Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 - ZJU in 110/02 - ZDT-B) in 17. člena Statuta Občine Rogašovci (Uradni list RS, št. 66/99, 76/02, 29/03, 88/05 in 79/06) je Občinski svet Občine Rogašovci na 4. redni seji dne 5. 4. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Rogašovci za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Rogašovci za leto 2007 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
+--------------------------------------------------------------+
| v EUR|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|KONTO | |OPIS | Proračun|
| | | | leta 2007 |
+--------------------------------------------------------------+
|A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| |I. |S K U P A J P R I H O | 2.333.741|
| | |D K I (70+71+72+73+74) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| | |TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 1.822.922|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|70 | |DAVČNI PRIHODKI | 1.788.753|
| | |(700+703+704+706) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|700 | |DAVKI NA DOHODEK IN | 1.764.785|
| | |DOBIČEK | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|703 | |DAVKI NA PREMOŽENJE | 7.289|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|704 | |DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN | 16.679|
| | |STORITVE | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|706 | |DRUGI DAVKI | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|71 | |NEDAVČNI PRIHODKI | 34.169|
| | |(710+711+712+713+714) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|710 | |UDELEŽBA NA DOBIČKU IN | 16.268|
| | |DOHODKI OD PREMOŽENJA | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|711 | |TAKSE IN PRISTOJBINE | 4.131|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|712 | |DENARNE KAZNI | 420|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|713 | |PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA| 1.900|
| | |IN STORITEV | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|714 | |DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 11.450|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|72 | |KAPITALSKI PRIHODKI | 80.249|
| | |(720+721+722) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|720 | |PRIHODKI OD PRODAJE | 51.108|
| | |OSNOVNIH SREDSTEV | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|721 | |PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG| |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|722 | |PRIHODKI OD PRODAJE | 29.141|
| | |ZEMLJIŠČ IN | |
| | |NEMATERIALNEGA | |
| | |PREMOŽENJA | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|73 | |PREJETE DONACIJE | 9.150|
| | |(730+731) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|730 | |PREJETE DONACIJE IZ | 9.150|
| | |DOMAČIH VIROV | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|731 | |PREJETE DONACIJE IZ | |
| | |TUJINE | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|74 | |TRANSFERNI PRIHODKI | 421.420|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|740 | |TRANSFERNI PRIHODKI IZ | 421.420|
| | |DRUGIH JAVNOFINANČNIH | |
| | |INSTITUCIJ | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| |II. |S K U P A J O D H O D | 2.662.464|
| | |K I (40+41+42+43) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|40 | |TEKOČI ODHODKI | 479.518|
| | |(400+401+402+403+409) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|400 | |PLAČE IN DRUGI IZDATKI | 89.884|
| | |ZAPOSLENIM | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|401 | |PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA| 15.053|
| | |SOCIALNO VARNOST | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|402 | |IZDATKI ZA BLAGO IN | 352.046|
| | |STORITVE | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|403 | |PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 2.250|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|409 | |SREDSTVA, IZLOČENA V | 20.285|
| | |REZERVE | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|41 | |TEKOČI TRANSFERI | 860.034|
| | |(410+411+412+413) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|410 | |SUBVENCIJE | 25.664|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|411 | |TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN| 359.499|
| | |GOSPODINJSTVOM | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|412 | |TRANSFERI NEPROFITNIM | 60.928|
| | |ORGANIZAC. IN USTANOVAM | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|413 | |DRUGI TEKOČI DOMAČI | 413.943|
| | |TRANSFERI | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|42 | |INVESTICIJSKI ODHODKI | 1.197.804|
| | |(420) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|420 | |NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH| 1.197.804|
| | |SREDSTEV | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|43 | |INVESTICIJSKI TRANSFERI | 125.108|
| | |(430) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|430 | |INVESTICIJSKI TRANSFERI | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|431 | |INVESTICIJSKI TRANSFERI | 45.341|
| | |PRAVNIM IN FIZIČNIM | |
| | |OSEBAM, KI NISO | |
| | |PRORAČUNSKI UPORABNIKI | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|432 | |INVESTICIJSKI TRANSFERI | 79.767|
| | |PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| |III. |PRORAČUNSKI PRESEŽEK | -328.723|
| | |(PRIMANJKLJAJ) (I. - II.)| |
| | |(SKUPAJ PRIHODKI MINUS | |
| | |SKUPAJ ODHODKI) | |
+--------------------------------------------+-----------------+
|B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|75 |IV. |PREJETA VRAČILA DANIH | 3.280|
| | |POSOJIL IN PRODAJA | |
| | |KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| | |(750+751) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|750 | |PREJETA VRAČILA DANIH | 0|
| | |POSOJIL | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|751 | |PRODAJA KAPITALSKIH | |
| | |DELEŽEV | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|752 | |KUPNINE IZ NASLOVA | 3.280|
| | |PRIVATIZACIJE | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|44 |V. |DANA POSOJILA IN | 0|
| | |POVEČANJE KAPITALSKIH | |
| | |DELEŽEV (440+441) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|440 | |DANA POSOJILA | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|441 | |POVEČANJE KAPITALSKIH | |
| | |DELEŽEV | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| |VI. |PREJETA MINUS DANA | 3.280|
| | |POSOJILA IN SPREMEMBE | |
| | |KAPITALSKIH | |
| | |DELEŽEV | |
| | |(IV. - V.) | |
+--------------------------------------------+-----------------+
|C. R A Č U N F I N A N C I R A N J A | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|50 |VII. |ZADOLŽEVANJE (500) | 0|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|500 | |DOMAČE ZADOLŽEVANJE | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|55 |VIII. |ODPLAČILA DOLGA (550) | 11.220|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|550 | |ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 11.220|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| |IX. |POVEČANJE (ZMANJŠANJE) | -336.663|
| | |SREDSTEV NA RAČUNIH | |
| | |(I.+IV.+VII.-II.-V.- | |
| | |VIII.) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| |X. |NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-| -11.220|
| | |VIII.) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| |XI. |NETO FINANCIRANJE | 328.723|
| | |(VI.+VII.-VIII.-IX.) | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
| | |STANJE SREDSTEV NA | 336.663|
| | |RAČUNIH DNE 31.12. 2006 | |
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
|9009 | |Splošni sklad za drugo | 336.663|
+---------+--------+-------------------------+-----------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Rogašovci.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF (donacije, prihodki od prodaje, zamenjave stvarnega premoženja, odškodnine iz naslova zavarovanj) tudi naslednji prihodki: prejeta sredstva za sofinanciranje projektov, požarna taksa in okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva namenski izdatek, ki v finančnem načrtu proračuna ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se za višino dejanskih namenskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračun.
Pravice porabe na proračunski postavki Sredstva za odpravo nesorazmerij v plačah, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
4. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med posameznimi proračunskimi postavkami znotraj podprograma in med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča župan na predlog neposrednega uporabnika..
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna med proračunskim letom in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2007 in njegovi realizaciji.
5. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2008 60% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Župan odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev do višine 1.000 eurov po vlogi znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezerva
7. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Med odhodki proračuna se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezervacija. Sredstva v višini 6.000 eurov se lahko uporabijo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt proračunskega uporabnika.
8. člen
(proračunska rezerva)
Proračunska rezerva se v letu 2007 oblikuje v višini 10.000 eurov. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Iz sredstev rezerv se v letu 2007 delno sanira most Ropoča LC 354030 v višini 5.800 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 10.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presegajo navedeni znesek, odloča na predlog župana občinski svet.
9. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 400 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna.
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2007 lahko dolgoročno zadolžuje za namene izkazane v proračunu na podlagi predhodno prejetega soglasja pristojnega ministrstva in pod pogoji, ki jih določa Zakon o financiranju občin.
Občina za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je Občina Rogašovci, v letu 2007 ne bo izdala poroštev.
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) in pravne osebe, v katerih ima občina prevladujoč vpliv na upravljanje, se v letu 2007 ne smejo zadolževati.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2008)
V obdobju začasnega financiranja Občine Rogašovci v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0016/2006-01/03-4
Rogašovci, dne 5. aprila 2007
Župan
Občine Rogašovci
Edvard Mihalič l.r.