Uradni list

Številka 50
Uradni list RS, št. 50/2007 z dne 6. 6. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 50/2007 z dne 6. 6. 2007

Kazalo

2716. Odlok o proračunu Občine Vrhnika za leto 2007, stran 6961.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02, 127/06, 14/07) in Statuta občine Vrhnika (Uradni list RS, št. 99/99, 39/00, 36/01 in 77/06) je Občinski svet Občine Vrhnika na 5. redni seji dne 31. 5. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Vrhnika za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Vrhnika za leto 2007 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v eurih
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
+--------------------------------------------------------------+
|Skupina/Podskupina                                    Proračun|
|kontov                                               leta 2007|
+--------------------------------------------------------------+
I       SKUPAJ PRIHODKI                           18.388.724
        (70+71+72+73+74+78)
        TEKOČI PRIHODKI (70+71)                   10.058.540
70      DAVČNI PRIHODKI                            8.194.718
        (700+703+704+706)
700     DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK                6.530.062
703     DAVKI NA PREMOŽENJE                        1.230.088
704     DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN                     434.568
        STORITVE
71      NEDAVČNI PRIHODKI                          1.863.822
        (710+711+712+713+714)
710     UDELEŽBA NA DOBIČKU IN                       561.194
        DOHODKI OD PREMOŽENJA
711     TAKSE IN PRISTOJBINE                          25.038
712     GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI                  21.700
713     PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN                  10.278
        STORITEV
714     DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI                    1.245.612
72      KAPITALSKI PRIHODKI (720+722)              7.517.878
720     PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH                 532.419
        SREDSTEV
722     PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ               6.985.459
        IN NEOPREDMETENIH DOLGOROČNIH
        SREDSTEV
73      PREJETE DONACIJE (730+731)                     7.511
730     PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH                    7.511
        VIROV
74      TRANSFERNI PRIHODKI (740)                    804.795
740     TRANSFERNI PRIH. IZ DRUGIH                   804.795
        JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
II      SKUPAJ ODHODKI                            20.104.786
        (40+41+42+43+45)
40      TEKOČI ODHODKI                             3.012.489
        (400+401+402+403+409)
400     PLAČE IN DRUGI IZDATKI                       630.679
        ZAPOSLENIM
401     PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA                     95.556
        SOCIALNO VARNOST
402     IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE               2.227.352
403     PLAČILA DOMAČIH OBRESTI                            0
409     REZERVE                                       58.902
41      TEKOČI TRANSFERI                           4.805.025
        (410+411+412+413)
410     SUBVENCIJE                                   273.327
411     TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN                  1.852.865
        GOSPODINJSTVOM
412     TRANSFERI NEPROFITNIM                        506.602
        ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM
413     DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI              2.172.231
42      INVESTICIJSKI ODHODKI (420)               12.284.768
420     NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH                 12.284.768
        SREDSTEV
43      INVESTICIJSKI TRANSFERI (430)                  2.504
430     INVESTICIJSKI TRANSFERI                        2.504
III     PRORAČUNSKI PRESEŽEK                      –1.716.062
        (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
        (I-II)
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
+--------------------------------------------------------------+
|Skupina/Podskupina                                    Proračun|
|kontov                                               leta 2007|
+--------------------------------------------------------------+
IV      PREJETA VRAČILA DANIH                        935.090
        POSOJIL IN PRODAJA
        KAPITALSKIH DELEŽEV
        (750+751+752)
75      PREJETA VRAČILA DANIH                        935.090
        POSOJIL IN PRODAJA
        KAPITALSKIH DELEŽEV
751     PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV                  935.090
V       DANA POSOJILA IN POVEČANJE                         0
        KAPITALSKIH DELEŽEV
        (440+441+442)
44      DANA POSOJILA IN POVEČANJE                         0
        KAPITALSKIH DELEŽEV
441     POVEČANJE KAPITALSKIH                              0
        DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB
VI      PREJETA MINUS DANA POSOJILA                  935.090
        IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
        DELEŽEV (IV-V)
C. RAČUN FINANCIRANJA
+--------------------------------------------------------------+
|Skupina/Podskupina                                    Proračun|
|kontov                                               leta 2007|
+--------------------------------------------------------------+
VII     ZADOLŽEVANJE (50)                                  0
50      ZADOLŽEVANJE                                       0
500     DOMAČE ZADOLŽEVANJE                                0
VIII    ODPLAČILA DOLGA (55)                               0
55      ODPLAČILA DOLGA                                    0
550     ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA                           0
IX      SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA                –780.972
        RAČUNU (I+IV+VII-II-V-VIII)
X       NETO ZADOLŽEVANJE (VII-VIII)                       0
XI      NETO FINANCIRANJE (VI+X-IX)                1.716.062
XII     STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH                   780.972
        NA DAN 31.12. PRETEKLEGA
        LETA
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita skupaj s splošnim delom proračuna na spletni strani Občine Vrhnika.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta. Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Vrhnika.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena Zakona o javnih financah (ZJF), tudi naslednji prihodki:
– prihodki, ki se zbirajo na podlagi odlokov o uvedbi občinskega samoprispevka po posameznih krajevnih skupnostih in se porabljajo za namen, za katerega so bili uvedeni,
– drugi prihodki krajevnih skupnosti, ki jih krajevne skupnosti ustvarjajo samostojno in se porabljajo za financiranje nalog krajevne skupnosti, v kateri so bili ustvarjeni,
– namensko zbrani prispevki občanov za izvajanje tekočih in investicijskih nalog,
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/1993, 87/2001 in 110/2002, 105/2006), ki se porabljajo za nakup opreme za zagotavljanje požarne varnosti,
– prihodki od republiške takse za obremenjevanje voda, ki se porabljajo za financiranje investicij v kanalizacijska omrežja,
– prihodki od takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, ki se porabljajo za financiranje investicij v sanacijo deponije,
– prihodki, ustvarjeni iz naslova amortizacije objektov in opreme, ki se porabljajo za obnavljanje objektov in opreme,
– drugi prihodki, katerih namenska poraba je predpisana s področnimi predpisi,
– kupnina od prodaje kapitalskih naložb občine v podjetju CRO Vrhnika d.o.o., katerega ustanovitelja sta Občina Vrhnika in KPV, d.d., ki se vplača v proračun leta 2007 in nameni za: izgradnjo križišča v cono Sinja Gorica, izgradnjo infrastrukture ob R2409 v Sinji Gorici in ureditev ceste Tojnice.
Pravice porabe na proračunskih postavkah 01010, 06020, 06022 in 06026 – sredstva za usklajevanje plačnih nesorazmerij, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan oziroma predsednik sveta KS.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij 2007 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2007 in njegovi realizaciji.
6. člen
(pooblastila župana)
Župan je pooblaščen, da:
– razporeja splošno proračunsko rezervacijo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt proračunskega porabnika.
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz 49. člena Zakona o javnih financah v višini v proračunu načrtovane proračunske rezerve.
– odloča o dinamiki porabe sredstev za tekoče potrebe.
– odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje nalog javne porabe, vendar le do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
– če se po sprejemu proračuna sprejme zakon ali odlok, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prejemkov in obsega zadolžitve, ki je določen s proračunom, ali s prerazporeditvijo sredstev v okviru možnih prihrankov sredstev.
– odloča o odpisu ali delnem odpisu plačila dolga do 835 EUR, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnočljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati. Kot dolgovi se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
– odloča o nakupu premoženja v skladu s sprejetimi proračunskimi postavkami.
– samostojno odloča o nakupu zemljišč do površine 300 m2 ali do vrednosti 30.000 EUR brez davka. O izvršenih transakcijah polletno poroča občinskemu svetu.
– izvršuje sprejeti letni program prodaje občinskega finančnega in stvarnega premoženja.
– odloča o porabi sredstev na proračunskih postavkah:
– 04001 Stroški prireditev občine,
– 14001 Stroški promocije občine,
– 20001 Stroški humanitarnih dejavnosti – druge organizacije.
– odloča o porabi sredstev na proračunski postavki 08002 Varnost v cestnem prometu, Preventiva in vzgoja v cestnem prometu, na predlog Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
– opravlja druge naloge, za katere je pooblaščen s področnimi predpisi.
7. člen
(sredstva proračuna, namenjena KS)
V proračunskem letu 2007 se iz občinskega proračuna za redno delovanje KS zagotovijo sredstva v višini 52.930,52 EUR, za izvajanje programov in investicij krajevnih skupnosti – sklad pa sredstva v višini 101.258,37 EUR. Posamezni program oziroma investicija se bo sofinancirala v skladu z odlokom, ki ureja financiranje krajevnih skupnosti.
8. člen
(izvajanje investicij preko RO)
V proračunskem letu 2007 se v okviru Režijskega obrata določi sofinanciranja za izvajanje posameznih investicij, ki so jih pripravile krajevne skupnosti:
1. investicije v ceste v višini 30%.
2. investicije v vodovod v višini 30%.
3. investicije v kanalizacijo v višini 35%.
4. investicije v javno razsvetljavo v višini 25%.
Predmet sofinanciranja so gradbena dela in nadzor nad predmetno investicijo.
Z investicijo se prične, ko je pogodbeno zagotovljeno nad 85% sredstev, potrebnih za posamezno investicijo. Potrebno višino zagotovljenih sredstev iz prejšnjega stavka tega člena za posamezno investicijo določi župan s sklepom.
Izjemoma lahko župan s sklepom določi nižji% pogodbeno zagotovljenih sredstev, potrebnih za posamezno investicijo.
9. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi v letu 2007 so:
1. račun proračunske rezerve, oblikovanje po ZJF,
2. račun sklada krajevnih skupnosti, ustanovljenega na podlagi odloka, ki ureja financiranje krajevnih skupnosti.
Proračunska rezerva se v letu 2007 oblikuje v višini 4.173 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4.173 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
10. člen
(dodeljevanje sredstev)
Proračunskim uporabnikom se sredstva dodeljujejo mesečno ob upoštevanju likvidnostnega položaja občine. Javnim zavodom se sredstva zagotavljajo tako, da prejmejo sredstva za plače največ en dan pred izplačilom le-teh, sredstva za pokrivanje materialnih stroškov pa največ dvakrat mesečno in sicer za plačilo obveznosti, nastalih v preteklem obdobju, pri čemer se morajo upoštevati roki plačil v breme občinskih proračunov, določenih v Zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije. Način zagotavljanja sredstev za financiranje drugih nalog v javnih zavodih se z zavodi dogovori v posebni pogodbi, ki se sklene s posameznim zavodom.
Sredstva članom občinskega sveta ter komisij in odborov se nakazujejo trimesečno. Sredstva za nakup oziroma obnavljanje opreme se neposrednim uporabnikom dodeljujejo trimesečno na podlagi predloženega plana nabav.
11. člen
(obveznosti uporabnikov sredstev)
Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrene z občinskim proračunom in le za namene, za katere so jim bila sredstva dodeljena.
Uporabniki proračuna morajo nakup opreme oziroma vzdrževalna in investicijska dela nad vrednostjo, določeno z Zakonom o javnih naročilih in Zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, oddati z javnim razpisom.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegale odobrena sredstva.
Uporabniki sredstev proračuna poročajo županu in občinskemu svetu o realizaciji nalog najmanj dvakrat letno in sicer ob polletju in ob zaključku leta oziroma po potrebi.
12. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Uporabniki sredstev proračuna lahko prevzemajo obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 60% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2008 do 30% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih do 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz tretjega in četrtega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
13. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko s sklepom spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% ali 30.000 EUR, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
14. člen
(pridobivanje stvarnega premoženja)
Stvarno premoženje se lahko pridobiva z nakupom samo v obsegu, ki je potreben za izpolnjevanje nalog opredeljenih s tem odlokom, brez nepotrebnih zalog.
Za brezplačno pridobitev premoženja je potrebno pridobiti predhodno soglasje občinskega sveta, če bi takšna pridobitev povzročala večje stroške ali če je lastništvo povezano s pogoji, ki bi lahko povzročili obveznost za občino.
V primeru brezplačne pridobitve zemljišč nosi Občina Vrhnika stroške meritev in parcelacij teh zemljišč.
15. člen
(načrt nabav in gradenj)
V roku enega meseca po uveljavitvi Odloka o proračunu Občine Vrhnika za leto 2007 sprejme župan načrt nabav in gradenj za leto 2007.
Nabava osnovnega sredstva, naročilo gradnje in izvajanje investicijskega vzdrževanja se lahko prične:
– če je to načrtovano v planu izvajanja za leto 2007,
– ko župan izda sklep o pričetku realizacije posamezne postavke iz načrta na podlagi preveritve likvidnostnega stanja proračuna.
16. člen
(načrtovanje likvidnosti proračuna)
Za finance pristojen organ občinske uprave načrtuje likvidnost proračuna za posamezno polletje tekočega leta z napovedjo denarnega toka proračuna (načrt za izvrševanje proračuna).
Načrt za izvrševanje proračuna je pregled načrtovanih prihodkov, povečanih za sredstva od prodaje kapitalskih naložb, ter pregled načrtovanih odhodkov, povečanih za nakup kapitalskih naložb in odplačil glavnic dolga.
Največji možni obseg načrtovanih odhodkov, povečan nakup kapitalskih naložb in odplačila dolga, v skladu z likvidnostnimi možnostmi proračuna določi za finance pristojni organ občine.
Načrt za izvrševanje proračuna pristojni organ predloži v sprejem županu.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
17. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2007 ne zadolži.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Vrhnika, v letu 2007 ne sme preseči skupne višine glavnic 417.293 EUR. Soglasje o izdaji poroštva do višine 62.594 EUR daje župan občine, nad to višino pa občinski svet.
18. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij)
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se lahko v letu 2007 zadolžijo do skupne višine 417.293 EUR pod pogojem, da pridobijo soglasje ustanovitelja. Soglasje o zadolžitvi do višine 62.594 EUR daje župan občine, nad to višino pa občinski svet.
19. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko v letu 2007 zadolžijo do skupne višine 208.647 EUR pod pogojem, da pridobijo soglasje ustanovitelja. Soglasje o zadolžitvi do višine 83.459 EUR daje župan občine, nad to višino pa občinski svet.
5. NALOGE NADZORNEGA ODBORA
20. člen
(naloge NO)
Nadzorni odbor pri občinskem svetu opravlja:
– nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
– nadzoruje namembnost in smotrnost porabe sredstev občinskega proračuna,
– nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev.
Če se pri ugotavljanju proračunskega nadzora pri uporabnikih ugotovi, da sredstva niso bila uporabljena za namene, za katere so bila dodeljena, ima nadzorni odbor pravico zahtevati, da se ta sredstva vrnejo v občinski proračun in o tem obvesti župana občine. To velja tudi za pomanjkljivosti, ki so bile ugotovljene pri vodenju finančnega in materialnega knjigovodskega stanja.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
(začasno financiranje v letu 2008)
V obdobju začasnega financiranja Občine Vrhnika v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
22. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov se objavita na spletnih straneh Občine Vrhnika, www.vrhnika.si.
Št. 410-156/2006 (4-01)
Vrhnika, dne 1. junija 2007
Župan
Občine Vrhnika
dr. Marjan Rihar l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti