Uradni list

Številka 51
Uradni list RS, št. 51/2007 z dne 8. 6. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 51/2007 z dne 8. 6. 2007

Kazalo

2763. Odlok o proračunu Mestne občine Novo mesto za leto 2007, stran 7029.

Na osnovi določb Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02-ZJU in 110/02-ZDT-B) in 16. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 96/06 – UPB1) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 6. redni seji dne 31. 5. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Novo mesto za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za proračun Mestne občine Novo mesto za leto 2007 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. SESTAVA IN VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. Namen porabe proračuna je opredeljen s proračunskimi postavkami.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov je določen v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
--------------------------------------------------------------------
Skupina                   PRETEKLO REALIZACIJA  PREDLOG       Indeks
Podsk. Naziv konta         LETO   I.–IV.2007  PRORAČUNA
                                                2007      predl.pr./
Konto                                                     re.pret.l.
--------------------------------------------------------------------
       I. SKUPAJ        37.794.141  8.749.446 33.596.000        88,9
       PRIHODKI
       (70+71+72+73+74)
       TEKOČI PRIHODKI  25.885.961  7.639.231 27.703.378       107,0
       (70+71)
70     DAVČNI PRIHODKI  22.141.236  6.554.205 22.971.707       103,8
700    Davki na         16.273.283  5.942.197 17.016.237       104,6
       dohodek in
       dobiček
703    Davki na          4.408.240    290.466  4.626.577       105,0
       premoženje
704    Domači davki na   1.459.713    321.542  1.328.893        91,0
       blago in
       storitve
71     NEDAVČNI          3.744.725  1.085.026  4.731.671       126,4
       PRIHODKI
710    Udeležba na         939.964    312.906    721.965        76,8
       dobičku in
       dohodki od
       premoženja
711    Takse in             30.269     21.758     25.038        82,7
       pristojbine
712    Denarne kazni       167.358     68.254    166.571        99,5
713    Prihodki od         447.248     22.514    431.597        96,5
       prodaje blaga
       in storitev
714    Drugi prihodki    2.159.886    659.595  3.386.500       156,8
72     KAPITALSKI        5.418.148     48.507  1.861.000        34,3
       PRIHODKI
720    Prihodki od          48.761      8.724     61.000       125,1
       prodaje
       osnovnih
       sredstev
722    Prihodki od       5.369.387     39.783  1.800.000        33,5
       prodaje
       zemljišč in
       neopredmetenih
       dolgoročnih
       sredstev
73     PREJETE              12.519          0     12.520       100,0
       DONACIJE
730    Prejete              12.519                12.520       100,0
       donacije iz
       domačih virov
731    Prejete
       donacije iz
       tujine
74     TRANSFERNI        6.477.513  1.061.708  4.019.102        62,0
       PRIHODKI
740    Transferni        6.441.299  1.043.813  3.869.102        60,1
       prihodki iz
       drugih
       javnofinančnih
      institucij
741    Prejeta sred.        36.214     17.896    150.000       414,2
       iz drž.
       proračuna iz
       sred. proračuna
       evr. unije
       II. SKUPAJ       36.885.678  8.404.629 35.609.635        96,5
       ODHODKI
       (40+41+42+43)
40     TEKOČI ODHODKI    6.716.666  2.017.608  6.110.802        91,0
400    Plače in drugi    1.815.480    606.510  1.691.273        93,2
       izdatki
       zaposlenim
401    Prispevki           295.125    102.894    256.816        87,0
       deelodajalcev
       za socialno
       varnost
402    Izdatki za        4.410.458  1.268.653  4.028.964        91,4
       blago in
       storitve
403    Plačila domačih     170.859     39.551    123.508        72,3
       obresti
409    Rezerve              24.745                10.241        41,4
41     TEKOČI           12.285.586  3.515.899 11.694.590        95,2
       TRANSFERI
410    Subvencije          907.345    237.314    699.691        77,1
411    Transferi         1.397.509    498.095  1.182.827        84,6
       posameznikom in
       gospodinjstvom
412    Transferi           627.768     25.775    616.316        98,2
       neprofitnim
       organizacijam
       in ustanovam
413    Drugi tekoči      9.352.964  2.754.716  9.195.756        98,3
       domači
       transferi
414    Tekoči
       transferi v
       tujino
42     INVESTICIJSKI    16.215.199  2.369.896 15.815.097        97,5
       ODHODKI
420    Nakup in         16.215.199  2.369.896 15.815.097        97,5
       gradnja
       osnovnih
       sredstev
43     INVESTICIJSKI     1.668.226    501.226  1.989.146       119,2
       TRANSFERI
431    Investicijski         5.431
       transferi
       pravnim in
       fizičnim
       osebam, ki niso
       proračunski
       uporabniki
432    Investicijski     1.662.795    501.226  1.989.146       119,6
       transferi
       proračunskim
       uporabnikom
       III.                908.463    344.817 –2.013.635      –221,7
       PRORAČUNSKI
       PRESEŽEK (I.–
       II.)
       (PRORAČUNSKI
       PRIMANJKLJAJ)
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
--------------------------------------------------------------------
Skupina                   PRETEKLO REALIZACIJA  PREDLOG     Indeks
Podsk. Naziv konta         LETO   I.–IV.2007  PRORAČUNA
                                                2007      predl.pr./
Konto                                                   real.pret.l.
--------------------------------------------------------------------
       IV. PREJETA         186.502     24.548    104.000        55,8
       VRAČILA DANIH
       POSOJIL IN
       PRODAJA
       KAPITALSKIH
       DELEŽEV (75)
75     PREJETA VRAČILA     186.502     24.548    104.000        55,8
       DANIH POSOJIL
       IN PRODAJA
       KAPITALSKIH
       DELEŽEV
       (750+751+752)
750    Prejeta vračila      92.240     24.548    104.000       112,7
       danih posojil
751    Prodaja              94.262
       kapitalskih
       deležev
752    Kupnine iz
       naslova
       privatizacije
       V. DANA             134.627          0    112.320        83,4
       POSOJILA IN
       POVEČANJE
       KAPITALSKIH
       DELEŽEV (44)
44     DANA POSOJILA       134.627          0    112.320        83,4
       IN POVEČANJE
       KAPITALSKIH
       DELEŽEV
       (440+441)
440    Dana posojila
441    Povečanje           134.627               112.320        83,4
       kapitalskih
       deležev
       VI. PREJETA          51.875     24.548     –8.320       –16,0
       MINUS DANA
       POSOJILA IN
       SPREMEMBE
       KAPITALSKIH
       DELEŽEV (IV.–
       V.)
C. RAČUN FINANCIRANJA
--------------------------------------------------------------------
Skupina                   PRETEKLO REALIZACIJA  PREDLOG     Indeks
Podsk. Naziv konta         LETO   I.–IV.2007  PRORAČUNA
                                                2007      predl.pr./
Konto                                                   real.pret.l.
--------------------------------------------------------------------
       VII.                      0          0  2.200.000
       ZADOLŽEVANJE
       (50)
50     ZADOLŽEVANJE              0          0  2.200.000
       (500)
500    Domače                                  2.200.000
       zadolževanje
       VIII. ODPLAČILA     267.194     59.348    178.045        66,6
       DOLGA (55)
55     ODPLAČILA DOLGA     267.194     59.348    178.045        66,6
       (550)
550    Odplačila dolga     267.194     59.348    178.045        66,6
       IX. POVEČANJE       693.144    310.017          0         0,0
       (ZMANJŠANJE)
       SREDSTEV NA
       RAČUNIH
       (I.+IV.+VII.–
       II.–V.–VIII.)
       X. NETO            –267.194    –59.348  2.021.955      –756,7
       ZADOLŽEVANJE
       (VII.–VIII.)
       XI. NETO           –908.463   –344.817  2.013.635      –221,7
       FINANCIRANJE
       (VI.+VII.–
       VIII.–IX.)
--------------------------------------------------------------------
       STANJE SREDSTEV     590.703  1.126.871  1.126.871       190,8
       NA RAČUNIH DNE
       31.12.
       PRETEKLEGA LETA
       9009 Splošni        590.703  1.126.871  1.126.871       190,8
       sklad za drugo
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine oziroma na oglasni deski občine.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-konta.
4. člen
(prerazporejanje proračunskih sredstev)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom o javnih financah in tem odlokom neomejeno prerazporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna v okviru istega glavnega programa (proračunskega področja).
O prerazporejenih sredstvih župan pisno poroča občinskemu svetu najmanj dvakrat letno: ob pripravi poročila o izvrševanju proračuna v prvem polletju in ob koncu leta.
Med izvrševanjem proračuna Mestne občine Novo mesto se lahko odpre nov konto, oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
5. člen
(začasno zadržanje izvrševanja proračuna)
Župan lahko v skladu z zakonom začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna.
Sredstva proračuna se prednostno zagotavljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki in še omogočajo minimalni obseg delovanja uporabnikov.
Prioriteta v izvajanju investicij je dokončanje začetih investicij, za katere so opredeljena tudi lastna sredstva investitorja oziroma so sofinancirana s strani države.
6. člen
(vključevanje nenačrtovanih namenskih prejemkov in izdatkov v proračun)
Kot namenski prejemki se štejejo poleg prejemkov, opredeljenih z zakonom, tudi: prejemki iz državnega proračuna in drugih virov za določene namene, prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, požarna taksa, prihodki ožjih delov lokalne skupnosti (prispevki občanov – samoprispevek), sredstva za odpravo plačnih nesorazmerij po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju. Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto, za to višino se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
7. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Sredstva splošne proračunske rezervacije občine se oblikujejo največ v višini do 0,5% zneska skupno doseženih letnih prejemkov občinskega proračuna, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov (brez izvirnih prejemkov krajevnih skupnosti).
Splošna proračunska rezervacija se uporablja za nepredvidene namene, oziroma za namene, za katere se med letom izkaže, da sredstva niso zagotovljena v zadostnem obsegu. Župan je pooblaščen, da razporeja sredstva proračunske rezervacije.
O uporabi sredstev župan poroča občinskemu svetu v poročilu o izvrševanju proračuna za prvo polletje in v zaključnem računu proračuna.
8. člen
(proračunska rezerva)
Proračunska rezerva občine se oblikuje v višini največ do višine 1,5% zneska skupno doseženih letnih prejemkov občinskega proračuna, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov (brez izvirnih prejemkov krajevnih skupnosti).
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 10% proračunske rezerve odloča župan Mestne občine Novo mesto. V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeni odstotek, odloča občinski svet na predlog župana.
O uporabi sredstev župan poroča občinskemu svetu v poročilu o izvrševanju proračuna za prvo polletje in v zaključnem računu proračuna.
9. člen
(enkratne dotacije)
Župan lahko v okviru proračunske postavke 01 016004 Proslave, pokroviteljstva, prireditve in drugo odloča o enkratni odobritvi sredstev organizacijam, društvom ter pravnim in fizičnim osebam. Skupni znesek odobrenih sredstev posameznemu prejemniku ne sme presegati 834,59 EUR in ne more biti odobren za namen, za katerega je prejemnik prejel oziroma prejema sredstva iz proračuna tekočega leta.
10. člen
(prevzemanje obveznosti v breme proračuna)
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega področja v mejah sredstev odobrenih s proračunom.
Sredstva se smejo uporabljati za namene, ki so določeni s proračunom. Sredstva za plače in prispevke, za ostale prejemke, za plačilo blaga in storitev se proračunskim uporabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna.
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih družbenih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje ter programi dela izvajalcev javnih služb in tem proračunom.
Sredstva za plačila, subvencije in transferje v gospodarstvu, komunalni, cestni dejavnosti se oddajo s pogodbo.
Drugi prejemniki proračunskih sredstev so fizične ali pravne osebe, ki na podlagi pogodbe, odločbe ali sklepa prejmejo proračunska sredstva. Poraba sredstev in sofinanciranje prejemnikov proračunskih sredstev za posamezno nalogo, ki ni izrecno opredeljena z drugimi predpisi, se opredeli s pogodbo oziroma kriteriji, ki jih določi župan ali z javnim razpisom.
11. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 60% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
12. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko na predlog neposrednega uporabnika samostojno poveča vrednost projektov iz načrta razvojnih programov največ do 20% vrednosti projekta. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
13. člen
(plačilni roki v breme občinskega proračuna in posrednih proračunskih uporabnikov)
Za poravnavo obveznosti iz naslova investicijskih odhodkov in investicijskih transferov, ki se plačujejo po posameznih situacijah je plačilni rok 60 dni.
Za poravnavo vseh ostalih obveznosti je plačilni rok 30 dni.
Plačilni rok začne teči naslednji dan po prejemu listine, ki je podlaga za izplačilo. Če je na računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku, razen če se doseže nižjo ceno. Predčasno plačilo obveznosti je možno izjemoma ob primernem popustu. Višino primernega popusta določi župan s sklepom.
Določbe tega člena veljajo tudi za posredne proračunske uporabnike.
14. člen
(določbe vezane na zakon, ki ureja javna naročila)
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnem naročanju. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi interne predpise.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STAVRNEGA TER FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
15. člen
(upravljanje s premoženjem)
Župan je pooblaščen za sprejemanje posamičnih programov upravljanja in posamičnih programov prodaje nepremičnin, vključenih v letni program prodaje nepremičnin, in sicer v skladu s predpisi, ki urejajo pridobivanje, razpolaganje in upravljanje s stvarnim premoženjem občin.
16. člen
(odpis dolga)
Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 208,65 EUR, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. Dolžniku, kateremu je bil dolg že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati dolga.
O odpisu dolga župan poroča občinskemu svetu ob sprejemu zaključnega računa.
17. člen
(poročanje)
Organi in uporabniki ter drugi prejemniki proračunskih sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2007, ki je usklajen s proračunom, v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije javnofinančnih tokov.
Pravne osebe, v katerih ima občina najmanj 15-odstotni delež v kapitalu, morajo v 180 dneh po koncu poslovnega leta, vendar najmanj 30 dni pred objavo sklica seje skupščine, predložiti občini gradivo za sejo skupščine in vsa revizijska poročila ter poročila nadzornih organov za preteklo poslovno leto, če jih gradivo za sejo skupščine ne vsebuje.
18. člen
(Pristojnosti predstojnika neposrednega uporabnika)
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu.
Župan je pristojen za prevzemanje obveznosti, verifikacijo obveznosti in izdajo odredb v breme proračunskih sredstev.
Župan lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja iz drugega odstavka tega člena na podžupana, direktorja občinske uprave ali drugega javnega uslužbenca občinske uprave.
Oseba, ki je pooblaščena za izdajo odredb za plačilo, je odredbodajalec.
19. člen
(zadolževanje)
Župan je pooblaščen da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna.
Župan je dolžan občinskemu svetu poročati o kratkoročnem zadolževanju.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se lahko dolgoročno zadolžujejo le s soglasjem občine. O dajanju soglasij k zadolževanju javnim podjetjem in javnim zavodom, katerih ustanoviteljica je občina, odloča občinski svet.
Mestna občina Novo mesto se bo v letu 2007 dolgoročno zadolžila v višini 2.200.000 EUR za naslednje namene:
– rekonstrukcija Ljubljanske ceste v višini 700.000 EUR,
– rekonstrukcija ceste Ratež–Brusnice v višini 1.100.000 EUR in
– kanalizacija, ČN in vodovod Suhadol 400.000 EUR.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
(roki za izdajo internih predpisov občine)
Župan Mestne občine Novo mesto izda navodilo o izvrševanju proračuna za leto 2007 v 30 dneh po uveljavitvi tega odloka.
21. člen
(začasno financiranje)
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Novo mesto v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
22. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-6/2007
Novo mesto, dne 31. maja 2007
Župan
Mestne občine Novo mesto
Alojzij Muhič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti