Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo) in 18. člena Statuta Občine Radeče (Uradni list RS, št. 37/99, 48/02, 52/02, 108/05) je Občinski svet Občine Radeče na 24. redni seji dne 10. 5. 2006 sprejel
P R A V I L N I K
o kriterijih in merilih za sofinanciranje programov na področju socialnih in humanitarnih dejavnosti v Občini Radeče
1. člen
Občina Radeče s Pravilnikom o sofinanciranju socialnih in humanitarnih dejavnosti v Občini Radeče (v nadaljevanju: Pravilnik) določa kriterije za izbor izvajalcev, merila za vrednotenje programov in razdelitev sredstev ter postopek za izbor programov, ki se sofinancirajo iz sredstev proračuna Občine Radeče.
2. člen
Predmet tega pravilnika je sofinanciranje letnih programov in projektov organizacij s strani občine.
Sredstva, ki se razdelijo na podlagi tega pravilnika, niso namenjena za sofinanciranje:
– programov, ki jih posamezni izvajalci izvajajo kot redne programe (zakonska ali pogodbena obveznost), za katere imajo zagotovljena sredstva iz drugih virov,
– investicij v prostore in nakup opreme izvajalcev programa.
3. člen
V proračunu Občine Radeče se za posamezno leto določi višina sredstev, namenjena sofinanciranju socialnih in humanitarnih dejavnosti.
4. člen
Izvajalci programov in projektov so lahko organizacije, društva, združenja in zveze, ki so registrirane za izvajanje socialnih in humanitarnih dejavnosti in na tem področju tudi delujejo.
5. člen
Izvajalci programov morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– da imajo sedež v Občini Radeče oziroma delujejo na njenem območju ali delujejo izven območja Občine Radeče in imajo program sestavljen tako, da vključuje tudi občane Občine Radeče;
– da imajo urejeno evidenco o članstvu in ostalo dokumentacijo v skladu z Zakonom o društvih (za društva);
– da so registrirani in najmanj eno leto aktivno delujejo na socialnem in humanitarnem področju;
– da imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske možnosti za uresničitev načrtovanih aktivnosti;
– da imajo izdelano finančno konstrukcijo, iz katere so razvidni prihodki in odhodki izvajanja programa, delež lastnih sredstev, delež javnih sredstev, delež sredstev uporabnikov in delež sredstev iz drugih virov.
6. člen
Postopek dodeljevanja finančnih sredstev organizacijam poteka po naslednjem zaporedju:
1. priprava in objava javnega razpisa za zbiranje predlogov;
2. zbiranje predlogov;
3. strokovno ocenjevanje prispelih predlogov;
4. obravnava in potrditev predlogov;
5. obveščanje predlagateljev o odločitvi – sklepi o sofinanciranju;
6. sklepanje pogodb;
7. spremljanje izvajanja pogodb – poročila o izvedbi programov.
7. člen
Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega razpisa in razpisni rok določi župan s sklepom.
8. člen
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– podatke o naročniku;
– navedbo programov, ki so predmet sofinanciranja;
– pogoje za prijavo na razpis;
– okvirno vrednost razpisanih sredstev;
– informacijo o razpisni dokumentaciji;
– rok za prijavo;
– način dostave predlogov;
– datum odpiranja ponudb;
– rok v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
Javni razpis se objavi v Uradnem listu, na oglasnih deskah in na spletni strani Občine Radeče.
Od dneva objave javnega razpisa do določitve o izboru predlogov izvajalcev, se pogoji in merila tega razpisa ne smejo spreminjati.
9. člen
Odpiranje prispelih vlog opravi tričlanska komisija, ki jo imenuje župan. Komisijo sestavljajo trije člani, in sicer:
– dva predstavnika občinske uprave Občine Radeče,
– predsednik oziroma član Odbora za družbene dejavnosti, socialno politiko in delo z društvi.
Komisija vodi zapisnik o prispelih vlogah.
Pristojna strokovna služba občinske uprave lahko pozove posameznega vlagatelja k dopolnitvi vloge v osmih dneh po odpiranju ponudb.
Komisija iz prvega odstavka 9. člena vloge ovrednoti v skladu z merili in kriteriji in pripravi predlog sofinanciranja, na podlagi katerega pristojna strokovna občinske uprave izda sklep o izboru.
Predlagatelji se lahko na izbor pritožijo županu občine v roku osmih dni od prejema sklepa. Župan odloči o pritožbi v osmih dneh od prejema pritožbe. Županova odločitev je dokončna.
10. člen
Župan z izbranimi izvajalci programov sklene letno pogodbo o sofinanciranju programov.
Pogodba določa izbran program, višino odobrenih sredstev, roke za zagotovitev finančnih sredstev način nadzora nad namensko porabo sredstev in ostala določila, pomembna za izvedbo sofinanciranja programa.
11. člen
V primeru, da pogodba ni podpisana in vrnjena v roku 15 dni od izdaje pisnega poziva za podpis, se zadeva obravnava, kot da je izvajalec programa odstopil od zahteve po sofinanciranju predloga projekta oziroma programa.
12. člen
Izvajalci programov so dolžni dodeljena sredstva porabiti le za programe, za katere so jim bila dodeljena.
Občina Radeče lahko od izvajalcev programov zahteva vsa dokazila in podatke, ki so potrebni za vrednotenje izvajanja dogovorjenih projektov in programov.
V primeru, da Občina Radeče ugotovi nenamensko porabo sredstev s strani izvajalca, se financiranje ali sofinanciranje takoj ustavi, že prejeta sredstva pa mora izvajalec vrniti v občinski proračun skupaj z zakonsko predpisanimi obrestmi.
Izvajalec, ki krši določila tega člena, ne more kandidirati na naslednjem javnem razpisu občine.
13. člen
Obrazci za prijavo na razpis so v času razpisa na voljo v vložišču Občine Radeče.
Izvajalci morajo dati ponudbo svojih projektov in programov na predpisanih obrazcih in jim predložiti vsa dokazila oziroma priloge, ki jih zahteva javni razpis.
14. člen
Komisija pri izboru programov in projektov za sofinanciranje upošteva naslednja merila in kriterije:
I. OCENA KVALITETE IN REALNOSTI PREDLAGANEGA PROGRAMA:
– jasnost postavljenih ciljev, ki so v skladu s predmetom razpisa in izhajajo iz potreb uporabnikov ter so v interesu Občine Radeče – do 5 točk;
– nedvoumna opredelitev uporabnikov – do 5 točk;
– metode dela, strokovna ravnanja in druge aktivnosti v programu zagotavljajo doseganje zastavljenih ciljev – do 5 točk;
– rednost delovanja (izvajanje programa skozi daljše časovno obdobje) – do 5 točk;
– program ima ustrezno kadrovsko zasedbo (število izvajalcev, usposobljenost izvajalcev ...) – do 5 točk;
II. SODELOVANJE UPORABNIKOV IN PROSTOVOLJCEV V PROGRAMU:
– uporabniki (udeleženci, člani) in prostovoljci aktivno sodelujejo pri načrtovanju in izvajanju programa – do 5 točk;
III. FINANČNA KONSTRUKCIJA PROGRAMA:
– program ima jasno opredeljene vire financiranja;
– program ima jasno opredeljene stroške – do 5 točk.
15. člen
Programi lahko prejmejo po kriterijih I, II in III največ 40 točk. Iz nadaljnje obravnave so izključeni programi, ki od 40 možnih točk ne zberejo vsaj 20 točk.
16. člen
Posebej se dodelijo točke glede na število članov iz Občine Radeče:
– 10 do 20 članov – 3 točke
– 21 do 50 članov – 6 točk,
– več kot 50 članov – 10 točk.
Društvo, ki ima sedež v Občini Radeče, pridobi dodatno 10 točk.
17. člen
Vrednost posameznih programov je izražena v točkah. Vrednost točke se določi za vsako leto posebej, in sicer glede na razpoložljiva proračunska sredstva.
18. člen
Spremembe in dopolnitve tega pravilnika se uveljavljajo po enakem postopku, kot velja za njegov sprejem.
19. člen
Ta pravilnik začne veljati z dnem objave v Uradnem listu RS.
Št. 900-4/2006-6
Radeče, dne 10. maja 2006
Župan
Občine Radeče
Franc Lipoglavšek l.r.