Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in 110 – ZDT-B) in 16. člena Statuta Občine Črna na Koroškem (Uradni list RS, št. 62/99, 40/01, 75/03, 127/03 in 10/06) je Občinski svet Občine Črna na Koroškem na 23. redni seji dne 11. 5. 2006 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Črna na Koroškem
za leto 2006
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Črna na Koroškem za leto 2006 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
+----+-----------------------+------------+
|A. |BILANCA PRIHODKOV IN | v tisočih|
| |ODHODKOV | tolarjev|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |Skupina/Podskupina | Proračun|
| |kontov | leta 2006|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |I. SKUPAJ PRIHODKI | 947.160|
| |(70+71+72+73+74+78) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |TEKOČI PRIHODKI (70+71)| 474.782|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|70 |DAVČNI PRIHODKI | 337.737|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |700 Davki na dohodek in| 194.652|
| |dobiček | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |703 Davki na premoženje| 100.055|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |704 Domači davki na | 43.030|
| |blago in storitve | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|71 |NEDAVČNI PRIHODKI | 137.045|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |710 Udeležba na dobičku| 48.338|
| |in dohodki od | |
| |premoženja | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |711 Takse in | 1.554|
| |pristojbine | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |712 Denarne kazni | 2.445|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |713 Prihodki od prodaje| 74.960|
| |blaga in storitev | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |714 Drugi nedavčni | 9.748|
| |prihodki | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|72 |KAPITALSKI PRIHODKI | 169.540|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |720 Prihodki od prodaje| 140.875|
| |osnovnih sredstev | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |722 Prihodki od prodaje| 28.665|
| |zemljišč in | |
| |neopredmetenih | |
| |dolgoročnih sredstev | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|73 |PREJETE DONACIJE | 1.200|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |730 Prejete donacije iz| 1.200|
| |domačih virov | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|74 |TRANSFERNI PRIHODKI | 301.638|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |740 Transferni prihodki| 301.638|
| |iz drugih | |
| |javnofinančnih | |
| |institucij | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |II. SKUPAJ ODHODKI | 1.037.431|
| |(40+41+42+43) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|40 |TEKOČI ODHODKI | 376.978|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |400 Plače in drugi | 59.154|
| |izdatki zaposlenim | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |401 Prispevki | 9.467|
| |delodajalcev za | |
| |socialno varnost | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |402 Izdatki za blago in| 302.353|
| |storitve | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |403 Plačila domačih | 3.053|
| |obresti | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |409 Rezerve | 2.951|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|41 |TEKOČI TRANSFERI | 263.298|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |410 Subvencije | 1.905|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |411 Transferi | 152.508|
| |posameznikom in | |
| |gospodinjstvom | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |412 Transferi | 46.714|
| |neprofitnim | |
| |organizacijam in | |
| |ustanovam | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |413 Drugi tekoči domači| 62.171|
| |transferi | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|42 |INVESTICIJSKI ODHODKI | 359.426|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |420 Nakup in gradnja | 359.426|
| |osnovnih sredstev | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|43 |INVESTICIJSKI TRANSFERI| 37.729|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |431 Investicijski | 20.000|
| |transferi pravnim in | |
| |fizičnim osebam, ki | |
| |niso proračunski | |
| |uporabniki | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |432 Investicijski | 17.729|
| |transferi javnim | |
| |zavodom | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |III. PRORAČUNSKI | –90.271|
| |PRIMANJKLJAJ | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|B. |RAČUN FINANČNIH | v tisoč|
| |TERJATEV IN NALOŽB | tolarjev|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |Skupina/Podskupina | Proračun|
| |kontov | leta 2006|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |IV. PREJETA VRAČILA | 68|
| |DANIH POSOJIL IN | |
| |PRODAJA KAPITALSKIH | |
| |DELEŽEV (750) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|75 |PREJETA VRAČILA DANIH | 68|
| |POSOJIL | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |750 Prejeta vračila | 68|
| |danih posojil | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |V. DANA POSOJILA IN | 2.100|
| |POVEČANJE KAPITALSKIH | |
| |DELEŽEV (440+441) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|44 |DANA POSOJILA IN | 2.100|
| |POVEČANJE KAPITALSKIH | |
| |DELEŽEV | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |440 Dana posojila | 2.000|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |441 Povečanje | 100|
| |kapitalskih deležev in | |
| |naložb | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |VI. PREJETA MINUS DANA | – 2.032|
| |POSOJILA IN SPREMEMBE | |
| |KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| |(IV.-V.) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|C. |RAČUN FINANCIRANJA | v tisočih|
| | | tolarjev|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |Skupina/Podskupina | Proračun|
| |kontov | leta 2006|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |VII. ZADOLŽEVANJE (500)| 96.573|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|50 |ZADOLŽEVANJE | 96.573|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |500 Domače zadolževanje| 96.573|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |VIII. ODPLAČILO DOLGA | 8.880|
| |(550) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
|55 |ODPLAČILA DOLGA | 8.880|
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |550 Odplačila domačega | 8.880|
| |dolga | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |IX. SPREMEMBA STANJA | –4.610|
| |SREDSTEV NA RAČUNU | |
| |(I.+IV.+VII.-II.-V.- | |
| |VIII.) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |X. NETO ZADOLŽEVANJE | 87.693|
| |(VII.-VIII.) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |XI. NETO FINANCIRANJE | 90.271|
| |(VI.+VII. – VIII. – | |
| |IX.) | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |Stanje sredstev na | |
| |računih dne 31. 12. | |
| |2005 | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
| |9009 Splošni sklad za | 4.610|
| |drugo | |
| | | |
+----+-----------------------+------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
4. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom in opredeljeni v posebnem delu, ki je sestavni del tega odloka.
Ne glede na določila prejšnjega odstavka občinski svet pooblasti župana, da v skladu z Zakonom o javnih financah prerazporeja proračunska sredstva zaradi prilagajanja proračuna okoliščinam, ki jih pri načrtovanju proračuna iz objektivnih in subjektivnih razlogov ni bilo mogoče predvideti.
O prerazporeditvah mora župan poročati občinskemu svetu, pri čemer se ta naloga izvede tako, da se v poročilu o izvrševanju proračuna in v zaključnem računu proračuna posebej pojasnijo prerazporeditve.
5. člen
V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravljanje posledic naravnih nesreč, množičnih pojavov nalezljivih človeških, živalskih ali rastlinskih bolezni ter odpravo drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Proračunska rezerva se v letu 2006 oblikuje v višini 1,000.000 SIT.
6. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Sredstva proračunske rezervacije se v letu 2006 oblikujejo v višini 1,000.000 SIT. O porabi sredstev proračunske rezerve odloča župan, o porabi pismeno poroča občinskemu svetu.
7. člen
Sredstva občinskega proračuna se med letom delijo enakomerno med vse porabnike v okviru doseženih prihodkov, razen, če ni z zakonom ali posebnim aktom občinskega sveta drugače določeno.
Sredstva za redno dejavnost proračunskih porabnikov se nakazujejo praviloma kot mesečne akontacije, v odvisnosti od zapadlih obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
Nabava opreme, investicijska in vzdrževalna dela morajo biti oddana s pogodbo, izvajalci pa izbrani na podlagi javnega razpisa ali po postopku oddaje naročil male vrednosti.
8. člen
Uporabniki sredstev proračuna morajo izvrševati naloge s svojega področja v mejah sredstev, ki so jim s tem proračunom odobrena. Za izvajanje določb tega člena ter za zakonito, smotrno in primerno uporabo sredstev je odgovoren ravnatelj šole, direktor zavoda oziroma druga oseba kot odredbodajalec.
9. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan ali druga pooblaščena oseba. Odredbodajalec proračuna je župan.
10. člen
Župan lahko dolžniku do višine 50.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
V primeru neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna se lahko za začasno kritje odhodkov najame likvidnostno posojilo do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, za tekoče obračunsko obdobje, ki mora biti odplačano do zaključka proračunskega leta. O najetju posojila iz tega člena odloča župan.
12. člen
Občina se lahko zadolži le v obsegu, ki skupaj z obstoječim stanjem dolgov ne presega 20% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov proračuna v letu pred letom zadolževanja brez prejetih donacij in transfernih prihodkov iz državnega proračuna za investicije in če odplačilo glavnic in obresti v posameznem letu odplačila ne preseže 5% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov proračuna v letu pred letoma zadolževanja brez prejetih donacij in transfernih prihodkov iz državnega proračuna za investicije.
Ne glede na omejitev iz prejšnjega odstavka se lahko občina zadolžuje za financiranje investicij na področju osnovnega šolstva, stanovanjske gradnje, oskrbe z vodo in javne infrastrukture za ravnanje z odpadno vodo ter investicij, ki so sofinancirane iz sredstev skladov Evropske unije, če odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu ne preseže dodatnih 3% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov sprejetega proračuna, zmanjšanih za prejete donacije in transferne prihodke iz državnega proračuna za investicije in če doba odplačevanja ni daljša od ekonomske življenjske dobe investicije.
V dovoljeni obseg zadolževanja iz prvega in drugega odstavka se štejejo leasingi, blagovni krediti in vsakršna druga oblika pogodbenega razmerja, ki pomeni dejansko zadolžitev in katere posledica je odplačevanje obveznosti iz občinskega proračuna.
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov ter odplačilo dolgov v računu financiranja se Občina Črna na Koroškem za proračun leta 2006 lahko zadolži do višine 96.573.377,00 SIT. Namen zadolžitve je sofinanciranje investicije »obnova vodovoda in kanalizacije v Črni«.
13. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanovitelj je občina, se smejo zadolžiti le s soglasjem ustanovitelja.
Občina lahko daje poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov proračuna leta pred letom, v katerem se daje poroštvo.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Črna na Koroškem v letu 2007, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-05/06
Črna na Koroškem, dne 11. maja 2006
Župan
Občine Črna na Koroškem
Janez Švab l.r.