Na podlagi 36. člena Zakona o kmetijstvu - uradno prečiščeno besedilo (Uradni list RS, št. 51/06) in 21. člena Statuta Občine Ribnica (Uradni list RS, št. 37/00 in 58/03) je Občinski svet Občine Ribnica na 5. redni seji dne 19. julija 2007 sprejel
P R A V I L N I K
o sofinanciranju ukrepov za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Ribnica
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
1. Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje ter vrste pomoči za kmetijska gospodarstva, kot je opredeljeno v Prilogi 1 k Uredbi (ES) 70/2001 v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1857/2006 z dne 15. december 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov (UL L št. 358 z dne 16. 12. 2006, str. 3) (v nadaljevanju Uredba za skupinske izjeme) in z Uredbo komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. december 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči »de minimis« (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, str. 5) za naložbe v dopolnilne in nekmetijske dejavnosti na kmetijah. Dopolnilne dejavnosti na kmetijah opredeljuje Uredba o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetijah.
2. Za mala in srednje velika podjetja se po tem pravilniku štejejo podjetja skladno s Prilogo 1 Uredbe 70/2001 z dne 12. 1. 2001 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja (UL L št. 10 z dne 13. 1. 2001, str. 33, z vsemi spremembami).
3. Prav tako se s tem pravilnikom določijo namen, upravičenci, pogoji in merila za dodelitev proračunskih sredstev za ukrepe, ki ne predstavljajo državno pomoč.
2. člen
(način zagotavljanja sredstev)
Sredstva za izvajanja ukrepov ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja se zagotavljajo z Odlokom o proračunu Občine Ribnica za tekoče leto.
3. člen
(oblika pomoči)
Pomoči po tem pravilniku se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v določeni višini za posamezne namene v obliki dotacij.
4. člen
(izrazi)
Izrazi uporabljeni v tem pravilniku imajo naslednji pomen:
(1) »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena 87 (1) Pogodbe,
(2) »kmetijski proizvod« pomeni: proizvode iz seznama v Prilogi I pogodbe ES, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva, zajetih v Uredbi Sveta (ES) št. 104/2000, proizvode, ki se uvrščajo v oznake KN 4502, 4503 in 4504 (plutasti izdelki), proizvode, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, kakor je navedeno v členu 3(2) Uredbe EGS št. 1898/87,
(3) »predelava kmetijskih proizvodov« pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetijah za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo,
(4) »trženje kmetijskih proizvodov« pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponudbe za prodajo, dobave ali katerega koli drugega načina dajanja v promet razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu in vsake dejavnosti priprave proizvoda za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih,
(5) »mikropodjetje« pomeni podjetje, ki ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijona EUR,
(6) »kakovosten proizvod« je proizvod, ki izpolnjuje merila, določena v skladu s členom 32 Uredbe (ES) št. 1698/2005.
5. člen
(vrste pomoči)
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini se finančna sredstva usmerjajo preko sektorskih pravil za izvedbo naslednjih ukrepov:
+--------------------------+-----------------------------------+
|Pravila za pomoči v |Ukrep |
|kmetijstvu | |
+--------------------------+-----------------------------------+
|Skupinske izjeme za |1. Naložbe v kmetijska gospodarstva|
|kmetijstvo (na podlagi |(4. člen) |
|Uredbe komisije (ES) št. |2. Varstvo tradicionalnih krajin in|
|1857/2006 z dne 15. 12. |stavb (5. člen) |
|2006 o uporabi členov 87 |3. Pomoč za plačilo zavarovalnih |
|in 88 Pogodbe ES pri |premij (12. člen) |
|državni pomoči za majhna |4. Pomoč za zaokroževanje |
|in srednje velika |(arondacijo) zemljišč (13. člen) |
|podjetja, ki se ukvarjajo |5. Pomoč za spodbujanje kakovostnih|
|s proizvodnjo kmetijskih |kmetijskih proizvodov (14. člen) |
|proizvodov) |6. Zagotavljanje tehnične podpore v|
| |kmetijstvu (15. člen) |
+--------------------------+-----------------------------------+
|Splošna pravila za |1. Naložbe za opravljanje |
|gospodarstvo (na podlagi |dopolnilne dejavnosti na kmetijah |
|Uredbe komisije (ES) št. |(2. člen) |
|1998/2006 z dne 15. 12. |2. Naložbe v opravljanje storitev |
|2006 o uporabi členov 87 |in trženje proizvodov in storitev s|
|in 88 Pogodbe ES pri |kmetij (2. člen) |
|pomoči de minimis) | |
+--------------------------+-----------------------------------+
|Ostali ukrepi občine, ki |1. Izvajanje projektov lokalne |
|ne predstavljajo državne |razvojne strategije (Leader) s |
|pomoči |področja zgoraj navedenih ukrepov) |
| |(63. člen Uredbe Sveta (ES) št. |
| |1698/2005 z dne 20. 9. 2005)) |
+--------------------------+-----------------------------------+
6. člen
(upravičenci do pomoči)
Upravičenci do pomoči so:
- pravne in fizične osebe (SME podjetja), kot je opredeljeno v Prilogi 1 k Uredbi Komisije (ES) št. 70/01, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v zakupu kmetijska in gozdna zemljišča, ki ležijo na območju občine;
- člani kmetijskega gospodinjstva, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca dejavnosti - na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in ima sedež in kmetijske površine na območju občine;
- organizacije, ki so registrirane za izvajanje tehnične pomoči na področju kmetijstva in gozdarstva;
- registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije.
7. člen
(letni program kmetijstva)
Prednostne naloge in višino sredstev v okviru navedenih vrst pomoči za vsako leto so določene v letnem programu kmetijstva, ki ga sprejme Občinski svet Občine Ribnica.
Letni program kmetijstva na območju Občine Ribnica mora vsebovati najmanj:
- navedbo ukrepa,
- višino razpoložljivih sredstev za posamezni ukrep,
- predmet podpore, pogoje upravičenosti, opravičljive stroške, upravičence in finančne določbe za dodelitev sredstev iz pravilnika in druge pogoje, ki jih ta pravilnik ne določa.
II. NAČINI, MERILA IN KRITERIJI ZA DODELJEVANJE POMOČI
8. člen
(način dodeljevanja sredstev)
Sredstva za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja se bodo dodeljevale na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, javne objave, natečaja, sklepa župana, potrjenih aktivnosti, skladno s pogoji in po postopku, določenem v veljavnih predpisih.
O odobrenih sredstvih odloči župan s sklepom ali odločbo. V primeru pozitivne odločitve bo v obrazložitvi opredeljena višina dodeljenih sredstev, namen in upravičeni stroški, za katere so sredstva namenjena.
Z upravičencem bo sklenjena pogodba, s katero se bodo uredile medsebojne obveznosti.
9. člen
(merila in kriteriji)
Merila in kriteriji za dodeljevanje sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja po tem pravilniku bodo podrobneje določena v javnem razpisu.
10. člen
(javni razpis)
1. Razpisi, natečaji ali javna objava mora vsebovati:
- namene, za katere se dodeljujejo sredstva,
- višina razpisanih sredstev za posamezni ukrep,
- pogoji in merila za pridobitev sredstev z navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena vlogi,
- upravičence za dodelitev sredstev,
- finančne določbe (najmanjši znesek/največji znesek),
- merila za ocenjevanje vlog,
- navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena vlogi,
- rok za vložitev zahtevkov, ki ne sme biti krajši od 15 dni od dneva objave ter naslov, na katerega se vložijo zahtevki,
- rok, do katerega bodo prosilci obveščeni o izidu razpisa.
2. Vloge morajo vsebovati z razpisom, natečajem ali javno objavo zahtevane podatke, predvsem:
- osnovne podatke o prosilcu (ime, naziv, sedež), KMGMID številko, davčno številko, številko računa za nakazilo sredstev,
- namen zahtevka,
- izjavo o točnosti navedenih podatkov,
- izjavo, da upravičenec za ta namen še ni v tekočem letu prejel sredstev iz državnega, občinskega proračuna ali mednarodnih virov, če pa je, njeno višino pridobi občina od dajalca pomoči oziroma njeno višino dokaže vlagatelj z ustrezno dokumentacijo,
- druge zahtevane priloge (predračuni, računi, strokovna mnenja …).
III. VRSTE POMOČI
POMOČI NA PODLAGI UREDBE KOMISIJE ŠT. 1857/2006
11. člen
Naložbe v kmetijska gospodarstva
Namen ukrepa:
Poglavitni namen ukrepa je posodabljanje in prestrukturiranje primarne kmetijske proizvodnje, dvig dodane vrednosti in kakovosti v pridelavi, povečanje zaposlenosti v kmetijstvu in ohranjanje obdelanosti kmetijskih površin v občini.
Cilji ukrepa:
- zmanjšanje proizvodnih stroškov,
- izboljšanje in/ali preusmeritev proizvodnje,
- izboljšanje kakovosti,
- ohranjanje in izboljšanje naravnega okolja in izboljšanje higienskih razmer ali standarda za dobro počutje živali.
Predmet podpore:
Podpore bodo dodeljene naložbam v lastno primarno pridelavo kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga I k Pogodbi.
Med podpore v naložbe v kmetijska gospodarstva se štejejo:
- posodabljanje kmetijskih gospodarstev,
- urejanje pašnikov,
- urejanje kmetijskih ter dostopov.
Upravičenci do sredstev:
Do sredstev so upravičena kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo in imajo sedež v občini.
Splošni pogoji upravičenosti:
- kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
- kmetijsko gospodarstvo mora z investicijo prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa,
- kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah.
Finančne določbe:
- finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
- bruto intenzivnost pomoči ne sme presegati 50% upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki ter 40% upravičenih stroškov za ostala območja,
- pomoč se lahko dodeli le kmetijskim gospodarstvom, ki niso podjetja v težavah,
- najvišji znesek dodeljene pomoči posameznemu podjetju ne sme preseči 400.000 EUR v obdobju treh proračunskih let ali 500.000 EUR, če je podjetje na območju z omejenimi dejavniki.
Posodabljanje kmetijskih gospodarstev
Sredstva se dodelijo za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih.
Upravičeni stroški za:
- pripravo načrta za novogradnjo in adaptacijo hlevov zaradi prilagajanja novo uvedenim standardom, temelječih na zakonodaji Skupnosti;
- nakup materiala za adaptacijo hlevov in ureditev izpustov;
- nakup in montažo nove tehnološke opreme za krmljenje, molžo in izločke;
- nakup materiala, opreme in izgradnje pomožnih živinorejskih objektov (seniki, silosi …), sofinaciranje adaptacije in rekonstrukcije gnojni jam in gnojišč, ki jih zaradi izpolnjevanja standarda Nitratna direktiva ni mogoče več uporabljati;
- nakup nove in rabljene kmetijske mehanizacije;
- prvo postavitev oziroma prestrukturiranje obstoječih intenzivnih in ekstenzivnih trajnih nasadov;
- nakup in postavitev rastlinjaka s pripadajočo opremo;
- nakup in postavitev mrež proti toči.
Urejanje pašnikov
Sredstva so namenjena urejanju pašnih površin in podpori pašnemu in kosnemu izkoriščanju travne ruše. Sredstva se dodelijo za novogradnjo pašnika ali za obnovo pašnika, starejšega od 10 let, če ne izpolnjuje pogojev za kandidiranje na državne razpise.
Upravičeni stroški se lahko uveljavljajo le v sklopu ureditve novega pašnika ali obnove pašnika, starejšega od 10 let. Tekoče vzdrževanje ni dovoljeno.
Upravičeni stroški za:
- nakup opreme za ograditev pašnikov z električno ograjo in pregraditev pašnika na pašne čredinke ter nakup opreme za ureditev napajališč za živino,
- odstranjevanje skal, zarasti, ravnanja zemljišča, nasipanja: stroški strojnih storitev,
- izdelavo projektne dokumentacije.
Urejanje kmetijskih zemljišč ter dostopov
Sredstva so namenjena izvedbi manjših zemeljskih del, ki ne pomenijo posega v prostor, z namenom izboljšanja rodovitnosti tal oziroma pogojev obdelave kmetijskih zemljišč.
Upravičeni stroški, ki se uveljavljajo le v sklopu naložbe so:
- za izdelavo načrta ureditve zemljišča in izdelave projektne dokumentacije,
- odstranjevanje skal, zarasti, ravnanje zemljišča, nasipanje: stroški strojnih storitev,
- za obnovo in izgradnjo dovoznih poti: stroški strojnih storitev.
Podpore se ne dodelijo za:
- nakup proizvodnih pravic, živali, letnih rastlin,
- drenažna dela ali opremo za namakanje in namakalna dela, razen če taka naložba vodi k zmanjšanju prejšnje uporabe vode za najmanj 25%.
12. člen
Varstvo tradicionalnih krajin in stavb
Namen ukrepa:
Z ukrepom želimo ohranjati proizvodno in neproizvodno dediščino na podeželju - objekte/tradicionalne stavbe, ki bi lahko služile skupnemu pomenu ter prispevati k privlačnosti vaškega okolja kot bivalnega prostora in potenciala za razvoj drugih dejavnosti. V okviru ukrepa se bodo izvajale podpore investicijam, ki imajo poseben pomen za ohranjanje naravne in kulturne dediščine na podeželju.
Cilji ukrepa:
- ohranitev naravne in kulturne dediščine na podeželju,
- prispevati k izboljšanju kvalitete bivanja na podeželju,
- ureditev skupnih površin in objektov za različne namene.
Predmet podpore:
Predmet podpore je sofinanciranje obnove objektov na kmetijah, ki so vpisani v Register nepremične kulturne dediščine (RKD), ki ga vodi ministrstvo, pristojno za kulturo. Pomoč se odobri:
- za investicije, namenjena ohranjanju značilnosti neproizvodne dediščine, ki se nahajajo na kmetijskih gospodarstvih (arheološke, zgodovinske znamenitosti),
- za investicije za varstvo dediščine proizvodnih sredstev na kmetijah kot so kmetijska poslopja, če naložba ne povzroči povečanja zmogljivosti kmetije.
Upravičenci do sredstev:
Upravičenci do dodelitve državnih pomoči za ohranjanje tradicionalnih stavb so nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vpisani v register kmetijskih gospodarstev, tradicionalna stavba (objekt) pa leži na območju občine.
Upravičeni stroški:
- za pripravo dokumentacije za rekonstrukcijo (ponovno postavitev) ali obnovo oziroma sanacijo objekta (posnetek stanja, arhitekturni in statični načrt) projekt gradnje ali obnove, popis del, konservatorski program,
- za nabavo materiala za obnovo,
- za izvajanje del.
Splošni pogoji upravičenosti:
- objekt mora biti vpisan v register nepremične kulturne dediščine (RKD), ki ga vodi ministrstvo, pristojno za področje kulture,
- obnova objekta mora potekati v skladu s kulturnovarstvenimi pogoji in kulturnovarstvenim soglasjem Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije,
- kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
- kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah,
- investicija mora prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa.
Finančne podpore:
Bruto intenzivnost pomoči:
- za naložbe v neproizvodne objekte do 100% dejanskih stroškov,
- za naložbe v proizvodna sredstva na kmetijah do 60% dejanskih stroškov oziroma 75% na OMD, ki ne povzroči povečanja proizvodne zmogljivosti kmetije,
- dodatna pomoč se lahko odobri v višini do 100% za pokritje dodatnih stroškov, ki nastanejo zaradi porabe tradicionalnih vrst materiala, ki je potreben za ohranitev značilnosti kulturne dediščine na stavbah.
13. člen
Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je s povečanjem obsega zavarovanj zmanjšati posledice in tveganja, ki jih na plodovih in posevkih naredijo neugodne vremenske razmere, ki jih lahko izenačimo z naravnimi nesrečami kot so spomladanska pozeba, toča, požar, udar strele, vihar in poplave ter zmanjšati izgube nastale zaradi bolezni domačih živali.
Cilj ukrepa:
- zmanjšanje tveganja zaradi neugodnih vremenskih razmer in bolezni živali na kmetijski proizvodnji.
Predmet podpore:
Predmet podpore je plačilo ali doplačilo zavarovalnih premij za zavarovanje pridelkov in živine kot to določa nacionalni predpis o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za tekoče leto.
Upravičenci do sredstev:
Upravičenci do sofinanciranja zavarovalne premije za zavarovanje kmetijske proizvodnje so kmetijska gospodarstva, ki sklenejo zavarovalno pogodbo za tekoče leto.
