Na podlagi 46. člena Zakona o prostorskem načrtovanju – ZPNačrt (Uradni list RS, št. 33/07) je župan Občine Dobrova - Polhov Gradec sprejel
U G O T O V I T V E N I S K L E P
o pričetku priprave občinskega prostorskega načrta (OPN)
Sklep se sprejme na podlagi ugotovitev:
1. Ocena stanja
– Z dnem 28. 4. 2007 je pričel veljati Zakon o prostorskem načrtovanju.
– Priprava SPRO in PRO, ki je bila pričeta skladno z Zakonom o urejanju prostora se nadaljuje skladno 98. členom ZPNačrt. Ker v postopku še ni bila izvedena javna razgrnitev aktov se bo oba akta sprejelo kot enovit dokument: Občinski prostorski načrt (OPN).
– V skladu z ZUreP-1 so bile do sedaj v postopku priprave izvedene naslednje aktivnosti:
a) izvedena je bila prva prostorska konferenca za SPRO in PRO,
b) pridobljene so bile smernice nosilcev urejanja prostora za SPRO in PRO.
Na podlagi navedenih uradnih dejanj je postopek priprave obeh aktov v fazi osnutka.
– Zaradi izvedbe akta kot enovit Občinski prostorski načrt bo potrebno za naselja Dobrova, Polhov Gradec, Podsmreka, Gabrje s Šujico izdelati urbanistične načrte.
2. Postopki celovite presoje na okolje
– Postopki celovite presoje na okolje še niso bili pričeti.
3. Način pridobitve strokovnih rešitev
Že izdelane strokovne podlage:
– Razvojni program Občine Dobrova - Polhov Gradec za obdobje 2004–2010.
– Strokovne zasnove s področja varstva kulturne dediščine za območje Občine Dobrova - Polhov Gradec. Tekstualni in grafični del.
– Odlok o sprejetju urbanističnega načrta za območje krajinskega parka Polhograjski dolomiti za območje Občin Ljubljana Šiška in Ljubljana - Vič Rudnik.
– Krajinski park Polhograjski dolomiti, Urbanistični načrti, Regulacijski elementi – grafični del.
– Razvrstitev naravnih vrednot na vrednote državnega in lokalnega pomena za območje Občine Dobrova - Polhov Gradec. Strokovni predlog.
– Celostni razvoj podeželja in obnova vasi (CRPOV) – KS Šentjošt.
– Celostni razvoj podeželja in obnova vasi (CRPOV) – Praproče, Črni Vrh, Zalog.
– Razvojni program podeželja. Občine Borovnica, Brezovica, Dobrova - Polhov Gradec, Horjul in Vrhnika.
– Energetska zasnova občine.
– Strategija razvoja gospodarstva in turizma v Občini Dobrova - Polhov Gradec. Predlog januar 2000.
– Gozdnogospodarski načrt gozdnogospodarske enote Polhov Gradec 1996–2005.
– analiza stanja in teženj v prostoru.
– študija ranljivosti prostora.
– analiza razvojnih možnosti z bilanco površin za gradnjo, (v delu).
– kataster komunalne infrastrukture vodovoda in kanalizacije, (v delu).
Druge strokovne podlage, ki izhajajo iz potreb posameznih nosilcev urejanja prostora oziroma izhajajo iz ugotovitev urbanističnih načrtov ter zgoraj navedenih strokovnih podlag se bodo izvedle glede na izkazano potrebo v postopku izdelave OPN.
Navedene strokovne študije in elaborati se ne pripravljajo v variantah.
4. Roki za pripravo prostorskega akta
+------------------------------------------+-------------------+
|Faza v postopku |Rok izvedbe |
+------------------------------------------+-------------------+
|Presoja MOP o potrebi vodenja postopka |avgust 2005 |
|celovite presoje vplivov na okolje | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Prva prostorska konferenca |november 2005 |
+------------------------------------------+-------------------+
|Sprejem programa priprave |november 2005 |
+------------------------------------------+-------------------+
|Pridobitev smernic in strokovnih podlag |januar 2006 |
|nosilcev urejanja prostora | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Obravnava razvojnih predlogov in pobud |avgust 2007 |
|ter sprejem predlogov prostorske | |
|strategije na občinskem svetu | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Izdelava strokovnih podlag strateški del |september 2007 |
|akta | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Izdelava urbanističnih načrtov |september 2007 |
+------------------------------------------+-------------------+
|Izdelava variantnih rešitev urbanističnh |po potrebi |
|načrtov | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Izdelava predloga OPN |november 2007 |
+------------------------------------------+-------------------+
|Izdelava in revizija okoljskega poročila |november 2007 |
+------------------------------------------+-------------------+
|Javna razgrnitev in javne obravnave |december 2007 |
+------------------------------------------+-------------------+
|Izdelava in sprejem stališč do pripomb iz |januar 2007 |
|javne razgrnitve | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Izdelava dopolnjenega predloga OPN |marec 2008 |
+------------------------------------------+-------------------+
|Pridobitev mnenj nosilcev urejanja |april 2008 |
|prostora k dopolnjenemu predlogu OPN | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Pridobitev sklepa vlade o skladnosti OPN |april–maj 2008 |
|s prostorskimi akti države | |
+------------------------------------------+-------------------+
|Sprejem OPN na občinskem svetu |maj 2008 |
+------------------------------------------+-------------------+
5. Nosilci urejanja prostora (zaprošeni za smernice):
1. Ministrstvo za okolje in prostor, Urad za prostorski razvoj poda izhodišča za razvoj poselitve;
2. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za varstvo okolja, Urad za okolje, poda izhodišča za varstvo okolja in ravnanje z odpadki;
3. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, Sektor za ohranjanje narave poda izhodišča za ohranjanje narave;
4. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za varstvo okolja, Urad za upravljanje z vodami, poda izhodišča za rabo voda in priobalnih zemljišč;
5. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za varstvo okolja, Območna pisarna Ljubljana, poda izhodišča za varstvo okolja lokalnega pomena;
6. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za podjetništvo in konkurenčnost poda izhodišča in usmeritve za področje gospodarskega razvoja Slovenije, spodbujanje investicij in krepitev konkurenčnih sposobnosti gospodarstva;
7. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za notranji trg, Sektor za preskrbo in blagovne rezerve poda izhodišča za področje preskrbe in državnih blagovnih rezerv;
8. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo poda izhodišča za racionalno rabo energije in energetskih virov ter za prostorsko zasnovo omrežja energetske infrastrukture;
9. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo, Sektor za rudarstvo poda izhodišča za rabo potencialnih nahajališč mineralnih surovin;
10. Ministrstvo za promet, Direktorat za ceste, železnice, letalstvo in pomorstvo, poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega cestnega, železniškega, letalskega in vodnega prometa;
11. Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Sektor za planiranje in analize poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega cestnega omrežja in državnih kolesarskih poti, razen omrežja avtocest;
12. Ministrstvo za promet, Uprava RS za civilno letalstvo poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj civilnega letalstva, letališč in vzletišč;
13. Družba za avtoceste RS poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega avtocestnega omrežja;
14. Ministrstvo za obrambo, Direktorat za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo opredeli izhodišča prostorskega razvoja ter režimov urejanja območij in infrastrukture, ki so namenjena za potrebe obrambe;
15. Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje opredeli izhodišča, usmeritve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
16. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami opredeli izhodišča, usmeritve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
17. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo, pripravi izhodišča za rabo in ohranjanje potencialov kmetijskih zemljišč;
18. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Sektor za gozdarstvo pripravi izhodišča za rabo in ohranjanje gozdov;
19. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Sektor za lovstvo in ribištvo pripravi izhodišča za razvoj dejavnosti lovstva in ribištva;
20. Ministrstvo za zdravje poda izhodišča za razvoj omrežja ustanov zdravstvene dejavnosti;
21. Ministrstvo za šolstvo in šport poda izhodišča za razvoj omrežja izobraževalnih in znanstvenih ustanov osnovnega, srednjega in višjega šolstva ter razvoja športa;
22. Ministrstvo za kulturo, Uprava Republike Slovenije za kulturno dediščino poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine ter druge dejavnosti kulture, ki so prostorsko relevantne;
23. Služba vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko poda izhodišča za usklajen in trajnosten regionalni in lokalni prostorski razvoj;
24. Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije poda izhodišča in programe za razvoj Ljubljanske urbane regije vezane na Občino Dobrova - Polhov Gradec;
25. Zavod za gozdove Slovenije, OE Ljubljana poda izhodišča za področje gozdarstva lokalnega pomena;
26. Zavod Republike Slovenije za varstvo narave, OE Ljubljana poda izhodišča za ohranjanje narave;
27. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Ljubljana poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine lokalnega pomena;
28. Geoplin, d.o.o. Ljubljana, poda izhodišča za področje transporta in skladiščenja zemeljskega plina;
29. ELES Elektro – Slovenija, d.o.o., Ljubljana poda izhodišča za področje prenosa električne energije;
30. Elektro Ljubljana, d.d., DE Elektro Ljubljana – okolica poda izhodišča za področje prenosa in distribucije električne energije lokalnega pomena;
31. Javno podjetje Vodovod – Kanalizacija, v sodelovanju s krajevnimi skupnostmi poda izhodišča za področje vodooskrbe in čiščenja odpadnih vod;
32. TELEKOM Slovenije, poda izhodišča za področje telekomunikacij in zvez lokalnega pomena;
33. Občina Dobrova - Polhov Gradec poda izhodišča za področje razvoja gospodarstva, družbene javne infrastrukture (zdravstva, šolstva, športa, socialnega varstva, javne uprave …) lokalnega pomena, turizma, kmetijstva, prometa (lokalnih cest) in druge infrastrukture lokalnega pomena;
34. Krajevne skupnosti Dobrova, Polhov Gradec, Črni vrh in Šentjošt podajo izhodišča za področje lokalnega cestnega in vodovodnega omrežja;
35. Cestno podjetje Ljubljana, d.d. poda izhodišča za področje lokalnega cestnega omrežja;
36. Javno podjetje Snaga, d.o.o. poda izhodišča za ravnanje z odpadki;
37. Energetika Ljubljana, d.o.o. poda izhodišča za lokalno oskrbo z zemeljskim plinom.
Smernice so bile zahtevane. Mnenja se pridobijo od tistih nosilcev urejanja prostora, ki so podali smernice.
6. Sklep se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, Naš časopis in na svetovnem spletu.
7. Sklep začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 350-0008/2007-1
Dobrova, dne 11. julija 2007
Župan
Občine Dobrova - Polhov Gradec
Lovro Mrak l.r.