Uradni list

Številka 76
Uradni list RS, št. 76/2006 z dne 20. 7. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 76/2006 z dne 20. 7. 2006

Kazalo

3321. Program priprave strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda Občine Dobrepolje, stran 8226.

Na podlagi 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr., 58/03 – ZZK-1; v nadaljevanju tudi ZUreP-1), Odloka o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04; v nadaljevanju tudi SPRS), Uredbe o prostorskem redu Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04; v nadaljevanju: PRS) ter na podlagi 30. člena Statuta Občine Dobrepolje (Uradni list RS, št. 37/99) župan Občine Dobrepolje sprejme
P R O G R A M P R I P R A V E
strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda Občine Dobrepolje
1. Temeljne določbe
S tem programom se začnejo postopki priprave strategije prostorskega razvoja (v nadaljevanju tudi SPRO) in prostorskega reda (v nadaljevanju tudi PRO) Občine Dobrepolje, ki sta krovna prostorska planska akta občine.
Namen SPRO Dobrepolje je, da v skladu s Odlokom o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04) določi vizijo prostorskega razvoja občine ter usmeritve za usklajen in vzdržen razvoj dejavnosti v prostoru in njegovo trajnostno rabo.
Namen PRO Dobrepolje je, da v skladu s SPRO Dobrepolje ter ob upoštevanju pravil iz Uredbe o prostorskem redu Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04) določi območja namenske rabe prostora, pogoje in merila ter ukrepe za načrtovanje v prostoru in pripravo lokacijskih načrtov občine ter pogoje za pripravo projektov po določbah zakona, ki ureja graditev objektov.
 
2. Ureditveno območje SPRO in PRO
SPRO in PRO se izdelata za celotno območje občine Dobrepolje.
 
3. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda Občine Dobrepolje
Ključne značilnosti oziroma problemi občine
Občina Dobrepolje je nastala ob spremembi lokalne samouprave leta 1995. Severni del je prej pripadal občini Grosuplje, južni pa občini Kočevje. Meri 103,15 km2, po statutu ima 24 naselij, konec leta 2005 je štela 3664 prebivalcev. Meji na občine Grosuplje, Ivančna Gorica, Žužemberk, Kočevje, Ribnico in Velike Lašče.
Dobrepolje je suho kraško polje približno 35 km jugovzhodno od Ljubljane, ima izrazito podolgovato obliko v dinarski smeri (od severozahoda proti jugovzhodu). Izraziti sta dve zgostitveni jedri poselitve: na severnem delu občine (ob regionalni cesti in železniški progi, okrog občinskega središča Videm) ter na južnem delu občine (Struška dolina, ob jedrnem naselju Pri Cerkvi-Struge).
Po vsej dolžini polja poteka regionalna cesta R3-648 iz Vidma proti Žvirčam in Smuki (v Kočevskem rogu), na severu pa iz smeri Grosupljega vstopita v dolino in nato potekata proti zahodu regionalna cesta R3-647 proti Ponikvam in Rašici ter regionalna železniška proga Grosuplje–Kočevje z železniško postajo Dobrepolje. Na južnem delu se nadaljuje slabo vzdrževana, makadamska lokalna cesta proti Kočevju.
Glede na stanje in težnje v prostoru kakor tudi politiko urejanja slovenskega prostora je priprava strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda Občine Dobrepolje potrebna predvsem zaradi naslednjih vsebinskih razlogov:
– potrebe po redefiniciji nadaljnjega prostorskega razvoja občine – z omejitvijo razpršene stanovanjske in počitniške gradnje in z jasnejšim oblikovanjem razvojnih poselitvenih jeder,
– pospešitev sonaravnega in vzdržnega razvoja občine v odnosu do pomembnih prometnic in z njim povezan razvoj prometne in druge infrastrukture,
– policentrični razvoj naselij v občini,
– opredelitev prioritetnih dejavnosti na območju občine v povezavi z ohranjanjem poseljenosti in prebivalstva ter razvojem sonaravnega turizma, kmetijstva in gozdarstva,
– zagotavljanje ustrezne kakovosti bivanja na celotnem območju občine, predvsem v povezavi z visoko naravno ohranjenostjo območja,
– spremenjene družbeno-ekonomske, socialne in pravne razmere in z njimi povezane opredelitve prostorskega razvoja občine,
– sanacija degradiranih območij,
– spremembe namenske rabe prostora.
Veljavni prostorski plan je treba nadomestiti z v ZUreP-1 zahtevano prostorsko strategijo in prostorskim redom, ki bosta opredelila prostorski razvoj občine in usmeritve za urejanje prostora v občini Dobrepolje v novih družbeno gospodarskih pogojih, tehnološki globalizaciji in članstvu Republike Slovenije v Evropski uniji.
Pravno podlago za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje predstavlja ZUreP-1, ki v:
– drugem odstavku 12. člena določa, da urejanje prostora v občinski pristojnosti obsega tudi predpisovanje podrobnejših meril in pogojev za urejanje prostora ter načrtuje prostorske ureditve na območju občine in izvaja prostorske ukrepe za uresničevanje občinskih prostorskih aktov;
– 27. členu določa, da se prostorski akt začne pripravljati na podlagi programa priprave prostorskega akta;
– četrti odstavek 171. člena določa, da morajo občine začeti s pripravo SPRO in PRO po uveljavitvi prostorskega reda Slovenije in sprejeti prostorski red občine najkasneje v treh letih po uveljavitvi strategije prostorskega razvoja Slovenije, to je do 20. julija 2007;
– 22. členu obravnava možno sočasno pripravo prostorskih aktov občine.
SPRO in PRO bosta izdelana v skladu s Pravilnikom o podrobnejši vsebini, obliki in načinu priprave strategije prostorskega razvoja občine in vrstah njenih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 17/04; v nadaljevanju Pravilnik o SPRO) ter Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu priprave prostorskega reda občine ter vrstah njegovih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 127/04; v nadaljevanju Pravilnik o PRO).
 
4. Predmet in programska izhodišča SPRO in PRO Dobrepolje
Predmet SPRO je določitev zasnove prostorskega razvoja in prostorskih usmeritev za umeščanje dejavnosti v prostor tako, da se ob upoštevanju varstvenih zahtev zagotavlja celovit, usklajen in vzdržen prostorski razvoj občine in izhodišča za prostorsko načrtovanje na lokalni in širši ravni.
V skladu s Pravilnikom o SPRO vsebina SPRO Dobrepolje določa:
1. izhodišča in cilje prostorskega razvoja občine,
2. zasnovo razmestitve dejavnosti v prostoru s prioritetami in usmeritvami za dosego ciljev prostorskega razvoja občine,
3. zasnovo posameznih sistemov lokalnega pomena, kot so:
– zasnova poselitve vključno z zasnovami rabe urbanih površin, prenove obstoječega stavbnega fonda ter sanacije degradiranih urbanih območij,
– zasnovo komunalne infrastrukture,
– zasnovo krajine s prikazom kmetijskih in gozdnih zemljišč, vodnih virov, vodnogospodarskih sistemov, območij rudnin, naravnih in kulturnih vrednot ter ogroženih območij,
4. zasnovo razvoja in urejanja naselij,
5. zasnovo in urejanje krajinskih območij,
6. ukrepe za izvajanje prostorskega razvoja občine.
 
Programska izhodišča SPRO Dobrepolje predvsem iz prostorskega vidika zagotavljajo:
– upoštevanje Strategije prostorskega razvoja Slovenije in Prostorskega reda Slovenije,
– skladen razvoj občine po načelih trajnostnega razvoja, v povezavi z gospodarskimi, družbenimi in okoljskimi razmerami,
– vzdržen prostorski razvoj, usklajen z razvojnimi in poselitvenimi potrebami,
– upoštevanje razvojnih dokumentov posameznih nosilcev urejanja prostora,
– usmerjanje prostorskega razvoja skladno z varstvenimi usmeritvami in zahtevami s področja varstva okolja, ohranjanja narave, varstva kulturne dediščine,
– spodbujanje varstva kulturne dediščine kot razvojnega dejavnika,
– povezovanje posameznih območij znotraj občine, povezovanje občinskega prostora s sosednjimi občinami in povezovanje s širšim prostorom regije,
– spodbujanje in razvoj ustreznih storitvenih in oskrbnih funkcij, razvoj delovnih mest za domače prebivalstvo ter omogočanje možnosti za športno-rekreacijsko in kulturno dejavnost,
– zagotavljanje prebivalcem naselij in njihovega zaledja možnosti za vsakodnevno oskrbo, osnovno izobraževanje in druženje,
– zagotavljanje zadostne in dostopne oskrbe z družbenimi in drugimi storitvenimi dejavnostmi, ne glede na obseg svojega gravitacijskega območja,
– usklajenost gospodarskih, družbenih in okoljskih vidikov razvoja v prostoru ter priprava izhodišč za koordinacijo razvojnih interesov ob upoštevanju varstvenih zahtev,
– usmerjanje prostorskega razvoja z upoštevanjem območij, ogroženih zaradi naravnih ali drugih nesreč,
– krepitev prepoznavnih naravnih in kulturnih značilnosti in prednosti posameznih območij ter reševanje obstoječih problemov.
Občina Dobrepolje bo, če bo izražen interes za izdelavo skupnih elementov strategije prostorskega razvoja, predvsem na področju turizma, prometa, infrastrukture, deponiranja odpadkov ter drugih skupnih projektov, usklajevala svoje interese z interesi sosednjih občin.
Predmet PRO je oblikovanje pravil za urejanje prostora v občini. PRO je temeljni izvedbeni prostorski akt občine, ki je podlaga za pripravo občinskih lokacijskih načrtov ter določa lokacijske pogoje za pripravo projektov za pridobitev gradbenih dovoljenj po zakonu, ki ureja graditev objektov. Prostorski akt bo izdelan v skladu s SPRO Dobrepolje in Prostorskim redom Slovenije.
V skladu s Pravilnikom o PRO vsebina PRO Dobrepolje določa:
– prikaže območja (osnovne in podrobnejše) namenske rabe prostora,
– prikaže območja državnih in občinskih lokacijskih načrtov,
– izdela merila in pogoje za urejanje prostora (členitev prostora za določitev meril in pogojev za urejanje prostora, funkcionalna in oblikovna merila in pogoje, merila za določanje gradbenih parcel in komunalno opremljanje zemljišč za gradnjo, druga merila in pogoji za urejanje prostora, merila in pogoji za gradnjo objektov zunaj poselitvenih območij) in
– izdela ukrepe za izvajanje prostorskega reda.
Programska izhodišča PRO so, da se na območju urejanja zagotovijo predvsem:
– usklajenost gospodarskih, družbenih in okoljskih vidikov razvoja v prostoru ter priprava meril in pogojev za uresničevanje razvojnih interesov v prostoru ob upoštevanju varstvenih zahtev;
– urejenost prostora tako, da se uveljavlja javna korist, izboljša bivanje, zagotovi racionalna raba prostora in da se ohranja prostorske vrednote (spoštuje se arhitekturne in krajinsko tipologijo, naravni značaj sestavin okolja, strukturo prostora);
– merila in pogoje za posege v prostor in graditev objektov;
– členitev prostora, opredelitev funkcionalnih enot in prostorskih enot in namenske rabe prostora;
– doseganje kakovosti in humanega razvoja naselij;
– doseganje vzdržnega prostorskega razvoja v varovanih območjih z ohranjanjem narave in doseganjem trajnostne rabe naravnih virov in varstva kulturne dediščine;
– usmerjanje prostorskega razvoja z upoštevanjem območij, ogroženih zaradi naravnih ali drugih nesreč;
– pogoje za graditev gospodarske javne infrastrukture;
– pogoje za načrtovanje prostorskih ureditev in graditve v krajini;
– pogoje za opremljanje zemljišč za gradnjo;
– prostorske ukrepe za načrtovanje prostorskih ureditev.
 
5. Nosilci urejanja prostora in drugi udeleženci, ki sodelujejo pri pripravi SPRO in PRO Dobrepolje, ter njihove naloge in strokovne podlage
5.1. Občina Dobrepolje (v nadaljevanju: pripravljavec) je odgovorna za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje, sprejemanje ukrepov, potrebnih za izvajanje tega programa priprave, in pravočasno predložitev predloga SPRO in PRO Dobrepolje v obravnavo županu in občinskemu svetu.
Pri pripravi SPRO in PRO sodelujejo tudi strokovne službe Občine Dobrepolje.
Pripravljavec je zadolžen, da:
– pridobi oziroma izdela ustrezne podatke, analize in strokovne podlage za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje,
– zagotovi pripravo SPRO in PRO Dobrepolje z izbiro načrtovalca skladno z Zakonom o javnih naročilih,
– pripravi in uskladi predlog SPRO in PRO Dobrepolje,
– pridobi smernice in mnenja nosilcev urejanja prostora, določenih s tem programom priprave,
– zagotavlja vključevanje nosilcev urejanja prostora in drugih udeležencev v postopek priprave SPRO in PRO Dobrepolje,
– usklajuje delo nosilcev urejanja prostora in drugih udeležencev, ki sodelujejo pri pripravi SPRO in PRO Dobrepolje,
– organizira prostorske konference, javno razgrnitev in javne obravnave,
– omogoča sodelovanje javnosti v postopku priprave SPRO in PRO Dobrepolje v skladu z določbami ZUreP-1.
Pripravljavec po sprejemu programa priprave pozove pristojne nosilce urejanja prostora, da v roku 30 dni podajo smernice za načrtovanje predvidenih prostorskih ureditev.
5.2. Nosilci urejanja prostora
Nosilci urejanja prostora, ki pripravijo smernice in strokovne podlage za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje, so ministrstva in organi v njihovi sestavi ter nosilci javnih pooblastil, ki sodelujejo pri pripravi SPRO in PRO Dobrepolje in so določeni s tem programom priprave (v nadaljnjem besedilu: nosilci urejanja prostora). Nosilci urejanja prostora pripravijo smernice v skladu z 29. členom ZUreP-1 in posredujejo občini ključna izhodišča za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje, in sicer z vidika gospodarskega in družbenega razvoja ter varstva okolja.
Nosilci urejanja prostora so zadolženi, da:
– sodelujejo s pripravljavcem pri pripravi SPRO in PRO Dobrepolje,
– izdelajo in posredujejo pripravljavcu strokovne podlage razvoja in/ali varstva s svojega področja za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje,
– pripravijo smernice v skladu z 29. členom ZUreP-1. V primeru, da nosilci urejanja prostora v 30 dneh ne bodo podali smernic, se bo v skladu z 29. členom ZUreP-1 štelo, da nimajo smernic. V tem primeru mora načrtovalec SPRO in PRO kljub temu upoštevati vse veljavne predpise in druge pravne akte ter smiselno upoštevati izdelane strokovne podlage nosilca urejanja prostora,
– podajo mnenje k dopolnjenem predlogu SPRO in PRO v skladu s 33. členom ZUreP-1.
Pristojni nosilci urejanja prostora, ki v smernicah in strokovnih podlagah opredelijo izhodišča za prostorski razvoj, pomembna s področja njihove pristojnosti, so:
1. Ministrstvo za okolje in prostor:
– Direktorat za prostor;
– Agencija RS za okolje – področje varstva okolja;
– Agencija RS za okolje – področje upravljanja voda;
– Inšpektorat za okolje, prostor in energijo;
2. Ministrstvo za gospodarstvo:
– Direktorat za podjetništvo in konkurenčnost;
– Direktorat za notranji trg – sektor za preskrbo in blagovne rezerve;
– Direktorat za energijo;
– Direktorat za turizem;
– Direktorat za energijo – sektor za rudarstvo;
– Direktorat za elektronske komunikacije;
3. Ministrstvo za promet:
– Direktorat za ceste, železnice, letalstvo in pomorstvo;
– Direkcija RS za ceste – sektor za upravljanje, vzdrževanje in varstvo cest;
– Direkcija RS za ceste – sektor za planiranje in analize;
– Uprava RS za civilno letalstvo;
4. Ministrstvo za obrambo:
– Direktorat za obrambne zadeve – sektor za civilno obrambo;
– Uprava RS za zaščito in reševanje;
– Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
5. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano:
– Direktorat za kmetijstvo;
– Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo – sektor za gozdarstvo;
– Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo – sektor za lovstvo in ribištvo;
– Veterinarska uprava RS;
6. Ministrstvo za zdravje:
– Zdravstveni inšpektorat;
7. Ministrstvo za šolstvo in šport:
– Urad za razvoj šolstva;
– Direktorat za šport;
8. Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo – sektor za znanost;
9. Ministrstvo za kulturo:
– Uprava RS za kulturno dediščino;
10. Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve;
11. Ministrstvo za notranje zadeve;
12. Služba vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko;
13. Zavod za gozdove Slovenije:
– OE Kočevje;
14. Zavod RS za varstvo narave;
15. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije;
16. Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije;
17. Javna agencija za železniški promet RS;
18. Regionalna razvojna agencija za Ljubljansko urbano regijo;
19. Geoplin plinovodi d.o.o.;
20. ELES Elektro – Slovenije d.o.o.;
21. Elektro Ljubljana:
– DE Elektro Kočevje;
22. Javno komunalno podjetje Grosuplje:
– področje vodovoda;
– področje kanalizacije;
– področje energetike – ogrevanje;
23. Telekom Slovenije d.d.;
24. Slovenske železnice d.d. – služba za nepremičnine;
25. Sosednje občine:
– Grosuplje;
– Ivančna Gorica;
– Žužemberk;
– Kočevje;
– Ribnica;
– Velike Lašče;
26. drugi nosilci urejanja prostora, organi ali organizacije, za katere se v postopku priprave SPRO in PRO Dobrepolje izkaže, da rešitve posegajo na njihovo delovno področje.
Navedeni subjekti sodelujejo pri pripravi in sprejemanju SPRO in PRO Dobrepolje s podajo smernic za načrtovanje po 29. členu ZUreP-1 in s podajo mnenja na predlog planskega akta po 33. členu ZUreP-1, v roku 30 dni po prejetju vloge pripravljavca.
 
6. Strokovne podlage
S strokovnimi podlagami se analizira stanje, ugotovijo in izpostavijo se problemi ter na tej podlagi pripravijo osnove za odločitve v SPRO in PRO Dobrepolje.
Skladno z določili tega programa priprave pripravljavec zagotovi temeljne strokovne podlage. Pri tem se smiselno uporabijo že narejene študije in raziskave, ki so vezane na usmerjanje prostorskega razvoja. Temeljne študije so strokovne podlage, ki vsebujejo predvsem analizo stanja in trendov v prostoru, analizo razvojnih možnosti in študijo ranljivosti prostora.
Pripravljavec po potrebi pripravi oziroma zagotovi tudi druge strokovne podlage. Poleg temeljnih študij, ki so obvezne, pripravljavec glede na nujnost zagotovi tudi sledeče strokovne podlage kot osnovo za pripravo predloga SPRO in PRO Dobrepolje, ki v zaključkih sooblikujejo predlog za vključitev njene vsebine v prostorsko strategijo, kot npr.:
– demografska študija,
– prometna študija,
– študija komunalne in energetske infrastrukture,
– strokovne podlage za krajino,
– strokovne podlage za poselitev (za vseh 24 naselij in za občino kot celoto),
– študija razvoja gospodarskih dejavnosti,
– študija ranljivosti prostora,
– sintezno gradivo – povzetek in sintezni prikaz rezultatov posameznih študij
– in druge strokovne podlage po potrebi.
Strokovne podlage pripravljavec recenzira in dopolni s komentarjem, s katerim pojasni uporabo njihovih predlogov pri pripravi SPRO in PRO Dobrepolje.
 
Strokovne podlage pripravljavca (zagotovi pripravljavec sam):
Pri izdelavi SPRO in PRO Dobrepolje je treba upoštevati naslednje že izdelane strokovne podlage:
– prostorski plan občine Dobrepolje,
– obstoječe strokovne podlage za poselitev,
– upošteva se seznam strokovnih gradiv, ki ga pripravi pripravljavec.
Strokovne podlage nosilcev urejanja prostora
Posamezni nosilec urejanja prostora v skladu s tem programom priprave pripravljavcu na njegovo zahtevo predloži strokovne podlage s svojega področja, pri čemer mora upoštevati raven podrobnosti obravnavane problematike. Strokovne podlage nosilcev urejanja prostora so predvsem podatki in analize stanja in teženj prostorskega razvoja dejavnosti, predlogi morebitnih razvojnih potreb ali prostorskih ureditev s področja dejavnosti nosilca urejanja prostora, vključno z njihovimi operativnimi programi ter drugi pogoji in omejitve za razvoj dejavnosti v prostoru. Strokovne podlage nosilcev urejanja prostora se izdelovalcu posredujejo natisnjeno in v digitalni obliki. Strokovne podlage morajo biti izdelane v skladu s 30. členom ZUreP-1.
Strokovne podlage za SPRO je treba izdelati v skladu s Pravilnikom o podrobnejši vsebini, obliki in načinu priprave strategije prostorskega razvoja občine ter vrstah njenih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 17/04), in sicer do tiste stopnje natančnosti, ki omogoča odločitve na strateškem nivoju. V skladu z 31. členom pravilnika o SPRO se strokovne podlage pripravijo tudi v digitalni obliki.
Strokovne podlage za PRO je treba izdelati v skladu s Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu priprave prostorskega reda občine ter vrstah njegovih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 127/04), in sicer do tiste stopnje natančnosti, ki omogoča odločitve na izvedbenem nivoju. V skladu z 31. členom pravilnika o PRO se strokovne podlage pripravijo tudi v digitalni obliki.
 
7. Celovita presoja vplivov na okolje in presoja sprejemljivosti prostorske strategije in reda
Glede na odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35409-150/2005 z dne 25. 1. 2006 v postopku priprave Strategije prostorskega razvoja ter prostorskega reda Občine Dobrepolje ni treba izvesti celovite presoje vplivov na okolje in presoje sprejemljivosti prostorske strategije in reda.
Če v nadaljevanju postopka pride do sprememb, zaradi katerih bi bila potrebna izvedba postopka CPVO, bo občina Dobrepolje vzporedno izpeljala tudi postopek celovite presoje vplivov na okolje v skladu z Zakonom o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06).
 
8. Navedba in način pridobitve geodetskih podlag
Geodetske podlage za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje pridobi pripravljavec.
Uporabijo se uradne geodetske podlage državne geodetske službe, ki se pridobijo in uporabljajo na način in pod pogoji, ki jih določa državna geodetska služba.
Za pripravo SPRO in PRO se uporabijo vse geodetske podlage v digitalni obliki, predvsem pa:
– topografske karte meril 1:25.000 in 1:50.000 in topografski podatki,
– temeljni topografski načrti meril 1:5.000 in 1:10.000,
– orto-foto načrti merila 1:5.000,
– register prostorskih enot,
– zemljiški kataster,
– kataster stavb.
Geodetska podlaga za grafične prikaze v kartografskem delu SPRO je za zasnove posameznih prostorskih sistemov lokalnega pomena na topografskih kartah praviloma v merilu 1:50.000 ali podrobnejšem. Vsebine urbanistične in krajinske zasnove se prikažejo praviloma na topografskih načrtih, ki ustrezajo najmanj natančnosti merila 1:10.000. Za publikacijske karte in za pregledne karte se uporabijo tudi digitalni orto foto načrti v merilu DOF25 in DOF5.
Geodetska podlaga za grafične načrte v kartografskem delu PRO za območja namenske rabe prostora, območja funkcionalnih in prostorskih enot z merili in pogoji za urejanje prostora, območja in objekti gospodarske javne infrastrukture je uradno uveljavljen digitalni katastrski načrt v državnem koordinatnem sistemu, ki ustreza najmanj natančnosti merila 1:5.000.
Poleg podatkov državnih geodetskih podlag se v postopku priprave PRO kot strokovna podlaga za podrobnejše obravnave uporabljajo tudi podatki lokalne geodetske službe, predvsem topografski načrti merila 1:1.000 za območja, za katera te podlage obstajajo.
Za izdelavo strokovnih podlag za pripravo SPRO in PRO se uporabijo tudi druge geodetske podlage državne geodetske službe in podatki lokalne geodetske službe oziroma nosilcev javnih pooblastil za izvajanje lokalnih javnih gospodarskih služb.
 
9. Postopek in roki priprave SPRO in PRO Dobrepolje
V skladu z 22. členom ZUreP-1 se dopušča možnost sočasne ali pa ločene priprave SPRO in PRO Dobrepolje.
9.1 Prva prostorska konferenca
Prvo prostorsko konferenco je pripravljavec izvedel v dveh delih, in sicer 5. 4. 2006 ter 29. 6. 2006, v skladu z 28. členom ZUreP-1, z namenom, da se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti.
9.2 Pridobivanje smernic pristojnih nosilcev urejanja prostora
Pripravljavec po sprejemu in objavi programa priprave pozove nosilce urejanja prostora, ki so navedeni v tem programu priprave, da v roku 30 dni dajo smernice za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje.
9.3 Priprava študij in strokovnih podlag
Vse študije in strokovne podlage morajo biti izdelane pred dokončanjem predloga SPRO in PRO Dobrepolje.
9.4 Druga prostorska konferenca
Zbor druge prostorske konference skliče in vodi pripravljavec najmanj štirinajst dni pred javno razgrnitvijo prostorskega akta. Datum, kraj in čas konference pripravljavec v skladu z ZUreP-1 objavi vsaj v dveh sredstvih javnega obveščanja.
9.5 Javna razgrnitev in obravnava prostorskega akta.
Po sprejemu sklepa župana o javni razgrnitvi se predlog SPRO in PRO Dobrepolje javno razgrne za najmanj 30 dni. V času javne razgrnitve pripravljavec organizira javno obravnavo predloga. O pripombah in predlogih, danih v času javne razgrnitve, pripravljavec vodi zapisnik, o njih zavzame stališče ter zagotovi, da se prostorski akt dopolni v skladu s stališči do pripomb in predlogov. Stališča sprejme Občinski svet občine Dobrepolje.
9.6 Pridobivanje mnenj pristojnih nosilcev urejanja prostora
Po javni razgrnitvi pripravljavec dopolni prostorski akt v skladu s stališči do pripomb in predlogov, danih v času javne razgrnitve predloga SPRO in PRO Dobrepolje, in pozove pristojne nosilce urejanja prostora, ki so navedeni v tem programu priprave, da v roku 30 dni dajo mnenja k dopolnjenem predlogu SPRO in PRO Dobrepolje.
9.7 Sprejem Odloka o SPRO in PRO Dobrepolje
Pripravljavec posreduje dopolnjen predlog SPRO in PRO Dobrepolje v sprejem Občinskemu svetu občine Dobrepolje. Sestavni del gradiva so stališča s pripombami in predlogi iz javne obravnave in javne razgrnitve ter priporočila prostorske konference.
9.8 Potrditev in objava SPRO in PRO Dobrepolje
Pred objavo Odloka o SPRO in PRO Dobrepolje je treba sprejet prostorski akt poslati ministru za prostor v potrditev. Minister za prostor v 15 dneh od prejema vloge ugotovi, ali je vloga popolna, in v skladu z 69. členom ZUreP-1 s sklepom potrdi skladnost SPRO in PRO Dobrepolje z ZUreP-1 in na njegovi podlagi izdanimi predpisi ter prostorskimi akti države. Potrjen Odlok o SPRO in PRO Dobrepolje občina objavi skupaj z datumom in številko sklepa ministra za prostor o potrditvi.
 
10. Roki
Roki za pripravo prostorskega akta, predvideni v tem programu priprave, se lahko zaradi nepredvidenih zunanjih okoliščin spremenijo.
 
11. Sredstva za izdelavo SPRO in PRO Dobrepolje
Sredstva za pripravo SPRO in PRO Dobrepolje so zagotovljena v okviru sprejetega proračuna občine Dobrepolje za leto 2006 in 2007.
 
Opomba:
Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) pripravlja novo prostorsko zakonodajo, ki bo vnesla določene spremembe v vsebino in postopke prostorskega načrtovanja. V primeru sprememb se bodo vsebina, postopek sprejemanja in terminski plan v skladu z novo zakonodajo prilagodili novim predpisom.
Št. 35003-2/05
Videm, dne 12. julija 2006
Župan
Občine Dobrepolje
Anton Jakopič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti