Na podlagi 21. člena Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno prečiščeno besedilo) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o izvajanju projektov tesnega medinstitucionalnega sodelovanja
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(predmet urejanja)
(1) Ta uredba ureja način izvajanja projektov tesnega medinstitucionalnega sodelovanja (v nadaljnjem besedilu: projekt), ki jih izvajajo organi državne uprave, in način sodelovanja strokovnjakov v projektih.
(2) Pri izvajanju projektov so organi državne uprave in strokovnjaki dolžni spoštovati pravila, ki jih za izvajanje projektov predpisuje Evropska unija (v nadaljnjem besedilu: pravila EU).
2. člen
(pomen izrazov)
Izrazi v tej uredbi imajo naslednji pomen:
1. tesno medinstitucionalno sodelovanje je instrument Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: EU), preko katerega države članice nudijo državam pomoč pri vzpostavitvi in krepitvi administrativne in pravosodne usposobljenosti, s ciljem usposobiti te države za prevzem obveznosti članstva in pripraviti jih na članstvo v EU;
2. organ državne uprave je ministrstvo, organ v sestavi ministrstva ali vladna služba (v nadaljnjem besedilu organ);
3. nosilec projekta je organ, ki je podpisnik pogodbe projekta oziroma konzorcijske pogodbe in prejemnik sredstev projekta;
4. konzorcij je pogodbeno razmerje med nosilcem projekta in tujim partnerjem, v katerem nosilec projekta nastopa kot vodilni ali sodelujoči partner;
5. strokovnjaki so vsi tisti, ki v skladu s pogodbo projekta izvajajo projekt;
6. projektni vodja je strokovnjak, ki je zaposlen pri nosilcu projekta in je zadolžen za upravljanje in vsebinsko izvedbo projekta;
7. rezidenčni projektni svetovalec je strokovnjak, ki je zaposlen pri nosilcu projekta in je napoten na delo v državo prejemnico pomoči za najmanj dvanajst zaporednih mesecev.
II. SOGLASJE VLADE ZA SODELOVANJE V PROJEKTU
3. člen
(soglasje)
Organ mora za sodelovanje v projektu, po predhodni uskladitvi z nacionalno kontaktno točko za projekte institucionalne izgradnje (v nadaljnjem besedilu: nacionalna kontaktna točka), pridobiti soglasje Vlade Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada).
4. člen
(gradivo vlade)
Predlog za sodelovanje v projektu mora vsebovati:
– temeljne značilnosti projekta, kot izhaja iz razpisne dokumentacije;
– način izvajanja projekta – ali namerava organ projekt izvajati samostojno ali v konzorciju z drugo državo članico, kot vodilni ali sodelujoči partner;
– navedbo organov, katerih javni uslužbenci naj bi sodelovali v projektu;
– okvirno oceno obremenitve javnih uslužbencev v projektu.
5. člen
(spremenjene okoliščine)
Če se po soglasju vlade bistveno spremenijo okoliščine iz prejšnjega člena, mora organ pridobiti novo soglasje vlade.
III. PRIPRAVA IN ODDAJA PONUDBE
6. člen
(oddaja ponudbe)
(1) Ponudba za projekt, v katerem organ nastopa samostojno ali kot vodilni partner, mora biti oddana preko nacionalne kontaktne točke.
(2) Predlog ponudbe mora biti posredovan nacionalni kontaktni točki najmanj en delovni dan pred rokom, ki je v razpisni dokumentaciji določen kot rok za oddajo ponudbe.
(3) V primeru, če organ v projektu nastopa kot sodelujoči partner, mora o tem, da je ponudba oddana s strani vodilnega partnerja v projektu, obvestiti nacionalno kontaktno točko in ji posredovati oddano ponudbo.
IV. PODPIS DOKUMENTOV PROJEKTA
7. člen
(podpisniki)
(1) Podpisnik dokumentov projekta je predstojnik nosilca projekta ali oseba, ki jo predstojnik pooblasti; praviloma je to projektni vodja.
(2) Projektni vodja je podpisnik tistih dokumentov, za katere to zahtevajo pravila EU.
V. RAZMERJA V KONZORCIJU
8. člen
(upravljanje s sredstvi projekta v konzorciju)
S konzorcijsko pogodbo mora biti dogovorjeno, da nosilec projekta samostojno upravlja s sredstvi, ki mu pripadajo na podlagi sorazmerne udeležbe strokovnjakov, tudi v primeru, ko v projektu sodeluje kot sodelujoči partner.
9. člen
(razmejitev stroškov upravljanja)
(1) Če nosilec projekta v konzorciju sodeluje kot sodelujoči partner, lahko s konzorcijsko pogodbo prepusti vodilnemu partnerju največ 20 odstotkov pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja.
(2) Če v pogajanjih o konzorcijski pogodbi ni mogoče doseči dogovora v okviru omejitev iz prejšnjega odstavka, mora nosilec projekta glede višine pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja, ki ga bo s konzorcijsko pogodbo prepustil vodilnemu organu, pridobiti soglasje vlade.
VI. UPRAVLJANJE S SREDSTVI PROJEKTA
10. člen
(sredstva projekta)
(1) Sredstva za izvajanje projekta zagotavlja EU, upravlja pa jih nosilec projekta.
(2) Nosilec projekta uvrsti projekt v Načrt razvojnih programov, na katerem se spremlja celotna poraba sredstev EU.
11. člen
(račun za nakazilo sredstev EU)
Nosilec projekta odpre posebni namenski devizni podračun v okviru enotnega zakladniškega računa države in odpre namensko proračunsko postavko, na kateri so zagotovljene pravice porabe.
12. člen
(pooblaščena oseba za razpolaganje s sredstvi projekta)
Predstojnik nosilca projekta pooblasti projektnega vodjo in še vsaj enega javnega uslužbenca, ki ga predlaga projektni vodja, za razpolaganje s sredstvi na podračunu in posebni proračunski postavki.
VII. SODELOVANJE V PROJEKTIH, NAPOTITEV NA DELO, PRAVICE IN DOLŽNOSTI SODELUJOČIH STROKOVNJAKOV
13. člen
(sodelovanje v projektih)
(1) Naloge projektnega vodje, strokovnjakov in rezidenčnega projektnega svetovalca lahko opravljajo le javni uslužbenci.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek lahko v projektih sodelujejo strokovnjaki, ki niso javni uslužbenci in izpolnjujejo pogoje, ki jih določajo pravila EU.
(3) Projektni vodja in rezidenčni projektni svetovalec morata biti zaposlena pri nosilcu projekta.
14. člen
(projektna skupina)
(1) V skladu z zakonom, ki ureja sistem javnih uslužbencev, predstojnik nosilca projekta ustanovi projektno skupino za izvedbo projekta, v katero imenuje javne uslužbence, ki bodo kot strokovnjaki sodelovali pri izvedbi projekta, in javne uslužbence, ki bodo skrbeli za pripravo in tehnično izvedbo projekta.
(2) Predstojnik nosilca projekta imenuje projektnega vodjo za vodenje projektne skupine.
(3) Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi zlasti:
– obseg dela in
– obveznost, da javni uslužbenec delo v projektu strokovno opravi v skladu s standardi EU in po navodilih projektnega vodje.
15. člen
(aneks k pogodbi o zaposlitvi za rezidenčnega projektnega svetovalca)
Pravice in dolžnosti rezidenčnega projektnega svetovalca se uredijo z aneksom k pogodbi o zaposlitvi.
16. člen
(pogodba o sodelovanju v projektu)
S strokovnjaki, ki niso zaposleni v organu državne uprave, nosilec projekta sklene pogodbo o sodelovanju v projektu, s katero se uredijo medsebojne pravice in obveznosti.
17. člen
(nalog za službeno potovanje)
(1) Nalog za službeno potovanje izda nosilec projekta.
(2) Iz naloga za službeno potovanje mora biti razvidno, da gre za projekt iz te uredbe.
18. člen
(delovne obveznosti v projektu in redne delovne obveznosti)
(1) Javni uslužbenec mora izpolnjevati obveznosti v projektu v skladu z navodili projektnega vodje.
(2) Zaradi sodelovanja v projektu javni uslužbenec ni razrešen svojih rednih delovnih obveznosti.
VIII. PLAČILO STROKOVNJAKOV ZA DELO V PROJEKTU IN POVRAČILO STROŠKOV V ZVEZI S SLUŽBENIM POTOVANJEM
19. člen
(plačilo strokovnjakov)
(1) Strokovnjak je za delo v projektu plačan v skladu z zakonom, ki ureja sistem javnih uslužbencev, in v skladu s pravili EU.
(2) Plačilo se izvrši pri izplačilu plače. Če strokovnjak ni zaposlen pri nosilcu projekta, je organ, v katerem je zaposlen, dolžan vnesti podatke, potrebne za izplačilo, na podlagi pisnega zahtevka vodje projekta. Plačilo se izvede v breme namenske proračunske postavke nosilca projekta.
(3) Strokovnjak je v času napotitve na delo v projektu upravičen do plače in drugih pravic iz delovnega razmerja, razen regresa za prehrano in povračila stroškov prevoza na delo, za dni, ko je na službenem potovanju v tujini.
20. člen
(plačilo strokovnjakov, ki niso zaposleni v organih državne uprave)
(1) Ne glede na prejšnji člen se za strokovnjake, ki niso zaposleni v organih državne uprave, plačilo izvede na podlagi 16. člena te uredbe.
(2) Po odločitvi projektnega vodje se posameznim strokovnjakom, ki sodelujejo v projektu in niso javni uslužbenci, so pa ključnega pomena za izvedbo projekta, lahko izplača višji honorar, kot je določen s strani EU. Sredstva za povečanje honorarja se zagotovijo iz sredstev pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja.
21. člen
(plačilo rezidenčnega projektnega svetovalca)
Rezidenčni projektni svetovalec je upravičen do plače in drugih prejemkov in povračil v skladu s pravili EU.
22. člen
(povračilo stroškov v zvezi s službenim potovanjem)
Javni uslužbenec je upravičen do povračila stroškov v zvezi s službenim potovanjem v okviru projekta, v višini in na način, kot to določajo pravila EU.
IX. PORABA PAVŠALNEGA NADOMESTILA STROŠKOV UPRAVLJANJA
23. člen
(poraba sredstev pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja)
Sredstva pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja lahko organi porabijo:
– za kritje dodatnih stroškov, ki nastajajo zaradi izvajanja projekta (stroški komunikacijskih storitev, nabava komunikacijske in informacijske opreme, drugi materialni stroški);
– za plačilo dodatnih delovnih obremenitev in povečanega obsega dela javnih uslužbencev, ki so vključeni v pripravo in izvajanje projekta (administrativna, kadrovska, finančno-računovodska in druga strokovna dela), v skladu z zakonom, ki ureja sistem javnih uslužbencev;
– za izplačilo višjih honorarjev iz drugega odstavka 20. člena te uredbe;
– za druge stroške, ki nastanejo z izvajanjem projekta.
24. člen
(povrnitev stroškov drugemu organu)
(1) Nosilec projekta povrne stroške iz prejšnjega člena organu, v katerem so zaposleni strokovnjaki, ki sodelujejo v projektu na podlagi zahtevka za povračilo stroškov. Zahtevku za povračilo stroškov mora biti priložena podpisana izjava, da so bili stroški povezani z izvajanjem projekta, in dokazilo o plačilu.
(2) Glede višine sredstev skleneta predstojnika organov iz prejšnjega odstavka sporazum.
25. člen
(plačilo dodatnih obremenitev in povečan obseg računovodskim delavcem)
Za dodatne obremenitve in povečan obseg dela javnih uslužbencev Direktorata za javno računovodstvo Ministrstva za finance se plačilo izvrši na podlagi sporazuma med predstojnikom nosilca projekta in predstojnikom ministrstva, pristojnega za finance, in v skladu z drugim odstavkom 19. člena te uredbe.
X. UPORABA DOLOČB UREDBE
26. člen
Če organ sodeluje v drugih projektih institucionalne izgradnje, ki so financirani iz sredstev EU ali drugih tujih sredstev, se smiselno uporabljajo določbe te uredbe, če ni z drugim predpisom določeno drugače.
27. člen
(1) Javni uslužbenec, ki sodeluje kot strokovnjak pri izvajanju projekta tehnične pomoči na komercialnem razpisu ali pa sodeluje kot strokovnjak v projektu, ki ga ne izvaja Republika Slovenija, nastopa kot fizična oseba.
(2) Če se sodelovanje javnega uslužbenca dogovori na podlagi sporazuma, ki ga sklene predstojnik organa s tujim državnim organom, se šteje, da javni uslužbenec sodeluje v takem projektu v interesu Republike Slovenije in se uporabljajo določbe te uredbe.
XI. PREHODNI DOLOČBI
28. člen
Ta uredba se uporablja za tiste projekte, za katere še ni podpisana konzorcijska pogodba ali pogodba o izvajanju projekta.
29. člen
Do uvedbe evra se pravice porabe iz 11. člena zagotavljajo v tolarski protivrednosti vplačanih sredstev po centralnem tečaju Banke Slovenije.
XII. KONČNA DOLOČBA
30. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00714-21/2006/10
Ljubljana, dne 6. julija 2006
EVA 2006-3111-0033
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik