Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi UPB1 (Uradni list RS, št. 100/05), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 - ZJU in 110/02 - ZDT-B) in 16. člena Statuta Občine Mozirje (Uradni list RS, št. 11/07) je Občinski svet Občine Mozirje na 10. seji dne 21. 6. 2007
O D L O K
o proračunu Občine Mozirje za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Mozirje za leto 2007 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se določa v naslednjih zneskih:
+---------+-------------------------------+--------------------+
|A. |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|I. |SKUPAJ PRIHODKI | 3.780.245|
| |(70+71+72+73+74+78) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|II. |SKUPAJ ODHODKI | 4.780.345|
| |(40+41+42+43+45) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|III. |PRORAČUNSKI PRESEŽEK | |
| |(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (I. | |
| |- II.) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
| |(Skupaj prihodki minus skupaj | -1.000.100|
| |odhodki) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|III/1. |PRIMARNI PRESEŽEK | |
| |(PRIMANJKLJAJ) (I. - 7102) - | |
| |(II. - 403 - 404) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
| |(Skupaj prihodki brez | -987.100|
| |prihodkov od obresti minus | |
| |skupaj odhodki brez plačil | |
| |obresti) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|III/2. |TEKOČI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) | |
| |(70 + 71) - (40 + 41) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
| |(Tekoči prihodki minus tekoči | 330.923|
| |odhodki in tekoči transferi) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
| | | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|B. |RAČUN FINANCNIH TERJATEV | |
| |IN NALOŽB | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|IV. |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0|
| |IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| |(750+751+752) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|75 |PREJETA VRAČILA DANIH | 0|
| |POSOJIL IN PRODAJA | |
| |KAPITALSKIH DELEŽEV | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|V. |DANA POSOJILA IN | 0|
| |POVEČANJE KAPITALSKIH | |
| |DELEŽEV (440+441+442) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|VI. |PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN | 0|
| |SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| |(IV. - V.) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|C. |RAČUN FINANCIRANJA | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|VII. |ZADOLŽEVANJE (500+501) | 1.000.000|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|VIII. |ODPLAČILA DOLGA (550+551) | 51.780|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|IX. |SPREMEMBA STANJA | -51.880|
| |SREDSTEV NA RAČUNU | |
| |(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|X. |NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 948.220|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|XI. |NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 1.000.100|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|XII. |STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA | 20.000|
| |DAN 31.12. PRETEKLEGA LETA | |
+---------+-------------------------------+--------------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Mozirje.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki, od prispevkov občanov in se uporabijo za rekonstrukcijo cest.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za predhodnje leto in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 75% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2008 50% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 25% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF,
Proračunska rezerva se v letu 2007 oblikuje v višini 10.000 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 10.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 400 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2007 lahko zadolži do višine 1.000.000 eurov, in sicer za naslednje investicije:
- ravnanje z odpadno vodo
- spodbujanje stanovanjske izgradnje
- varstvo in vzgoja predšolskih otrok
- osnovno šolstvo
- gradnja občinskih cest.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Mozirje, v letu 2007 ne sme preseči skupne višine glavnic 0 eurov.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2007 zadolžijo do skupne višine 0 eurov pod naslednjimi pogoji: _/_______________________________.
Pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko v letu 2006 zadolžijo do skupne višine 0 eurov pod naslednjimi pogoji: _/____________________, in izdajo poroštva do skupne višine glavnic 0 eurov pod naslednjimi pogoji: __/____________________________________
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2008)
V obdobju začasnega financiranja Občine Mozirje v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-0008/2007
Mozirje, dne 21. junija 2007
Župan
Občine Mozirje
Ivan Suhoveršnik l.r.