Na podlagi 36. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 51/06 - ZKme-UPB1), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 - ZLS-UPB1, 21/06 - odločba US RS in 14/07 - ZSPDPO) ter 16. in 129. člena Statuta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 78/05 - uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Sevnica na 1. izredni seji dne 21. 6. 2007 sprejel
P R A V I L N I K
o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Sevnica za programsko obdobje 2007-2013
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Vsebina pravilnika
(1) Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje ter vrste državnih pomoči za kmetijska gospodarstva v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1857/2006 z dne 15. 12. 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov, in o spremembi Uredbe (ES) št. 70/2001 (UL L št. 358 z dne 16. 12. 2006, str. 3) - za primarno kmetijsko proizvodnjo in v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. 12. 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, str. 5) - za investicije v dopolnilne in nekmetijske dejavnosti na kmetijah. Dopolnilne dejavnosti na kmetijah opredeljuje Uredba o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05).
(2) Za mala in srednja velika podjetja se po tem pravilniku štejejo podjetja skladno s Prilogo 1 Uredbe (ES) 70/2001 z dne 12. 1. 2001 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči za majhna in srednje velika podjetja (UL L. št. 10 z dne 13. 1. 2001, str. 33, z vsemi spremembami).
(3) Prav tako se s tem pravilnikom določijo namen, upravičenci, pogoji in merila za dodelitev proračunskih sredstev za ukrepe, ki ne predstavljajo državno pomoč.
2. člen
Način zagotavljanja sredstev
Sredstva za izvedbo ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Sevnica (v nadaljevanju: občina), se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev se določi z Odlokom o proračunu za tekoče leto ob upoštevanju razvojnih načrtov in njihovih prioritet. Sestavni del Odloka o proračunu je tudi načrt razvojnih programov, v katerem so prav tako določene višine sredstev za pospeševanje razvoja kmetijstva.
3. člen
Oblika pomoči
Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in v obliki subvencioniranih storitev in subvencioniranih obresti.
4. člen
Izrazi
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
(1) »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena kakor je navedeno v členu 3(2) Uredbe EGS št. 1898/87;
(2) »predelava kmetijskih proizvodov« pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetijah za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo;
(3) »trženje kmetijskih proizvodov« pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponudbe za prodajo, dobave ali katerega koli drugega načina dajanja v promet 87 (1) Pogodbe;
(4) »kmetijski proizvodi « pomenijo proizvode iz seznama v Prilogi 1 pogodbe ES, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva, zajetih v Uredbi Sveta (ES) št. 104/2000, proizvode, ki se uvrščajo v oznake KN 4502, 4503 in 4504 (plutasti izdelki), proizvode, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu in vsake dejavnosti priprave proizvoda za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih;
(5) »mala in srednje velika podjetja« so podjetja, ki imajo manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR;
(6) »mladi kmetje« so mlajši od 40 let in prvič kot nosilci kmetijskega gospodarstva prevzemajo kmetijsko gospodarstvo in imajo ustrezna poklicna strokovna znanja ter izpolnjujejo pogoje 22. člena Uredbe (ES) št. 1698/2005.
(7) »bruto intenzivnost pomoči« pomeni znesek pomoči, izražen kot odstotek stroškov, za katere je projekt upravičen do pomoči. Vsi uporabljeni zneski so zneski pred odbitkom neposrednih davkov;
(8) »1 ha primerljivih kmetijskih površin« pomeni: 1 ha njiv ali vrtov ali 2 ha travnikov oziroma ekstenzivnih sadovnjakov ali 4 ha pašnikov ali 0,25 ha plantažnih sadovnjakov ali vinogradov ali 0,2 ha drevesnic, trsnic ali 8 ha gozdov ali 5 ha gozdnih plantaž ali 6 ha barjanskih travnikov oz drugih površin.
5. člen
Splošna določila za ukrepe pravilnika
(1) Upravičenci do pomoči so mala in srednje velika podjetja (MSP), ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, investirajo na območju občine Sevnice, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v zakupu najmanj 1 ha primerljivih kmetijskih površin, ki ležijo na območju občine Sevnica,
(2) Pomoč ne sme biti omejena na določene kmetijske proizvode.
(3) Pomoč se ne sme dodeliti podjetju v težavah v smislu smernic skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah.
(4) Če se upravičenec v skladu s predpisi o javnih naročilih šteje za naročnika mora predložiti dokazilo, da je bil postopek izbire dobavitelja izveden v skladu z zakonom o javnih naročilih.
(5) MSP ne sme uporabljati naložbe v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
(6) Upravičenec, ki pridobi pomoč iz tega pravilnika mora voditi predpisano dokumentacijo, ki je določena z javnim razpisom in pogodbo o dodelitvi sredstev in jo mora hraniti še najmanj 5 let po zadnjem izplačilu sredstev.
(7) Če je upravičenec - majhno ali srednje veliko podjetje (samostojni podjetnik posameznik ali pravna oseba), mora predložiti dokazilo, da je registriran za opravljanje kmetijske dejavnosti, ki je predmet podpore.
(8) Upravičencu se ne dodelijo pomoči za: plačilo davkov, raznih taks, prispevkov, stroškov poslovanja, bančnih stroškov in garancij, stroškov zavarovanj, investicij v prostore v zasebno rabo kmetijskih gospodarstev in naložbe izven območja občine.
(9) Upravičenec mora predložiti izjavo o prejetih sredstvih za isti namen oziroma izjavo, da ni prejel sredstev za isti namen iz drugij javnih sredstev (državnih ali EU).
II. NAČIN, POGOJI IN KRITERIJI ZA DODELJEVANJE POMOČI
6. člen
Način dodeljevanja pomoči
(1) Državne pomoči se dodeljujejo upravičencem na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, objavljenega v Uradnem listu RS, skladno s pogoji in po postopkih, določenih v veljavnih predpisih.
(2) V javnem razpisu se opredeli letni program ukrepov z višino razpoložljivih sredstev za posamezne ukrepe, določene v odloku o proračunu za tekoče leto in ob upoštevanju načrta razvojnih programov.
(3) Postopek javnega razpisa vodi tričlanska komisija, ki jo imenuje župan.
(4) Komisija opravi pregled vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril, ki so bili navedeni v javnem razpisu.
(5) Komisija seznani odbor za kmetijstvo z razdelitvijo sredstev.
(6) Prejemnikom sredstev Občina Sevnica izda sklep o višini odobrenih sredstev za posamezen ukrep in v obrazložitvi sklepa se opredli še namen ter opravičljive stroške za katere so bila sredstva namenjena. Hkrati se jih pozove k podpisu pogodbe. Če se prejemnik v roku 8 dni od prejema poziva nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
(7) Vlagatelj vloge lahko vloži pritožbo pri županu v roku 8 dni od prejema sklepa.
(8) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
(9) Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na podlagi zahtevka posameznega upravičenca.
7. člen
Merila in kriteriji
Merila in kriteriji za dodeljevanje pomoči po tem pravilniku bodo podrobneje določeni v javnem razpisu.
III. UKREPI
1. Skupinske izjeme za kmetijstvo
8. člen
Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo (4. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
I. Namen ukrepa:
Namen ukrepa je posodabljanje in prestrukturiranje primarne kmetijske proizvodnje, dvig dodane vrednosti in kakovosti v pridelavi, povečanje zaposlenosti v kmetijstvu in ohranjanje obdelanosti kmetijskih površin v občini.
Sredstva bodo namenjena naložbam v lastno primarno pridelavo kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga I k Pogodbi.
II. Cilji ukrepa:
- zmanjšanje proizvodnih stroškov,
- izboljšanje in preusmeritev proizvodnje,
- izboljšanje kakovosti in
- ohranjanje in izboljšanje naravnega okolja ali izboljšanje higienskih razmer ali standardov za dobro počutje živali.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
- kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
- pomoč se ne sme omejiti na določene kmetijske proizvode,
- kmetijsko gospodarstvo mora z investicijo prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa,
- kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah,
- pomoč se ne sme dodeliti za že izvedene aktivnosti,
- v primeru gradnje morajo biti dela izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora in varstvu okolja.
IV. Pomoč se ne odobri za:
- nakup proizvodnih pravic, živali in letnih rastlin in zasaditev letnih rastlin,
- tekoče stroške proizvodnje,
- za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije,
- nakup enoletnih rastlin,
- investicije povezane z namakanjem in drenažiranjem kmetijskih zemljišč,
- investicije, ki se izvajajo izven območja občine.
V. Bruto intenzivnost pomoči so:
- do 50% upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki,
- do 40% upravičenih stroškov za ostala območja,
- v primeru, da uveljavlja delež pomoči za naložbe kmetij mladi kmet, je delež javnega financiranja višji za 10%, s tem, da mora upravičenec imeti status mladega kmeta, pomoč se odbori v obdobju 5 let od prvega lastniškega prevzema ter naložbe morajo imeti opredeljene v svojem poslovnem načrtu,
- do 5% pogodbene obrestne mere (v primeru kritja obrestne mere) za vrednost kredita do 40% vrednosti celotne naložbe oziroma do 50% vrednosti naložbe na območjih z omejenimi možnostmi.
Najvišji znesek posamezniku iz naslova podpor za naložbe ne sme preseči 400.000 EUR oziroma 500.000 EUR na območjih OMD v treh letih.
VI. Upravičenci so:
- mala in srednje velika podjetja (MSP) oziroma kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, investirajo na območju Občine Sevnica, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v zakupu najmanj 1 ha primerljivih kmetijskih površin, ki ležijo na območju Občine Sevnica;
- člani kmečkega gospodinjstva, ki imajo pooblastilo nosilca in imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca osnovne kmetijske dejavnosti na kmetiji, kar dokazuje z izpisom iz registra kmetijskih gospodarstev in imajo kmetijska zemljišča na območju Občine Sevnica.
VII. Predmet podpore so naslednji sklopi naložb za:
1. Posodabljanje kmetij:
Pomoči se dodelijo za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih.
1.1 Upravičeni stroški so:
- stroški adaptacije hlevov zaradi prilagajanja novo uvedenim standardom, temelječih na EU zakonodaji,
- stroški nakupa in montaže nove tehnološke opreme za krmljenje, molžo in izločke,
- stroški nakupa materiala za adaptacijo, rekonstrukcijo hlevov in ureditev izpustov,
- stroški za nakup materiala za gradnjo ali adaptacijo pomožnih živinorejskih objektov (seniki, silosi, razen gnojnih jam in gnojišč …),
- stroški za nakup opreme hlevov,
- stroški nakupa kmetijske mehanizacije in priklopne mehanizacije za rastlinsko pridelavo (škropilnice, pršilniki, česalniki, zgrabljalniki, okopalniki …),
- stroški postavitve večletnih nasadov, kot so: stroški priprave izvedbenega načrta za zasaditev novega nasada, stroški priprave zemljišča, nakup opore, nakup mreže za ograjo in nakup večletnega sadilnega materiala,
- stroški nakupa in montaže rastlinjaka in plastenjaka,
- stroški nakupa in postavitve mrež proti toči,
- stroški izdelave projektne dokumentacije, poslovnega načrta, ter študije izvedljivosti,
- kritje obrestne mere za kredite za zgoraj navedene upravičene stroške.
1.2 K vlogi mora upravičenec predložiti še dodatno dokumentacijo:
- ponudbo oziroma predračun za nameravano investicijo oziroma študijo, za projektno dokumentacijo pa račun o izdelavi,
- v primeru investicij povezanih z graditvijo objektov ustrezno prostorsko dokumentacijo,
- v primeru kritja obrestne mere še amortizacijski načrt in posojilno pogodbo izdano s strani posojilodajalca.
2. Urejanje pašnikov in izvedba agromelioracijskih del kmetijskih zemljišč
2.1 Specifični pogoji upravičenosti:
- izdelan načrt ureditve pašnika s popisom del, opreme in tehnologijo paše, ki ga izdela strokovna oseba,
- izdelan načrt ureditve zemljišča (agromelioracije),
- predloženi predračuni za izvedbo naložbe (delo in material).
2.2. Upravičeni stroški so:
2.2.1 stroški urejanja pašnikov:
- stroški za nakup opreme za ograditev pašnikov z električno ali leseno ograjo in pregraditev pašnika na pašne čredinke,
- stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino.
2.2.2 stroški izvedbe agromelioracijskih del kmetijskih zemljišč
- stroški za manjša zemeljska dela, ki ne pomenijo večjega posega v prostor,
- stroški odstranjevanja skal, zarasti, ravnanja zemljišča, nasipanja, stroški strojnih storitev.
9. člen
Varstvo tradicionalne krajine in stavb (5. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
I. Namen ukrepa:
Namen ukrepa je prispevati k privlačnosti vaškega okolja kot bivalnega prostora in potenciala za razvoj drugih dejavnosti. V okviru ukrepa je predvideno sofinanciranje obnove zgodovinskih znamenitosti - objektov/tradicionalnih stavb skupnega pomena, zaščitenih z občinskim Odlokom ali so vpisani v Register nepremičnin kulturne dediščine, ki ga vodi ministrstvo pristojno za kulturo, in sicer za:
a) naložbe ali prizadevanja, namenjena ohranjanju značilnosti neproizvodne dediščine, ki se nahajajo na kmetijskih gospodarstvih (arheološke, zgodovinske znamenitosti);
b) naložbe ali prizadevanja za varstvo dediščine proizvodnih sredstev na kmetijah, kot so kmetijska poslopja, če naložba ne povzroči povečanja zmogljivosti kmetije.
II. Cilji ukrepa so:
- izboljšanje kvalitete bivanja na podeželju,
- ohranitev naravne in kulturne dediščine na podeželju,
- ureditev skupnih površin in objektov za različne namene.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
- investicija mora prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa,
- naložba mora biti na območju Občine Sevnica,
- predložen mora biti načrt obnove,
- predložena mora biti vsa potrebna dovoljenja,
- predloženi morajo biti predračuni.
IV. Upravičeni stroški so:
- stroški za pripravo dokumentacije za rekonstrukcijo ali obnovo oziroma sanacijo objekta, projekt gradnje ali obnove,
- stroški nakupa materiala in izvedbe del.
V. Pomoč se ne odobri za:
- davke, takse in režijske stroške,
- stroške zavarovanja,
- za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije,
- investicije, ki se izvajajo izven območja občine.
VI. Bruto intenzivnost pomoči so:
- za neproizvodne objekte do 100% dejanskih stroškov,
- za proizvodna sredstva na kmetijah do 60% dejanskih stroškov oziroma do 75% na OMD (kmetijska poslopja: kašče, kozolci, čebelnjaki, mlini, žage), če naložba ne povzroči povečanja proizvodne zmogljivosti kmetije,
- za dodatno pomoč, ki se odobri v višini do 100% za pokritje izrednih stroškov, ki nastanejo zaradi porabe tradicionalnih vrst materiala, ki je potreben za ohranitev značilnosti kulturne dediščine na stavbah.
VII. Upravičenci so:
- Mala in srednje velika podjetja (MSP) oziroma kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo in imajo sedež objekta v Občini Sevnica.
10. člen
Pomoč za plačilo zavarovalnih premij (12. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
I. Namen ukrepa
Namen ukrepa je, da se z doplačilom zavarovalnih premij zmanjša tveganje za zavarovanje posevkov in plodov pred naravnimi nesrečami, kot so spomladanska pozeba, toča, vihar, poplave ter živali v primeru bolezni.
II. Cilj ukrepa je:
- vključevanje čim večjega števila kmetijskih gospodarstev v sistem zavarovanj posevkov in plodov ter domačih živali.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
- pogoji, v nacionalnem predpisu o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za tekoče leto (za leto 2007: Uradni list RS, št. 138/06),
- zavarovalna polica,
- kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah.
IV. Upravičeni stroški:
Sofinancira se zavarovalna premija v tekočem koledarskem letu kot to določa uredba o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje na nacionalnem nivoju za posamezno leto za:
- zavarovanje posevkov pred spomladansko pozebo, točo, požarom, udarom strele, viharjem in poplavami,
- zavarovanje plodov pred spomladansko pozebo, točo, požarom, udarom strele, viharjem in poplavami,
- zavarovanje domačih živali pred nevarnostjo pogina zaradi bolezni.
V. Pomoč se ne odobri za:
- tiste deleže pomoči, ki jih z Uredbo o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za tekoče leto določi Vlada Republike Slovenije,
- kmetijska gospodarstva, ki niso vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
- kmetijska gospodarstva, ki imajo površine, katere predmet so zavarovanja, izven območja Občine Sevnica.
VI. Bruto intenzivnost pomoči:
Finančna pomoč občine znaša razliko med višino sofinancirane zavarovalne premije iz nacionalnega proračuna do višine 50% opravičljivih stroškov zavarovalne premije v obliki nepovratnih sredstev za posevke in plodove ter živali zaradi bolezni.
VII. Upravičenci so:
Upravičenci do sofinanciranja zavarovalne premije za zavarovanje kmetijske proizvodnje so mala in srednje velika podjetja oziroma kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v register kmetijskih gospodarstev in imajo sklenjeno zavarovalno pogodbo za tekoče leto.
11. člen
Pomoč za zaokrožitev zemljišč (13. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
I. Namen ukrepa:
Namen ukrepa je izboljšati posestno strukturo kmetijskih zemljišč in ureditev funkcionalne infrastrukture.
II. Cilji ukrepa:
Z izvedbo menjav in združenj kmetijskih zemljišč se bo razdrobljenost površin zmanjšala in tako povečala povprečna velikost parcel.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
Nosilec kmetijskega gospodarstva predloži dokumentacijo iz katere je razvidno, da je bila izvedena menjava zemljišč (notarsko overjena menjalna pogodba o menjavi zemljišč).
IV. Upravičeni stroški so:
- stroški pravnih in upravnih postopkov pri medsebojni menjavi (zaokrožitvi) kmetijskih zemljišč.
V. Pomoč se ne odobri za:
- aktivnosti, ki se izvajajo izven območja občine.
VI. Bruto intenzivnost pomoči so:
- do 100% dejansko nastalih stroškov pravnih in upravnih postopkov vključno s stroški pregleda.
VII. Upravičenci so:
- kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo in imajo kmetijske površine na območju Občine Sevnica.
12. člen
Zagotavljanje tehnične podpore (15. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
I. Namen ukrepa:
Namen ukrepa je omogočiti kmetom pridobivanja novih znanj in novih tehnologij kmetijske proizvodnje ter možnosti koriščenja storitev svetovanj.
Za zagotavljanje tehnične podpore se štejejo:
- usposabljanje in izobraževanje kmetov v okviru društvene dejavnosti,
- izobraževanje, usposabljanje in informiranje, svetovanje kmetov in članov njihovih družin.
II. Cilji ukrepa:
Cilj ukrepa je povečevati strokovno usposobljenost nosilcev kmetijskih gospodarstev in s tem konkurenčnost kmetijskih gospodarstev.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
- če tehnično pomoč zagotavljajo društva morajo k vlogi predložiti letni program dela,
- pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev,
- če tehnično podporo zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov skupine ali organizacije se omeji na stroške za zagotavljanje storitve.
IV. Upravičeni stroški so:
(1) Na področju organiziranja in izvedbe programov izobraževanja, usposabljanja in svetovanje kmetom in delavcem na kmetijskem gospodarstvu se pomoč dodeli za kritje: stroškov organiziranja programov usposabljanja.
(2) Na področju svetovalnih storitev, ki jih opravijo tretje strani se štejejo honorarji za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti niti niso v zvezi z običajnimi operativnimi stroški podjetja (na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje).
(3) Na področju organizacije forumov za izmenjavo znanj med gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanje na njih se štejejo stroški udeležbe, stroški izdaje publikacij, najemnine razstavnih prostorov,
(4) Stroški na področju širjenja znanstvenih dognanj (prikazi in demostracijski poskusi, delavnice, forumi in predavanja za širšo javnost) pod pogojem, da posamezna podjetja, znamke ali poreklo niso imenovani, razen za proizvode iz Uredbe Sveta (ES) št. 510/2006 in Uredbe Sveta (ES) št. 1493/1999, kjer so posamezna podjetja, znamke in poreklo imenovani.
(5) Stroški publikacij, katalogov, spletišč, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcev danega proizvoda, če so informacije in predstavitve nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da se predstavijo v publikaciji (kritje stroškov priprave in tiska katalogov, kritje stroškov vzpostavitve internetne strani).
V. Pomoč se ne odobri za:
- že zaključene aktivnosti,
- aktivnosti, ki se izvajajo izven območja občine,
- aktivnosti razširjanja znanstvenih dognanj, kakovosti za proizvode iz drugih držav, generičnih proizvodov in prehranjevalnih koristi generičnih proizvodov,
- stroške storitve povezane z običajnimi operativnimi stroški podjetja, na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje.
VI. Bruto intenzivnost pomoči:
- pomoč se lahko krije do 100% upravičenih stroškov v obliki nepovratnih sredstev,
- pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem,
- pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na območju občine,
- članstvo v nevladnih organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev.
VII. Upravičenci
- ustrezno registrirane organizacije, ki opravljajo storitve na področju tehnične pomoči v kmetijstvu za kmetovalce iz občine,
- registrirana stanovska in interesna združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije in območja Slovenije.
13. člen
Kumulacija (19. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
(1) Najvišji zneski pomoči, določeni v členih 8 do 12 tega pravilnika, se uporabljajo ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz državnih ali lokalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Skupnosti.
(2) V zvezi z istimi stroški se pomoč izvzeta z Uredbo ES št. 1857/2006, ne sme kumulirati z drugo državno pomočjo po členu 87(1) Pogodbe ali s finančnimi prispevki držav članic, vključno s tistimi iz drugega pododstavka člena 88(1) Uredbe (ES) št. 1698/2005, ali s finančnimi sredstvi Skupnosti zvezi z nekaterimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena največja dovoljena intenzivnost pomoči določena z Uredbo ES št. 1857/2006.
(3) Pomoč izvzeta z Uredbo (ES) št. 1857/2006 se ne sme kumulirati s podporo de minimis v smislu Uredbe (ES) številka 1860/2004 glede na iste upravičene odhodke ali naložbeni projekt, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči, določena v Uredbi ES št. 1857/2006 in v tem pravilniku.
IV. SPLOŠNA PRAVILA ZA GOSPODARSTVO
(2. člen Uredbe komisije (ES) št. 1998/2006))
Pomoči de minimis
14. člen
Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah
I. Namen ukrepa
Z ukrepom želimo ustvariti pogoje in možnosti za ustvarjanje novih delovnih mest ter realizacijo poslovnih idej članov kmečkega gospodinjstva. Namenjen je naložbam, ki so potrebne za začetek opravljanja dopolnilne dejavnosti ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti.
Sredstva bodo namenjena za:
- predelavo kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi 1 o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05), kot so: sadje, zelenjave, žita, mleko, meso, les, zelišča, med, čebelji izdelki),
- prodaja kmetijskih pridelkov s kmetije,
- prodaja kmetijskih pridelkov z drugih kmetij in izdelkov, ki jih druga kmetija proizvaja v skladu s predpisi o dopolnilnih dejavnostih na kmetiji,
- turizem na kmetiji,
- dejavnost (storitve in izdelki), povezani s tradicionalnimi znanji na kmetiji; domača obrt.
II. Cilji ukrepa so:
- izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskega gospodarstva,
- ustvarjanje novih delovnih mest,
- uveljavljanje podjetniških iniciativ članov kmečkega gospodinjstva.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
- upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji,
- dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji.
IV. Upravičeni stroški so:
- stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta,
- nakup nove opreme,
- promocija izdelkov in storitev na sejmih in razstavah,
- stroški publikacij, katalogov, spletišč,
- splošni stroški, kot so upravni in pravni,
- sofinanciranje usposabljanja in izobraževanja za pridobitev certifikata nacionalna poklicna kvalifikacija,
- kritje obrestne mere za kredite za stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta ali nakup nove opreme.
V. K vlogi mora upravičenec priložiti še naslednjo dokumentacijo:
- finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oziroma dokončanja le-te,
- pravnomočno gradbeno dovoljenje (če gre za gradnjo objekta) oziroma lokacijsko informacijo (če gre za adaptacijo objekta),
- račune za nakup strojev ali opreme oziroma račune o izvedenih delih (izjava),
- fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le-ta še ni registrirana,
- mnenje kmetijske svetovalne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti,
- v primeru kritja obrestne mere še amortizacijski načrt in posojilno pogodbo izdano s strani posojilodajalca.
VI. Bruto intenzivnost pomoči zanaša:
- do 50% upravičenih stroškov,
- do 5% pogodbene obrestne mere (v primeru kritja obrestne mere),
- do 100% sofinanciranja usposabljanja in izobraževanja za pridobitev certifikata - nacionalna poklicna kvalifikacija.
Skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
VII. Upravičenci so:
- nosilci kmetijskih gospodarstev, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež in kmetijske površine na območju Občine Sevnica,
- člani kmečkega gospodinjstva, ki imajo pooblastilo in imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca osnovne kmetijske ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji, kar dokazuje z izpisom registra kmetijskih gospodarstev.
15. člen
Naložbe v opravljanje storitev in trženje proizvodov in storitev s kmetij
I. Namen sofinanciranja so naložbe za:
- neposredno prodajo kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije,
- storitve s kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo, opremo, orodij.
II. Cilji ukrepa so:
- utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev,
- izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskih gospodarstev,
- povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki opravljajo storitve in trženje proizvodov in storitev s kmetij.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
- upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05),
- dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji.
IV. Upravičeni stroški so:
- stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo prostorov za predelavo in trženje kmetijskih proizvodov,
- nakup nove opreme in naprav za prodajo in predelavo kmetijskih proizvodov,
- promocija storitev na sejmih in razstavah,
- stroški publikacij, katalogov in spletišč,
- sofinanciranje usposabljanja in izobraževanja za pridobitev certifikata nacionalna poklicna kvalifikacija,
- ostali splošni stroški, kot so upravni in pravni,
- kritje obrestne mere za kredite za stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo prostorov za predelavo in trženje kmetijskih proizvodov in nakup nove opreme in naprav za prodajo in predelavo kmetijskih proizvodov.
V. K vlogi mora upravičenec priložiti še dodatno dokumentacijo:
- finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oziroma dokončanja le-te,
- pravnomočno gradbeno dovoljenje (če gre za gradnjo objekta) oziroma lokacijsko informacijo (če gre za adaptacijo ali dograditev objekta),
- račune za nakup strojev ali opreme oziroma račune o izvedenih delih (izjava),
- fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le-ta še ni registrirana,
- mnenje kmetijske svetovalne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti,
- v primeru kritja obrestne mere še amortizacijski načrt in posojilno pogodbo izdano s strani posojilodajalca.
VI. Bruto intenzivnost pomoči:
- do 50% upravičenih stroškov,
- do 5% pogodbene obrestne mere (v primeru kritja obrestne mere),
- do100% sofinanciranja usposabljanja in izobraževanja za pridobitev certifikata - nacionalna poklicna kvalifikacija.
Skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
VII. Upravičenci so:
- nosilci kmetijskih gospodarstev, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež in kmetijske površine na območju Občine Sevnica.
- člani kmečkega gospodinjstva, ki imajo pooblastilo in imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca osnovne kmetijske ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji, kar dokazuje z izpisom registra kmetijskih gospodarstev.
16. člen
Pokrivanje operativnih stroškov transporta iz odročnih krajev (Uredba komisije (ES) št. 1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči »de minimis«)
I. Namen:
- Pokrivati operativne stroške tovornega transporta na odročnih, razpršenih območjih občine.
II. Cilji ukrepa so:
- ohraniti dejavnost transporta in transportne mreže na odročnih krajih.
III. Predmet podpore je:
- financiranje stroškov prevoza za prevoze, ki niso ekonomsko upravičeni.
IV. Splošni pogoji upravičenosti so:
- upravičenec/izvajalec transporta mora predložiti dokazilo o opravljenih tovornih transportih na odročnih območjih, z navedbo razdalj, seznam lokalnih odročnih prog z navedbo razdalj in številom prevozov letno in zagotoviti ustrezen in kakovosten transport.
V. Upravičeni stroški:
- operativni stroški tovornega prevoza/kilometer v odročnih krajih.
VI. Bruto intenzivnost pomoči:
- do 100% upravičenih operativnih stroškov tovornega transporta.
Občina bo znesek pomoči za ukrep in območja, ki so upravičena do podpore (odročna območja) določila z javnim razpisom.
VII. Upravičenci so:
- subjekti, ki so registrirani za opravljanje dejavnosti tovornega transporta.
Skupna pomoč »de miminis«, dodeljena kateremu koli transportnemu podjetju, ne sme presegati 100.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
17. člen
Kumulacija (2. člen Uredbe komisije (ES) št. 1998/2006)
Skupaj s pomočjo »de minimis« se v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme dodeliti še državna pomoč, če bi takšna kumulacija povzročila intenzivnost pomoči, ki presega že določeno intenzivnost za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali v odločbi, ki jo je sprejela Komisija.
3. Druge vrste pomoči
18. člen
Podpora za delovanje strokovnih društev
I. Namen:
Društva predstavljajo temelj za izmenjavo znanj in izkušenj med prebivalstvom, zato jih je potrebno spodbujati in dolgoročno tudi s tem dvigniti kvaliteto življenja na podeželju. Sofinanciranje neprofitnih združenj povezanih s kmetijstvom gozdarstvom in razvojem podeželja za pomoč pri stroških delovanja.
II. Cilji ukrepa so:
- ohraniti delovanje društev in jih spodbujati pri njihovem delovanju,
- dvigniti kvaliteto življenja na podeželju.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
- Društva so registrirana za delovanje na območju občine ali delujejo na območju občine.
- Sofinancirajo se izključno nepridobitne dejavnosti društev.
IV. K vlogi mora upravičenec predložiti še dodatno dokumentacijo:
- seznam članov društva iz območja občine.
V. Upravičeni stroški:
- stroški ustrezne infrastrukture za delovanje (najem prostorov),
- materialni stroški in stroški dela pisarne ter organov.
VI. Pomoč se ne odobri za:
- izvajanje izobraževanj in usposabljanj, katerih upravičenci so nosilci kmetijske dejavnosti.
VII. Bruto intenzivnost pomoči:
Višina sofinanciranja do 100% upravičenih stroškov, se določi z letnim razpisom.
VIII. Upravičenci so:
- registrirana stanovska in interesna združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine.
19. člen
Štipendiranje bodočih prevzemnikov kmetij
I. Namen:
Namen ukrepa je spodbujanje uvajanja novih znanj in novih tehnologij kmetijske proizvodnje in podporo mladim prevzemnikom kmetij. Finančna pomoč pri izobraževanju rednih dijakov, študentov kmetijskih strok iz Občine Sevnica, ki bodo po končanem šolanju ostali in delali na domači kmetiji kot njeni bodoči prevzemniki kmetij.
II. Cilji ukrepa so:
- povečati strokovno usposobljenost nosilcev kmetijskih gospodarstev.
III. Splošni pogoji upravičenosti:
Upravičenec ima stalno prebivališče v Občini Sevnica in živi na kmetiji, ki je vpisana v register kmetijskih gospodarstev v Občini Sevnica.
IV. Upravičenci predložijo naslednjo dokumentacijo:
- izjavo, da bo prosilec prevzemnik kmetije,
- potrdilo o rednem vpisu,
- kopijo zadnjega šolskega spričevala,
- potrdilo Zavoda za zaposlovanje o neprejemanju oziroma neupravičenosti do republiške štipendije,
- potrdilo o katastrskem dohodku lastnika kmetije za predhodno leto,
- kopija zadnjega računalniškega izpisa subvencijskih obrazcev.
V. Dodatni pogoj za pridobitev sredstev:
Prednost pri dodelitvi sredstev imajo prosilci, katerih edini vir dohodka izhaja iz kmetijske dejavnosti in prosilci z manjšimi dohodki na družinskega člana.
VI. Bruto intenzivnost pomoči je:
- podpora na dijaka se določi z letnim razpisom.
VII. Upravičenci do sredstev so:
- udeleženci rednega izobraževanja IV., V., VI., VII. stopnje kmetijske in gozdarske smeri, ki so predvideni za naslednike kmetij s sedežem na območju Občine Sevnica.
IV. NADZOR IN SANKCIJE
20. člen
Nadzor in sankcije
(1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Sevnica spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, na terenu pa namensko porabo sredstev komisija, ki jo imenuje župan.
(2) V primeru nenamensko porabljenih sredstev, pridobljenih po tem pravilniku, mora prejemnik sredstev vrniti v celoti s pripadajočimi zakonskimi obrestmi. Prejemnik izgubi tudi pravico do pridobitve drugih sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
V. KONČNI DOLOČBI
21. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika, preneha veljati Pravilnik o finančnih intervencijah za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v Občini Sevnica (Uradni list RS, št. 44/04 in 35/06).
22. člen
Ta pravilnik začne veljati štirinajsti delovni dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in se uporablja za programsko obdobje 2007-2013.
Št. 330-0002/2007
Sevnica, dne 21. junija 2007
Župan
Občine Sevnica
Kristijan Janc l.r.