Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in 110/02 – ZDT-B) in 15. člena Statuta Občine Dobrna (Uradni list RS, št. 47/99, 15/01, 112/02 in 134/06) je Občinski svet Občine Dobrna na 5. redni seji dne 19. 2. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Dobrna za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Dobrna za leto 2007 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
+------------------------------+---------+
| | v eurih|
| | |
+------------------------------+---------+
|A. BILANCA PRIHODKOV IN | |
|ODHODKOV | |
| | |
+------------------------------+---------+
|Skupina/Podskupina | Proračun|
|kontov/Konto/Podkonto | leta|
| | 2007|
| | |
+------------------------------+---------+
|I. SKUPAJ PRIHODKI | |
|(70+71+72+73+74) |4.437.636|
| | |
+------------------------------+---------+
|TEKOČI PRIHODKI (70+71) |1.428.132|
| | |
+------------------------------+---------+
|70 DAVČNI PRIHODKI |1.176.723|
| | |
+------------------------------+---------+
|700 Davki na dohodek in | |
|dobiček |1.072.407|
| | |
+------------------------------+---------+
|703 Davki na premoženje | 37.412|
| | |
+------------------------------+---------+
|704 Domači davki na blago in | |
|storitve | 66.904|
| | |
+------------------------------+---------+
|71 NEDAVČNI PRIHODKI | 251.409|
| | |
+------------------------------+---------+
|710 Udeležba na dobičku in | |
|dohodki od premoženja | 23.785|
| | |
+------------------------------+---------+
|711 Takse in pristojbine | 2.283|
| | |
+------------------------------+---------+
|712 Denarne kazni | 906|
| | |
+------------------------------+---------+
|713 Prihodki od prodaje blaga | |
|in storitev | 26.289|
| | |
+------------------------------+---------+
|714 Drugi nedavčni prihodki | 198.146|
| | |
+------------------------------+---------+
|72 KAPITALSKI PRIHODKI | 715.262|
| | |
+------------------------------+---------+
|720 Prihodki od prodaje | |
|osnovnih sredstev | 41.729|
| | |
+------------------------------+---------+
|722 Prihodki od prodaje | |
|zemljišč in neopredmetenih | |
|dolgoročnih sredstev | 673.533|
| | |
+------------------------------+---------+
|74 TRANSFERNI PRIHODKI |1.901.215|
| | |
+------------------------------+---------+
|740 Transferni prihodki iz | |
|drugih javnofinančnih | |
|institucij | 976.912|
| | |
+------------------------------+---------+
|741 Prejeta sredstva iz | |
|državnega proračuna iz | |
|sredstev EU | 924.303|
| | |
+------------------------------+---------+
|78 PREJETA SREDSTVA IZ | |
|EVROPSKE UNIJE | 393.027|
| | |
+------------------------------+---------+
|783 Prejeta sredstva iz | |
|proračune EU za kohezijsko | |
|politiko | 393.027|
| | |
+------------------------------+---------+
|II. SKUPAJ ODHODKI | |
|(40+41+42+43) |4.437.640|
| | |
+------------------------------+---------+
|40 TEKOČI ODHODKI | 701.072|
| | |
+------------------------------+---------+
|400 Plače in drugi izdatki | |
|zaposlenim | 212.786|
| | |
+------------------------------+---------+
|401 Prispevki delodajalcev za | |
|socialno varnost | 37.551|
| | |
+------------------------------+---------+
|402 Izdatki za blago in | |
|storitve | 423.611|
| | |
+------------------------------+---------+
|409 Rezerve | 27.124|
| | |
+------------------------------+---------+
|41 TEKOČI TRANSFERI | 530.781|
| | |
+------------------------------+---------+
|410 Subvencije | 40.269|
| | |
+------------------------------+---------+
|411 Transferi posameznikom in | |
|gospodinjstvom | 282.298|
| | |
+------------------------------+---------+
|412 Transferi neprofitnim | |
|organizacijam in ustanovam | 65.633|
| | |
+------------------------------+---------+
|413 Drugi tekoči domači | |
|transferi | 142.581|
| | |
+------------------------------+---------+
|42 INVESTICIJSKI ODHODKI |2.412.480|
| | |
+------------------------------+---------+
|420 Nakup in gradnja osnovnih | |
|sredstev |2.412.480|
| | |
+------------------------------+---------+
|43 INVESTICIJSKI TRANSFERI | 793.307|
| | |
+------------------------------+---------+
|431 Invest. transferi pravnim | |
|in fizičnim osebam, ki niso | |
|prorač. uporabniki | 713.782|
| | |
+------------------------------+---------+
|432 Investicijski transferi | |
|proračunskim uporabnikom | 79.525|
| | |
+------------------------------+---------+
|III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-| |
|II.) (PRORAČUNSKI | |
|PRIMANJKLJAJ) | –4|
| | |
+------------------------------+---------+
|B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN| |
|NALOŽB | |
| | |
+------------------------------+---------+
|IV. PREJETA VRAČILA DANIH | |
|POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH| |
|DELEŽEV (750+751+752) | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|75 PREJETA VRAČILA DANIH | |
|POSOJIL | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|750 Prejeta vračila danih | |
|posojil | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE | |
|KAPITALSKIH DELEŽEV | |
|(440+441+442+443) | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE | |
|KAPITALSKIH DELEŽEV | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|VI. PREJETA MINUS DANA | |
|POSOJILA IN SPREMEMBE | |
|KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|C. RAČUN FINANCIRANJA | |
| | |
+------------------------------+---------+
|VII. ZADOLŽEVANJE (500) | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|50 ZADOLŽEVANJE | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|500 Domače zadolževanje | |
| | |
+------------------------------+---------+
|IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) | |
|SREDSTEV NA RAČUNIH | |
|(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –4|
| | |
+------------------------------+---------+
|X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.- | |
|VIII.) | 0|
| | |
+------------------------------+---------+
|XI. NETO FINANCIRANJE | |
|(VI.+VII.-VIII.-IX.) | 4|
| | |
+------------------------------+---------+
|STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE| |
|31. 12. PRETEKLEGA LETA | |
| | |
+------------------------------+---------+
|9009 Splošni sklad za drugo | 86.662|
| | |
+------------------------------+---------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Dobrna.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom, ki se uporablja za namene, določene v tem zakonu in drugi prihodki, ki jih določi občina.
Med letom prispela proračunska sredstva za določen namen, se lahko porabijo za namen, za katerega so bila prejeta.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v polletju s polletnim poročilom in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2007 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2008 70% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovana po ZJF,
2. splošna proračunska rezervacija, oblikovana po ZFJ.
Proračunska rezerva se v letu 2007 oblikuje v višini 14.605 eurov. Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 14.605 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Splošna proračunska rezervacija se v letu 2007 oblikuje v višini 12.519 eurov. Porabljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo pri uporabnikih na postavko, na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, pa se zanje odpre nova postavka. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije za namene iz drugega odstavka 42. člena ZJF do višine 12.519 eurov odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 300 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2007 lahko zadolži v skladu z Zakonom o javnih financah in Zakonom o financiranju občin.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2007 zadolžijo do skupne višine 50.000 eurov.
Pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko v letu 2007 zadolžijo do skupne višine 50.000 eurov in izdajo poroštva do skupne višine glavnic 10.000 eurov.
O dajanju soglasij k zadolževanju javnih podjetij in javnih zavodov odloča župan.
Izdana poroštva se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2008)
V obdobju začasnega financiranja Občine Dobrna v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00700-0004-1/2007
Dobrna, dne 19. februarja 2007
Župan
Občine Dobrna
Martin Brecl l.r.