Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 - odločba US, 8/96 in 36/00), tretjega odstavka 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 10/05 - UPB) ter
- 15. člena Statuta Občine Škocjan (Uradni list RS, št. 37/99, 51/01, 44/03 in 54/06), je Občinski svet Občine Škocjan na 30. redni seji dne 13. 6. 2006 sprejel
- 16. člena Statuta Občine Beltinci (Uradni list RS, št. 46/00, 118/00, 67/01, 11/03 in 46/06), je Občinski svet Občine Beltinci na 29. redni seji dne 20. 7. 2006 sprejel
- 27. člena Statuta Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 23/99, 53/99, 73/02, 117/02, 43/03 in 44/05), je Občinski svet Občine Kočevje na 31. redni seji dne 10. 7. 2006 sprejel
- 22. člena Statuta Občine Šentjernej (Uradni list RS, št. 4/01), je Občinski svet Občine Šentjernej na 28. redni seji dne 21. 6. 2006 sprejel
- 16. člena Statuta Občine Krško (Uradni list RS, št. 98/00, 5/03 in 57/06), je Občinski svet Občine Krško na 42. redni seji dne 20. 7. 2006 sprejel
- 16. člena Statuta Občine Ribnica (Uradni list RS, št. 5/92, 44/95 in 37/00), je Občinski svet Občine Ribnica na 7. izredni seji dne 15. 6. 2006 sprejel
- 19. člena Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 50/95, 80/98, 119/05 in 80/06), je Občinski svet Občine Trebnje na 24. redni seji dne 6. 6. 2006 sprejel
- 16. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 49/99, 86/99 in 79/02), je Občinski svet Občine Brežice na 27. seji dne 17. 8. 2006 sprejel
- 17. člena Statuta Občine Rogašovci (Uradni list RS, št. 66/99, 76/02 in 79/06), je Občinski svet Občine Rogašovci na 24. redni seji dne 10. 6. 2006 sprejel
- 16. člena Statuta Občine Ivančna Gorica (Uradni list RS, št. 89/04), je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 28. redni seji dne 11. 7. 2006 sprejel
- 16. člena Statuta Občine Črenšovci (Uradni list RS, št. 18/99, 92/99 in 69/02), je Občinski svet Občine Črenšovci na 2. korespondenčni seji dne 20. 7. 2006 sprejel
- 18. člena Statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 42/99 in 36/02), je Občinski svet Občine Grosuplje na 41. redni seji dne 14. 6. 2006 sprejel
- 17. člena Statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 26/99, 119/00, 69/02 in 69/06), je Občinski svet Občine Lendava na 29. redni seji dne 28. 6. 2006 sprejel
- 17. člena Statuta Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 23/99, 52/01, 76/02 in 72/06), je Občinski svet Mestne občine Murska Sobota na 30. redni seji dne 6. 7. 2006 sprejel
- 16. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 68/01, 44/02, 72/05 in 72/06), je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 30. redni seji dne 13. 7. 2006 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi Javnega zavoda Romski zaposlitveni center
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem aktom se ustanovi javni zavod z namenom omogočanja lažjega dostopa Romov do trga dela in vrnitve vanj z razvojem programov zaposlovanja Romov in programov za njihovo izobraževanje in usposabljanje, s ciljem odprave njihove neenakosti in diskriminacije na trgu dela na območju občin Škocjan, Beltinci, Kočevje, Šentjernej, Krško, Ribnica, Trebnje, Brežice, Rogašovci, Ivančna Gorica, Črenšovci, Grosuplje in Lendava ter mestnih občin Murska Sobota in Novo mesto.
Ustanovitelji zavoda so:
1. Občina Škocjan, Škocjan 67, Škocjan,
2. Občina Beltinci, Mladinska ulica 2, Beltinci,
3. Občina Kočevje, Ljubljanska cesta 26, Kočevje,
4. Občina Šentjernej, Trubarjeva cesta 5, Šentjernej,
5. Občina Krško, Cesta krških žrtev 14, Krško,
6. Občina Ribnica, Gorenjska cesta 3, Ribnica,
7. Občina Trebnje, Goliev trg 5, Trebnje,
8. Občina Brežice, Cesta prvih borcev 18, Brežice,
9. Občina Rogašovci, Sveti Jurij 15A, Rogašovci,
10. Občina Ivančna Gorica, Sokolska ulica 8, Ivančna Gorica,
11. Občina Črenšovci, Ulica Prekmurske čete 20, Črenšovci,
12. Občina Grosuplje, Taborska cesta 2, Grosuplje,
13. Občina Lendava, Trg Ljudske pravice 5, Lendava,
14. Mestna občina Murska Sobota, Kardoševa ulica 2, Murska Sobota,
15. Mestna občina Novo mesto, Seidlova cesta 1, Novo mesto.
2. člen
Za izvrševanje ustanoviteljskih pravic občin in mestnih občin v skladu s tem aktom in statutom zavoda ter za usklajevanje odločitev občin in mestnih občin se ustanovi skupni organ vseh ustanoviteljev, sestavljen iz županov vseh občin ustanoviteljic (v nadaljnjem besedilu: svet županov).
3. člen
Svet županov ima v okviru izvrševanja ustanoviteljskih pravic naslednje pristojnosti:
- daje soglasje k poslovnim poročilom, obračunom in zaključnim računom zavoda,
- daje soglasje k statutu zavoda,
- daje soglasje k spremembi sedeža in poslovnega naslova zavoda,
- daje soglasje za imenovanje direktorja zavoda,
- imenuje predstavnike ustanoviteljev v svetu zavoda,
- predlaga in daje pobudo za izvedbo projektov regionalnega značaja,
- obravnava projekte regionalnega značaja in daje k njim mnenje,
- daje pobude v zvezi z razvojem zavoda.
4. člen
Svet županov sklepa veljavno, če je navzoča večina članov sveta županov.
Svet županov sprejema svoje odločitve z večino glasov navzočih članov.
Vsak član sveta ima pri glasovanju en glas.
5. člen
Člani sveta županov izmed sebe izvolijo predsednika sveta županov, ki predstavlja svet županov, sklicuje in vodi njegove seje, podpisuje njegove odločitve ter skrbi za izvrševanje in koordiniranje njihovega izvajanja.
Podrobnejše delovanje sveta županov uredi svet županov s poslovnikom, ki ga sprejme z večino glasov vseh članov, ne glede na prvi in drugi odstavek 4. člena tega akta.
II. STATUSNE DOLOČBE
6. člen
Ime zavoda: Romski zaposlitveni center.
Skrajšano ime zavoda: RZC.
Sedež zavoda je v Novem mestu. Poslovni naslov zavoda je: Novo mesto, Florjanov trg 2, 8000 Novo mesto.
Poslovni naslov se spremeni s statutom zavoda po predhodnem soglasju ustanovitelja. Sprememba poslovnega naslova ne pomeni spremembe tega odloka.
7. člen
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
Zavod ima organizacijske enote, ki so določene s statutom.
Zastopanje in predstavljanje zavoda
8. člen
Zavod zastopa in predstavlja direktor.
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec zavoda, ki ga pooblasti direktor.
Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
Pečat zavoda
9. člen
Zavod ima pečat okrogle oblike premera 35mm. V sredini pečata je znak, sestavljen iz treh črk, ki so inicialke Romskega zaposlitvenega centra: črke »R«, črke »Z«, in črke »C«. Na zgornjem obodu je napis »Romski zaposlitveni center«, na spodnjem pa »Novo mesto«.
Zavod uporablja pečat za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki nastanejo pri izvajanju njegove registrirane dejavnosti.
10. člen
Direktor določi število pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničenja ter delavce, ki so zanje odgovorni.
III. ORGANIZACIJA IN DEJAVNOST ZAVODA
11. člen
Organizacija dela v zavodu se podrobno uredi s statutom zavoda.
12. člen
Zavod opravlja naslednje naloge:
- razvoj in izvajanje programov, ki povečujejo možnosti zaposlovanja Romov ter njihovo integracijo v delovno in socialno okolje,
- izvajanje, organizacija in razvoj izobraževalnih programov ter programov usposabljanja in motivacije Romov za delo,
- izvajanje in organizacija izobraževalnih programov ter programov usposabljanja s področja socialne pravičnosti za posamezne profile in različne ciljne skupine, ki so vključene v sistem zaposlovanja Romov,
- spodbujanje in pomoč organizacijam ter posameznikom, ki zaposlujejo Rome, zlasti motiviranje in analiza potreb po zaposlitvi romske delovne sile,
- akcijsko raziskovanje in redno prepoznavanje zaposlitvenih pogojev, potreb in interesov Romov ter oblikovanje in izvajanje programov, aktivnosti in projektov za zadovoljevanje teh potreb in interesov,
- raziskovanje javnega mnenja z izvajanjem anket, raziskav, obdelave podatkov za namen ugotavljanja stanja na področjih zaposlovanja Romov in pripravo ukrepov za reševanje težav in izboljšanje položaja,
- informiranje Romov o možnostih izobraževanja, usposabljanja in zaposlitve,
- vzpostavitev baze podatkov romskih iskalcev zaposlitve in potencialnih delodajalcev,
- koordinacija dejavnosti in projektov za zaposlovanje Romov, ki jih organizirajo druge organizacije in posamezniki,
- aktivna udeležba v regijskih, državnih ali meddržavnih aktivnostih na področjih zaposlovanja in integracije Romov v delovno okolje,
- spodbujanje in organiziranje programov, ki propagirajo strpnost do Romov in njihovo integracijo v socialnem okolju ter odpravo predsodkov do romske skupnosti,
- izdelava predlogov in pobud za spremembo oziroma dopolnitev delovnopravne zakonodaje,
- druge dejavnosti, skladne z namenom, za katerega je zavod ustanovljen.
Zavod lahko opravlja tudi druge dejavnosti, ki so namenjene za opravljanje registriranih dejavnosti in se običajno v manjšem obsegu opravljajo ob navedenih dejavnostih in lahko prispevajo k popolnejši in smotrnejši izrabi zmogljivosti, sredstev in znanja zavoda.
Dejavnosti zavoda so v skladu z Uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 2/02) razvrščene:
- DE/22.110 Izdajanje knjig
- DE/22.120 Izdajanje časopisov
- DE/22.130 Izdajanje revij in periodike
- DE/22.150 Drugo založništvo
- DE/22.330 Razmnoževanje računalniških zapisov
- G/51.190 Posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov
- G/52.620 Trgovina na drobno na tržnicah in stojnicah
- G/52.630 Trgovina na drobno zunaj prodajaln
- K/71.403 Izposojanje drugih izdelkov široke porabe
- K/72.300 Obdelava podatkov
- K/72.600 Druge računalniške dejavnosti
- K/73.201 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj
na področju družboslovja
- K/73.202 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj
na področju humanistike
- K/74.130 Raziskovanje trga in javnega mnenja
- K/74.140 Podjetniško in poslovno svetovanje
- K/74.400 Oglaševanje
- K/74.500 Dejavnost posredovanja in zaposlovanja delovne sile
- K/74.852 Fotokopiranje in drugo razmnoževanje
- K/74.871 Prirejanje razstav, sejmov in kongresov
- M/80.422 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in
usposabljanje, d.n.
- N/85.329 Druge socialne dejavnosti
- O/92.110 Snemanje filmov in video filmov
- O/92.511 Dejavnost knjižnic
Spremembe in dopolnitve dejavnosti sprejemajo ustanovitelji.
IV. ORGANI ZAVODA
13. člen
Organi zavoda so:
- svet zavoda,
- direktor,
- strokovni svet.
Svet zavoda
14. člen
Svet zavoda sestavlja sedem članov, in sicer:
- 4 predstavniki ustanoviteljev,
- 1 predstavnik delavcev zavoda,
- 2 predstavnika zainteresirane javnosti - Romov oziroma partnerjev v projektih zavoda.
Predstavnike ustanoviteljev imenujejo ustanovitelji z večino glasov vseh članov sveta županov, ne glede na prvi in drugi odstavek 4. člena tega akta.
Predstavnika delavcev zavoda izvolijo izmed sebe delavci zavoda na način, po postopku in pod pogoji, določenimi z zakonom in statutom zavoda.
Predstavnika zainteresirane javnosti imenuje svet zavoda na predlog organizacij, ki se ukvarjajo s problematiko Romov in nevladnih organizacij, v katerih se združujejo pripadniki romske skupnosti, na način, po postopku in pod pogoji, določenimi s statutom zavoda.
15. člen
Svet zavoda je konstituiran, ko je imenovanih večina članov sveta zavoda.
Člani sveta na prvi konstitutivni seji izmed sebe izvolijo predsednika sveta, ki je predstavnik ustanovitelja, in namestnika predsednika.
Mandat članov sveta zavoda traja štiri leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda.
Člani sveta zavoda so lahko ponovno izvoljeni.
Svet zavoda veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov sveta.
Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov navzočih članov, razen statuta, letnega programa in zaključnega računa, ki jih sprejema z večino glasov vseh članov sveta zavoda.
Svet zavoda lahko za proučevanje vprašanje iz svoje pristojnosti oblikuje delovna telesa (komisije, odbore ipd.), ki jim posebej določi obseg pristojnosti.
16. člen
Članu sveta preneha mandat pred potekom roka, za katerega je imenovan, če:
- sam zahteva razrešitev,
- ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno,
- deluje v nasprotju s predpisi ali če se ne udeležuje sej sveta.
V primeru predčasne razrešitve člana sveta se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, ki velja za imenovanje oziroma izvolitev.
17. člen
Predstavnika ustanovitelja razreši svet županov, hkrati pa imenuje novega člana, ki je predstavnik ustanovitelja.
18. člen
Razrešitev predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti sprejme svet zavoda, če zainteresirana javnost predlaga drugega predstavnika.
19. člen
Mandat predstavnika delavcev zavoda v svetu zavoda preneha na podlagi odpoklica predstavnika delavcev, če:
- mu preneha delovno razmerje v zavodu,
- je odpoklican,
- je sprejet njegov odstop,
- nastopi delo oziroma funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu zavoda.
20. člen
Svet zavoda ima predvsem naslednje pristojnosti:
- sprejema statut zavoda s soglasjem sveta županov,
- sprejema druge splošne akte zavoda, za sprejem katerih ni pooblaščen direktor,
- sprejema zaključni račun zavoda,
- sprejema program dela in finančni načrt zavoda,
- predlaga svetu županov spremembo ali razširitev dejavnosti,
- daje svetu županov in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
- razpisuje, imenuje in razrešuje direktorja zavoda,
- sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
- imenuje strokovni svet,
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom, statutom in tem odlokom.
Pred sprejetjem programa dela si mora pridobiti mnenje strokovnega sveta.
V statutu zavoda se določi še druge naloge in obveznosti sveta in uredi druga vprašanja v zvezi z delovanjem in odgovornostjo sveta zavoda.
Direktor
21. člen
Poslovodni organ zavoda je direktor, ki je hkrati tudi strokovni vodja.
Direktor organiziran, in vodi delo ter poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod v okviru dejavnosti, za katero je zavod registriran ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi in drugimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
22. člen
Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi javnega razpisa s soglasjem sveta županov. Javni razpis se objavi v sredstvih javnega obveščanja.
Mandat direktorja traja štiri leta in je po izteku te dobe lahko ponovno imenovan.
