Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02-ZJU in 110/02-ZDT-B) in 15. in 70. člena Statuta Občine Mirna Peč (Uradni list RS, št. 18/99, 52/01 in 40/03) je Občinski svet Občine Mirna Peč na 5. redni seji dne 1. 3. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Mirna Peč za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Mirna Peč za leto 2007 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
+----+--------------------------+----------------+
|A. |BILANCA PRIHODKOV IN | |
| |ODHODKOV | |
+----+--------------------------+----------------+
| |Skupina/Podskupina kontov | Proračun leta|
| | | 2007|
+----+--------------------------+----------------+
| | | v eurih|
+----+--------------------------+----------------+
| |I. SKUPAJ PRIHODKI | 3.336.864|
| |(70+71+72+73+74) | |
+----+--------------------------+----------------+
| |TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 2.111.531|
+----+--------------------------+----------------+
|70 |DAVČNI PRIHODKI | 1.643.970|
+----+--------------------------+----------------+
| |700 Davki na dohodek na | 1.465.278|
| |dobiček | |
+----+--------------------------+----------------+
| |703 Davki na premoženje | 175.901|
+----+--------------------------+----------------+
| |704 Domači davki na blago | 2.791|
| |in storitve | |
+----+--------------------------+----------------+
| |706 Drugi davki | 0|
+----+--------------------------+----------------+
|71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 467.561|
+----+--------------------------+----------------+
| |710 Udeležbe na dobičku in| 30.959|
| |dohodki od premoženja | |
+----+--------------------------+----------------+
| |711 Takse in pristojbine | 1.669|
+----+--------------------------+----------------+
| |712 Denarne kazni | 3.631|
+----+--------------------------+----------------+
| |713 Prihodki od prodaje | 0|
| |blaga in storitev | |
+----+--------------------------+----------------+
| |714 Drugi nedavčni | 431.302|
| |prihodki | |
+----+--------------------------+----------------+
|72 |KAPITALSKI PRIHODKI | 169.003|
+----+--------------------------+----------------+
| |720 Prihodki od prodaje | 37.556|
| |osnovnih sredstev | |
+----+--------------------------+----------------+
| |721 Prihodki od prodaje | 0|
| |zalog | |
+----+--------------------------+----------------+
| |722 Prihodki od prodaje | 131.447|
| |zemljišč in neopredmetenih| |
| |dolgoročnih sredstev | |
+----+--------------------------+----------------+
|73 |PREJETE DONACIJE | 0|
+----+--------------------------+----------------+
| |730 Prejete donacije iz | 0|
| |domačih virov | |
+----+--------------------------+----------------+
| |731 Prejete donacije iz | 0|
| |tujine | |
+----+--------------------------+----------------+
|74 |TRANSFERNI PRIHODKI | 1.056.330|
+----+--------------------------+----------------+
| |740 Transferni prihodki iz| 553.910|
| |drugih javnofinančnih | |
| |institucij | |
+----+--------------------------+----------------+
| |741 Prejeta sredstva iz | 502.420|
| |državnega proračuna iz | |
| |sredstev proračuna | |
| |Evropske unije | |
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| |II. SKUPAJ ODHODKI | 3.634.881|
| |(40+41+42+43) | |
+----+--------------------------+----------------+
|40 |TEKOČI ODHODKI | 590.095|
+----+--------------------------+----------------+
| |400 Plače in drugi izdatki| 155.283|
| |zaposlenim | |
+----+--------------------------+----------------+
| |401 Prispevki delodajalcev| 24.147|
| |za socialno varnost | |
+----+--------------------------+----------------+
| |402 Izdatki za blago in | 404.406|
| |storitve | |
+----+--------------------------+----------------+
| |403 Plačila domačih | 0|
| |obresti | |
+----+--------------------------+----------------+
| |409 Rezerve | 6.259|
+----+--------------------------+----------------+
|41 |TEKOČI TRANSFERI | 716.485|
+----+--------------------------+----------------+
| |410 Subvencije | 65.770|
+----+--------------------------+----------------+
| |411 Transferi posameznikom| 431.493|
| |in gospodinjstvom | |
+----+--------------------------+----------------+
| |412 Transferi neprofitnim | 59.719|
| |organizacijam in ustanovam| |
+----+--------------------------+----------------+
| |413 Drugi tekoči domači | 159.503|
| |transferi | |
+----+--------------------------+----------------+
| |414 Tekoči transferi v | 0|
| |tujino | |
+----+--------------------------+----------------+
|42 |INVESTICIJSKI ODHODKI | 1.174.057|
+----+--------------------------+----------------+
| |420 Nakup in gradnja | 1.174.057|
| |osnovnih sredstev | |
+----+--------------------------+----------------+
|43 |INVESTICIJSKI TRANSFERI | 1.154.244|
+----+--------------------------+----------------+
| |431 Investic. transferi | 1.122.392|
| |pravnim in fiz.os., ki | |
| |niso prorač.upor. | |
+----+--------------------------+----------------+
| |432 Investic. transferi | 31.852|
| |proračunskim uporabnikom | |
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| |III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK | -298.017|
| |(I.-II.) | |
| | (PRORAČUNSKI | |
| |PRIMANJKLJAJ) | |
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| |B. RAČUN FINANČNIH | |
| |TERJATEV IN NALOŽB | |
+----+--------------------------+----------------+
| |Skupina/Podskupina kontov | Proračun leta|
| | | 2007|
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| |IV. PREJETA VRAČILA DANIH | |
| |POSOJIL | |
| |IN PRODAJA KAPITALSKIH | |
| |DELEŽEV (750+751+752) | |
+----+--------------------------+----------------+
|75 |PREJETA VRAČILA DANIH | |
| |POSOJIL | |
+----+--------------------------+----------------+
| |750 Prejeta vračila danih | |
| |posojil | |
+----+--------------------------+----------------+
| |751 Prodaja kapitalskih | |
| |deležev | |
+----+--------------------------+----------------+
| |752 Kupnine iz naslova | |
| |privatizacije | |
+----+--------------------------+----------------+
| |V. DANA POSOJILA IN | |
| |POVEČANJE | 8.763|
| |KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| |(440+441+442+443) | |
+----+--------------------------+----------------+
|44 |DANA POSOJILA IN POVEČANJE| 8.763|
| |KAPITALSKIH DELEŽEV | |
+----+--------------------------+----------------+
| |440 Dana posojila | |
+----+--------------------------+----------------+
| |441 Povečanje kapitalskih | 8.763|
| |deležev in naložb | |
+----+--------------------------+----------------+
| |442 Poraba sredstev kupnin| |
| |iz naslova privatizacije | |
+----+--------------------------+----------------+
| |443 Povečanje namenskega | |
| |premoženja v javnih | |
| |skladih in drugih osebah | |
| |javnega prava, ki imajo | |
| |premoženje v svoji lasti | |
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| |VI. PREJETA MINUS DANA | |
| |POSOJILA IN | -8.763|
| |SPREMEMBE KAPITALSKIH | |
| |DELEŽEV (IV.-V.) | |
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| |C. RAČUN FINANCIRANJA | |
+----+--------------------------+----------------+
| |Skupina/Podskupina kontov | Proračun leta|
| | | 2007|
+----+--------------------------+----------------+
| | | |
+----+--------------------------+----------------+
| |VII. ZADOLŽEVANJE (500) | 0|
+----+--------------------------+----------------+
|50 |ZADOLŽEVANJE | 0|
+----+--------------------------+----------------+
| |500 Domače zadolževanje | 0|
+----+--------------------------+----------------+
| |VIII. ODPLAČIILA DOLGA | |
| |(550) | |
+----+--------------------------+----------------+
|55 |ODPLAČILA DOLGA | |
+----+--------------------------+----------------+
| |550 Odplačila domačega | |
| |dolga | |
+----+--------------------------+----------------+
| |IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE)| |
| |SREDSTEV NA RAČUNIH | -306.780|
| | (I.+IV.+VII.-II.-V.- | |
| |VIII.) | |
+----+--------------------------+----------------+
| |X. NETO ZADOLŽEVANJE | 0|
| |(VII.-VIII.) | |
+----+--------------------------+----------------+
| |XI. NETO FINANCIRANJE | 298.017|
| |(VI.+X.-IX) =-III. | |
+----+--------------------------+----------------+
| |XII. STANJE SREDSTEV NA | |
| |RAČUNIH DNE 31.12. | 526.482|
| |PRETEKLEGA LETA | |
+----+--------------------------+----------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Mirna Peč.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke - konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
- pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest
- prihodki od prodaje občinskega stvarnega premoženja
- komunalni prispevek iz naslova vlaganj v komunalno infrastrukturo
- namenska sredstva za odpravo nesorazmerij v plačah
- namenska sredstva občanov za sofinanciranje investicij, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo
- transferni prihodki iz naslova požarnih taks, ki se namenijo za dejavnosti gasilskih društev in gasilske zveze oziroma za sofinanciranje nabave gasilskih vozil in opreme
- transferni prihodki iz naslova takse za odlaganje odpadkov, ki se namenijo za sofinanciranje izgradnje regijskega centra za ravnanje z odpadki CeROD
- transferni prihodki iz naslova takse za obremenjevanje voda, ki se namenijo za investiije na področju ravnanja z odpadno vodo
- transferni prihodki države in drugih občin iz naslova sofinanciranja projektov, ki se namenijo za namene, za katere so pridobljeni.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov proračuna.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe na predlog neposrednega uporabnika odloča župan.
Župan Občine Mirna Peč je pooblaščen, da poveča ali zmanjša določeno postavko v proračunu do višine 20% vrednosti postavke brez soglasja občinskega sveta oziroma, da prerazporedi sredstva iz posameznega področja v drugo področje proračuna do višine 20% posameznega področja.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2007 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe, načrtovanih v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika za leto 2007.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika za leto 2007.
Omejitve iz prvega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spreminja za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi je sklad proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Sredstva sklada proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni ter druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Obvezna proračunska rezerva se oblikuje letno v višini 0,5% prihodkov sprejetega proračuna. Oblikovanje obvezne proračunske rezerve preneha, ko sredstva dosežejo višino 1,5% realizacije prihodkov proračuna preteklega leta.
Obvezna proračunska rezerva v letu 2007 se oblikuje v višini 6.259 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske porabe za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 50% oblikovanih in razpoložljivih sredstev rezerv župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu izkazuje kot posebna proračunska postavka. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Sredstva proračunske postavke splošne proračunske rezervacije se določijo v proračunu v obsegu, ki ne sme biti višji od 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Splošna proračunska rezervacija v letu 2007 se ne oblikuje.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
10. člen
(upravljanje in prodaja stvarnega in finančnega premoženja)
Predloge letnih programov upravljanje in prodaje stvarnega in finančnega premoženja občine (v nadaljevanju: letni program) sprejme občinski svet na predlog župana po postopku iz 80.č člena Zakona o javnih financah.
Občinski svet lahko na predlog župana med izvrševanjem proračuna letni program spremeni ali dopolni.
Postopek upravljanja in prodaje stvarnega in finančnega premoženja v lasti občine se lahko izvede le v primeru, da je:
- predmet prodaje vključen v sprejeti letni program,
- imenovana komisija za vodenje in nadzor postopka razpolaganja z nepremičninami,
- sprejet posamezni program prodaje.
Razpolaganje s stvarnim premoženjem se lahko izvede na podlagi sprejetega posameznega programa prodaje, ki se lahko nanaša na enega ali več predmetov.
Občinski svet pooblašča župana, da sprejme posamezne programe prodaje, vključene v letnem programu ter njegove spremembe in dopolnitve.
11. člen
(odpis terjatev)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 200 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina v proračunu za leto 2007 ne bo zadolžila.
Za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Mirna Peč, v letu 2007 občina ne bo izdajala poroštev.
13. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Javna podjetja ali javni zavodi katerih ustanoviteljica je občina, se v letu 2007 ne morejo zadolžiti.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
(začasno financiranje v letu 2008)
V obdobju začasnega financiranja Občine Mirna Peč v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-12/2006-7
Mirna Peč, dne 2. marca 2007
Župan
Občina Mirna Peč
Zvone Lah l.r.