Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02, 56/02 - ZJU in 110/02 - ZDT-B) ter 19. člena Statuta Mestne občine Nova Gorica (Uradne objave, št. 6/02 in 25/02 in Uradni list RS, št. 38/05 in 24/06) je Mestni svet Mestne občine Nova Gorica na seji dne 29. marca 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Nova Gorica za leto 2007
SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se določa obseg in struktura sredstev za financiranje javne porabe v Mestni občini Nova Gorica v letu 2007, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja ter način in roki poročanja.
STRUKTURA PRORAČUNA
2. člen
Proračun sestavljata splošni in posebni del proračuna. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
----------------------------------------------------------------
I. SPLOŠNI DEL PRORAČUNA
----------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
----------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 34.222.975
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 28.284.258
70 DAVČNI PRIHODKI 18.178.012
700 Davki na dohodek in dobiček 13.346.315
703 Davki na premoženje 4.637.915
704 Domači davki na blago in storitve 193.782
71 NEDAVČNI PRIHODKI 10.106.246
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 8.471.380
711 Takse in pristojbine 36.260
712 Globe in druge denarne kazni 79.285
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 27.124
714 Drugi nedavčni prihodki 1.492.197
72 KAPITALSKI PRIHODKI 3.521.800
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
neopredmetenih dolgoročnih sredstev 3.521.800
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz domačih virov 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 2.416.917
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 2.137.748
741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna
iz sredstev proračuna Evropske unije 279.169
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 35.384.760
40 TEKOČI ODHODKI 7.277.141
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 1.917.678
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 306.292
402 Izdatki za blago in storitve 4.836.179
409 Rezerve 216.992
41 TEKOČI TRANSFERI 11.501.071
410 Subvencije 379.111
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 3.895.134
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 1.872.828
413 Drugi tekoči domači transferi 5.353.998
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 9.095.904
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 9.095.904
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 7.510.644
430 ***Investicijski transferi 13.353
431 Investicijski transferi pravnim in
fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki 4.166.877
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom 3.330.414
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK -1.161.785
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (I. - II.)
(Skupaj prihodki minus skupaj odhodki)
III/1. PRIMARNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)
(I. - 7102) - (II. - 403 - 404) -1.274.908
(Skupaj prihodki brez prihodkov od obresti
minus skupaj odhodki brez plačil obresti)
III/2. TEKOČI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)
(70 + 71) - (40 + 41) 9.506.046
(Tekoči prihodki minus tekoči odhodki in
tekoči transferi)
----------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
----------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 244.951
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV 244.951
750 Prejeta vračila danih posojil 169.838
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova privatizacije 75.113
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442) 104.323
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 104.323
443 Povečanje namenskega premoženja v javnih
skladih in drugih pravnih osebah javnega prava,
ki imajo premoženje v svoji lasti 104.323
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. - 140.628
----------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
----------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
500 Domače zadolževanje 0
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -1.021.157
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 0
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) 1.161.785
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.12.
PRETEKLEGA LETA 1.021.157
----------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov.
Sestavni del proračuna je Načrt razvojnih programov.
Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov sta sestavni del proračuna in se objavita na spletni strani Mestne občine Nova Gorica.
3. člen
Proračunska rezerva je organizirana kot proračunski sklad. Proračunska rezerva se v letu 2007 oblikuje v višini 145.833 EUR.
Proračunska rezerva se uporablja za namene določene v 49. členu Zakona o javnih financah.
Župan lahko na predlog oddelka za finance samostojno odloča o porabi do 20.000 EUR zbranih razpoložljivih sredstev proračunske rezerve za posamezni namen. O tem pismeno obvesti Mestni svet.
V primerih porabe sredstev, ki presega višino določeno v prejšnjem odstavku, odloča Mestni svet s posebnim odlokom.
4. člen
Del predvidenih prihodkov proračuna se zadrži kot splošna proračunska rezervacija.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali niso zagotovljena v zadostni meri, ker jih ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in poroča Mestnemu svetu šestmesečno. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov iz 43. člena ZJF tudi prihodki od požarne takse, prihodki od takse za obremenjevanje vode, takse za obremenjevanje okolja, sredstva iz državnega proračuna in sredstva iz EU in sredstva koncesijske dajatve od posebnih iger na srečo ter turistična taksa.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v tekočem letu se prenesejo v proračun naslednjega leta.
IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
6. člen
Sredstva občinskega proračuna se praviloma delijo med letom enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti v skladu z likvidnostnim položajem.
7. člen
Neposredni uporabniki občinskega proračuna so mestni svet, nadzorni odbor, župan, oddelki občinske uprave in krajevne skupnosti. Posredni uporabniki sredstev občinskega proračuna so javni zavodi in javni skladi, katerih ustanovitelj oz. soustanovitelj je občina.
Uporabniki občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter področjih proračunske porabe v skladu s Programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov.
Uporabniki občinskega proračuna ne smejo prevzemati na račun proračuna obveznosti, ki presegajo s proračunom določena sredstva za posamezne namene.
8. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan lahko s pismenimi sklepi prerazporedi sredstva med proračunskimi postavkami praviloma znotraj istega področja porabe.
Sprememba pri postavki, ki se zmanjšuje ne sme preseči 20% vrednosti celotne postavke in ne zneska 30.000 EUR.
Izvrševanje proračuna po ekonomski klasifikaciji je odraz strukture nastalih stroškov posameznih postavk po področjih in se evidenčno primerja s planiranimi stroški.
9. člen
Pogodbe za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajo gradenj v breme proračunskih sredstev se lahko sklene samo v skladu s predpisi o javnem naročanju in navodili župana.
Sredstva subvencij, posojil in drugih oblik pomoči neproračunskim porabnikom se dodelijo na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa v sredstvih javnega obveščanja. Način dodelitve in višina dodeljenih sredstev mora biti usklajena s predpisi o državnih pomočeh.
Pred dodeljevanjem sredstev dotacij, subvencij, posojil in drugih oblik pomoči je potrebno skleniti pogodbo med občino ter proračunskim porabnikom ali neproračunskim porabnikom sredstev.
10. člen
Razpolaganje s finančnim in stvarnim premoženjem občine se opravi v skladu z veljavnimi predpisi in na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa (javna ponudba, javno vabilo k dajanju ponudb, javna dražba), razen za zasedena stanovanja, nepremičnine v solastništvu, zamenjave nepremičnin v javnem interesu, oddajanje stanovanj zaposlenim pri neposrednem uporabniku. Kupnina od prodaje nepremičnin se uporabi samo za nakup nepremičnin.
11. člen
Proračunski porabniki lahko prevzemajo obveznosti za tekoče leto le v višini sprejetih proračunskih postavk.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti posrednega porabnika, ki bodo zapadle v prihodnjih letih ne sme presegati 40% pravic porabe v sprejetem proračunu znotraj posameznega podprograma za tekočo oz. investicijsko porabo.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnini pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Neposredni porabniki občinskega proračuna krajevne skupnosti morajo za vse pravne posle, ki imajo za posledico prevzem obveznosti ali odtujitev sredstev v vrednosti nad 4.200 EUR predhodno pridobiti pisno soglasje župana.
12. člen
Občina se lahko likvidnostno zadolži največ do višine 5% sprejetega proračuna, če zaradi neenakomernega pritekanja prejemnikov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti. Likvidnostni dolg mora biti poravnan najkasneje do 31. 12. 2007, o zadolžitvi pa odloča župan.
Vsi neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo na zahtevo Oddelka za finance prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotovitev likvidnosti oziroma za izvrševanje proračuna.
13. člen
Občina lahko na osnovi sklepa mestnega sveta izdaja poroštva za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih podjetij v višini do 210.000 EUR.
14. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz 77. člena Zakona o javnih financah, lahko župan dolžniku do višine 1.000 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
POROČANJE
15. člen
Vsi uporabniki občinskega proračuna so dolžni Oddelku za finance dostaviti medletno poročilo o poslovanju do 15. 7. tekočega leta, letno poročilo za preteklo leto skupaj z bilancami in obrazložitvami do 28. 2. tekočega leta ter premoženjsko bilanco do 31. 3. tekočega leta za predhodno leto ter tromesečna poročila o stanju zadolženosti.
Javna podjetja, javni gospodarski zavodi, javni skladi in podjetja, kjer je Mestna občina Nova Gorica ustanoviteljica so dolžni predložiti letno poročilo z bilančnimi podatki do 31. 3. tekočega leta za preteklo leto ter tromesečna poročila o stanju zadolženosti.
16. člen
Proračunski porabniki lahko porabijo lastne prihodke za razvoj svoje dejavnosti.
O višini in porabi lastnih prihodkov proračunski porabniki poročajo Mestni občini Nova Gorica ob oddaji letnega poročila z bilancami do 28. 2. tekočega leta za preteklo leto.
17. člen
Župan Mestne občine Nova Gorica v juliju poroča Mestnemu svetu o izvrševanju proračuna v prvem polletju tekočega leta, do 30. 3. pa predloži Mestnemu svetu tudi zaključni račun proračuna za preteklo leto z ustreznimi obrazložitvami.
18. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 410-5/2006
Nova Gorica, dne 29. marca 2007
Župan
Mestne občine Nova Gorica
Mirko Brulc l.r.