Uradni list

Številka 45
Uradni list RS, št. 45/2006 z dne 28. 4. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 45/2006 z dne 28. 4. 2006

Kazalo

1921. Uredba o oblikovanju cen komunalnih storitev, stran 4834.

Na podlagi 1. točke prvega odstavka 8. člena in 5. ter 6. točke 9. člena Zakona o kontroli cen (Uradni list RS, št. 63/99 in 20/06) in v zvezi z 2. členom Uredbe o listi blaga in storitev, za katere se uporabljajo ukrepi kontrole cen (Uradni list RS, št. 80/00 in 17/04), izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o oblikovanju cen komunalnih storitev
1. člen
S to uredbo se določa pridobitev predhodnega soglasja k ceni in mehanizem za oblikovanje cen proizvodov in storitev, ki so razvrščene v Uredbi Sveta (EGS) št. 3696/93 o statistični klasifikaciji proizvodov po dejavnosti (CPA) v Evropski gospodarski skupnosti (UL L št. 342 z dne 31. 12. 1993), z vsemi spremembami v podrazredih:
– 41.000 zbiranje, čiščenje in distribucija vode,
– 90.010 ravnanje z odplakami,
– 90.020 ravnanje z odpadki.
V okviru dejavnosti iz prejšnjega odstavka tega člena se po tej uredbi ločeno oblikujejo in obračunavajo cene storitev obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb varstva okolja (v nadaljnjem besedilu: komunalne storitve), kakor so navedene v 1. točki priloge k tej uredbi, ki je njen sestavni del.
2. člen
Pravna ali fizična oseba (v nadaljnjem besedilu: zavezanec), ki opravlja dejavnosti, navedene v prejšnjem členu, oblikuje ceno storitve na način, ki ga določa mehanizem za oblikovanje cen komunalnih storitev v prilogi k tej uredbi.
3. člen
Zavezanec lahko po pridobitvi predhodnega soglasja Ministrstva za gospodarstvo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) poviša samo tisti del cene, ki je namenjen za investicije v infrastrukturo javne službe, pod pogojem, da so investicije predvidene v državnih operativnih programih varstva okolja na področju posamezne javne službe in občinskih razvojnih programih do leta 2008, ter da so izpolnjeni pogoji iz 6. točke priloge k tej uredbi.
Povišanje cene za investicije je odvisno tudi od načrtovane finančne konstrukcije investicije (optimalno razmerje med lastnimi in tujimi viri financiranja, pri čemer se pri obsegu zadolževanja upoštevajo tudi morebitne omejitve zadolževanja v skladu s predpisi, ki urejajo javne finance), načrtovane dinamike izdatkov za investicije, načrtovanih prihrankov izvajanja storitev javne službe zaradi nove investicije in načrtovanih dodatnih prihodkov zaradi nove investicije (npr. če se poveča število uporabnikov storitev javne službe).
Cena za investicije se lahko poveča tudi, če se zaradi izvedene racionalizacije poslovanja oziroma povečanja produktivnosti zniža lastna cena.
Vlogo za pridobitev predhodnega soglasja k ceni mora zavezanec vložiti na ministrstvo, pri čemer povišanje v času od januarja 2005 do meseca vložitve vloge za izdajo predhodnega soglasja ne sme presegati odstotka kumulativnega povišanja cen industrijskih proizvodov pri proizvajalcih v času od januarja 2005 do meseca vložitve vloge za izdajo predhodnega soglasja.
4. člen
Zavezanec lahko po pridobitvi predhodnega soglasja ministrstva poviša tudi lastno ceno v naslednjih primerih:
– če so se njegovi stroški objektivno in upravičeno povečali zaradi doseganja predpisanih standardov,
– če so se njegovi stroški povečali, ker je zaradi objektivnih razlogov prenehal sam opravljati storitve dejavnosti deponij, sežiganja in drugih načinov odstranjevanja trdnih odpadkov in jih zanj opravlja drug izvajalec, in
– če je v skladu z okoljskimi predpisi, ki urejajo področje storitev iz 1. točke priloge k tej uredbi, upravičeno uvedel nove storitve v okviru izvajanja komunalnih storitev po tej uredbi in mu je nova storitev povzročila dodatne stroške, ki jih ni mogoče v celoti pokrivati z obstoječimi prihodki.
Zavezanec mora v primeru iz prve alinee prejšnjega odstavka vlogi priložiti kopijo dovoljenja za predelavo ali odstranjevanje odpadkov ali kopijo potrdila vpisa v evidenco zbiralcev odpadkov, izdanih v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki.
5. člen
Zavezanec sme uporabljati povišano ceno po preteku enega meseca od pridobitve predhodnega soglasja ministrstva.
6. člen
Vloga za izdajo predhodnega soglasja, ki jo zavezanec vloži na ministrstvo, mora vsebovati naslednje podatke:
1. ime in sedež zavezanca z navedbo dejavnosti, za katero je zavezanec registriran, matično številko iz poslovnega registra ter navedbo vseh storitev, ki jih podjetje opravlja kot gospodarsko javno službo;
2. pogodbo o izdaji koncesije v primeru, če je zavezanec koncesionar;
3. navedbo občin, kjer zavezanec opravlja posamezno storitev;
4. navedbo dejavnosti in občin, kjer bo prišlo do spremembe cen;
5. občinski odlok, v katerem je opredeljeno izvajanje javne službe;
6. opis obstoječega načina in obsega opravljanja storitev navedenih dejavnosti ter podrobna obrazložitev razlogov za spremembo cen;
7. število uporabnikov javne službe;
8. cene za posamezno storitev in po posameznih občinah, če so cene po občinah različne, in sicer:
a. obstoječo povprečno ceno, ki je rezultat vsote zmnožka cen in količin za različne uporabnike, deljene s celotno količino obračunskega obdobja,
b. obstoječe cene po vrstah uporabnikov (pri storitvi zbiranja in odvoza odpadkov je treba navesti, katere vrste odpadkov so zajete v ceni),
c. predlagano povprečno ceno in stopnjo spremembe cene, za katere se pošilja vloga,
d. predlagane cene po vrstah uporabnikov in stopnjo sprememb cen, za katere se pošilja vloga,
e. veljavne povprečne cene od januarja 2004 dalje, ter stopnje, datume in razloge za spremembe cen storitev,
f. končno ceno in elemente te cene, ki jo plačajo posamezne vrste porabnikov za posamezno storitev, to je ceno, ki vključuje tudi razne prispevke in takse,
g. izračun in podrobnejšo obrazložitev kalkulativnih elementov lastne cene (po posameznih občinah, če so cene različne) v skladu s 4. točko priloge k tej uredbi za zadnje in predzadnje zaključeno poslovno leto,
h. izračuni cen morajo vsebovati tudi delež posameznih stroškov v skupnih stroških za posamezno leto, izračun posameznih stroškov na enoto storitve ter stopnjo povišanja posameznih stroškov glede na prejšnje leto,
i. izračun cene za investicije in podrobnejša obrazložitev v skladu s 5., 6. in 7. točko priloge k tej uredbi, ter navedbo zneska celotne investicije, vključno s stroški oziroma izdatki v skladu s 6. točko priloge te uredbe;
9. delež izgub iz omrežja, izražen v odstotku pri vodooskrbi;
10. podrobnejšo opredelitev stroška amortizacije, in sicer vrednost osnovnih sredstev javne infrastrukture v upravljanju, amortizacijske stopnje za posamezno ali skupino osnovnih sredstev javne infrastrukture;
11. sklep občinskega sveta o višini amortizacije za zadnje zaključeno poslovno leto, ki jo javna podjetja lahko odpišejo v breme obveznosti;
12. pogodbo o oddaji gospodarske infrastrukture v upravljanje javnemu podjetju ter podatke o zadnji cenitvi infrastrukture v upravljanju;
13. pregled fizičnega obsega opravljene storitve po vrstah porabnikov za zadnje in predzadnje zaključeno poslovno leto;
14. izkaz poslovnega izida po PIM (poslovno izidnih mestih) za zadnje in predzadnje zaključeno poslovno leto;
15. izkaz finančnega izida po neposredni metodi za zadnje in predzadnje zaključeno poslovno leto, skupaj s pojasnili finančnih tokov;
16. bilanco stanja za zadnje in predzadnje zaključeno poslovno leto;
17. podbilanco sredstev v upravljanju za posamezno storitev;
18. povzetek načrta razvojnih programov občine za vse projekte, vezane na ceno za investicijo;
19. obrazložitev usklajenosti s sprejetim operativnim programom varstva okolja;
20. navedbo sprejetih programov investicije, usklajenih z državnimi operativnimi programi varstva okolja na področju posamezne javne službe in razvojnim programom občine;
21. prikaz virov sredstev na obrazcu, ki ga predpisuje Ministrstvo za finance za posamezen investicijski projekt, vključen v občinski proračun za obdobje 2005–2008;
22. soglasje Ministrstva za finance k zadolžitvi;
23. soglasje pristojne lokalne skupnosti z navedbo predlagane cene;
24. pozitivno strokovno mnenje Ministrstva za okolje in prostor mora vsebovati pri ocenjevanju cene za investicijo:
– podatke o usklajenosti cene za investicijo z operativnim programom varstva okolja,
– podatke o stroškovni analizi posamezne investicije,
– podatke o uporabljenih finančnih virih za investicijo,
– podatke o možnih finančnih virih za investicijo v letu 2006 in 2007.
7. člen
Ministrstvo lahko od zavezanca zahteva tudi dodatne podatke, če oceni, da so ti potrebni za rešitev vloge. Zavezanec mora na način in v roku, ki ju določi ministrstvo, vlogo dopolniti, sicer velja, da vloga ni bila vložena.
8. člen
Če iz vloge zavezanca za pridobitev predhodnega soglasja k ceni izhaja, da bi se skupna cena storitve javne službe, skupaj z DDV, taksami in drugimi dajatvami, povečala za več kakor 2,0 odstotka, mora ministrstvo pridobiti tudi mnenje Ministrstva za finance.
9. člen
Predhodne prijave cen, ki so bile vložene pred uveljavitvijo te uredbe, se obravnavajo po dosedanjih predpisih.
10. člen
Za oblikovanje cen komunalnih storitev se v času veljavnosti te uredbe ne uporablja Pravilnik o oblikovanju cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 128/04, 45/05 in 56/05).
11. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o oblikovanju cen komunalnih storitev (Uradni list RS, št. 45/05).
12. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Šifra: 00713-12/2006/8
Ljubljana, dne 20. aprila 2006
EVA 2006-2111-0005
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik
    PRILOGA
 
    1. Cena storitve javne službe je cena, na podlagi katere izvajalec javne
službe obračuna opravljeno storitev uporabniku storitev javnih služb in se
obračunava ločeno za:
    – oskrbo s pitno vodo;
    – odvajanje komunalne in padavinske odpadne vode;
    – čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode;
    – zbiranje in odvoz odpadkov;
    – predelava in obdelava odpadkov;
    – odlaganje odpadkov.
    2. Cena storitve javne službe, ki ne vsebuje taks in drugih dajatev, je
sestavljena iz lastne cene in dela za investicije:
    3. Lastna cena za posamezno storitev se oblikuje na enoto količine
storitve na podlagi naslednjega izračuna:
    kar pomeni:
    – C (lastna) je lastna cena,
    – Sj je vrsta letnih stroškov v zadnjem zaključenem poslovnem letu
storitev javne službe, v skladu s 4. točko te priloge,
    – j je zaporedna številka posamezne skupine stroškov v zadnjem zaključenem
poslovnem letu,
    – Q je letna količina v zadnjem zaključenem poslovnem letu opravljenih
storitev javne službe.
 
    4. V lastni ceni storitve so zajeti:
      1. Neposredni stroški:
        – električna energija,
        – pogonsko gorivo,
        – material,
        – storitve,
        – delo,
        – neposredni stroški prodaje, in
        – drugi neposredni stroški.
      2. Posredni proizvajalni stroški:
        – amortizacija,
        – tekoče vzdrževanje, in
        – drugi posredni proizvajalni stroški.
      3. Splošni stroški:
        – nabava,
        – uprava,
        – prodaja, in
        – obresti.
      4. Dobiček je namenjen nadaljnjemu razvoju podjetja.
      Prihodki sredstev zaradi izvajanja javne službe, ki znižujejo lastno
ceno, so prihodki od:
      – prodaje storitev osebam, ki niso uporabniki storitev javne službe,
      – prodaje uporabnih surovin, energentov in energije,
      – oddaje v najem naprav in objektov, ki so v lasti ali upravljanju
izvajalca javne službe, in
      – drugi prihodki, ki ne izhajajo iz storitev javne službe.
    5. Cena za investicije vključuje stroške oziroma izdatke za investicijske
projekte, potrebne za izvajanje javne gospodarske službe v skladu s 1. točko
te priloge:
    – študije o izvedljivosti projekta,
    – izdelava načrtov in druge projektne dokumentacije,
    – investicijski nadzor in inženiring,
    – meritev in cenitev zemljišč,
    – nakup in priprava zemljišča,
    – vsa gradbena dela v zvezi z gradnjo novega objekta ali nadomestne
gradnje objekta infrastrukture javne službe,
    – obresti, bančne garancije in druge bančne storitve zaradi financiranja
opravil iz prejšnjih alinej.
    6. V ceni za investicije v infrastrukturo javne službe se ne sme
prikazovati tistih stroškov/izdatkov investicije, za katere je zagotovljeno
pokrivanje iz:
    – sredstev za investicijo v infrastrukturo, ki so bila zagotovljena v
proračunu na občinski ali državni ravni za ta namen,
    – sredstev za investicijo v infrastrukturo, ki so namenski prihodek
občinskega proračuna za izgradnjo infrastrukture javne službe,
    – sredstev za investicijo v infrastrukturo, ki izhajajo iz vračila oziroma
odstopa okoljske dajatve v skladu s predpisi na področju varstva okolja,
    – sofinanciranja investicije v infrastrukturo na podlagi predpisov, ki
urejajo dodeljevanje regionalnih državnih pomoči ter regionalnih spodbud
občini,
    – sredstev Evropske unije, zagotovljenih za investicijo v infrastrukturo,
    – stroškov, ki so zajeti v obračunu lastne cene storitev javne službe, in
    – neporabljenega neto denarnega toka (čisti dobiček in amortizacija) iz
preteklih let, ki ga zavezanec izkazuje med gibljivimi sredstvi v bilanci
stanja, pri čemer se za pokrivanje načrtovanih investicij upošteva
neporabljeni denarni tok iz preteklih let, znižan za obveznosti za plačilo
glavnic posojil, ki so bila v preteklosti najeta za financiranje investicij v
infrastrukturo javne službe in ki zapadejo v plačilo v poslovnem letu, za
katero se določa nova cena za investicije.
    7. Povprečna cena za investicije se izračuna tako, da se vrednost
investicije (v skladu s 5. točko te priloge) razdeli na število let, za katere
je v razvojnem programu določeno pokrivanje iz cen storitev javne službe.
    8. Cena storitve javne službe se oblikuje za enoto posamezne storitve iz
1. točke te priloge. Enota storitve je izražena v m3 ali v kg za storitev
zbiranja in odvoza, predelave in obdelave, ter odlaganja odpadkov.
    9. Če posamezni uporabniki storitev javne službe ali skupine uporabnikov
dokazljivo povzročajo izvajalcu javne službe različne stroške, se lahko cena
razlikuje po posameznih uporabnikih ali skupinah uporabnikov. Pri tem se z
diferencirano ceno ne sme pokrivati stroškov, ki nastajajo zaradi različnih
stroškov dostopa do storitev javne službe, če je oskrba zavezancev za storitve
javne službe v skladu s predpisi o oskrbovalnih standardih javnih služb.
    10. Infrastruktura javne službe je:
    – za izvajanje javne službe oskrbe prebivalstva s pitno vodo omrežje
cevovodov ter z njimi povezanih objektov in tehnoloških naprav, ki se
povezujejo v sekundarno, primarno ali magistralno javno vodovodno omrežje, in
s katerimi se zagotavlja oskrba s pitno vodo naselij ali delov naselij,
    – za javno službo odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne
vode omrežje kanalskih vodov, kanalov, jarkov in peskolovov ter z njimi
povezanih tehnoloških naprav, ki se povezujejo v sekundarno, primarno ali
magistralno javno kanalizacijsko omrežje in se zaključijo s komunalno ali
skupno čistilno napravo, s katerimi se zagotavlja odvajanje in čiščenje
komunalne in padavinske odpadne vode;
    – za javno službo zbiranja in odvoza komunalnih odpadkov sistem zbiralnic,
zbirnih centrov in malih komunalnih kompostarn, namenjenih zbiranju in
obdelavi ločenih frakcij komunalnih odpadkov pred oddajo v nadaljnjo predelavo
ali odlaganje;
    – za javno službo predelave komunalnih odpadkov objekti za obdelavo teh
odpadkov pred odlaganjem;
    – za javno službo odlaganja komunalnih odpadkov objekti odlagališč
nenevarnih odpadkov.
    11. Investicija v infrastrukturo je gradnja novih objektov infrastrukture
javne službe, rekonstrukcija objektov in nadomestna gradnja objekta
infrastrukture javne službe.
    12. Tekoče vzdrževanje infrastrukture javne službe je izvedba popravil in
del na objektu infrastrukture javne službe ali v prostorih v objektu.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti