Na podlagi 12. in 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03-ZZK-1; v nadaljnjem besedilu: ZUreP-1) ter 33. člena Statuta Občine Vrhnika (Uradni list RS, št. 99/99, 39/00, 36/01, 77/06) sprejme župan Občine Vrhnika
P R O G R A M P R I P R A V E
za občinski lokacijski načrt za poslovno-proizvodno cono Log
I. UVOD
Ta program priprave se nanaša na pripravo in sprejem občinskega lokacijskega načrta za prostorsko ureditev občinskega pomena (v nadaljnjem besedilu: občinski lokacijski načrt) za poslovno-proizvodno cono Log.
II. OCENA STANJA, RAZLOGI IN PRAVNA PODLAGA ZA PRIPRAVO OBČINSKEGA LOKACIJSKEGA NAČRTA
Po uveljavitvi zadnjih sprememb in dopolnitev Prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Vrhnika za obdobje 1986–2000 in srednjeročnega družbenega plana Občine Vrhnika za obdobje 1986–1990 (Uradne objave Naš časopis, št. 4/87, 13/88, Uradni list RS, št. 21/90, 41/94, 50/94, 63/96, 70/96, 73/97, 76/98, 69/99, Uradne objave Naš časopis, št. 272/01, 277/01, 304/04) v letu 2004 je obravnavano območje na Logu postalo stavbno zemljišče za proizvodno, obrtno in servisno dejavnost.
Obravnavano območje se nahaja v novonastali občini Log - Dragomer, in sicer v vmesnem pasu med avtocesto Ljubljana - Postojna in regionalno cesto RII-409 Ljubljana - Vrhnika, severozahodno od cestninske postaje Log.
Ožji vmesni pas med cono in regionalno cesto je pozidan s prostostoječimi stanovanjskimi in gospodarskimi objekti. V pasu sta tudi obstoječi kmetiji (Keršmanc, na površini cca 0,43 ha in Kozjek, na površini cca 0,77 ha), katerih obdelovalne površine segajo v samo cono in se ohranijo. V coni trenutno obratuje Mizarstvo Novak, na površini cca 0,59 ha, vse ostale površine so še nezazidane.
Območje poslovno proizvodne cone se ureja z občinskim lokacijskim načrtom. Ob povečanem interesu posameznih investitorjev za delno izgradnjo cone je Občina pobudnikom in investitorjem pogojevala sprejem prostorskega akta za območje celotne cone.
Pobudo za pripravo občinskega lokacijskega načrta št. 3505-9/2006 z dne 19. 1. 2006 je Občini Vrhnika podal pobudnik Emonaprojekt, d.o.o., Tržaška cesta 202, Ljubljana, v imenu naslednje skupine investitorjev in lastnikov zemljišč:
1. GMINVEST d.o.o., Ljubljanska cesta 87, 3000 Celje, ki ga zastopa direktor Gorazd Lukman
2. Kozjek Franci, Loška cesta 9, 1358 Log pri Brezovici
3. Kozjek Irena, Vrhovčeva cesta 52, 1358 Log pri Brezovici
4. Kozjek Rafael, Cesta OF 1, 1358 Log pri Brezovici
5. Kranjec Filip, Požarnice 42, 1351 Brezovica
6. Pajk Jadranka, Loška cesta 5, 1358 Log pri Brezovici
7. Pleško Miha, Loška cesta 15, 1358 Log pri Brezovici
8. PROFIN TRADE d.o.o., cesta na Brdo 85, 1000 Ljubljana, ki ga zastopa Niko Dobrovoljc
9. Remškar Marko, Loška cesta 26, 1358 Log pri Brezovici
10. Rus Franci, Barjanska cesta 2, 1358 Log pri Brezovici
11. Saksida Irena, Loška cesta 17, 1358 Log pri Brezovici
12. SPATULA d.o.o., Dunajska cesta 158, 1000 Ljubljana
13. Stržinar Antonija, Voljčeva cesta 13, 1360 Vrhnika
14. ZADRUGA NOVAKI d.o.o., ki jo zastopa direktor Robert Novak, Loška cesta13, 1358 Log pri Brezovici.
Pobuda je bila obravnavana in sprejeta na 25. seji Odbora za urejanje prostora ter varstvo naravne in kulturne dediščine Občinskega sveta Občine Vrhnika, ki je bila 1. 3. 2006.
Z občinskim lokacijskim načrtom se podrobneje načrtujejo posamezne prostorske ureditve za gradnjo poslovnih, proizvodnih in servisnih objektov ter poslovno stanovanjskih objektov z vso pripadajočo prometno, energetsko, komunalno, vodno in drugo infrastrukturo.
Prostorska ureditev je utemeljena, ker je gradnja poslovno proizvodnih objektov predvidena na območju stavbnih zemljišč za proizvodno, obrtno in servisno dejavnost, za katerega je določena izdelava občinskega lokacijskega načrta.
Priprava občinskega lokacijskega načrta za poslovno-proizvodno cono Log je utemeljena v dolgoročnem in srednjeročnem družbenem planu občine Vrhnika za obdobje 1986–1990 in 1986–2000 (Uradne objave NČ, št. 4/87, 13/88, Uradni list RS, št. 21/90, 41/94, 50/94, 63/96, 70/97, 73/97, 76/98, 69/99, Uradne objave NČ, št. 272/01, 277/01, 304/04).
III. PREDMET IN PROGRAMSKA IZHODIŠČA TER OKVIRNO UREDITVENO OBMOČJE OBČINSKEGA LOKACIJSKEGA NAČRTA
Predmet prostorskega akta so vse prostorske ureditve vezane na izgradnjo proizvodnih, trgovskih in skladiščnih objektov ter poslovno-stanovanjskih objektov.
V coni so predvideni naslednji objekti in ureditve:
– poslovno-proizvodni objekti: mizarstvo – skladišče, parkirišče, Hoby program – razrez oplemenitene iverke, skladišče, laserski vodni razrez izdelava diatoničnih harmonik;
– poslovni objekti: fizikalni inštitut;
– poslovno-trgovski objekti: prodaja strojev za les in kovino, prodaja gradbene mehanizacije – strojni park na prostem, heliodrom;
– servisni objekti: avtomehanični servis, avtopralnica, bencinski servis;
– poslovno-stanovanjski objekti;
– parkirišče za potrebe Rimsko katoliške cerkve;
– asfaltirane prometne in parkirne površine;
– zelene površine;
– komunalna in energetska infrastrukture.
Skupna površina lokacije znaša približno 10,1 ha.
Okvirno ureditveno območje:
Ureditveno območje občinskega lokacijskega načrta je omejeno: z regionalno cesto Ljubljana-Vrhnika na severu in vzhodu, z avtocesto Ljubljana–Postojna na jugu in vzhodu in z dostopno makedamsko cesto na zahodu, ki se priključuje na regionalno cesto vzhodno pred objektom Mlinar.
Obvezna sestavina prilog občinskega lokacijskega načrta je tudi program opremljanja zemljišč za gradnjo. Program opremljanja se sprejme kot sestavni del odloka o lokacijskem načrtu.
Program opremljanja oziroma njegove dopolnitve pripravi pristojni organ občinske uprave. Sredstva za njegovo pripravo zagotovi naročnik občinskega lokacijskega načrta.
Občinski lokacijski načrt lahko določi tudi obveznost sklenitve urbanistične pogodbe med investitorjem in občino.
Dne 8. 11. 2006 je Občina Vrhnika v skladu z 28. členom ZUreP-1 sklicala prvo prostorsko konferenco z namenom, da se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede priprave prostorskega akta oziroma predvidene prostorske ureditve.
Na podlagi priporočil se v postopku priprave občinskega lokacijskega načrta za prostorsko ureditev skupnega pomena prouči:
– priključevanje na obstoječe vodovodno omrežje, ki poteka v coni,
– sistemska ureditev telekomunikacijskega omrežja,
– možnost uvedbe komasacije. V primeru odločitve lastnikov zemljišč, da se komasacija uvede, se sprejeti program priprave ustrezno dopolni.
Na podlagi 40. do 49. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 41/04) je Občina Vrhnika z obvestilom o nameri izdelave občinskega lokacijskega za poslovno-proizvodno cono Log, št. 5/06-3505-9/2006) z dne 22. 6. 2006, zaprosila Ministrstvo za okolje in prostor za izdajo odločbe. Ministrstvo za okolje in prostor je z Odločbo št. 35409-182/2006 z dne 8. 8. 2006 ugotovilo, da občinski lokacijski načrt ne bo pomembno vplival na okolje, zato presoja vplivov na okolje ni potrebna.
IV. NOSILCI NALOG IN NJIHOVE OBVEZNOSTI PRI FINANCIRANJU PRIPRAVE OBČINSKEGA LOKACIJSKEGA NAČRTA
Na podlagi pisnega dogovora med županoma Občine Vrhnika in novonastale Občine Log - Dragomer vodi postopek priprave občinskega lokacijskega načrta Občina Vrhnika, Oddelek za okolje prostor in komunalo, Tržaška cesta 1, Vrhnika (v nadaljnjem besedilu: pripravljavec), ki po potrebi zagotovi sredstva za morebitno revizijo izvedbenega prostorskega akta in drugih dokumentov
Naročnik strokovnih podlag iz VII. točke tega programa priprave in občinskega lokacijskega načrta ter investitor načrtovanih prostorskih ureditev so investitorji iz II. točke tega programa priprave (v nadaljnjem besedilu: naročnik), ki zagotovijo vsa sredstva za izdelavo strokovnih podlag, geodetskega načrta ter občinskega lokacijskega načrta.
Izdelovalec občinskega lokacijskega načrta, ki izpolnjuje pogoje, določene v ZUreP-1, je po izboru naročnika Primis, d.d., Tržaška cesta 23, 1360 Vrhnika (v nadaljnjem besedilu: načrtovalec).
V. NOSILCI UREJANJA PROSTORA IN DRUGI UDELEŽENCI
Državni organi oziroma organi lokalnih skupnosti ter nosilci javnih pooblastil, ki v skladu z ZUreP-1 predstavljajo nosilce urejanja prostora, in ki v konkretnem postopku priprave občinskega lokacijskega načrta odločajo o zadevah urejanja prostora, so:
1. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, Urad glavnega inšpektorja, Kardeljeva ploščad 21, 1000 Ljubljana
2. Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje, Kardeljeva ploščad 21, 1000 Ljubljana
3. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za obrambo, Kardeljeva ploščad 25, 1000 Ljubljana
4. Ministrstvo za obrambo, Urad za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo, Kardeljeva ploščad 25, 1000 Ljubljana
5. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje – Sektor za varstvo okolja,Vojkova cesta 1b, 1000 Ljubljana
6. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje – Sektor za upravljanje z vodami, Vojkova cesta 1b, 1000 Ljubljana
7. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje – Sektor za ohranjanje narave, Vojkova cesta 1b, 1000 Ljubljana
8. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana
9. Ministrstvo za promet, Direktorat za ceste, Langusova 4, 1000 Ljubljana
10. DARS, Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, d.d., Dunajska 7, 1000 Ljubljana
11. Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Sektor za planiranje, Tržaška cesta 19, 1000 Ljubljana
12. Javna agencija za železniški promet RS, Kopitarjeva 5, 2000 Maribor
13. Zavod RS za varstvo narave, Kersnikova 3, 1000 Ljubljana
14. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Območna enota Ljubljana, Tržaška cesta 4, 1000 Ljubljana
15. ELES – Elektro Slovenije d.o.o., Hajdrihova ulica 2, 1000 Ljubljana
16. Elektro Ljubljana d.d., DE Ljubljana okolica, Slovenska cesta 58, 1516 Ljubljana
17. Telekom Slovenije d.d., Cigaletova ulica 15, 1000 Ljubljana
18. Komunalno podjetje Vrhnika d.d., Pot na Tojnice 40, 1360 Vrhnika
19. Občina Vrhnika, Tržaška cesta 1. 1360 Vrhnika
20. drugi organi in organizacije, za katere se v postopku priprave državnega lokacijskega načrta izkaže, da rešitve posegajo v njihovo delovno področje.
VI. NAČIN PRIDOBITVE STROKOVNIH REŠITEV
Strokovna rešitev prostorske ureditve se na predlog načrtovalca pridobi z izborom treh variant.
Predlagana variantna rešitev se ob upoštevanju smernic nosilcev urejanja prostora ter izdelanih strokovnih podlag optimizira.
Pri pripravi predloga občinskega lokacijskega načrta je treba v čim večji meri upoštevati pisna mnenja in pripombe javnosti, dana na predlagano načrtovano ureditev.
VII. SEZNAM POTREBNIH STROKOVNIH PODLAG
Pri izdelavi strokovnih podlag in občinskega lokacijskega načrta je potrebno upoštevati vse predhodno izdelane strokovne podlage in vsa druga gradiva, relevantna za izdelavo naloge s področja prostorskega razvoja, varstva okolja, ohranjanja narave in varstva kulturne dediščine.
VII.1 V postopku izdelave občinskega lokacijskega načrta se izdelajo naslednje strokovne podlage:
– analiza fizičnih lastnosti in pravnega stanja prostora, problemov, ki izhajajo iz dosedanjega prostorskega razvoja, ugotovitev novih razvojnih potreb, teženj in različnih pobud na obravnavanem območju, analiza možnosti glede načrtovanja prostorske ureditve, analiza pričakovanih vplivov prostorske ureditve na posamezne sestavine prostora, vrednotenje ter priprava predlogov strokovnih rešitev;
– idejna zasnova načrtovane prostorske ureditve, izdelana na način, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske in arhitekturne rešitve in ureditve z ustreznim poročilom in utemeljitvijo;
– idejna zasnova posameznih elementov prostorske ureditve, izdelana kot posamezni načrti, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske in arhitekturne rešitve in ureditve, z ustreznimi poročili in utemeljitvami, če se izkaže za potrebno;
– idejna zasnova nove prometne ureditve;
– idejne zasnove novih energetski, vodovodnih, komunalnih, vodnih in drugih infrastrukturnih priključkov in ureditev ter zaščite, ukinitev in prestavitev morebitnih obstoječih energetskih, vodovodnih in drugih komunalnih priključkov in ureditev z upoštevanjem izdelanih strokovnih podlag;
– idejna zasnova rešitev in ukrepov za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
– prikaz vplivnega območja pričakovanih posameznih vrst vplivov načrtovanih objektov na okolico;
– morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev urejanja prostora, po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi v času gradnje.
Podlaga za izdelavo predloga občinskega lokacijskega načrta je geodetski načrt, izdelan v skladu s Pravilnikom o geodetskem načrtu (Uradni list RS, št. 40/04).
Predlog občinskega lokacijskega načrta mora vsebovati tudi podatke o lastnikih in imetnikih drugih stvarnih pravic na zemljiščih in nepremičninah.
Če se izkaže kot potrebno, je naročnik v postopku izdelave občinskega lokacijskega načrta dolžan zagotoviti izdelavo dodatnih strokovnih podlag, ki niso naštete v tem programu priprave.
VII.2 V postopku priprave občinskega lokacijskega načrta zavod, pristojen za varstvo kulturne dediščine zagotovi izdelavo morebitnih strokovnih zasnov s področja kulturne dediščine v skladu z zakonom, ki ureja varstvo kulturne dediščine, in jih posreduje pripravljavcu.
V postopku priprave občinskega lokacijskega načrta zavod, pristojen za varstvo narave izdela morebitne naravovarstvene smernice v skladu z zakonom, ki ureja ohranjanje narave, in jih posreduje pripravljavcu.
VIII. POSTOPEK IN ROKI ZA PRIPRAVO OBČINSKEGA LOKACIJSKEGA NAČRTA
VIII.1 Pridobitev smernic za načrtovanje
– pripravljavec najmanj 8 dni pred sprejemom programa organizira 1. prostorsko konferenco z namenom, da se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede priprave občinskega lokacijskega načrta oziroma predvidene prostorske ureditve;
– načrtovalec zagotovi gradivo (obvestilo za javnost) za sklic 1. prostorske konference;
– pripravljavec po sprejetju programa priprave pridobi smernice za načrtovanje s strani nosilcev urejanja prostora iz V. točke tega programa priprave, ki dajejo smernice in mnenja;
– načrtovalec zagotovi gradivo za pridobitev smernic (situativni prikaz prostorske ureditve s tehničnim poročilom);
– nosilci urejanja prostora podajo smernice v 30 dneh po prejemu poziva. V skladu z zakonom, ki ureja področje ohranjanja narave, se v primeru, da strokovna priprava naravovarstvenih smernic v roku 30 dni ni možna, rok lahko podaljša, vendar največ 60 dni, o čemer pristojni zavod obvesti pripravljavca;
– nosilci urejanja prostora v tem roku posredujejo tudi strokovne podlage, s katerimi razpolagajo in se nanašajo na območju urejanja oziroma so predmet načrtovanja;
– načrtovalec pregleda smernice in jih analizira. Ob upoštevanju te analize, analize stanja in teženj v prostoru ter analize razvojnih možnosti v prostoru izdela usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve;
– pripravljavec in naročnik potrdita usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve.
VIII.2 Izdelava predloga občinskega lokacijskega načrta
– naročnik na podlagi usmeritev zagotovi izdelavo strokovnih podlag iz VII. točke tega programa priprave;
– načrtovalec po prevzemu vseh strokovnih podlag ter v skladu z usmeritvami za načrtovanje prostorske ureditve izdela predlog občinskega lokacijskega načrta;
– pripravljavec organizira drugo prostorsko konferenco z namenom, da se na predvidene rešitve v predlogu občinskega lokacijskega načrta pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi (mnenja) lokalne skupnosti, gospodarstva, interesnih združenj in organizirane javnosti;
– načrtovalec v skladu s priporočili druge prostorske konference zaključi predlog občinskega lokacijskega načrta;
– pripravljavec po potrebi zagotovi recenzijo predloga občinskega lokacijskega načrta;
– načrtovalec po posredovanju pripomb recenzenta s strani pripravljavca, dopolni predlog občinskega lokacijskega načrta.
VIII.3 Javna razgrnitev in javna obravnava
– župan s sklepom odredi javno razgrnitev predloga občinskega lokacijskega načrta na občini in v Krajevni skupnosti Log;
– javna razgrnitev traja najmanj 30 dni;
– pripravljavec obvesti lastnike nepremičnin na območju občinskega lokacijskega načrta o kraju in času javne razgrnitve in javne obravnave pisno ali pa z javnim naznanilom;
– pripravljavec obvesti javnost o kraju in času javne razgrnitve in javne obravnave z objavo sklepa v Uradnem listu RS ter na krajevno običajen način najmanj en teden pred začetkom javne razgrnitve;
– pripravljavec v času javne razgrnitve organizira javno obravnavo;
– pripravljavec v času javne razgrnitve evidentira vse pisne in ustne pripombe in predloge organov, organizacij in posameznikov;
– pripravljavec v sodelovanju z načrtovalcem in naročnikom prouči pripombe in predloge;
– pripravljavec in načrtovalec pripravita predlog stališč glede njihovega upoštevanja;
– pripravljavec s pripombami in predlogi ter predlogom stališč seznani tudi tiste nosilce urejanja prostora, na katerih delovno področje bi se predlagane spremembe lahko nanašale ter pridobi njihovo predhodno mnenje;
– pripravljavec pisno seznani lastnike nepremičnin na območju občinskega lokacijskega načrta s stališči do njihovih pripomb in predlogov;
– pripravljavec odloči o upoštevanju pripomb in predlogov.
VIII.4 Izdelava dopolnjenega predloga občinskega lokacijskega načrta
– naročnik zagotovi izdelavo potrebnih dopolnjenih strokovnih podlag po sprejemu odločitve o upoštevanju pripomb in predlogov;
– načrtovalec izdela dopolnjen predlog občinskega lokacijskega načrta po prevzemu vseh morebitnih dopolnjenih strokovnih podlag in ga posreduje pripravljavcu za pridobitev mnenj;
– načrtovalec po potrebi dopolni in zaključi analizo smernic, ter jo priloži k dopolnjenemu predlogu občinskega lokacijskega načrta in h gradivu za pridobitev mnenj;
– naročnik zagotovi gradivo za pridobitev mnenj;
– pripravljavec pridobi mnenja nosilcev urejanja prostora iz V. točke tega programa priprave k dopolnjenemu predlogu občinskega lokacijskega načrta;
– nosilci urejanja prostora podajo mnenje v 30 dneh po prejemu poziva;
– pripravljavec v času pridobivanja mnenj po potrebi zagotovi recenzijo dopolnjenega predloga občinskega lokacijskega načrta;
– pripravljavec posreduje naročniku mnenja nosilcev urejanja prostora in recenzijo z namenom, da načrtovalec izdela usklajen dopolnjen predlog občinskega lokacijskega načrta.
VIII.5 Sprejem občinskega lokacijskega načrta
– pripravljavec pripravi gradivo za sprejem občinskega lokacijskega načrta, katerega sestavni del so priporočila obeh prostorskih konferenc ter stališča do pripomb in predlogov z javne razgrnitve. Stališča do pripomb in predlogov lastnikov nepremičnin na območju občinskega lokacijskega načrta morajo biti Občinskemu svetu Občine Vrhnika posebej utemeljena in obrazložena;
– Občinski svet Občine Vrhnika sprejme občinski lokacijski načrt z odlokom;
– program priprave se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije ali v občinskem glasilu Naš časopis.
IX. OBJAVA IN ZAČETEK VELJAVNOSTI
PROGRAMA PRIPRAVE
Ta program priprave začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, objavi pa se tudi v občinskem glasilu Naš časopis.
Št. 3505-9/2006 (5/06)
Vrhnika, dne 22. novembra 2006
Župan
Občine Vrhnika
dr. Marjan Rihar l.r.