Na podlagi 32. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 14/95, 26/97, 10/98 in 74/98) in 38. člena Statuta Občine Mislinja (Uradni list RS, št. 8/00 prečiščeno besedilo) je Nadzorni odbor Občine Mislinja na 2. seji dne 26. 3. 2007 sprejel
P O S L O V N I K
o delu Nadzornega odbora Občine Mislinja
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem poslovnikom je določen način dela Nadzornega odbora Občine Mislinja (v nadaljevanju: nadzorni odbor) in obveznosti vseh članov nadzornega odbora pri svojem delu.
2. člen
Delo nadzornega odbora je podrejeno določilom v tem poslovniku, katerega je nadzorni odbor sprejel in s tem poslovnikom seznanil župana in Občinski svet Občine Mislinja.
3. člen
Nadzorni odbor, kot najvišji organ nadzora v Občini Mislinja, deluje v okviru svojih pristojnosti samostojno.
Nadzorni odbor ima svoj pečat, ki je določen s statutom Občine Mislinja.
Pečat nadzornega odbora se hrani v občinski upravi in je dostopen predsedniku nadzornega odbora oziroma članu nadzornega odbora po pooblastilu predsednika.
4. člen
Nadzorni svet predstavlja in zastopa predsednik oziroma član katerega zato pooblasti predsednik nadzornega odbora.
5. člen
Naloge predsednika nadzornega odbora so:
- vodi delo nadzornega odbora
- pripravlja gradivo za seje
- sklicuje in vodi seje
- skrbi za izvajanje sklepov, sprejetih na sejah nadzornega odbora
- podpisuje sklepe, poročila, zapisnike in druge akte odbora
- pripravi načrt za izvajanje nadzora
- pomaga članom nadzornega odbora pri določenih kontrolnih nalogah, kolikor pomoč potrebujejo
- sodeluje z občinskim svetom, županom, občinsko upravo in sodeluje na sejah občinskega sveta
- skrbi da je na sejah občinskega sveta prisoten član nadzornega odbora, v kolikor se seje občinskega sveta sam ne more udeležiti.
6. člen
Člani nadzornega odbora so se dolžni udeleževati sej nadzornega odbora. V primeru, da član nadzornega odbora na sejo ne more priti o tem obvesti predsednika, najpozneje do začetka seje.
7. člen
Če se član nadzornega odbora iz neupravičenih razlogov ne udeleži treh sej nadzornega odbora v koledarskem letu, predsednik nadzornega odbora predlaga občinskemu svetu njegovo razrešitev.
8. člen
Seje nadzornega odbora se sklicuje najmanj vsako četrtletje, po potrebi pa je lahko sej tudi več.
Članu nadzornega odbora, ki se seje ni udeležil ne pripada plačilo za sejo na kateri ga ni bilo.
II. NAČIN DELA NADZORNEGA ODBORA
9. člen
Delo nadzornega odbora je javno. Vsi člani nadzornega odbora morajo varovati uradne in poslovne skrivnosti s katerimi so se seznanili pri svojem delu.
Pri svojem delu morajo spoštovati dostojanstvo, dobro ime in osebno integriteto fizičnih in pravnih oseb.
10. člen
Seje nadzornega odbora vodi predsednik v njegovi odsotnosti pa od predsednika pooblaščena članica ali član.
Predlog dnevnega reda za sejo določi predsednik, predlog za uvrstitev zadev na dnevni red pa lahko podajo vsi člani nadzornega odbora.
Predsednik je dolžan na dnevni red za sejo uvrstiti zadevo ki jo je s sklepom predlagal občinski svet ali župan.
11. člen
Predsednik pošlje vabilo članom nadzornega odbora praviloma osem dni pred datumom seje. V nujnih primerih pa lahko člane nadzornega odbora obvesti o datumu seje tudi po telefonu.
K poslanemu vabilu za sejo je nujno potrebno priložiti gradivo za sejo.
Predsednik lahko povabi na sejo nadzornega odbora pripravljalce gradiv, strokovne delavce občinske uprave ter predstojnike institucij.
12. člen
Na seji nadzornega odbora se piše zapisnik in vodi evidenco prisotnosti.
Zapisnik mora obvezno vsebovati:
- zaporedno številko seje, kraj, datum, uro začetka in trajanje seje
- zapis prisotnih, opravičenih in neopravičenih odsotnosti članov in navedbo ostalih prisotnih na seji
- sprejeti dnevni red
- potrditev zapisnika prejšnje seje
- zapis poročevalcev s skrajšanim povzetkom razprave
- sprejete sklepe
- morebitna ločena mnenja članov nadzornega odbora
- izjave za katere so navzoči zahtevali da se vnesejo v zapisnik
- zapisnik seje podpiše predsednik nadzornega odbora oziroma član ali članica, ki je sejo vodil ali vodila.
13. člen
Vsak član ali članica nadzornega odbora mora po pregledu določene kontrolne naloge podati pismeno poročilo na podlagi tega pa bo nadzorni odbor sprejel stališče ali sklep o opravljenem delu posameznega člana ali članice nadzornega odbora.
Stališča in sklepe nadzornega odbora sprejme na sejah, na katerih je navzočih večina članov nadzornega odbora. Z večino glasov prisotnih članov na seji NO pa je stališče ali sklep veljavno sprejet.
14. člen
Posamezni član ali članica nadzornega odbora ki bo opravil določeno kontrolno nalogo prevzame za to delo tudi vso odgovornost, da je delo opravil v skladu z določili Statuta Občine Mislinja in tega poslovnika.
15. člen
Nadzorni odbor mora v skladu s Statutom Občine Mislinja predložiti Občinskemu svetu letni program dela najkasneje do 15. aprila v tekočem proračunskem letu.
16. člen
Nadzorni odbor mora vsako četrtletje občinskemu svetu poročati o svojem delu in ugotovljenem stanju pri porabi proračunskih sredstev.
Poročilo nadzornega odbora mora občinski svet dobiti v gradivu za prvo sejo po preteku četrtletja najkasneje pa na drugi seji po preteku četrtletja.
17. člen
Nadzorni odbor mora občinskemu svetu enkrat letno poročat o stanju nepremičnega premoženja (stavbe, ceste, igrišča in podobno), ki je v lasti Občine Mislinja po letnem programu dela, katerega sprejeme nadzorni odbor.
18. člen
Nadzorni odbor mora v občinskem glasilu najmanj enkrat letno podati poročilo. V tem poročilu seznani občanke in občane o delovanju občinskih organov pri izvrševanju proračuna za določeno proračunsko obdobje.
III. POSTOPEK NADZORA
19. člen
Temeljna naloga nadzornega odbora je, da:
- opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
- nadzoruje namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev,
- nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev glede namenske porabe sredstev.
Nadzorni odbor v okviru svojih pristojnosti ugotavlja zakonitost in pravilnost poslovanja občinskih organov, občinske uprave, svetov vaških skupnosti, javnih zavodov, javnih podjetij in drugih porabnikov sredstev občinskega proračuna. Nadzoruj odbor ocenjuje tudi gospodarnost in učinkovitost porabe proračunskih sredstev.
20. člen
Nadzorni odbor sprejme letni program nadzora, ki obvezno vsebuje nadzor zaključnega računa proračuna, javnih zavodov, javnih podjetij, občinskih skladov, predloga proračuna, finančnih načrtov javnih zavodov, javnih podjetij in občinskih skladov ter polletni nadzor izvajanja proračuna in razpolaganja S premičnim in nepremičnim premoženjem občine. V program lahko nadzorni odbor vključi tudi druge nadzore ali posamezne elemente nadzora pri navedenih nadzorovanih osebah.
V programu opredeli čas izvedbe nadzora in osebo - člana nadzornega odbora, ki bo opravila posamezne naloge ali področje nadzora. Za izvedbo zahtevnejših nalog nadzora se lahko določi delovna skupina, v kateri mora biti vsaj en član nadzornega odbora, ki bo opravila nadzor.
Poročilo, ki ga pripravi tako imenovana delovna skupina, mora obvezno obravnavati nadzorni odbor in se do njega opredeliti.
Poleg zadev iz letnega programa mora nadzorni odbor obvezno obravnavati zadeve, ki jih s sklepom predlagata župan in občinski svet.
21. člen
V skladu z letnim programom nadzora predsednik nadzornega odbora, pred izvedbo nadzora, izda sklep o izvedbi nadzora. Sklep o izvedbi nadzora mora vsebovati navedbo oseb, ki bodo opravile nadzor, opredelitev vsebine nadzora, čas, kraj nadzora in nadzorovane osebe.
Oseba na katero se nanaša sklep o izvedbi nadzora lahko vloži ugovor v osmih dneh po vročitvi sklepa. Ugovor ne zadrži izvedbe nadzora. O ugovoru odloči nadzorni odbor v 30 dneh po prejemu ugovora.
22. člen
Pri izvajanju nadzora ima nadzorni odbor naslednja pooblastila:
- zahtevati in dobiti na vpogled vse listine in dokumente občine, zavoda, podjetja, sklada, stranke in društva, ki je predmet nadzora, in se nanašajo na porabo proračunskih sredstev,
- zahtevati in dobiti podatke in pojasnila pooblaščenih in odgovornih oseb nadzorovanih oseb,
- zahtevati in zagotoviti udeležbo odgovornih oseb na sejah nadzornega odbora.
23. člen
Nadzorni odbor lahko v postopku nadzora pritegne k sodelovanju zunanje neodvisne strokovnjake posameznih strok.
Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje občinski svet. Pogodbo z izvedencem sklene župan.
Nadzorni odbor pri svoji odločitvi ni vezan na mnenje zunanjega strokovnjaka, ustanove ali strokovnjaka občinske uprave.
24. člen
Izvajanje nalog nadzora je potrebno opraviti tako, da se ugotovijo vsa dejstva in zberejo vsi dokazi, ki so pomembni za odločanje v postopku nadzora, in tako, da sta delovni proces in poslovanje nadzorovane osebe čim manj motena.
25. člen
Po opravljenem pregledu pripravi član nadzornega odbora ali delovna skupina predlog poročila, v katerem je navedena nadzorovana oseba, odgovorne osebe, predmet in vsebina pregleda, ugotovitve, ocene in mnenja ter morebitna priporočila in predlogi ukrepov.
Predlog poročila sprejme nadzorni odbor ter ga pošlje nadzorovani osebi, ki ima V roku 15 dni od prejema poročila pravico vložiti pri nadzornem odboru ugovor. Nadzorni odbor mora o ugovoru odločiti v 15 dneh.
V primeru, da nadzorni odbor ugodi ugovoru, korigira in izda novo poročilo, ki je dokončno.
Dokončno poročilo pošlje nadzorni odbor nadzorovani osebi, občinskemu svetu in županu, po potrebi pa tudi računskemu sodišču v 15 dneh po dokončnosti poročila.
26. člen
Če nadzorni odbor ugotovi hujšo kršitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju nadzorovane osebe, mora o teh kršitvah v 15 dneh po izdaji dokončnega poročila obvestiti pristojno ministrstvo in Računsko sodišče Republike Slovenije.
V primeru, da nadzorni odbor ugotovi, da obstaja utemeljen sum, da je nadzorovana oseba ali odgovorna oseba storila prekršek ali kaznivo dejanje, je dolžna svoje ugotovitve posredovati pristojnemu organu pregona.
Za opredelitev hujših kršitev predpisov ali nepravilnosti se uporablja 107. člen Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99).
27. člen
Nadzorovane osebe so dolžne spoštovati mnenja, priporočila in predloge nadzornega odbora.
Občinski svet, župan, porabniki proračuna so dolžni obravnavati dokončna poročila nadzornega odbora in v skladu s svojimi pristojnostmi upoštevati priporočila in predloge nadzornega odbora.
28. člen
Predsednik nadzornega odbora izloči člana nadzornega odbora iz posameznega primera, če so podane okoliščine, ki vzbujajo dvom o njegovi nepristranosti.
Izločitev člana nadzornega odbora lahko zahteva tudi nadzorovana oseba. Zahtevo za izločitev mora vložiti pri nadzornem odboru. V zahtevi je potrebno navesti okoliščine, na katere opira svojo zahtevo za izločitev. O izločitvi odloči predsednik nadzornega odbora.
O izločitvi predsednika odloči nadzorni odbor.
29. člen
Nadzorni odbor se mora seznaniti tudi s poročili računskega sodišča.
IV. KONČNE DOLOČBE
30. člen
Spremembe in dopolnitve poslovnika sprejme nadzorni odbor po enakem postopku, kot velja za sprejem poslovnika.
Za vprašanja, ki niso opredeljena s tem poslovnikom, se smiselno uporabljajo zakonska določila in poslovnik občinskega sveta.
Poslovnik velja osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Z dnem uveljavitve tega poslovnika preneha veljati Poslovnik Nadzornega odbora Občine Mislinja, ki je bil sprejet dne 7. 9. 2000.
Mislinja, dne 4. aprila 2007
Predsednik
Nadzornega odbora Občine Mislinja
Franc Tovšak l.r.