Župan Občine Litija je na podlagi 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02 in 8/03; ZUreP-1) in 16. člena Statuta Občine Litija (Uradni list RS, št. 18/04, 33/06) dne 14. 9. 2006 sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda Občine Litija (SPRO in PRO)
1. OCENA STANJA, RAZLOGI IN PRAVNA PODLAGA ZA PRIPRAVO STRATEGIJE PROSTORSKEGA RAZVOJA TER PROSTORSKEGA REDA OBČINE LITIJA (SPRO IN PRO)
1.1 Temeljne določbe
S tem programom se na podlagi določil Zakona o urejanju prostora pričnejo postopki priprave Strategije prostorskega razvoja Občine Litija (v nadaljevanju: SPRO) in prostorskega reda (v nadaljevanju PRO) Občine Litija, ki sta krovna prostorska akta občine.
Namen SPRO Litija je, da v skladu s Strategijo prostorskega razvoja Slovenije določi vizijo prostorskega razvoja občine ter usmeritve za usklajen in vzdržen razvoj dejavnosti v prostoru in njegovo trajnostno rabo.
PRO Litija je temeljni izvedbeni prostorski akt občine. Namen PRO je, da v skladu s SPRO Litija ter ob upoštevanju pravil iz Prostorskega reda Slovenije določi območja namenske rabe prostora, določi pogoje in merila ter ukrepe za načrtovanje v prostoru in pripravo lokacijskih načrtov občine ter pogoje za pripravo projektov po določbah zakona, ki ureja graditev objektov.
1.2 Ocena stanja in razlogi za pripravo
V letu 2003 je začel veljati nov Zakon o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, popr. 8/03, v nadaljevanju ZUreP-1), ki predpisuje izdelavo povsem novih prostorskih aktov na državnem, regionalnem in lokalnem nivoju. Državni zbor RS in Vlada RS sta na podlagi ZUreP-1 sprejela dva ključna državna prostorska akta – Strategijo prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04, v nadaljevanju: SPRS) in Prostorski red Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04, v nadaljevanju: PRS). Za zagotovitev prostorskih aktov, usklajenih z novo prostorsko zakonodajo ter novimi strateškimi dokumenti, mora tudi občina začeti s pripravo novih prostorskih aktov občine: SPRO in PRO.
Na podlagi četrtega odstavka 171. člena ZUreP-1 morajo občine nove prostorske akte sprejeti najkasneje v treh letih po uveljavitvi Strategije prostorskega razvoja Slovenije (v nadaljevanju: SPRS), to je do 20. julija 2007. Drugi razlogi, ki bi izhajali iz ocene stanja, zato v tem primeru niso relevantni.
Ne glede na zakonske okvire je občina Litija ugotovila potrebo po postavitvi strateških izhodišč za nadaljnji razvoj v prostoru, ter potrebo po redefiniranju in natančnejšemu določanju izhodišč za posege v prostor.
Prostorske sestavine dolgoročnega plana Občine Litija za obdobje od leta 1986 do leta 2000 in srednjeročnega družbenega plana občine Litija za obdobje 1986–1990 dopolnjen v letu 2002, ki so bile izdelane v prejšnji družbeno ekonomski ureditvi v okviru sistema družbenega planiranja, zaradi spremenjenega družbenega, ekonomskega in pravnega sistema v Republiki Sloveniji, kljub naknadno sprejetim spremembam opredelitev ne zagotavljajo več želenega usmerjanja prostorskega razvoja.
Spremembe družbene ureditve so uveljavile nove razmere na področju gospodarskih dejavnosti, lastništva in trga zemljišč, nove potrebe po prostoru zaradi razvoja kapitala in nove zahteve po varovanju okolja, ohranjanju narave in spoštovanju kulturnih vrednot v prostoru. Poleg tega so različni vsebinski in metodološki pristopi k spremembam in dopolnitvam prostorskega plana v razponu petnajstih let so bistveno načeli enovitost in konsistenco veljavnih prostorskih aktov občine. Vsebina in oblika veljavnih prostorskih aktov tudi ni skladna z metodologijo ZUreP-1 in njegovih podzakonskih predpisov, ter jo je potrebno uskladiti tudi s SPRS in PRS.
Veljavne prostorske sestavine dolgoročnega plana je torej potrebno nadomestiti z v ZUreP-1 določeno prostorsko strategijo in prostorskim redom, ki bosta opredelila prostorski razvoj Občine Litija in usmeritve ter merila in pogoje za urejanje prostora na območju Občine Litija v novih družbeno gospodarskih pogojih, tehnološke globalizacije in vstopanju Slovenije v evropske integracije ter ob upoštevanju usmeritev SPRS in regionalnih zasnov prostorskega razvoja.
Priprava SPRO in PRO je potrebna zlasti zaradi naslednjih vsebinskih razlogov: utrjevanja in razvoja Občine Litija, spremenjenih družbeno-ekonomskih, socialnih in pravnih razmer in z njimi povezanih prostorskih ureditev razvoja občine, pospeševanju razvoja tržnega gospodarstva, krize vrednostnega sistema pri urejanju prostora ter vedno manjšega upoštevanja skupnih in dolgoročnih interesov v prostoru, novih medobčinskih odnosov po nastanku nove Občine Šmartno pri Litiji.
1.3 Pravna podlaga
Pravna podlaga za pripravo SPRO in PRO so določila ZureP-1, ki v:
– odstavku 12. člena ZUreP-1 določa, da urejanje prostora v občinski pristojnosti obsega tudi predpisovanje podrobnejših meril in pogojev za urejanje prostora ter načrtuje prostorske ureditve na območju občine in izvaja prostorske ukrepe za uresničevanje občinskih prostorskih aktov;
– 27. členu ZUreP-1 določa da se prostorski akt začne pripravljati na podlagi programa priprave prostorskega akta;
– četrti odstavku 171. člena ZUreP-1 določa da morajo občine začeti s pripravo SPRO in PRO po uveljavitvi prostorskega reda Slovenije in sprejeti prostorski red občine najkasneje v treh letih po uveljavitvi SPRS, to je do 20. julija 2007;
– 22. členu obravnava možno sočasno pripravo prostorskih aktov občine.
2. PREDMET IN PROGRAMSKA IZHODIŠČA SPRO IN PRO Z OBMOČJEM NJENEGA UREJANJA
2.1. Predmet SPRO in PRO
Predmet SPRO je opredelitev izhodišč in vizije prostorskega razvoja Občine Litija ter usmeritve za usklajen in vzdržen razvoj dejavnosti v prostoru in njihovo rabo tako, da je omogočeno usmerjanje prostorskih razvojnih procesov in z njimi povezanih prostorskih ureditev ter uveljavljanje prostorskih ukrepov za njeno izvajanje.
S SPRO se določijo izhodišča in cilji prostorskega razvoja občine ter zasnova razmestitve dejavnosti v prostoru s prioritetami in usmeritvami za dosego ciljev prostorskega razvoja občine. SPRO določa zasnovo posameznih sistemov lokalnega pomena v prostoru, kot so: zasnova poselitve, zasnova komunalne infrastrukture in zasnova krajine. S SPRO se določi tudi zasnova prostorskega razvoja in urejanja naselij, zasnova prostorskega razvoja in urejanja krajinskih območji ter ukrepi za izvajanje SPRO. V SPRO se vključi tudi novelacija urbanistične zasnove za mesto Litija.
Vsebina SPRO je podrobneje opredeljena v Pravilniku o podrobnejši vsebini, obliki in načinu priprave strategije prostorskega razvoja občine in vrstah njenih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 17/04; v nadaljevanju: Pravilnik o SPRO), v skladu s katerim se SPRO pripravi.
Predmet PRO je oblikovanje pravil za urejanje prostora v občini. PRO je temeljni izvedbeni prostorski akt občine, ki je podlaga za pripravo občinskih lokacijskih načrtov ter določa lokacijske pogoje za pripravo projektov za pridobitev gradbenih dovoljenj po zakonu ki ureja graditev objektov. Prostorski akt bo izdelan v skladu s SPRO Litija in s pravili Prostorskega reda Slovenije.
PRO se pripravi v skladu s Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu priprave prostorskega reda občine ter vrstah njegovih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 127/04; v nadaljevanju: Pravilnik o PRO).
Priprava PRO Litija bo predstavljala vsebinsko nadaljevanje in nadgradnjo v letu 2004 sprejetih Prostorskih ureditvenih pogojev za območje Občine Litija. V teh dokumentih so podana osnovna merila in pogoji ter ukrepi za načrtovanje v prostoru za pripravo projektov po določbah zakona, ki ureja graditev objektov.
2.2 Programska izhodišča za izdelavo SPRO in PRO
Programska izhodišča SPRO so predvsem iz prostorskega vidika zagotoviti:
– usklajenost s Strategijo prostorskega razvoja Slovenije in Prostorskim redom Slovenije;
– usklajenost z razvojnimi dokumenti posameznih nosilcev urejanja prostora;
– doseganje skladnega razvoja občine po načelih trajnostnega razvoja, v povezavi z gospodarskimi, družbenimi in okoljskimi razmerami;
– doseganje zmernega, premišljenega in vzdržnega prostorskega razvoja skladno z razvojnimi in poselitvenimi potrebami;
– doseganje vzdržnega prostorskega razvoja skladno z varstvenimi usmeritvami in zahtevami s področja varstva okolja, ohranjanja narave, varstva naravnih virov in varstva kulturne dediščine, kar predstavlja razvojni potencial občine;
– ohranjanje podeželskega značaja občine, kvalitetne kulturne krajine in identitete občine;
– spodbujanje razvoja sprejemljivih gospodarskih dejavnosti;
– opredelitev optimalne rešitve izkoristka rečnega potenciala reke Save z vidika ohranjanja oziroma izboljšanja kvalitetne ravni za življenje prebivalcev ob njej;
– iskanje strateške rešitve glede prometne ureditve za mesto Litija, predvsem kar zadeva reševanja problematike tranzitnega prometa skozi mesto in hkrati s tem povezanega reševanja najbolj obremenjenih prometnih točk;
– povezovanje posameznih območij znotraj občine, povezovanje občinskega prostora s sosednjimi občinami;
– spodbujanje za razvoj ustreznih storitvenih in oskrbnih funkcij, razvoj delovnih mest za okoliško prebivalstvo ter omogočanje možnosti za športno in kulturno dejavnost;
– zagotavljanje prebivalcem naselij z možnosti za vsakodnevno oskrbo, osnovno izobraževanje, informiranje in druženje;
– spodbujanje razvoja turizma in turističnih dejavnosti na podlagi naravnih in kulturnih danosti in s tem povečanje k prepoznavnosti občine;
– zagotavljanje zadostne in dostopne oskrbe z družbenimi in drugimi storitvenimi dejavnostmi ne glede na obseg svojega gravitacijskega območja.
Programska izhodišča PRO so zagotoviti:
– zgostitev v ureditvenih območjih naselij;
– sanacija in omejevanje razpršene gradnje;
– enakomernejša prostorska razporeditev dejavnosti v naseljih;
– programska, vsebinska in oblikovna prenova degradiranih območij in javnih površin (zelene površine, trgi, ulice, ceste);
– prepletanje rab;
– uravnotežena širitev urbanih naselij;
– razvoj novih lokalnih centrov;
– ureditev novih javnih zelenih površin ter povezava zelenih površin v sistem;
– rekreativna izraba naravnega okolja okolice urbanih naselij ter naravnih potencialov;
– povezovanje različnih prometnih sistemov;
– poudarjen razvoj javnega potniškega prometa;
– ureditev mirujočega prometa;
– prometna ureditev za pešce, kolesarje in javne oblike prevoza;
– določitev območij komunalnega opremljanja zemljišč s splošnimi pogoji in standardi njihovega opremljanja, vključno z obveznostmi priključevanja na objekte in omrežja javne infrastrukture.
2.3 Sodelovanje in usklajevanje s sosednjimi občinami
Občina Litija si bo kot pripravljavec SPRO in PRO prizadevala za usklajevanje svojih interesov z interesi sosednjih občin znotraj regije in širšega prostora. Na področjih, kjer problematika presega meje Občine Litija, bo aktivno sodelovala pri oblikovanju skupnih elementov strategije prostorskega razvoja. Medobčinsko sodelovanje zahtevajo predvsem področja sistema poselitve, razporeditve delovnih mest, javnega prometa, ravnanja z odpadki, odvajanja odpadnih vod, varstva pred poplavami in upravljanja zavarovanih območij narave ter naravnih virov.
3. UREDITVENO OBMOČJE SPRO IN PRO
SPRO in PRO se izdela za celotno območje Občine Litija.
4. NOSILCI UREJANJA PROSTORA IN DRUGI UDELEŽENCI, KI BODO SODELOVALI PRI PRIPRAVI SPRO IN PRO LITIJA
4.1 Pripravljavec SPRO in PRO Litija
Pripravljavec prostorske strategije in prostorskega reda je Občina Litija. Pripravo SPRO in PRO Občine Litija vodi Oddelek za urejanje prostora in gospodarstvo. Ostali oddelki občinske uprave Občine Litija pri pripravi sodelujejo.
Oddelek za urejanje prostora in gospodarstvo je zadolžen:
– za metodološko in vsebinsko konsistentnost priprave SPRO in PRO;
– za sodelovanje z izbranim izdelovalcem pri pridobitvi oziroma izdelavi ustreznih podatkov, analiz in strokovnih podlag za pripravo SPRO in PRO;
– za sprejemanje ukrepov, potrebnih za izvajanje tega programa priprave in pravočasno predložitev predloga SPRO in PRO v obravnavo občinskemu svetu in uveljavitev končnega dokumenta;
– da zagotavlja vključevanje nosilcev urejanja prostora in drugih udeležencev v postopek priprave SPRO in PRO ter usklajuje delo nosilcev urejanja prostora in drugih udeležencev, ki sodelujejo pri pripravi SPRO in PRO;
– da pred izdelavo predloga SPRO in PRO, v sodelovanju z izdelovalcem, pridobi smernice in strokovne podlage nosilcev urejanja prostora, določenih s tem programom priprave;
– zagotavlja in poda usklajene usmeritve občinske uprave;
– organizira prostorske konference, javno razgrnitev in javne obravnave;
– zagotavlja sodelovanje javnosti v postopku priprave SPRO in PRO;
– da po izdelavi dopolnjenega predloga SPRO in PRO, v sodelovanju z izdelovalcem, pridobi mnenja nosilcev urejanja prostora, določenih s tem programom priprave, o upoštevanju njihovih smernic;
– vodi spis postopka.
Ostali oddelki občinske uprave občine Litija so zadolženi:
– da sodelujejo s pripravljavcem pri pripravi SPRO in PRO,
– izdelajo in posredujejo Oddelku za urejanje prostora in gospodarstvo strokovne podlage razvoja oziroma varstva s svojega delovnega področja,
– pripravijo usmeritve s svojega delovnega področja za pripravo SPRO in PRO.
4.2 Nosilci urejanja prostora
Nosilci urejanja prostora so ministrstva in organi v njihovi sestavi ter nosilci javnih pooblastil, ki sodelujejo pri pripravi SPRO in PRO za Občino Litija:
1. Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za prostor, Urad za prostorski razvoj, poda izhodišča za razvoj poselitve;
2. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za varstvo okolja, Direktorat za okolje, poda izhodišča za varstvo okolja in ravnanje z odpadki;
3. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, Sektor za ohranjanje narave, poda izhodišča za ohranjanje narave;
4. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za varstvo okolja, Urad za upravljanje z vodami, Oddelek območja srednje Save, poda izhodišča za rabo voda in priobalnih zemljišč;
5. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za podjetništvo in konkurenčnost, poda izhodišča in usmeritve za področje gospodarskega razvoja Slovenije, spodbujanje investicij in krepitev konkurenčnih sposobnosti gospodarstva;
6. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za notranji trg, Sektor za preskrbo in blagovne rezerve, poda izhodišča za področje preskrbe in državnih blagovnih rezerv;
7. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo, poda izhodišča za racionalno rabo energije in energetskih virov ter za prostorsko zasnovo omrežja energetske infrastrukture;
8. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za turizem, poda izhodišča za razvoj turizma;
9. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo, Sektor za rudarstvo, poda izhodišča za rabo potencialnih nahajališč mineralnih surovin;
10. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za elektronske komunikacije, poda izhodišča za informacijski razvoj in telekomunikacije;
11. Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Sektor za planiranje in analize, poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega cestnega omrežja in državnih kolesarskih poti, razen omrežja avtocest;
12. Ministrstvo za promet, Direktorat RS za železnice, poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj železniškega prometa;
13. Javna agencija RS za železniški promet poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj železniškega omrežja;
14. Ministrstvo za promet, Uprava RS za civilno letalstvo, poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj civilnega letalstva, letališč in vzletišč;
15. Družba za avtoceste RS, poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega avtocestnega omrežja;
16. Ministrstvo za obrambo, Direktorat za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo, opredeli izhodišča prostorskega razvoja ter režimov urejanja območij in infrastrukture, ki so namenjena za potrebe obrambe;
17. Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje, opredeli izhodišča, usmeritve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
18. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, opredeli izhodišča, usmeritve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
19. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo, pripravi izhodišča za rabo in ohranjanje potencialov kmetijskih zemljišč;
20. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Sektor za gozdarstvo pripravi, izhodišča za rabo in ohranjanje gozdov;
21. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Sektor za lovstvo in ribištvo, pripravi izhodišča za razvoj dejavnosti lovstva in ribištva;
22. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Veterinarska uprava Republike Slovenije, poda izhodišča za veterinarsko zaščito;
23. Ministrstvo za zdravje, poda izhodišča za razvoj omrežja ustanov zdravstvene dejavnosti;
24. Ministrstvo za šolstvo in šport, poda izhodišča za razvoj omrežja izobraževalnih in znanstvenih ustanov osnovnega, srednjega šolstva ter razvoja športa;
25. Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Direktorat za visoko šolstvo, poda izhodišča s področja znanosti in visokega šolstva;
26. Ministrstvo za kulturo, Uprava RS za kulturno dediščino, poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine;
27. Ministrstvo za kulturo, poda izhodišča za dejavnosti kulture, ki so prostorsko relevantne;
28. Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, poda izhodišča s področja socialnih zadev, ki so prostorsko relevantne;
29. Služba vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko, poda izhodišča za usklajen in trajnosten regionalni in lokalni prostorski razvoj;
30. Zavod za gozdove Republike Slovenije, OE Ljubljana, poda izhodišča za področje gozdarstva lokalnega pomena;
31. Zavod za gozdove Republike Slovenije OE Brežice; poda izhodišča za področje gozdarstva lokalnega pomena;
32. Zavod Republike Slovenije za varstvo narave, OE Ljubljana poda izhodišča za ohranjanje narave;
33. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Ljubljana poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine lokalnega pomena;
34. Geoplin, d.o.o. Ljubljana, poda izhodišča za področje transporta in skladiščenja zemeljskega plina;
35. ELES Elektro – Slovenija, d.o.o., Ljubljana poda izhodišča za področje prenosa električne energije;
36. Elektro Ljubljana, d.d., D.E. Ljubljana okolica poda izhodišča za področje prenosa in distribucije električne energije lokalnega pomena;
37. Elektro Ljubljana d.d., D.E. Trbovlje, poda izhodišča za področje prenosa in distribucije električne energije lokalnega pomena;
38. Elektro Ljubljana d.d., D.E. Novo mesto, poda izhodišča za področje prenosa in distribucije električne energije lokalnega pomena;
39. Telekom Slovenije, d.d. poda opis stanja in izhodišča na področju telekomunikacij in zvez državnega pomena;
40. Javno podjetje komunalno stanovanjsko podjetje Litija d.o.o., poda izhodišča za področje vodooskrbe, področje odvajanja in čiščenja odpadnih vod, ravnanja z odpadki na lokalnem nivoju;
41. Občina Litija poda izhodišča za področje razvoja gospodarstva, družbene javne infrastrukture (zdravstva, šolstva, športa, socialnega varstva, javne uprave …) lokalnega pomena, turizma, kmetijstva, prometa (lokalnih cest) in druge infrastrukture lokalnega pomena;
V skladu z interesom sodelovanja in glede na prostorsko relevantnost se kot nosilca urejanja prostora v postopek lahko vključi tudi druge občinske gospodarske javne službe ter druge organizacije, če bi se v postopku priprave prostorskega akta izkazalo, da so potrebni.
Usmeritve in strokovne podlage za izdelavo novih aktov lahko podajo tudi razvojne agencije, gospodarska in obrtna zbornica, razna društva in druge organizacije ter posamezniki, ki želijo vplivati na prostorski razvoj občine.
Nosilci urejanja prostora so zadolženi, da:
– sodelujejo s pripravljavcem pri pripravi SPRO in PRO Litija;
– izdelajo in posredujejo pripravljavcu strokovne podlage razvoja oziroma varstva s svojega delovnega področja za pripravo SPRO in PRO Litija;
– pripravijo smernice in podajo mnenje k predlogu SPRO in PRO Litija v zakonsko predvidenem 30-dnevnem roku.
4.3 Izdelovalec SPRO in PRO Litja
Izdelovalec SPRO in PRO Litija je bil izbran v skladu z zakonodajo s področja javnega naročanja.
5. STROKOVNE PODLAGE ZA SPRO IN PRO LITJA IN NAČIN PRIDOBITVE STROKOVNIH REŠITEV
Strokovne rešitve se pridobivajo v skladu z določili Zakona o urejanju prostora. Občina odda izdelavo strokovnih podlag ter izdelavo SPRO in PRO z izbiro najugodnejšega izdelovalca v skladu z Zakonom o javnih naročilih.
Izbrani izdelovalec SPRO in PRO Litija izdela ali pa najmanj koordinira izdelavo vseh strokovnih podlag za izdelavo SPRO in PRO.
Strokovne podlage posredujejo tudi nosilci urejanja prostora za svoja področja in drugi udeleženci pri pripravi SPRO in PRO Litja.
5.1 Izdelane strokovne podlage
Že izdelane strokovne podlage za potrebe priprave sprememb in dopolnitev prostorskih aktov Občine Litija smiselno uporabljene pri pripravi SPRO Litija, izvedbene usmeritve se uporabi pri PRO Litija ter se jih po potrebi dopolni in obnovi.
5.2 Obvezne strokovne podlage za pripravo
prostorskih aktov
V skladu s sprejetim Prostorskim redom Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04 z dne 12. 11. 2004) so obvezne strokovne podlage za pripravo prostorskih aktov:
1. analiza stanja in teženj v prostoru,
2. analiza razvojnih možnosti za posamezne dejavnosti v prostoru,
3. študija ranljivosti prostora,
4. druge strokovne podlage.
5.3 Strokovne podlage pripravljavca
Pripravljavec v sodelovanju z izdelovalcem zagotovi izdelavo naslednjih strokovnih podlag, ki temeljijo na vsebinskih izhodiščih izdelave obveznih strokovnih podlag in se izdelajo za naslednje vsebine oziroma področja:
1. Analiza stanja in teženj prostorskega razvoja Občine Litija;
2. Analiza razvojnih možnosti prostorskega razvoja za izbrane dejavnosti (bivanje, obrtne dejavnosti in manjši industrijski obrati, družbene dejavnosti, turizem) z bilanco zemljišč za gradnjo;
3. Strokovne podlage za poselitvena območja in poselitev izven poselitvenih območij;
4. Podrobnejše strokovne podlage za potrebe izdelave urbanističnih zasnov za mesto Litija in drugih naselij, za katera se ob pripravi SPRO planira intenzivnejši razvoj oziroma naselja, ki zahtevajo celovit koncept prostorskega razvoja ter dopolnitev obstoječih strokovnih podlag poselitve z izdelavo variantnih rešitev;
5. prometna študija za ureditev prometa v mestu Litija (se izdela v primeru, da se pokaže potreba za njeno izdelavo);
6. Strokovne podlage s področja krajine in za potrebe izdelave krajinske zasnove oziroma podrobnejših določil za usmerjanje dejavnosti v odprtem prostoru in zelenega sistema;
7. Strokovne podlage s področja lokalne javne gospodarske infrastrukture, vključno z izdelavo programa opremljanja zemljišč za gradnjo;
8. Okoljsko poročilo v skladu z Zakonom o varstvu okolja in Zakonu o ohranjanju narave, če bo potrebo po izdelavi te strokovne podlage ugotovilo Ministrstvo za okolje in prostor RS;
9. Analize ranljivosti (privlačnosti in ustreznosti) za posamezne dejavnosti;
10. Analize razvojnih pobud iz javnega in zasebnega sektorja;
11. Druge strokovne podlage, ki izhajajo iz nadrejenih prostorskih aktov ali zahtev pristojnih nosilcev urejanja prostora in obravnavajo vsebine, ki so v skladu z veljavno zakonodajo v pristojnosti Občine Litija.
Posamezni nosilec urejanja prostora v skladu s programom priprave SPRO in PRO pripravljavcu na njegovo zahtevo predloži strokovne podlage s svojega področja, pri čemer mora upoštevati raven podrobnosti obravnavane problematike.
Strokovne podlage nosilcev urejanja prostora morajo vsebovati:
– podatke in analize stanja in teženj prostorskega razvoja dejavnosti,
– predlogi morebitnih strateških razvojnih potreb ali prostorskih ureditev s področja dejavnosti nosilca urejanja prostora, vključno z njihovimi operativnimi programi,
– drugi pogoji in omejitve za razvoj dejavnosti v prostoru.
Nosilci urejanja prostora posredujejo strokovne podlage za SPRO najmanj v natančnosti, ki je predpisana s Pravilnikom o SPRO, ter v digitalni obliki v skladu z 31. členom Pravilnika o SPRO.
5.4 Druge strokovne podlage
Če se bo v postopku priprave SPRO in PRO Litja izkazalo, da je potrebno katera strateška izhodišča, cilje in ukrepe za posamezna tematska področja ali območja podrobneje preveriti, bo pripravljavec pridobili še dodatne strokovne preveritve in rešitve.
6. NAVEDBA IN NAČIN PRIDOBITVE GEODETSKIH PODLAG
Kot geodetske podlage za izdelavo SPRO in PRO se uporabijo uradne geodetske podlage državne geodetske službe, ki se pridobijo in uporabljajo na način in pod pogoji, ki jih določa državna geodetska služba.
Geodetska podlaga za grafične prikaze v kartografskem delu SPRO je za zasnove posameznih prostorskih sistemov lokalnega pomena na topografskih kartah praviloma v merilu 1:50.000 ali podrobnejšem. Vsebine urbanistične in krajinske zasnove se prikažejo praviloma na topografskih načrtih, ki ustrezajo najmanj natančnosti merila 1:10.000. Za publikacijske karte in za pregledne karte se uporabijo tudi digitalni orto foto načrti v merilu DOF25 in DOF5.
Geodetska podlaga za grafične načrte v kartografskem delu PRO za območja namenske rabe prostora, območja funkcionalnih in prostorskih enot z merili in pogoji za urejanje prostora, območja in objekti gospodarske javne infrastrukture je uradno uveljavljen digitalni katastrski načrt v državnem koordinatnem sistemu, ki ustreza najmanj natančnosti merila 1:5.000.
Za izdelavo strokovnih podlag za pripravo SPRO in PRO se uporabijo tudi druge geodetske podlage državne geodetske službe in podatki lokalne geodetske službe oziroma nosilcev javnih pooblastil za izvajanje lokalnih javnih gospodarskih služb.
Geodetske podatke državne geodetske službe se pridobi v skladu s pravili državne geodetske službe.
7. CELOVITA PRESOJA VPLIVOV NA OKOLJE
Občina Litija bo pred začetkom priprave SPRO in PRO Ministrstvu za okolje in prostor v skladu z določili Zakona o varstvu okolja in Zakona o ohranjanju narave poslala obvestilo o svoji nameri.
Ministrstvo bo v 60 dneh po prejemu obvestila iz prejšnjega odstavka pisno sporoči pripravljavcu plana, ali je za plan treba izvesti celovito presojo vplivov na okolje. V primeru izdelave celovite presoje vplivov na okolje bo ministrstvo z javnim naznanilom v svetovnem spletu in v enem od dnevnih časopisov, ki pokrivajo območje cele države, obvestilo tudi javnost, da bo za plan izvedena celovita presoja vplivov na okolje.
Občina Litija kot pripravljavec SPRO in PRO vključi morebitno obvezo po celoviti presoji vplivov na okolje v postopek priprave obeh prostorskih aktov.
8. POSTOPEK PRIPRAVE SPRO IN PRO LITJA
Priprava SPRO in PRO bo potekala v skupnem postopku. Ob sodelovanju nosilcev urejanja potekala po priloženem terminskem planu. Pomembnejši mejniki pri pripravi SPRO in PRO občine so:
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Faza v postopku | Rok izvedbe|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Prva prostorska konferenca | avgust 2006|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Presoja MOP o potrebi vodenja postopka celovite presoje | september|
|vplivov na okolje | 2006|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Sprejem programa priprave | september|
| | 2006|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Pridobitev smernic in strokovnih podlag nosilcev urejanja | oktober|
|prostora | 2006|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Izdelava strokovnih podlag za SPRO in PRO | januar 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Izdelava variantnih rešitev za urbanistično zasnovo | februar|
| | 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Izdelava predloga SPRO in PRO | februar|
| | 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Izdelava in revizija okoljskega poročila po zakonu o varstvu | februar|
|okolja (ZVO-1) in Zakonu o ohranjanju narave (ZON-B) | 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Druga prostorska konferenca (najmanj 14 dni pred javno | marec 2007|
|razgrnitvijo) | |
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Obravnava in sprejem predlogov SPRO in PRO na občinskem svetu| marec 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Javna razgrnitev in javne obravnave (razgrnjeno za najmanj 30| april 2007|
|dni) | |
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Izdelava in sprejem stališč do pripomb iz javne razgrnitve | maj 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Izdelava dopolnjenega predloga SPRO in PRO | junij 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Pridobitev mnenj nosilcev urejanja prostora k dopolnjenemu | julij 2007|
|predlogu SPRO in PRO | |
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Pridobitev sklepa Ministrstva za okolje in prostor po ZVO-1 | julij 2007|
|in ZON-B | |
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Sprejem odloka o SPRO in PRO | julij 2007|
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
|Pridobitev sklepa ministra za prostor o skladnosti SPRO in | julij 2007|
|PRO z ZUreP-1 in prostorskimi akti države | |
| | |
+-------------------------------------------------------------+------------+
Ministrstvo za okolje in prostor pripravlja tudi spremembo prostorske zakonodaje, ki naj bi bistveno posegla v proceduro sprejema prostorskega akta. V primeru spremembe prostorske zakonodaje ali drugih objektivnih okoliščin, se bo postopek sprejema in posledično terminski plan prilagodil novim predpisom.
9. FINANCIRANJE PRIPRAVE SPRO IN PRO LITJA
Finančna sredstva za pripravo SPRO in PRO Litja so oziroma bodo zagotovljena v okviru proračuna Občine Litija za leto 2006 in 2007.
10. ZAČETEK VELJAVNOSTI
Program priprave se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 352-10/2005
Litija, dne 14. septembra 2006
Župan
Občine Litija
Mirko Kaplja l.r.