Na podlagi četrte alinee drugega odstavka 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odločba US, 45/94 – odločba US, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odločba US, 9/96 – odločba US, 39/96 – odločba US, 44/96 – odločba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odločba US, 74/98, 12/99 – odločba US, 36/99 – odločba US, 59/99 – odločba US, 70/00, 100/00 – odločba US, 87/01 – ZSam-1, 16/02 – Sklep US, 51/02, 108/03 – odločba US, 72/05, 100/05 – ZLS-UPB1 in 21/06 – odločba US), na podlagi določil Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06 – ZFO-1), 28., 29., 30. in 40. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in 110/02 – ZDT-B), ob upoštevanju Zakona o izvrševanju proračuna RS za leti 2007 in 2008 (Uradni list RS, št. 126/06), v skladu z 19. členom Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 50/95, 80/98, 119/05 in 80/06) je Občinski svet Občine Trebnje na 7. redni seji dne 6. 6. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Trebnje za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Trebnje za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna Občine Trebnje, vključno s krajevnimi skupnostmi, na ravni podskupin kontov, za leto 2008 se določa v naslednjih zneskih:
+--------+----------------------------------+------------------+
|A. |BILANCA PRIHODKOV | |
| |IN ODHODKOV | |
+-------------------------------------------+------------------+
|SKUPINA / PODSKUPINA KONTOV | PRORAČUN|
| | LETA 2008|
| | v EUR|
+--------+----------------------------------+------------------+
|I. |SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 16.788.096|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 10.321.399|
+--------+----------------------------------+------------------+
|70 |DAVČNI PRIHODKI | 8.053.261|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |700 DAVKI NA DOHODEK | 7.083.428|
| |IN DOBIČEK | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |703 DAVKI NA PREMOŽENJE | 868.076|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO | 101.757|
| |IN STORITVE | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|71 |NEDAVČNI PRIHODKI | 2.268.138|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |710 UDELEŽBA NA DOBIČKU | 215.114|
| |IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |711 TAKSE IN PRISTOJBINE | 17.874|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 50.696|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN | 76.051|
| |STORITEV | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 1.908.403|
+--------+----------------------------------+------------------+
|72 |KAPITALSKI PRIHODKI | 1.873.709|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |720 PRIHODKI OD PRODAJE | 6.576|
| |OSNOVNIH SREDSTEV | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |722 PRIHODKI OD PRODAJE | 1.867.133|
| |ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH | |
| |DOLGOROČNIH SREDSTEV | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|73 |PREJETE DONACIJE | 2.989|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH | 2.989|
| |VIROV | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|74 |TRANSFERNI PRIHODKI | 4.589.999|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |740 TRANSFERNI PRIHODKI | 3.389.999|
| |DRUGIH JAVNOFINANČ. INSTITUCIJ | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |741 PREJETA SREDSTVA | 1.200.000|
| |IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ | |
| |SREDSTEV PRORAČUNA | |
| |EVROPSKE UNIJE | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|II. |SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 18.318.191|
+--------+----------------------------------+------------------+
|40 |TEKOČI ODHODKI | 3.543.214|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI | 738.009|
| |ZAPOSLENIM | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA | 113.309|
| |SOCIALNO VARNOST | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |402 IZDATKI ZA BLAGO | 2.507.330|
| |IN STORITVE | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 33.383|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |409 REZERVE | 151.183|
+--------+----------------------------------+------------------+
|41 |TEKOČI TRANSFERI | 4.788.985|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |410 SUBVENCIJE | 134.613|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM | 2.452.416|
| |IN GOSPODINJSTVOM | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |412 TRANSFERI NEPROFITNIM | 748.518|
| |ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |413 DRUGI TEKOČI DOMAČI | 1.453.438|
| |TRANSFERI | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|42 |INVESTICIJSKI ODHODKI | 6.400.061|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH | 6.400.061|
| |SREDSTEV | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|43 |INVESTICIJSKI TRANSFERI | 3.585.931|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |430 INVESTICIJSKI TRANSFERI | 0|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |431 INVESTICIJSKI TRANSFERI | 2.139.893|
| |PRAVNIM IN FIZIČNIM OSEBAM, KI | |
| |NISO PRORAČUNSKI UPORABNIKI | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |432 INVESTICIJSKI TRANSFERI | 1.446.038|
| |PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|III. |PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRORAČUNSKI | –1.530.095|
| |PRIMANJKLJAJ) (I. – II.) | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| | | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|B. |RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN | |
| |NALOŽB | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|IV. |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN | 0|
| |PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| |(750+751) | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|V. |DANA POSOJILA IN POVEČANJE | 0|
| |KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|VI. |PREJETA MINUS DANA POSOJILA S | 0|
| |SALDOM DANIH MINUS VRNJENIH | |
| |POSOJIL (I.+IV.) – (II. + V.) | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| | | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|C. |RAČUN FINANCIRANJA – ZBIR OBČINA | |
| |IN KRAJEVNE SKUPNOSTI | |
+--------+----------------------------------+------------------+
|VII. |ZADOLŽEVANJE (500+501) | 1.043.232|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 1.043.232|
+--------+----------------------------------+------------------+
|VIII. |ODPLAČILA DOLGA (550+551) | 47.989|
+--------+----------------------------------+------------------+
| |550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 47.989|
+--------+----------------------------------+------------------+
|IX. |SPREMEMBA STANJA NA RAČUNIH | –534.852|
+--------+----------------------------------+------------------+
|X. |NETO ZADOLŽEVANJE (VII-VIII.) | 995.243|
+--------+----------------------------------+------------------+
|XI. |NETO FINANCIRANJE | 1.530.095|
| |(VI.+VII.-VIII.-IX.=III) | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE | |
| |31. 12. PRETEKLEGA LETA | |
+--------+----------------------------------+------------------+
| |9009 SPLOŠNI SKLAD ZA DRUGO | 534.852|
+--------+----------------------------------+------------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim enotnim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Trebnje: www.trebnje.si.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93, 87/01 in 110/02 – ZGO-1).
2. Sredstva, namenjena odpravi nesorazmerij v plačah v javnem sektorju, ki se oblikujejo v skladu s spremembami in dopolnitvami zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 110/06 – ZSPJS-UPB6),
3. Prihodki od občanov, ki se v posameznih krajevnih skupnostih namenijo za namene, za katere se pobirajo,
4. Drugi prihodki, ki jih s sklepom določi občinski svet, in sicer: vplačani prispevki za priključitev na javni vodovod in vplačani zneski komunalnega prispevka od investitorjev, ki se priključujejo na določeno omrežje.
4. člen
Neposredni uporabnik (v nadaljevanju uporabnik) lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, če je razpisal javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe.
Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2008 za namen plačila obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2009, prevzame obveznosti (sklene pogodbe) v višini 60% obsega pravic porabe zagotovljenih sredstev na postavkah proračuna za leto 2008, in za obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2010, v višini 40% obsega pravic porabe zagotovljenih sredstev na postavkah proračuna za leto 2008.
Omejitve iz prejšnjih odstavkov ne veljajo za prevzemanje obveznosti za najemne oziroma zakupne pogodbe (v primerih, ko na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, se štejejo kot investicijski odhodek), pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov, pogodbe za nabavo blaga in storitev, ki so potrebni za izvajanje upravnih nalog, pogodbe v breme postavk predpristopnih pomoči, popristopnih pomoči, namenskih sredstev EU in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe.
Najemne oziroma zakupne pogodbe, razen pogodb iz prejšnjega odstavka, so lahko sklenjene za določen čas, ki ne sme biti daljši od enega leta, ali za nedoločen čas z odpovednim rokom, ki ne sme biti daljši od šestih mesecev.
Prevzete obveznosti na podlagi prejšnjih odstavkov tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in v primeru investicijskih odhodkov in investicijskih transferov tudi v načrtu razvojnih programov.
5. člen
Uporabniki so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna in se uporablja kot sestavni del tega odloka.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Sredstva proračuna se uporabijo za plačevanje že opravljenih storitev in dobav v rokih, določenih v Zakonu o izvrševanju proračuna RS za leti 2007 in 2008 (za plačila obveznosti za investicijske odhodke, ki se plačujejo po posameznih situacijah, in investicijske transfere, ki se plačujejo po posameznih situacijah, je plačilni rok 60. dan; za plačila vseh drugih obveznosti je plačilni rok 30. dan). Dogovarjanje predplačil je možno le ob zavarovanju predplačil, ki jih določa zakon.
Vse denarne obveznosti v pogodbah, ki jih neposredni uporabniki, javni zavodi in javno podjetje, katerih ustanovitelj je občina, sklenejo za obdobje enega leta morajo biti izraženi v nominalnem znesku, brez valorizacijske klavzule. Denarne obveznosti v večletnih pogodbah se lahko valorizirajo v skladu s predpisom ministra, pristojnega za finance.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v svojem finančnem načrtu samostojno prerazporeja pravice porabe v okviru istega podprograma.
Za potrebe likvidnosti na posameznih postavkah in o prenosu sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami v okviru podprograma uporabnik na predlog predlagateljev finančnih načrtov lahko odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj glavnega programa neomejeno, med podprogrami (v okviru glavnega programa) pa prerazporeditve (skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega podprograma) ne smejo presegati 15% obsega posameznega podprograma v sprejetem proračunu.
Prerazporeditev iz plačnih kontov na druge podskupine kontov ni možna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
7. člen
Občinski svet lahko na predlog župana odloča o prerazporeditvah pravic porabe, ne glede na omejitve v prejšnjem členu, med:
– glavnimi programi, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ne sme presegati 5% obsega glavnega programa v sprejetem proračunu, in
– področji porabe, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega področja porabe ne sme presegati 3% obsega področja porabe v sprejetem proračunu.
8. člen
Neposredni uporabnik lahko samostojno spreminja vrednost projektov ali programov iz načrta razvojnih programov največ do 20% vrednosti projekta oziroma programa. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
9. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo.
Vsak izdatek iz finančnega načrta krajevne skupnosti mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo, odobreno s strani odredbodajalca krajevne skupnosti.
10. člen
Proračunski sklad je podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2008, skupaj s prenesenimi sredstvi, določi v višini 1,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov občinskega proračuna.
Proračunska rezerva se v letu 2008 dodatno oblikuje v višini 46.737 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4.172,93 EUR župan in o tem obvesti občinski svet.
11. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
12. člen
Pravice porabe s postavke 4092 – Sredstva za odpravo nesorazmerij v plačah, ki niso bile porabljene v letu 2007, se prenesejo v leto 2008 za isti namen.
Pravice porabe s postavke 06008 – Sredstva za odpravo nesorazmerij med osnovnimi plačami v občinski upravi, ki ne bodo porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
Za obseg prenesenih pravic porabe se povečata obseg pravic porabe v posebnem delu proračuna in odhodki proračuna.
13. člen
Pravice porabe za realizacijo letnih programov in predpisov, v katerih je opredeljen obseg sredstev za financiranje posameznih izdatkov proračuna, se zagotavljajo v znesku, določenem s proračunom, ne glede na znesek, ki je predviden z letnim programom ali posebnim predpisom.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, njegova dolžnost pa je o izvrševanju proračuna obveščati občinski svet v skladu z ZJF.
Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti so odgovorni predsedniki krajevnih skupnosti.
15. člen
Nabava opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve se izvajajo v skladu z Zakonom o javnih naročilih ter samo, če je to načrtovano v načrtu nabav in gradenj oziroma v načrtu razvojnih programov, kadar gre za investicijske odhodke oziroma investicijske transfere.
16. člen
O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna odloča župan na predlog za finance pristojnega organa.
17. člen
Za vse, kar ni posebej urejeno z Odlokom o proračunu Občine Trebnje za leto 2008, se neposredno uporabljajo določbe Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2007 in 2008 (ZIPRS0708).
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
18. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 420 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče iztirjati.
19. člen
Ne glede na določbe Zakona o javnih financah v letni program prodaje občinskega stvarnega premoženja za leto 2008 ni potrebno vključiti premičnin, katerih ocenjena vrednost ne presega 420 EUR.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
20. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se Občina Trebnje za proračun leta 2008 lahko zadolži v višini 1.043.232 EUR za namene, določene v Sklepu Občinskega sveta o zadolžitvi.
Pogodbo o najetju posojila sklene župan ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance.
21. člen
Za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je Občina Trebnje, lahko občina daje poroštva.
O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, odloča občinski svet.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanovitelj je Občina Trebnje, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O dajanju soglasij odloča Občinski svet.
Izdana soglasja in poroštva se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Trebnje v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
23. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Prilogi k temu odloku pa se objavita na spletni strani Občine Trebnje: www.trebnje.si.
Št. 410-137/2007
Trebnje, dne 6. junija 2007
Župan
Občine Trebnje
Alojzij Kastelic l.r.