republiko Slovenijo. Mladoletne osebe se lahko izkazujejo tudi z drugimi listinami (mesečna vozovnica, članska izkaznica ipd.).
Nadzorni organ mora varovati poslovno, uradno ali drugo tajnost, s katero se seznani pri opravljanju nadzora in se ravnati v skladu s predpisi za varstvo osebnih podatkov. Dolžnost varovanja tajnosti traja tudi po prenehanju delovnega razmerja.
Nadzorni organ mora varovati tajnost prijave, sporočila oziroma pritožbe.
Inšpekcijski nadzor opravlja občinski inšpektor, nadzor mirujočega prometa in prometa v območju umirjenega prometa in območju za pešce pa občinski redar. Občinski redar lahko opravlja tudi naloge komunalnega nadzorništva, če je to potrebno in če je za to usposobljen.
Pristojnosti in odnose med nadzornimi organi ter druge pogoje za zasedbo delovnih mest poleg zakonov podrobneje urejajo interni akti občinske uprave.
II. INŠPEKCIJSKI NADZOR
8. člen
Inšpekcijski nadzor izvajanja predpisov iz 1. člena tega odloka neposredno in samostojno opravlja občinski inšpektor kot delavec s posebnimi pooblastili, ki mora izpolnjevati pogoje, predpisane na podlagi zakona in tega odloka.
Občinski inšpektor lahko, skladno s pridobljenimi pooblastili, opravlja tudi nadzor nad izvajanjem posameznih določb zakonov, če je z zakonom tako določeno.
Občinski inšpektor ima enaka pooblastila, dolžnosti in odgovornosti, kot jih ima inšpektor po predpisih o državni upravi.
9. člen
Če ni s predpisi o posamezni inšpekciji drugače določeno, mora imeti občinski inšpektor najmanj visoko strokovno izobrazbo, pet let delovnih izkušenj, opravljen strokovni izpit za inšpektorja, opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku in preizkus znanja za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku ter vozniški izpit za osebni avtomobil.
Občinski inšpektor mora zahtevan strokovni izpit, strokovno usposobljenost in preizkus znanja opraviti v roku enega leta od dneva razporeditve na delovno mesto inšpektorja.
Občinski inšpektor, ki nima strokovnega izpita, ne sme izdajati odločb, lahko pa opravlja dejanja v postopku pred izdajo odločbe. V tem primeru odločbe izdaja direktor občinske uprave ali oseba, ki jo direktor občinske uprave pooblasti za odločanje v upravnem postopku na prvi stopnji.
10. člen
Če pri opravljanju inšpekcijskega nadzora občinski inšpektor ugotovi, da je kršen predpis, ima pravico in dolžnost:
1. ugotoviti istovetnost osebe v zvezi z opravljanjem nadzora;
2. izdati odločbo in sklep v upravnem postopku;
3. odrediti ukrep za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti v roku, ki ga sam določi;
4. izreči globo;
5. odrediti začasno ali stalno ustavitev del, ki jih opravljajo fizične osebe, samostojni podjetniki ali pravne osebe, če ugotovi da dela opravljajo v nasprotju z veljavnimi predpisi, za katerih je pooblaščena občinska inšpekcija;
6. predlagati pristojnemu organu sprejem ukrepa;
7. prijaviti kaznivo dejanje;
8. odrediti določen začasen ukrep, da se odvrne neposredna nevarnost za življenje ali zdravje ljudi ali za nastanek škode v naravnem oziroma življenjskem okolju ali na premoženju;
9. voditi predpisane in interne evidence s področja nadzora nadzornega organa;
10. nuditi pravno in strokovno pomoč;
11. odrediti drug ukrep in dejanje, za katero je pooblaščen.
Glavne naloge občinskega inšpektorja obsegajo nadzor na področjih iz 3. člena tega odloka.
11. člen
Občinski inšpektor mora o opravljenem inšpekcijskem nadzoru sestaviti zapisnik v skladu z zakonom.
Zapisnik se vroči pravni oziroma fizični osebi ali samostojnemu podjetniku, pri katerem je bil opravljen inšpekcijski nadzor.
12. člen
Pravna ali fizična osebe ali samostojni podjetnik, pri katerem se opravlja inšpekcijski nadzor, je dolžna občinskemu inšpektorju:
1. omogočiti nemoteno opravljanja nadzora;
2. omogočiti vstop v objekte, prostore, vozila oziroma dostop do naprav, ki jih nadzira;
3. posredovati vse potrebne podatke in pojasnila v zvezi z opravljanjem nadzora.
Za pravno ali fizično osebo ali samostojnega podjetnika, pri katerem se opravlja komunalni nadzor ali nadzor občinskega redarja, veljajo tudi dolžnosti iz prvega odstavka tega člena.
13. člen
Če inšpektor pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora odkrije nepravilnosti in oceni, da je glede na pomen dejanja opozorilo zadosten ukrep, ima pravico, da najprej le ustno opozori na nepravilnosti ter na njihove posledice in določi rok za njihovo odpravo.
Svoje ugotovitve, izrečeno opozorilo ter rok za odpravo pomanjkljivosti navede v zapisniku. Če nepravilnosti niso odpravljene v določenem roku, izreče inšpektor druge ukrepe v skladu z odlokom ali zakonom.
14. člen
V primeru, da kršitelj ne izvrši naloženega ukrepa oziroma ga ne izvrši popolnoma in v določenem roku, lahko občinski inšpektor odloči, da to opravi druga pravna ali fizična oseba ali samostojni podjetnik, na stroške kršitelja.
Občinski inšpektor lahko zaprosi za pomoč pristojne organe za notranje zadeve in druge javne ustanove, kadar je to potrebno zaradi opravljanja njegovega dela oziroma zaradi lastne varnosti zlasti, če pri opravljanju nadzora naleti na fizični odpor ali če tak odpor utemeljeno pričakuje.
Občinski redar ima pri svojem delu tudi pravice iz prvega in drugega odstavka tega člena.
III. OBČINSKO REDARSTVO
15. člen
Občinski redar opravlja nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov v skladu s svojimi pooblastili. Občinski redar lahko, skladno s pridobljenimi pooblastili, opravlja tudi nadzor nad izvajanjem posameznih določb zakonov, če je z zakonom tako določeno.
16. člen
Občinski redar mora imeti V. stopnjo izobrazbe, najmanj 6 mesecev delovnih izkušenj, opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku, preizkus znanja za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku in preizkus znanja za pridobitev naziva občinski redar ter vozniški izpit za osebni avtomobil.
Občinski redar mora zahtevan preizkus strokovne usposobljenosti in preizkus znanja opraviti v roku enega leta od dneva razporeditve na delovno mesto občinskega redarja.
17. člen
Če pri opravljanju nadzora občinski redar ugotovi, da je kršen predpis, ima pravico in dolžnost:
1. opozoriti na lažjo kršitev predpisa;
2. na vozilo namestiti obvestilo o prekršku ali odredbo;
3. sprejeti izjavo o prekršku in izdati plačilni nalog;
4. ugotoviti istovetnost osebe v zvezi z opravljanjem nadzora;
5. izdati nalog za odpravo nepravilnosti;
6. izreči globo;
7. odrediti odvoz vozila, če to določa občinski odlok ali zakon;
8. obvestiti pristojen organ, če meni, da je potreben ukrep, za katerega ni pristojen;
9. opozoriti osebo o ugotovljeni nepravilnosti;
10. opraviti drugo dejanje in strokovno nalogo, za katero je pooblaščen.
18. člen
Občinski redar nadzoruje tudi izvajanje občinskih predpisov, ki se nanašajo na komunalni nadzor v zvezi z urejenostjo in vzdrževanjem javnih površin, rednim vzdrževanjem objektov, okolice zgradb, zelenih površin, otroških igrišč in podobno, kar se nanaša na zunanji videz občine.
IV. KAZENSKE DOLOČBE
19. člen
Z globo 200.000 tolarjev se za prekršek kaznuje pravna oseba ali samostojni podjetnik, ki:
1. ne omogoči nadzornemu organu nemotenega opravljanja nadzora oziroma ovira postopek nadzora ali noče dati potrebnega obvestila in informacije za nemoteno opravljanje nadzora (12. člen);
2. ne odpravi nepravilnosti v roku, ki ga določi nadzorni organ (13. člen).
Z globo 60.000 tolarjev se za prekršek kaznuje fizična oseba in odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena.
Z globo 100.000 tolarjev se za prekršek kaznuje:
1. fizična oseba, samostojni podjetnik ter odgovorna oseba pravne osebe, ki se do nadzornega organa nedostojno vede;
2. oseba, ki poda lažno prijavo.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
Predpise na podlagi tega odloka izda župan v roku enega leta od uveljavitve tega odloka.
21. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o komunalnem nadzoru v Mestni občini Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 55/96).
22. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-3/2006
Slovenj Gradec, dne 7. marca 2006
Župan
Mestne občine Slovenj Gradec
Matjaž Zanoškar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti