Na podlagi 12. in 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr.; v nadaljnjem besedilu: ZUreP-1) in 30. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 49/99 in 86/99) je župan Občine Brežice sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
za spremembe in dopolnitve ureditvenega načrta Terme Čatež
1. člen
(predmet sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež)
Predmet sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež je:
– Razširitev zimske termalne riviere – izvedba objekta Piramida III, skupaj z vso potrebno prometno, komunalno in elektroenergetsko infrastrukturo, ureditev okolice objekta ter določitev nove parcelne strukture za območje ureditve.
2. člen
(ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež)
Ocena stanja:
Na osnovi dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Brežice za obdobje 1986–2000, Uradni list SRS, št. 41/87, 8/88, 13/91, Uradni list RS, št. 37/94, 29/96, 77/97, 79/97, 47/98, 61/98, 10/99, 59/00, 27/01, 50/01, 4/02, 55/02, 110/02, 42/03, 58/03, 99/04, 104/04, 123/04 je območje, ki je predmet sprememb in dopolnitev, opredeljeno kot stavbno zemljišče (B3-54t Čateške toplice) in je predvideno za urejanje z UN.
Za obravnavano območje je veljaven ureditveni načrt Terme Čatež (Uradni list SRS, št. 31/90, Uradni list RS, št. 4/02).
Razlogi za pripravo sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež po skrajšanem postopku v skladu s 34. členom ZUreP-a (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03):
Veljavni ureditveni načrt Terme Čatež ne zadostuje potrebam in željam investitorja, ker ne predvideva širitve in dopolnitve obstoječih dejavnosti oziroma objektov in ureditev (predvidene in zaželene ureditve segajo izven dovoljenih toleranc obstoječega UN-a), ter na ta način onemogoča realizacijo novih programov v turistični ponudbi Term Čatež.
Zasnova sprememb in dopolnitev ne spremeni osnovnega koncepta obstoječega UN, predvideva samo delno preureditev območja – vsebina oziroma namembnost površin se v osnovi ne spreminja, gre le za širitev že obstoječe dejavnosti z novimi adrenalinskimi programi in oblikovno nadaljevanje že obstoječega kompleksa Termalne riviere.
Spremembe in dopolnitve se nanašajo na prostorsko načrtovanje objektov za katere ni predpisana obveznost presoje vplivov na okolje in predlagane spremembe ne vplivajo na kulturno dediščino in naravo sosednjih zemljišč ali objektov. Predmet sprememb in dopolnitev ne predvideva večjih vsebinskih in oblikovnih sprememb od veljavnega UN, ne ovira dejavnosti osnovne namenske rabe iz 64. člena ZUreP-a, ter ne ogroža naravnih vrednot, zavarovanih območij in biotske raznovrstnosti ter kulturne dediščine. Zato se bodo spremembe in dopolnitve ureditvenega načrta Terme Čatež pripravljale in sprejemale po skrajšanem postopku skladno s 34. členom ZUreP-a.
Če bo pristojno ministrstvo določilo, da je potrebno, se za predvideni poseg izvede celovita presoja vplivov na okolje (CPVO).
Pravna podlaga:
Priprava sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež poteka po predpisanem postopku, skladno z določili ZUreP-1 (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03) ob upoštevanju Zakona o varstvu okolja ZVO-1 (Uradni list RS, št. 41/04), Zakona o ohranjanju narave ZON-UPB2 (Uradni list RS, št. 96/04) in skladno s Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu priprave državnih in občinskih lokacijskih načrtov ter vrstah njihovih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 86/04).
3. člen
(predmet in programska izhodišča sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež)
Programska izhodišča so podana in zastavljena v analizah obstoječega stanja in idejnih zasnovah za obravnavano območje:
– izvede oziroma dozida se objekt piramida III v osnem nadaljevanju obstoječih dveh;
– izvedejo se pripadajoče zunanje ureditve (plaže, zelenice, pešpoti);
– predvideno je rušenje stare čistilne naprave, prestavitev oziroma razširitev ograj ob plažah;
– predvidena je ukinitev oziroma prestavitev komunalnih in energetskih vodov, ki potekajo preko tangiranega območja;
– zgradi, uredi in preuredi se vsa potrebna prometna, komunalna in elektroenergetska infrastruktura ter se priključi na obstoječe infrastrukturno omrežje znotraj Term Čatež;
– počitniške hišice katere so tangirane s predvideno ureditvijo se prestavijo na drugo lokacijo.
4. člen
(okvirno ureditveno območje sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež)
Okvirno ureditveno območje sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež je definirano z območjem ureditve in vplivnim območjem, ki sega na parc. št. 541/63, 541/65, 541/66, 541/86, 537/3, 537/4 k.o. Mostec, 329/10, 333/2, k.o. Cerina.
V primeru, da se v nadaljnjem postopku pokaže potreba po razširitvi oziroma krčitvi območja, se le to smiselno upošteva.
5. člen
(nosilci urejanja prostora, ki dajejo smernice in mnenja, ter drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež)
Po sprejemu programa priprave pripravljavec pozove pristojne nosilce urejanje prostora, da v roku 15 dni podajo smernice za načrtovanje predvidene prostorske ureditve.
V primeru, da nosilci urejanja prostora v 15 dneh po prejemu poziva ne bodo podali smernic, se bo v skladu z določili 29. člena ZUreP-1 štelo, da smernic nimajo. V primeru, da smernice nekaterih nosilcev urejanja prostora ne bodo podane, mora načrtovalec sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež kljub temu upoštevati vse veljavne predpise in druge pravne akte.
Pristojni nosilci urejanja prostora za izdajo smernic in mnenj za pripravo sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež so:
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje, Vojkova 1b, Ljubljana (za področje varovanja termalnih virov)
– Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, sektor za vodno območje Donave – Oddelek območja spodnje Save, Novo mesto (za področje upravljanja z vodami)
– Uprava RS za zaščito in reševanje, Vojkova cesta 61, Ljubljana (za področje varstva pred požarom in varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami)
– Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, Območna enota Novo mesto (za področje varovanja javnega zdravja)
– Elektro Celje, PE Krško (za področje distribucije električne energije)
– KS Čatež ob Savi
– Občina Brežice.
Ostale službe zaprošene za izdajo mnenj oziroma strokovnih podlag:
– Terme Čatež d.d., Topliška cesta 35, Čatež ob Savi (za področje prometne, komunalne in energetske infrastrukture ter omrežja zvez).
Če se v postopku priprave sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež ugotovi, da je potrebno pridobiti smernice in mnenja tudi drugih nosilcev urejanja prostora, se le-te pridobijo v istem postopku.
6. člen
(način pridobitve strokovnih rešitev)
Strokovne rešitve so izdelane na podlagi analiz obstoječega stanja v prostoru.
7. člen
(pridobitev geodetskih podlag)
Geodetske podlage za izdelavo sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež si je izdelovalec dolžan pridobiti na RS Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava RS, Območna geodetska uprava Sevnica – Izpostava Brežice.
8. člen
(terminski plan priprave in sprejemanje sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež)
1. Sprejem programa priprave;
2. Izdelava gradiva za pridobivanje smernic – 15 dni po sprejemu programa priprave;
3. Pridobivanje smernic nosilcev urejanja prostora iz 5. člena – 15 dni po izdelavi gradiva;
4. Uskladitev s smernicami in izdelava predloga dokumenta – 15 dni po sprejetju pridobljenih smernic;
5. Obvestilo o javni razgrnitvi in javni obravnavi v Uradnem listu RS;
6. Javna razgrnitev in javna obravnava se izvede na sedežu Občine Brežice in KS Čatež ob Savi – 15 dni od objave v Uradnem listu RS;
7. Občani, organi in organizacije ter drugi zainteresirani lahko podajo svoje pripombe v času trajanja javne razgrnitve predloga sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež;
8. Zavzemanje stališče do pripomb ob javni razgrnitvi in priprava predloga sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež za sprejem na občinskem svetu – 5 dni po končani javni razgrnitvi;
9. Obrazložitev predloga sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež na občinskem svetu – 5 dni po pripravi stališč do pripomb oziroma ob sklicu občinskega sveta;
10. Po sprejetju stališč do pripomb na občinskem svetu se uskladijo stališča in se izdela dopolnjeni predlog sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež oziroma dopolnitve in popravke tistih njegovih sestavin, na katere so se nanašale utemeljene pripombe ter se ga posreduje v mnenja nosilcem urejanja prostora iz 5. člena tega programa priprave – 15 dni po obravnavi na občinskem svetu;
11. Pridobivanje mnenj nosilcev urejanja prostora iz 5. člena tega programa priprave – 15 dni po izdelavi dopolnjenega predloga;
12. Uskladitev z mnenji in obrazložitev dopolnjenega predloga sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež na občinskem svetu – 5 dni po pridobitvi vseh mnenj;
13. Občinski svet sprejme odlok sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež na seji občinskega sveta;
14. Izdelava končnega dokumenta v petih izvodih – 10 dni po sprejetju odloka na seji občinskega sveta;
15. Objava v Uradnem listu RS.
Če bo za spremembe in dopolnitve ureditvenega načrta Terme Čatež treba izdelati CPVO, se le ta izvede vzporedno in skladno s terminskim planom.
9. člen
(obveznosti v zvezi s financiranjem prostorskega akta)
Za pripravo sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež ter za organizacijske in druge stroške potrebna sredstva zagotovi investitor.
10. člen
(skrajšani postopek)
Postopek sprememb in dopolnitev ureditvenega načrta Terme Čatež se pripravlja in sprejema po skrajšanem postopku, ki je opredeljen v 34. členu ZUreP-a (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03).
11. člen
(končna določba)
Program priprave se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati z dnem objave v Uradnem listu RS.
Št. 3505-1/2007
Brežice, dne 7. marca 2007
Župan
Občine Brežice
Ivan Molan l.r.