Na podlagi 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo in 21/06 – Odl. US) in 55. člena Statuta Občine Log - Dragomer (Uradni list RS, št. 33/07) je Občinski svet Občine Log - Dragomer na 4. redni seji dne 23. 5. 2007 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Log - Dragomer
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za opravljanje nalog občinske uprave v Občini Log - Dragomer (v nadaljnjem besedilu: občina) ustanovi Občinska uprava Občine Log - Dragomer (v nadaljnjem besedilu: občinska uprava), s sedežem v Dragomerju, Na Grivi 5.
2. člen
S tem odlokom se določa tudi organizacija in delovno področje občinske uprave ter urejajo druga vprašanja v zvezi z njenim delovanjem.
3. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge, naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz občinske pristojnosti ter druge naloge v okviru delovnih področij, določenih s tem odlokom.
4. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji, družbami in drugimi organizacijami, z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil in v okviru skupnih delovnih teles.
5. člen
(1) Delo občinske uprave je javno.
(2) Javnost dela občinske uprave se zagotavlja:
– z objavljanjem splošnih aktov občine,
– z uradnimi sporočili za javnost,
– s posredovanjem informacij javnega značaja v skladu z zakonom o dostopu do informacij javnega značaja in
– na druge ustrezne načine, ki omogočajo javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
(3) O delu občinske uprave obveščajo javnost župan, podžupan in direktor občinske uprave. Drugi javni uslužbenci lahko obveščajo javnost o delu s svojega delovnega področja po predhodnem pooblastilu župana občine.
(4) Občinska uprava oziroma njeni uslužbenci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
6. člen
Pri poslovanju s strankami mora občinska uprava zagotoviti spoštovanje njihove osebnosti in osebnega dostojanstva ter zagotoviti, da čim hitreje in čim lažje uresničujejo svoje pravice in pravne koristi.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
7. člen
Občinska uprava je organizirana kot enovit organ in kot taka zagotavlja:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih,
– polno zaposlenost uslužbencev v občinski upravi in
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
8. člen
(1) Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge na področju:
– splošnih zadev,
– normativno-pravnih zadev,
– upravnih zadev,
– javnih financ,
– gospodarskih dejavnosti in kmetijstva,
– družbenih dejavnosti,
– varstva okolja in urejanja prostora,
– gospodarskih javnih služb in infrastrukture,
– inšpekcijskega nadzorstva in občinskega redarstva in
– gospodarjenja s stavbnimi zemljišči.
(2) Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občine.
9. člen
Na področju splošnih zadev opravlja občinska uprava naslednje naloge:
– strokovna, organizacijska, administrativna in tehnična opravila za potrebe župana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, za člane občinskega sveta, nadzorni odbor in druge občinske organe,
– kadrovske zadeve,
– sprejem in odprava pošte ter arhiviranje za potrebe občinskih organov,
– gospodarjenje z premoženjem občine,
– avtomatska obdelava podatkov za potrebe organov občine,
– naloge, ki se nanašajo na civilno zaščito in reševanje,
– nudi strokovno pomoč ožjim delom občine pri njihovem delovanju in
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
10. člen
Na področju normativno-pravnih zadev občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– priprava splošnih in drugih aktov ter mnenj in stališč, ki jih sprejemajo župan, občinski svet in drugi občinski organi,
– sestavljanje pogodb, oceno sprejetih pogodb in pravno spremljanje pogodb,
– strokovno pravno pomoč pri izvajanju volilnih opravil,
– pravno pomoč županu, občinskemu svetu in drugim občinskim organom,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
11. člen
Na področju upravnih zadev občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– vodi upravni postopek in odloča v teh postopkih na prvi stopnji,
– vodi evidenco o upravnih zadevah,
– sodeluje v upravnih postopkih, ki jih vodijo drugi pristojni organi,
– opravlja druge naloge s področja upravnih zadev.
12. člen
Na področju javnih financ občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja proračun in skrbi za njegovo izvrševanje v skladu s predpisi, ki urejajo to področje,
– pripravlja finančna poročila in zaključni račun proračuna,
– zagotavlja strokovno pomoč občinskim organom pri sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in drugih aktov s področja javnih financ,
– opravlja finančno-knjigovodska in druga strokovna opravila za proračun,
– spremlja, analizira in oblikuje cene iz pristojnosti občine in daje mnenje k oblikovanju cen iz koncesijskih razmerij,
– spremlja in analizira davke iz občinske pristojnosti in v skladu z zakonom pripravlja strokovne podlage za njihovo uvedbo oziroma usklajevanje,
– pripravlja premoženjsko bilanco občine,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
13. člen
Na področju gospodarstva občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja strategijo razvoja občine ter programske usmeritve in programe razvoja posameznih dejavnosti s področja gospodarstva in kmetijstva,
– izvaja strokovne naloge za občino in njene organe, kadar je občina ustanovitelj ali soustanovitelj javnega podjetja ali zavoda na področju gospodarskih javnih služb,
– spremlja in analizira gospodarska gibanja v občini,
– opravlja druge naloge s tega področja.
14. člen
Na področju družbenih dejavnosti občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja razvojne usmeritve in razvojne programe na različnih področjih družbenih dejavnosti,
– skrbi za realizacijo programov v skladu s proračunom, koordinira delovanje različnih subjektov na področjih družbenih dejavnosti in vrši nadzor nad izvajanjem programov,
– pripravlja in izvaja programe javnih del,
– opravlja druge naloge, ki sodijo v področje družbenih dejavnosti.
15. člen
Na področju urejanja prostora občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja programska izhodišča za sprejemanje prostorskih aktov in pripravlja smernice za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov,
– pripravlja prostorske akte občine,
– izdaja lokacijske dokumentacije,
– vodi evidenco posegov v prostor in analizira stanje posegov v prostor,
– nudi strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
16. člen
Na področju varstva okolja občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja programe varstva okolja, operativne programe in študije ranljivosti okolja za območje občine,
– pripravlja sanacijske programe za odpravo posledic in virov obremenitve okolja in skrbi za njihovo izvedbo,
– opravlja druge upravne naloge varstva okolja, ki jih določajo posebni predpisi s področja varstva okolja,
– opravlja druge naloge; ki spadajo v to področje.
17. člen
Na področju gospodarskih javnih služb in infrastrukture občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja strokovne podlage za ustanovitev in organizacijo gospodarskih javnih služb,
– izdeluje programe razvoja gospodarskih javnih služb, skrbi za njihovo izvajanje in izvaja nadzor nad njihovim izvajanjem,
– pripravlja projekte in investicijske programe in opravlja nadzor nad investicijami,
– opravlja druge naloge na tem področju.
18. člen
Na področju gospodarjenja s stavbnimi zemljišči opravlja občinska uprava naslednje naloge:
– pridobiva, prodaja, menjava in oddaja zemljišča za gradnjo,
– gradi javno infrastrukturo, s katero se zagotavlja uporabnost zemljišč glede na njihov namen (opremljanje stavbnih zemljišč),
– obračunava ter odmerja nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča,
– obračunava ter odmerja komunalni prispevek,
– vodi evidenco zemljišč v lasti občine,
– sodeluje pri pripravi planskih in prostorskih izvedbenih aktov in druge prostorske dokumentacije,
– opravlja druge naloge na tem področju.
19. člen
Občinska uprava kot enovit organ opravlja tudi naloge na področju naslednjih javnih služb:
– vzdrževanja občinskih cest, zimske službe ter urejanja in vzdrževanja parkirišč,
– urejanja javnih zelenih površin,
– vzdrževanja in urejanja pokopališč,
– urejanja prometne signalizacije in prometnih režimov,
– urejanja in vzdrževanja mest za plakatiranje in oglaševanje,
– javna razsvetljava.
20. člen
(1) Občinska uprava opravlja naloge občinske inšpekcije.
(2) Občinska inšpekcija opravlja nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
(3) Natančneje se delovno področje in organizacija občinskega inšpekcijskega nadzora določi s posebnim odlokom.
21. člen
(1) Občinska uprava opravlja naloge občinskega redarstva.
(2) Na tem področju občinska uprava opravlja nadzor nad izvajanjem zakona o varnosti cestnega prometa in nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
(3) Natančneje se delovno področje in organizacija občinskega redarstva določi s posebnim odlokom.
22. člen
Za opravljanje posameznih upravnih nalog iz svoje izvirne pristojnosti lahko občina podeli javno pooblastilo javnemu podjetju, javnemu zavodu, javni agenciji, javnemu skladu, drugi pravni osebi ali posamezniku, če se s tem omogoči učinkovitejše in smotrnejše opravljanje nalog zlasti, če se v celoti ali pretežno financirajo s plačili uporabnikov.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI USLUŽBENCEV
23. člen
(1) Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja in daje navodila za vodenje občinske uprave.
(2) Župana v primeru njegove odsotnosti ali zadržanosti nadomešča podžupan.
(3) Podžupan v času nadomeščanja opravlja tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti.
24. člen
(1) Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
(2) Direktor občinske uprave:
– neposredno vodi občinsko upravo, organizira in koordinira delo uslužbencev v občinski upravi in jim nudi strokovno pomoč, razporeja delo med uslužbence občinske uprave in skrbi za delovno disciplino,
– odloča v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in vodi ter sodeluje v najzahtevnejših projektnih skupinah v občini,
– skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– opravlja druge naloge po nalogu župana.
(3) Direktor občinske uprave lahko izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja uslužbencev občinske uprave, če ga župan za to pooblasti.
(4) Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
(5) Direktor občinske uprave mora imeti univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo s specializacijo ali magisterijem.
25. člen
(1) Občinska uprava izvršuje predpise, ki jih sprejemata občinski svet in župan.
(2) Občinska uprava izvršuje zakone in druge predpise, kadar v skladu z zakonom odloča o upravnih zadevah iz občinske ali prenesene državne pristojnosti.
26. člen
(1) O upravnih zadevah iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni za posamezne primere z zakonom drugače določeno.
(2) O upravnih zadevah iz prenesene državne pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, če zakon ne določa drugače.
27. člen
Upravni postopek lahko vodi in/ali v njem odloča le uradna oseba, ki je pooblaščena za opravljanje teh dejanj v postopku, ima predpisano izobrazbo in opravljen strokovni izpit iz upravnega postopka.
28. člen
(1) O izločitvi zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki o zadevi tudi odloči, če je zaposleni pooblaščen za odločanje v upravnih zadevah.
(2) O izločitvi direktorja občinske uprave ali župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o zadevi tudi odloči.
29. člen
(1) Razvrstitev in število delovnih mest v občinski upravi ter razvrstitev nalog iz posameznega delovnega področja občinske uprave, ki jih opravlja posamezen uslužbenec, se določi z aktom o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi, ki ga na predlog direktorja občinske uprave izda župan.
(2) O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan oziroma po njegovem pooblastilu direktor občinske uprave.
30. člen
(1) Posamezno nalogo občinske uprave, ki je določena s tem odlokom, opravi tisti uslužbenec, v katerega delovno področje spada naloga po pravilniku o sistemizaciji delovnih mest oziroma po svoji naravi.
(2) Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od uslužbencev občinske uprave, jo opravi uslužbenec, ki ga določi direktor občinske uprave.
31. člen
(1) Uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom občine, tem odlokom in pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest, v skladu s pristojnostmi in pooblastili ter po navodilih direktorja občinske uprave.
(2) Za svoje delo so uslužbenci občinske uprave odgovorni direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
32. člen
(1) V občinski upravi se lahko kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Župan določi sestavo kolegija glede na obravnavano problematiko.
(2) Kolegij sklicuje župan, v njegovi odsotnosti pa direktor občinske uprave. Kolegij se sklicuje po potrebi, vendar najmanj enkrat mesečno.
33. člen
(1) Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več uslužbencev oziroma sodelovanje uslužbencev različnih strok in stopenj znanja, lahko župan ustanovi delovne skupine ali odredi druge oblike sodelovanja.
(2) S sklepom o ustanovitvi delovne skupine župan določi sestavo delovne skupine, vodjo delovne skupine ter rok za izvedbo naloge.
34. člen
(1) Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog.
(2) S sklepom o ustanovitvi delovne ali projektne skupine se določijo sestava, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
Župan v roku enega meseca po uveljavitvi tega odloka izda pravilnik iz 28. člena tega odloka.
36. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-2/2007
Log pri Brezovici, dne 23. maja 2007
Župan
Občine Log - Dragomer
Mladen Sumina l.r.