Upravičeni stroški:
Sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje izgub, ki jih povzročijo vremenske razmere in izgub, ki jih povzročijo bolezni živali.
Upravičenci morajo izpolnjevati specifične pogoje določene v Uredbi o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijskih proizvodov.
Splošni pogoji upravičenosti:
- kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
- kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah.
Finančne določbe:
- finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev.
Višina sofinanciranja občine je razlika med višino sofinanciranja zavarovalne premije iz nacionalnega proračuna do 50% opravičljivih stroškov zavarovalne premije za zavarovanje posevkov in plodov ter zavarovanje živali za primer bolezni.
14. člen
Pomoč za zaokroževanje (arondacijo) zemljišč
Namen ukrepa:
Zaradi velikega števila majhnih in razpršenih parcel in neugodne posestne strukture, je namen ukrepa spodbuditi večje izvajanje združevanj in menjav kmetijskih zemljišč na območju občine.
Cilj ukrepa:
- s sofinanciranjem združevanj in menjav kmetijskih zemljišč omogočiti večjo racionalnost pri obdelavi kmetijskih zemljišč in s tem zmanjšati stroške pridelave.
Predmet podpore:
Predmet podpore je sofinanciranje stroškov, nastalih z zaokrožitvijo zemljišč. Namen ukrepa je spodbuditi združevanje kmetijskih zemljišč v večje zaokrožene enote za lažjo in učinkovitejšo rabo za kmetijske namene. Ukrep velja le za tista področja, kjer ni bil uveden postopek o uvedbi komasacije ali tam, kjer že tečejo postopki za uvedbo.
Upravičenci do sredstev:
Do sredstev so upravičena kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo, in imajo sedež na območju občine.
Upravičeni stroški:
- pravnih in upravnih postopkov.
Finančne določbe:
- finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev do 100% nastalih upravičenih stroškov.
15. člen
Pomoč za spodbujanje kakovostnih kmetijskih proizvodov
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je spodbujati proizvodnjo kakovostnih kmetijskih proizvodov in s tem potrošnikom omogočiti večjo možnost dostopa do prehranskih proizvodov višje kakovosti. Prav tako je namen ukrepa promovirati območje pridelave kakovostnih kmetijskih proizvodov in s tem širjenje in uveljavljanje podjetniških iniciativ.
Cilji ukrepa:
- doseganje višje dodane vrednosti za osnovne kmetijske proizvode,
- utrjevanje tržnega položaja kmetov,
- izboljšanje dohodkovnega položaja kmetov,
- povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki proizvajajo kakovostne kmetijske proizvode in so vključena v sheme kakovosti.
Predmet podpore:
Predmet podpore je spodbujanje proizvodnje kakovostnih kmetijskih proizvodov.
Pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev. Če storitve zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev.
Izvajalci pomoči za spodbujanje proizvodnje kakovostnih kmetijskih proizvodov po tem pravilniku so organizacije, ki so registrirane za to dejavnost. Občina z izvajalci sklene pogodbo, v kateri opredeli posamezne naloge, časovne roke za izvedbo le-teh ter način izvedbe plačil.
Upravičeni stroški:
- za tržne raziskave, zasnovo in oblikovanje proizvoda, vključno s pomočjo za pripravo vlog za priznavanje geografskih označb, označb porekla ali potrdil o posebni naravi proizvoda, skladno z ustreznimi uredbami Skupnosti,
- za uvedbo sistema zagotavljanja kakovosti, sistemov na temelju analize tveganj in kritičnih nadzornih točk, sistemov sledljivosti, sistemov za zagotavljanje upoštevanja pristnosti in tržnih normativov ali programov presoje vplivov na okolje, vključno s stroški usposabljanja,
- stroški, ki jih zaračunavajo priznani certifikacijski organi za prvo potrditev sistemov zagotavljanja kakovosti in podobnih sistemov.
Upravičenci do sredstev:
Do sredstev so upravičeni:
- izvajalci, skladno z nameni upravičenih stroškov.
Finančne določbe:
- finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev, do 100% nastalih stroškov oziroma dejavnosti, če so v zvezi z izboljšanjem kakovosti kmetijskih proizvodov,
- pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju kmetijskim gospodarstvom,
- pomoč je dostopna vsem upravičencem, ne glede na njihovo tržno organiziranost oziroma članstvo v interesnih združenjih.
16. člen
Zagotavljanje tehnične podpore
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je omogočiti tehnično pomoč primarnim kmetijskim proizvajalcem za pridobivanje novih znanj za zagotavljanje ustrezne usposobljenosti in možnosti koriščenja storitev svetovanja, kar je temeljni pogoj za izvajanje primarne kmetijske dejavnosti.
Cilji ukrepa:
- povečevanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev skozi izobraževanje oziroma strokovno usposabljanje njihovih nosilcev.
Upravičeni stroški:
- izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu: stroški organiziranja programov usposabljanja,
- svetovalnih storitev: stroški honorarjev za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti kot je to rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje,
- organizacije forumov za izmenjavo znanj med kmetijskimi gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanja na njih: stroški udeležbe, potni stroški, stroški publikacij, najemnine razstavnih prostorov, simboličnih nagrad, podeljenih na tekmovanjih do vrednosti 250 EUR na nagrado in zmagovalca,
- na področju širjenja znanstvenih dognanj (prikazi in demonstracijski poskusi, delavnice, forumi in predavanja za širšo javnost) pod pogojem, da posamezna podjetja, znamke ali poreklo niso imenovani, z izjemo proizvodov iz Uredbe Sveta (ES) št. 510/2006 in Uredbe Sveta (ES) št. 1493/1999, kjer so posamezna podjetja, znamke in poreklo imenovani,
- publikacij kot so katalogi ali spletišča, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcih danega proizvoda, če so informacije in predstavitev nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da so predstavljeni v publikaciji.
Upravičenci do sredstev:
Do sredstev so upravičene nevladne organizacije in organizacije, ki so registrirane za izvajanje aktivnosti tega ukrepa in opravljajo dejavnost na območju občine.
Finančne določbe:
- finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
- pomoč se dodeli do 100% upravičenih stroškov v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju kmetijskim gospodarstvom,
- pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na območju občine,
- članstvo v nevladnih organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev.
Izvajalci tehnične podpore so:
- registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije;
- organizacije, ki so registrirane za izvajanje tehnične pomoči na področju kmetijstva na območju občine ali regije.
17. člen
Kumulacija
Najvišji zneski pomoči po posameznih ukrepih, določeni v členu 11 do 16 tega pravilnika, se uporabljajo ne glede na to ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz državnih ali lokalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Skupnosti.
V zvezi z istimi stroški se pomoč izvzeta z Uredbo ES št. 1857/2006, ne sme kumulirati z drugo državno pomočjo po členu 87(1) Pogodbe ali s finančnimi prispevki držav članic, vključno s tistimi iz drugega pododstavka člena 88(1) Uredbe (ES) št. 1698/2005 ali s finančnimi sredstvi Skupnosti zvezi z nekaterimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena največja dovoljena intenzivnost pomoči določena z Uredbo ES št. 1857/2006.
Pomoč izvzeta z Uredbo (ES) št. 1857/2006 se ne sme kumulirati s podporo de minimis v smislu Uredbe (ES) številka 1860/2004, glede na iste upravičene odhodke ali naložbeni projekt, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči, določena v Uredbi ES št. 1857/2006 in v tem pravilniku.
SPLOŠNA PRAVILA ZA GOSPODARSTVO
18. člen
Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je ustvariti pogoje in možnosti za začetek opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti, skozi sofinanciranje investicij, usmerjenih v:
- predelavo kmetijskih proizvodov,
- turizem na kmetiji,
- dejavnosti (storitve in izdelki), povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji,
- pridobivanje in prodaja energije iz obnovljivih virov,
- kompostiranje organskih snovi.
Cilji ukrepa:
- izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskega gospodarstva,
- ustvarjanje novih delovnih mest,
- uveljavljanje podjetniških iniciativ članov kmečkega gospodinjstva.
Upravičeni stroški ukrepa:
- vsi stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta,
- nakupa nove opreme,
- promocije,
- splošni stroški.
K vlogi mora upravičenec priložiti še dodatno dokumentacijo:
- finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oziroma dokončanja le-te,
- pravnomočno gradbeno dovoljenje (če gre za gradnjo objekta) oziroma lokacijsko informacijo (če gre za adaptacijo objekta),
- račune za nakup strojev ali opreme oziroma račune o izvedenih delih (izjava),
- fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le-ta še ni registrirana,
- mnenje pristojne strokovne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti.
Upravičenci do sredstev:
Nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmečkega gospodinjstva, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež in kmetijske površine na območju občine.
Splošni pogoji upravičenosti:
- upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05),
- dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji.
Finančne določbe:
- finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
- najvišji delež pomoči znaša do 50% upravičenih stroškov investicije,
- skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
19. člen
Trženje proizvodov in storitev iz dopolnilnih dejavnosti na kmetiji
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je sofinanciranje investicij v:
- neposredno prodajo kmetijskih proizvodov na kmetijah,
- neposredno prodajo kmetijskih proizvodov izven kmetije,
- storitve s kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo, opremo, orodji in živalmi ter oddajo le-teh v najem,
- izobraževanje na kmetijah, povezano z gozdarstvom in dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijah.
Cilji ukrepa:
- utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev,
- izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskih gospodarstev,
- povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki opravljajo storitve in trženje proizvodov in storitev s kmetij.
Upravičeni stroški ukrepa:
- vsi stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta,
- nakupa nove opreme,
- promocije,
- ostali splošni stroški.
K vlogi mora upravičenec priložiti še dodatno dokumentacijo:
- finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oziroma dokončanja le-te,
- pravnomočno gradbeno dovoljenje (če gre za gradnjo objekta) oziroma lokacijsko informacijo (če gre za adaptacijo objekta),
- račune za nakup strojev ali opreme oziroma račune o izvedenih delih (izjava),
- fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le-ta še ni registrirana,
- mnenje pristojne strokovne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti.
Upravičenci do sredstev:
Nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmečkega gospodinjstva, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež na območju občine.
Splošni pogoji upravičenosti:
- upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji;
- dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji.
Finančne določbe:
- najvišji znesek dodeljene pomoči znaša do 50% upravičenih stroškov. Skupna pomoč de minimis, dodeljena kateremukoli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
20. člen
Izvajanje projektov lokalne razvojne strategije (Leader)
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je zagotavljanje sredstev za izvajanje projektov lokalne razvojne strategije Leader in za delovanje Lokalne akcijske skupine.
Predmet podpore so naslednji nameni:
- delovanje lokalne akcijske skupine, pridobivanje strokovnih znanj in animacija območja,
- izvajanja lokalne razvojne strategije, zlasti izvajanje prednostnih projektov, opredeljenih v lokalni razvojni strategiji in so skladni z cilji opredeljeni v razvojnem programu podeželja 2007-2013,
- spodbujanje medregijskega in čezmejnega sodelovanja med posameznimi območji LAS znotraj Slovenije in čezmejnega sodelovanja z LAS območji drugih držav članic Evropske unije in tretjih držav.
Upravičenci do sredstev:
- lokalna akcijska skupina, priznana s strani ministrstva, pristojnega za kmetijstvo.
Finančne določbe:
- Bruto intenzivnost pomoči - do 1 EUR na prebivalca.
IV. NADZOR IN SANKCIJE
21. člen
(Nadzor in sankcije)
Namensko porabo sredstev po tem pravilniku oziroma javnemu razpisu spremlja in preverja občinska uprava Občine Ribnica, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan.
Namenskost porabe ugotavlja nadzorni svet občine.
V primeru nenamenske porabe sredstev, pridobljenih po tem pravilniku, mora prejemnik sredstva vrniti v celoti s pripadajočimi zakonskimi obrestmi.
V. KONČNI DOLOČBI
21. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik za sofinanciranje programov za ohranjanje in razvoj kmetijstva v Občini Ribnica (Uradni list RS, št. 100/03, 94/05) in Pravilnik o sofinanciranju ukrepov za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Ribnica (Uradni list RS, št. 50/07).
22. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in se uporablja za programsko obdobje 2007-2013.
Št. 007-3/2007
Ribnica, dne 20. julija 2007
Župan
Občine Ribnica
Jože Levstek l.r.