23. člen
Za direktorja je lahko imenovan, kdor poleg splošnih pogojev, določenih z zakonom, izpolnjuje še naslednje pogoje:
- najmanj višja strokovna izobrazba,
- najmanj tri leta delovnih izkušenj,
- strokovno poznavanje področja dela zavoda,
- sposobnost za organiziranje in vodenje.
Kandidat za direktorja je dolžan ob prijavi na javni razpis priložiti življenjepis, dokazila o izpolnjevanju zgoraj navedenih pogojev in program razvoja zavoda za mandatno obdobje.
24. člen
Direktor ima naslednje pristojnosti:
- organizira in vodi delo in poslovanje zavoda,
- vodi strokovno delo zavoda,
- predstavlja in zastopa zavod,
- odgovarja za zakonitost in strokovno delo zavoda,
- določa sistemizacijo delovnih mest,
- sprejema splošne akte, za katere je tako določeno s predpisi ali s statutom zavoda in zagotavlja pripravo aktov, ki jih sprejema svet zavoda,
- poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
- pripravi letno poročilo,
- sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima,
- izvršuje sklepe in odločitve sveta zavoda in ustanovitelja,
- oblikuje predloge novih programov in dodatnih storitev,
- skrbi za promocijo zavoda,
- skrbi za trženje storitev in določa cene storitev,
- skrbi za sodelovanje z drugimi zavodi in organizacijami,
- imenuje delovne skupine ali druga delovna telesa za izvedbo določenih nalog in proučitev posameznih vprašanj iz njegove pristojnosti,
- izvaja vse pristojnosti s področja delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
- odloča o disciplinski in odškodninski odgovornosti delavcev,
- določa plače, odloča o delovni uspešnosti in o napredovanju delavcev skladu s predpisi,
- zagotavlja obveščanje delavcev v skladu s predpisi,
- določa podatke, ki štejejo za poslovno skrivnost,
- odloča o razporejanju delovnega časa in odreja delo preko polnega delovnega časa,
- opravlja naloge po sklepu ustanovitelja,
- opravlja druge naloge, ki jih določajo veljavni predpisi, statut in ta odlok.
Odgovornost direktorja se natančneje opredeli v statutu zavoda v skladu z zakonom in tem odlokom.
25. člen
Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan.
Pristojni organ je dolžan razrešiti direktorja:
- če sam zahteva razrešitev,
- če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
- če pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
- če s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda.
Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi direktorja pridobiti soglasje sveta županov ter seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Če svet županov ne odgovori ali poda soglasja v roku 30 dni, se šteje, da so podali pozitivno soglasje k razrešitvi.
Za razrešitev direktorja se smiselno uporablja postopek, ki velja za njegovo imenovanje.
26. člen
Zoper odločitev o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in da je kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali da niso podani razlogi za razrešitev.
Strokovni svet
27. člen
Strokovni svet sestavlja pet članov, ki jih imenuje svet zavoda izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma zunanjih strokovnjakov, predstavnikov različnih organizacij in institucij, ki se ukvarjajo s problematiko izobraževanja, usposabljanja ali zaposlovanja ter organizacij in društev, v ki se ukvarjajo oziroma v katerih se združujejo Romi, tako da se zagotavlja interdisciplinarne in pluralne rešitve in s tem najširšo usmeritev dela zavoda.
Strokovni svet vodi direktor zavoda.
Mandat članov strokovnega sveta traja štiri leta in so lahko ponovno imenovani.
28. člen
Strokovni svet obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu zavoda, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda,
daje svetu zavoda in direktorju mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti ter opravlja druge z zakonom ali s statutom zavoda določene naloge.
Natančnejša določila o sestavi, načinu dela in pristojnosti ter odgovornosti strokovnega sveta vsebuje statut.
Vršilec dolžnosti direktorja
29. člen
Če se na razpis nihče ne prijavi, če nihče od prijavljenih kandidatov ni izbran ali če direktorju predčasno preneha mandat, imenuje svet zavoda, za čas do imenovanja direktorja na podlagi ponovljenega razpisa, vršilca dolžnosti direktorja izmed strokovnih delavcev zavoda ali izmed prijavljenih kandidatov.
V. SREDSTVA ZA DELO IN FINANCIRANJE
30. člen
Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki je njegova last.
Zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja in v interesu ustanoviteljev.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
31. člen
Ustanovitelji dajejo zavodu za začetek dela in poslovanja zavoda vsak po 30.000,00 SIT.
Ustanovni kapital zavoda znaša 450.000,00 SIT.
32. člen
Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana za začetek poslovanja in v upravljanje.
33. člen
Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti:
- iz sredstev skladov EU,
- iz državnega proračuna,
- s kandidaturo na javnih razpisih oziroma natečajih (mednarodni, v Republiki Sloveniji),
- z vstopninami in drugimi nadomestili,
- s prodajo izdelkov in storitev na trgu,
- z darili, donacijami, prispevki sponzorjev in iz drugih virov, v skladu z veljavnimi predpisi.
Prihodki zavoda so namenjeni izvajanju dejavnosti in nalog zavoda, določenih v tem odloku, zagotavljanju pogojev za delovanje zavoda in financiranju odhodkov, povezanih s tekočim poslovanjem zavoda, kot so stroški dela, stroški materiala in storitev, stroški amortizacije in drugi stroški.
34. člen
Zavod samostojno gospodari s prihodki, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti.
Zavod ločeno izkazuje prihodke in odhodke iz sredstev tržne dejavnosti in ostalih virov.
Nadomestila ter donacije in darila se ne štejejo med prihodke iz tržne dejavnosti.
Morebitni presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti ter za investicijsko vzdrževanje in nakup opreme.
35. člen
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča svet županov na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda, v skladu z veljavno zakonodajo.
O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča svet županov na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda.
VI. ODGOVORNOST USTANOVITELJEV ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJEV IN ZAVODA
36. člen
Ustanovitelji ne odgovarjajo za obveznosti zavoda.
37. člen
Ustanovitelji imajo do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
- ugotavljajo skladnost programov dela zavoda s programi lokalne skupnosti na področju dejavnosti, ki jo zavod pokriva,
- spremljajo skladnost porabe sredstev z letnim programom in finančnim načrtom lokalnih skupnosti,
- imajo druge pravice in obveznosti do zavoda, določene v tem odloku in statuta zavoda.
Pravice in obveznosti iz prejšnjega odstavka izvršujejo ustanovitelji preko sveta županov, ki o tem najmanj enkrat letno poroča občinskim svetom ustanoviteljev.
38. člen
Zavod najkasneje do 31. oktobra tekočega leta pripravi letni program dela in finančni načrt za prihodnje leto in ga posreduje svetu županov v soglasje.
39. člen
Zavod najmanj enkrat letno pisno poroča svetu županov o rezultatih in doseženih ciljih, o izvrševanju finančnega načrta ter o rezultatih poslovanja, skladno s predpisi o javnih financah in računovodstvu.
VII. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA
40. člen
Zavod vodi računovodstvo in računovodske evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon.
Za pravilo in zakonito vodenje računovodstva in računovodskih evidenc odgovarjata računovodja in direktor zavoda.
VIII. JAVNOST DELA
41. člen
Javnost dela zavoda se zagotovi z uradnimi sporočili ter z dejanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom zavoda.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka, daje predstavnikom sredstev javnega obveščanja direktor, po njegovem pooblastilu pa lahko tudi drug delavec zavoda.
IX. DELOVNA RAZMERJA
42. člen
Delovna razmerja ter udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic se ureja v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo in splošnimi akti zavoda.
X. SODELOVANJE DELAVCEV PRI UPRAVLJANJU ZAVODA
43. člen
Delavci sodelujejo pri upravljanju zavoda kot posamezniki in preko delavskih predstavništev v skladu z določili zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju.
XI. SINDIKAT
44. člen
Zavod mora zagotoviti pogoje za delovanje sindikata, v katerega se prostovoljno vključujejo delavci zavoda.
Delavci zavoda imajo pravico organizirati sindikat, ki varuje interese in pravice članstva v postopkih odločanja o pravicah, obveznostih in odgovornostih delavcev iz delovnega razmerja.
XII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
45. člen
Zavod ima statut, s katerim uredi organizacijo zavoda, podrobneje določi pristojnosti, pooblastila in odgovornost organov zavoda, način dela in odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje in poslovanje zavoda, v skladu z zakonom in tem odlokom.
46. člen
Statut zavoda sprejme svet zavoda s soglasjem sveta županov. Če svet županov ne da soglasja k statutu v roku 60 dni od datuma prejema zahteve za soglasje, se šteje, da je soglasje dano.
47. člen
V skladu s statutom in tem odlokom lahko zavod pripravi tudi druge splošne akte, s katerimi se uredijo druga vprašanja, pomembna za delo in poslovanje.
Splošne akte zavoda sprejema svet zavoda ali direktor. Razmejitev pristojnosti pri sprejemanju splošnih aktov zavoda se določi s statutom zavoda.
XV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
48. člen
Za čas do imenovanja direktorja imenuje svet županov s posebnim sklepom vršilca dolžnosti direktorja zavoda.
Vršilec dolžnosti mora imeti najmanj višjo strokovno izobrazbo družboslovne smeri.
Naloge vršilca dolžnosti direktorja:
- do imenovanja direktorja predstavlja in zastopa zavod,
- v enem mesecu od imenovanja za vršilca dolžnosti direktorja mora predlagati vpis ustanovitve javnega zavoda Romski zaposlitveni center v sodni register,
- v enem mesecu od dneva imenovanja sveta zavoda mora sklicati konstitutivno sejo sveta zavoda,
- v enem mesecu od imenovanja mora na podlagi sklepov in usmeritev ustanovitelja pripraviti program dela in finančni načrt zavoda.
49. člen
Zaposleni v zavodu imajo pravico do plače in drugih pravic iz delovnega razmerja po osnovah in merilih, ki veljajo za zaposlene v lokalni samoupravi.
50. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati petnajsti dan po objavi.
Št. 30000-0004/2006
Škocjan, dne 22. novembra 2006
Župan
Občine Škocjan
Anton Zupet l.r.
Župan
Občine Beltinci
Milan Kerman l.r.
Župan
Občine Kočevje
Janko Veber l.r.
Št. 005-06-76/2006
Šentjernej, dne 8. januarja 2007
Župan
Občine Šentjernej
Franc Hudoklin l.r.
Župan
Občine Krško
Franci Bogovič l.r.
Župan
Občine Ribnica
Jože Levstek l.r.
Št. 00506-4/2004
Trebnje, dne 10. januarja 2007
Župan
Občine Trebnje
Alojzij Kastelic l.r.
Župan
Občine Brežice
Ivan Molan l.r.
Št. 014-0001/2006-01/02
Sv. Jurij, dne 20. decembra 2006
Župan
Občine Rogašovci
Edvard Mihalič l.r.
Št. 014-0001/2006-6
Ivančna Gorica, dne 12. januarja 2007
Župan
Občine Ivančna Gorica
Jernej Lampret l.r.
Št. Ž-226/2006
Črenšovci, dne 11. decembra 2006
Župan
Občine Črenšovci
Anton Törnar l.r.
Št. 095-1/2006
Grosuplje, dne 16. januarja 2007
Župan
Občine Grosuplje
Janez Lesjak l.r.
Št. 032-0046/2006
Lendava, dne 7. decembra 2006
Župan
Občine Lendava
Anton Blažek l.r.
Murska Sobota, dne 20. decembra 2006
Župan
Mestne občine Murska Sobota
Anton Štihec l.r.
Št. 102-01-1/2005
Novo mesto, dne 23. januarja 2007
Župan
Mestne občine Novo mesto
Alojzij Muhič l.r.