Na osnovi določb Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02-ZJU in 110/02-ZDT-B) in 16. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 96/06 – UPB1) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 6. redni seji dne 31. 5. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Novo mesto za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za proračun Mestne občine Novo mesto za leto 2007 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. SESTAVA IN VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. Namen porabe proračuna je opredeljen s proračunskimi postavkami.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov je določen v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
--------------------------------------------------------------------
Skupina PRETEKLO REALIZACIJA PREDLOG Indeks
Podsk. Naziv konta LETO I.–IV.2007 PRORAČUNA
2007 predl.pr./
Konto re.pret.l.
--------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ 37.794.141 8.749.446 33.596.000 88,9
PRIHODKI
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI 25.885.961 7.639.231 27.703.378 107,0
(70+71)
70 DAVČNI PRIHODKI 22.141.236 6.554.205 22.971.707 103,8
700 Davki na 16.273.283 5.942.197 17.016.237 104,6
dohodek in
dobiček
703 Davki na 4.408.240 290.466 4.626.577 105,0
premoženje
704 Domači davki na 1.459.713 321.542 1.328.893 91,0
blago in
storitve
71 NEDAVČNI 3.744.725 1.085.026 4.731.671 126,4
PRIHODKI
710 Udeležba na 939.964 312.906 721.965 76,8
dobičku in
dohodki od
premoženja
711 Takse in 30.269 21.758 25.038 82,7
pristojbine
712 Denarne kazni 167.358 68.254 166.571 99,5
713 Prihodki od 447.248 22.514 431.597 96,5
prodaje blaga
in storitev
714 Drugi prihodki 2.159.886 659.595 3.386.500 156,8
72 KAPITALSKI 5.418.148 48.507 1.861.000 34,3
PRIHODKI
720 Prihodki od 48.761 8.724 61.000 125,1
prodaje
osnovnih
sredstev
722 Prihodki od 5.369.387 39.783 1.800.000 33,5
prodaje
zemljišč in
neopredmetenih
dolgoročnih
sredstev
73 PREJETE 12.519 0 12.520 100,0
DONACIJE
730 Prejete 12.519 12.520 100,0
donacije iz
domačih virov
731 Prejete
donacije iz
tujine
74 TRANSFERNI 6.477.513 1.061.708 4.019.102 62,0
PRIHODKI
740 Transferni 6.441.299 1.043.813 3.869.102 60,1
prihodki iz
drugih
javnofinančnih
institucij
741 Prejeta sred. 36.214 17.896 150.000 414,2
iz drž.
proračuna iz
sred. proračuna
evr. unije
II. SKUPAJ 36.885.678 8.404.629 35.609.635 96,5
ODHODKI
(40+41+42+43)
40 TEKOČI ODHODKI 6.716.666 2.017.608 6.110.802 91,0
400 Plače in drugi 1.815.480 606.510 1.691.273 93,2
izdatki
zaposlenim
401 Prispevki 295.125 102.894 256.816 87,0
deelodajalcev
za socialno
varnost
402 Izdatki za 4.410.458 1.268.653 4.028.964 91,4
blago in
storitve
403 Plačila domačih 170.859 39.551 123.508 72,3
obresti
409 Rezerve 24.745 10.241 41,4
41 TEKOČI 12.285.586 3.515.899 11.694.590 95,2
TRANSFERI
410 Subvencije 907.345 237.314 699.691 77,1
411 Transferi 1.397.509 498.095 1.182.827 84,6
posameznikom in
gospodinjstvom
412 Transferi 627.768 25.775 616.316 98,2
neprofitnim
organizacijam
in ustanovam
413 Drugi tekoči 9.352.964 2.754.716 9.195.756 98,3
domači
transferi
414 Tekoči
transferi v
tujino
42 INVESTICIJSKI 16.215.199 2.369.896 15.815.097 97,5
ODHODKI
420 Nakup in 16.215.199 2.369.896 15.815.097 97,5
gradnja
osnovnih
sredstev
43 INVESTICIJSKI 1.668.226 501.226 1.989.146 119,2
TRANSFERI
431 Investicijski 5.431
transferi
pravnim in
fizičnim
osebam, ki niso
proračunski
uporabniki
432 Investicijski 1.662.795 501.226 1.989.146 119,6
transferi
proračunskim
uporabnikom
III. 908.463 344.817 –2.013.635 –221,7
PRORAČUNSKI
PRESEŽEK (I.–
II.)
(PRORAČUNSKI
PRIMANJKLJAJ)
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
--------------------------------------------------------------------
Skupina PRETEKLO REALIZACIJA PREDLOG Indeks
Podsk. Naziv konta LETO I.–IV.2007 PRORAČUNA
2007 predl.pr./
Konto real.pret.l.
--------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA 186.502 24.548 104.000 55,8
VRAČILA DANIH
POSOJIL IN
PRODAJA
KAPITALSKIH
DELEŽEV (75)
75 PREJETA VRAČILA 186.502 24.548 104.000 55,8
DANIH POSOJIL
IN PRODAJA
KAPITALSKIH
DELEŽEV
(750+751+752)
750 Prejeta vračila 92.240 24.548 104.000 112,7
danih posojil
751 Prodaja 94.262
kapitalskih
deležev
752 Kupnine iz
naslova
privatizacije
V. DANA 134.627 0 112.320 83,4
POSOJILA IN
POVEČANJE
KAPITALSKIH
DELEŽEV (44)
44 DANA POSOJILA 134.627 0 112.320 83,4
IN POVEČANJE
KAPITALSKIH
DELEŽEV
(440+441)
440 Dana posojila
441 Povečanje 134.627 112.320 83,4
kapitalskih
deležev
VI. PREJETA 51.875 24.548 –8.320 –16,0
MINUS DANA
POSOJILA IN
SPREMEMBE
KAPITALSKIH
DELEŽEV (IV.–
V.)
C. RAČUN FINANCIRANJA
--------------------------------------------------------------------
Skupina PRETEKLO REALIZACIJA PREDLOG Indeks
Podsk. Naziv konta LETO I.–IV.2007 PRORAČUNA
2007 predl.pr./
Konto real.pret.l.
--------------------------------------------------------------------
VII. 0 0 2.200.000
ZADOLŽEVANJE
(50)
50 ZADOLŽEVANJE 0 0 2.200.000
(500)
500 Domače 2.200.000
zadolževanje
VIII. ODPLAČILA 267.194 59.348 178.045 66,6
DOLGA (55)
55 ODPLAČILA DOLGA 267.194 59.348 178.045 66,6
(550)
550 Odplačila dolga 267.194 59.348 178.045 66,6
IX. POVEČANJE 693.144 310.017 0 0,0
(ZMANJŠANJE)
SREDSTEV NA
RAČUNIH
(I.+IV.+VII.–
II.–V.–VIII.)
X. NETO –267.194 –59.348 2.021.955 –756,7
ZADOLŽEVANJE
(VII.–VIII.)
XI. NETO –908.463 –344.817 2.013.635 –221,7
FINANCIRANJE
(VI.+VII.–
VIII.–IX.)
--------------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV 590.703 1.126.871 1.126.871 190,8
NA RAČUNIH DNE
31.12.
PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni 590.703 1.126.871 1.126.871 190,8
sklad za drugo
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine oziroma na oglasni deski občine.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-konta.
4. člen
(prerazporejanje proračunskih sredstev)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom o javnih financah in tem odlokom neomejeno prerazporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna v okviru istega glavnega programa (proračunskega področja).
O prerazporejenih sredstvih župan pisno poroča občinskemu svetu najmanj dvakrat letno: ob pripravi poročila o izvrševanju proračuna v prvem polletju in ob koncu leta.
Med izvrševanjem proračuna Mestne občine Novo mesto se lahko odpre nov konto, oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
5. člen
(začasno zadržanje izvrševanja proračuna)
Župan lahko v skladu z zakonom začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna.
Sredstva proračuna se prednostno zagotavljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki in še omogočajo minimalni obseg delovanja uporabnikov.
Prioriteta v izvajanju investicij je dokončanje začetih investicij, za katere so opredeljena tudi lastna sredstva investitorja oziroma so sofinancirana s strani države.
6. člen
(vključevanje nenačrtovanih namenskih prejemkov in izdatkov v proračun)
Kot namenski prejemki se štejejo poleg prejemkov, opredeljenih z zakonom, tudi: prejemki iz državnega proračuna in drugih virov za določene namene, prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, požarna taksa, prihodki ožjih delov lokalne skupnosti (prispevki občanov – samoprispevek), sredstva za odpravo plačnih nesorazmerij po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju. Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto, za to višino se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
7. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Sredstva splošne proračunske rezervacije občine se oblikujejo največ v višini do 0,5% zneska skupno doseženih letnih prejemkov občinskega proračuna, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov (brez izvirnih prejemkov krajevnih skupnosti).
Splošna proračunska rezervacija se uporablja za nepredvidene namene, oziroma za namene, za katere se med letom izkaže, da sredstva niso zagotovljena v zadostnem obsegu. Župan je pooblaščen, da razporeja sredstva proračunske rezervacije.
O uporabi sredstev župan poroča občinskemu svetu v poročilu o izvrševanju proračuna za prvo polletje in v zaključnem računu proračuna.
8. člen
(proračunska rezerva)
Proračunska rezerva občine se oblikuje v višini največ do višine 1,5% zneska skupno doseženih letnih prejemkov občinskega proračuna, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov (brez izvirnih prejemkov krajevnih skupnosti).
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 10% proračunske rezerve odloča župan Mestne občine Novo mesto. V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeni odstotek, odloča občinski svet na predlog župana.
O uporabi sredstev župan poroča občinskemu svetu v poročilu o izvrševanju proračuna za prvo polletje in v zaključnem računu proračuna.
9. člen
(enkratne dotacije)
Župan lahko v okviru proračunske postavke 01 016004 Proslave, pokroviteljstva, prireditve in drugo odloča o enkratni odobritvi sredstev organizacijam, društvom ter pravnim in fizičnim osebam. Skupni znesek odobrenih sredstev posameznemu prejemniku ne sme presegati 834,59 EUR in ne more biti odobren za namen, za katerega je prejemnik prejel oziroma prejema sredstva iz proračuna tekočega leta.
10. člen
(prevzemanje obveznosti v breme proračuna)
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega področja v mejah sredstev odobrenih s proračunom.
Sredstva se smejo uporabljati za namene, ki so določeni s proračunom. Sredstva za plače in prispevke, za ostale prejemke, za plačilo blaga in storitev se proračunskim uporabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna.
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih družbenih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje ter programi dela izvajalcev javnih služb in tem proračunom.
Sredstva za plačila, subvencije in transferje v gospodarstvu, komunalni, cestni dejavnosti se oddajo s pogodbo.
Drugi prejemniki proračunskih sredstev so fizične ali pravne osebe, ki na podlagi pogodbe, odločbe ali sklepa prejmejo proračunska sredstva. Poraba sredstev in sofinanciranje prejemnikov proračunskih sredstev za posamezno nalogo, ki ni izrecno opredeljena z drugimi predpisi, se opredeli s pogodbo oziroma kriteriji, ki jih določi župan ali z javnim razpisom.
11. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 60% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
12. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko na predlog neposrednega uporabnika samostojno poveča vrednost projektov iz načrta razvojnih programov največ do 20% vrednosti projekta. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
13. člen
(plačilni roki v breme občinskega proračuna in posrednih proračunskih uporabnikov)
Za poravnavo obveznosti iz naslova investicijskih odhodkov in investicijskih transferov, ki se plačujejo po posameznih situacijah je plačilni rok 60 dni.
Za poravnavo vseh ostalih obveznosti je plačilni rok 30 dni.
Plačilni rok začne teči naslednji dan po prejemu listine, ki je podlaga za izplačilo. Če je na računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku, razen če se doseže nižjo ceno. Predčasno plačilo obveznosti je možno izjemoma ob primernem popustu. Višino primernega popusta določi župan s sklepom.
Določbe tega člena veljajo tudi za posredne proračunske uporabnike.
14. člen
(določbe vezane na zakon, ki ureja javna naročila)
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnem naročanju. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi interne predpise.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STAVRNEGA TER FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
15. člen
(upravljanje s premoženjem)
Župan je pooblaščen za sprejemanje posamičnih programov upravljanja in posamičnih programov prodaje nepremičnin, vključenih v letni program prodaje nepremičnin, in sicer v skladu s predpisi, ki urejajo pridobivanje, razpolaganje in upravljanje s stvarnim premoženjem občin.
16. člen
(odpis dolga)
Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 208,65 EUR, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. Dolžniku, kateremu je bil dolg že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati dolga.
O odpisu dolga župan poroča občinskemu svetu ob sprejemu zaključnega računa.
17. člen
(poročanje)
Organi in uporabniki ter drugi prejemniki proračunskih sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2007, ki je usklajen s proračunom, v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije javnofinančnih tokov.
Pravne osebe, v katerih ima občina najmanj 15-odstotni delež v kapitalu, morajo v 180 dneh po koncu poslovnega leta, vendar najmanj 30 dni pred objavo sklica seje skupščine, predložiti občini gradivo za sejo skupščine in vsa revizijska poročila ter poročila nadzornih organov za preteklo poslovno leto, če jih gradivo za sejo skupščine ne vsebuje.
18. člen
(Pristojnosti predstojnika neposrednega uporabnika)
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu.
Župan je pristojen za prevzemanje obveznosti, verifikacijo obveznosti in izdajo odredb v breme proračunskih sredstev.
Župan lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja iz drugega odstavka tega člena na podžupana, direktorja občinske uprave ali drugega javnega uslužbenca občinske uprave.
Oseba, ki je pooblaščena za izdajo odredb za plačilo, je odredbodajalec.
19. člen
(zadolževanje)
Župan je pooblaščen da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna.
Župan je dolžan občinskemu svetu poročati o kratkoročnem zadolževanju.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se lahko dolgoročno zadolžujejo le s soglasjem občine. O dajanju soglasij k zadolževanju javnim podjetjem in javnim zavodom, katerih ustanoviteljica je občina, odloča občinski svet.
Mestna občina Novo mesto se bo v letu 2007 dolgoročno zadolžila v višini 2.200.000 EUR za naslednje namene:
– rekonstrukcija Ljubljanske ceste v višini 700.000 EUR,
– rekonstrukcija ceste Ratež–Brusnice v višini 1.100.000 EUR in
– kanalizacija, ČN in vodovod Suhadol 400.000 EUR.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
(roki za izdajo internih predpisov občine)
Župan Mestne občine Novo mesto izda navodilo o izvrševanju proračuna za leto 2007 v 30 dneh po uveljavitvi tega odloka.
21. člen
(začasno financiranje)
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Novo mesto v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
22. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-6/2007
Novo mesto, dne 31. maja 2007
Župan
Mestne občine Novo mesto
Alojzij Muhič l.r.