Na podlagi 36. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 51/06 – UPB1) in 18. ter 135. člena Statuta Občine Cerknica (Uradni list RS, št. 3/00) je Občinski svet Občine Cerknica na 5. redni seji dne 18. 10. 2007 sprejel
P R A V I L N I K
o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Cerknica
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje ter vrste državnih pomoči za kmetijska gospodarstva v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1857/2006 z dne 15. 12. 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov, in o spremembi Uredbe (ES) št. 70/2001 (UL L št. 358 z dne 16. 12. 2007, str. 3–21) – za primarno kmetijsko proizvodnjo in v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. 12. 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, str. 5–10) – za investicije v dopolnilne in nekmetijske dejavnosti na kmetijah. Dopolnilne dejavnosti na kmetijah opredeljuje Uredba o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05).
Za mala in srednja velika podjetja se po tem pravilniku štejejo podjetja skladno s Prilogo 1 Uredbe (ES) 70/2001 z dne 12. 1. 2001 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči za majhna in srednje velika podjetja (UL L št. 10 z dne 13. 1. 2007, str. 33 z vsemi spremembami).
Prav tako se s tem pravilnikom določijo namen, upravičenci, pogoji in merila za dodelitev proračunskih sredstev za ukrepe, ki ne predstavljajo državno pomoč.
2. člen
(način zagotavljanja sredstev)
Sredstva za izvedbo ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Cerknica (v nadaljevanju: občina) se zagotavljajo z odlokom o proračunu Občine Cerknica za tekoče leto.
3. člen
(oblika pomoči)
Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in v obliki subvencioniranih storitev.
4. člen
(vrste pomoči)
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja v občini se finančna sredstva usmerjajo preko naslednjih instrumentov oziroma ukrepov:
+------------------------------------+-------------------------+
|Pravila za državne pomoči v |Vrste pomoči – ukrepi: |
|kmetijstvu | |
+------------------------------------+-------------------------+
|Skupinske izjeme v kmetijstvu |1. Naložbe v kmetijska |
| |gospodarstva za primarno |
| |proizvodnjo |
| |2. Varstvo tradicionalne |
| |krajine in stavb |
| |3. Pomoč za plačilo |
| |zavarovalnih premij |
| |4. Pomoč za zaokrožitev |
| |zemljišč |
| |5. Pomoč za spodbujanje |
| |proizvodnje kakovostnih |
| |kmetijskih proizvodov |
| |6. Zagotavljanje tehnične|
| |podpore v kmetijstvu |
+------------------------------------+-------------------------+
|De minimis pomoči (splošna pravila |1. Naložbe za opravljanje|
|za gospodarstvo) |dopolnilne dejavnosti na |
| |kmetijah |
| |2. Naložbe v opravljanje |
| |storitev in trženje |
| |proizvodov in storitev s |
| |kmetij |
+------------------------------------+-------------------------+
|Ostali ukrepi občine |1. izvajanje lokalne |
| |razvojne strategije |
+------------------------------------+-------------------------+
5. člen
(upravičenci do pomoči)
Upravičenci do sredstev so:
– pravne in fizične osebe – ki ustrezajo merilom za majhna in srednje velika podjetja, kot je opredeljeno v Prilogi I Uredbe Komisije (ES) št. 70/2001 in ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v zakupu kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine,
– člani kmetijskega gospodinjstva, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca dejavnosti – na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in ima sedež in kmetijske površine na območju občine,
– organizacije, ki so registrirane za opravljanje storitev na področju kmetijstva,
– registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine.
Do sredstev niso upravičena:
– podjetja v težavah (podjetja v stečajnem postopku ali postopku prisilne poravnave, podjetja, ki nimajo poravnanih obveznosti do Občine Cerknica, podjetja, ki so v težavah in dobivajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje).
6. člen
(letni program kmetijstva)
Prednostne naloge in višino sredstev v okviru navedenih vrst pomoči za vsako leto so določene v letnem programu kmetijstva, ki ga sprejme Občinski svet Občine Cerknica.
Letni program kmetijstva na območju Občine Cerknica mora vsebovati najmanj:
– navedbo ukrepa¸
– višino razpoložljivih sredstev za posamezni ukrep,
– predmet podpore, pogoje upravičenosti, opravičljive stroške, upravičence in finančne določbe za dodelitev sredstev iz pravilnika in druge pogoje, ki jih ta pravilnik ne določa.
II. NAČINI, MERILA IN KRITERIJI ZA DODELJEVANJE POMOČI
7. člen
(način dodeljevanja sredstev)
Sredstva za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja se bodo dodeljevale na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, javne objave, natečaja, sklepa župana, skladno s pogoji in po postopku, določenem v veljavnih predpisih.
8. člen
(dodelitev sredstev)
O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku odloča direktor občinske uprave ali druga od direktorja s sklepom pooblaščena uradna oseba. Upravičencem se izda sklep o višini odobrenih sredstev za posamezen ukrep.
Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od prejema sklepa. Odločitev župana je dokončna.
Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
9. člen
(merila in kriteriji)
Merila in kriteriji za dodeljevanje sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja po tem pravilniku bodo podrobneje določena v javnem razpisu (natečaju, javni objavi).
10. člen
(javni razpis)
Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na podlagi zahtevka posameznega upravičenca. Zahtevek mora vsebovati naslednjo dokumentacijo:
– dokazila o plačilu obveznosti (originalni računi, situacije),
– poročilo o opravljenem delu.
III. UKREPI
SKUPINSKE IZJEME ZA KMETIJSTVO (Ukrepi v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1857/2006)
11. člen
UKREP 1: Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo
Namen ukrepa:
Poglavitni namen ukrepa je posodabljanje in prestrukturiranje primarne kmetijske proizvodnje ob izpolnjevanju standardov skupnosti, dvig dodane vrednosti in kakovosti v pridelavi, povečanje zaposlenosti v kmetijstvu in ohranjanje obdelanosti kmetijskih površin v občini (1. posodabljanje kmetijskih gospodarstev; 2. urejanje pašnikov, urejanje kmetijskih zemljišč ter dostopov).
Cilji ukrepa:
– zmanjšanje proizvodnih stroškov,
– izboljšanje in/ali preusmeritev proizvodnje,
– izboljšanje kakovosti,
– ohranjanje in izboljšanje naravnega okolja in izboljšanje higienskih razmer ali standardov za dobro počutje živali,
– ohranjanje obdelanosti kmetijskih površin.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči ne sme presegati 50% upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki ter 40% upravičenih stroškov za ostala območja;
– pomoč se lahko dodeli le kmetijskim gospodarstvom, ki niso podjetja v težavah.
Najvišji znesek dodeljene pomoči posameznemu podjetju ne sme preseči 400.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let ali 500.000 EUR, če je podjetje na območju z omejenimi dejavniki.
1. Posodabljanje kmetijskih gospodarstev z živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo:
Namen ukrepa:
– naložbe v posodobitev hlevov s pripadajočo notranjo opremo (oprema za krmljenje, molžo in izločke) za prirejo mleka, mesa in jajc;
– naložbe v skladišča za krmo s pripadajočo opremo za pridelavo;
– naložbe v objekte za primarno pridelavo, vključno s pripadajočo opremo;
– nakup kmetijske mehanizacije in opreme, vključno z računalniško programsko opremo;
– nakup kmetijskih zemljišč v vrednosti do 10% celotne naložbe, če je nakup kmetijskega zemljišča sestavni del celotne investicije;
– prva postavitev ekstenzivnih trajnih sadovnjakov ter prva postavitev oziroma prestrukturiranje intenzivnih trajnih nasadov sadovnjakov, vključno z jagodišči;
– nakup in postavitev rastlinjakov, plastenjakov, vključno s pripadajočo opremo;
– nakup in postavitev mrež proti toči.
Upravičeni stroški:
– stroški za pripravo načrta za novogradnjo in adaptacijo hlevov zaradi prilagajanja novo uvedenega standarda, temelječih na zakonodaji;
– stroški za nakup materiala za adaptacijo hlevov in ureditev izpustov;
– nakupa in montaže nove tehnološke opreme za krmljenje, molžo in izločke;
– nakup materiala, opreme in stroški izgradnje pomožnih živinorejskih objektov (sofinanciranje gnojnih jam, gnojišča za namen izpolnjevanja standarda, Nitratna direktiva ni opravičljiv strošek, seniki, silosi …);
– nakup nove in rabljene kmetijske mehanizacije;
– prva postavitev oziroma prestrukturiranje obstoječih intenzivnih in ekstenzivnih trajnih nasadov;
– stroški nakupa in postavitve rastlinjaka s pripadajočo opremo;
– stroški nakupa in postavitve mrež proti toči (sadjarstvo).
Pomoči se dodelijo za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih, razen za rejo toplokrvnih pasem konj, perutnine in kuncev. Za rejo drobnice se pomoči dodelijo na območjih z omejenimi dejavniki.
2. Urejanje pašnikov, urejanje kmetijskih zemljišč ter dostopov:
Namen ukrepa:
– investicije, povezane z novogradnjo pašnika ali za obnovo pašnika, starejšega od 10 let, če ne izpolnjuje pogojev za kandidiranje na državne razpise;
– naložbe v izvedbo agromelioracijskih del in ureditev dostopov (poljske poti, dovozne poti, poti v trajnih nasadih na kmetiji) na kmetijskih gospodarstvih.
Upravičeni stroški:
– stroški adaptacije hlevov zaradi prilagajanja novo uvedenega standarda, temelječega na zakonodaji skupnosti;
– stroški nakupa in montaže nove tehnološke opreme za krmljenje, molžo in izločke;
– izdelava projektne dokumentacije, študije izvedljivosti;
– agromelioracijska dela: manjša zemeljska dela, ki ne pomenijo poseg v prostor in ureditev poljskih poti;
– postavitev večletnih nasadov: za nakup večletnega sadilnega materiala, pripravo zemljišča in postavitev opore in ograje, postavitev proti točne zaščite (za trajne nasade nad 0.3 ha površine);
– nakup kmetijskih zemljišč do višine 10% upravičenih stroškov investicije, če je nakup kmetijskega zemljišča sestavni del celotne investicije.
Pomoč se ne odobri za drenažna dela ali opremo za namakanje in namakalna dela, razen če taka naložba vodi k zmanjšanju prejšnje uporabe vode za najmanj 25%.
12. člen
UKREP 2: Varstvo tradicionalne krajine in stavb
Namen ukrepa:
Predmet podpore je sofinanciranje obnove zgodovinskih znamenitosti, zaščitenih kot kulturna dediščina, in sicer:
– za naložbe ali prizadevanja, namenjena ohranjanju značilnosti neproizvodne dediščine, ki se nahajajo na kmetijskih gospodarstvih (arheološke, zgodovinske znamenitosti);
– za naložbe ali prizadevanja za varstvo dediščine proizvodnih sredstev na kmetijah, kot so kmetijska poslopja, če naložba ne povzroči povečanja zmogljivosti kmetije.
Cilji ukrepa:
– ohranitev naravne in kulturne dediščine na podeželju,
– prispevati k izboljšanju kvalitete bivanja na podeželju,
– ureditev skupnih površin in objektov za različne namene,
– ohranitev naravne in kulturne dediščine na podeželju.
Finančne določbe:
– za neproizvodne objekte do 100% dejanskih stroškov;
– za proizvodna sredstva na kmetijah do 60% dejanskih stroškov oziroma 75% na OMD, pod pogojem, da naložba ne povzroči povečanja proizvodne zmogljivosti kmetije;
– dodatna pomoč se lahko odobri v višini do 100% za pokritje izrednih dodatnih stroškov, ki nastanejo zaradi porabe tradicionalnih vrst materiala, ki je potreben za ohranitev značilnosti kulturne dediščine na stavbah.
Upravičeni stroški:
– stroški za pripravo dokumentacije za rekonstrukcijo (ponovno postavitev) ali obnovo oziroma sanacijo objekta (posnetek stanja, arhitekturni in statični načrt), projekt gradnje ali obnove, popis del, konservatorski program;
– stroški za nabavo materiala za obnovo;
– stroški za izvajanje del.
13. člen
UKREP 3: Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je s povečanjem obsega zavarovanj zmanjšati posledice in tveganja, ki jih na plodovih in posevkih naredijo naravne nesreče, kot so spomladanska pozeba, toča, požar, udar strele, vihar in poplave ter zmanjšati izgube, nastale zaradi bolezni domačih živali.
Predmet podpore je sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje pridelkov in živine.
Cilj ukrepa:
– zmanjšanje tveganja zaradi neugodnih vremenskih razmer in bolezni živali na kmetijski proizvodnji.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
– višina sofinanciranja občine je razlika med višino sofinanciranja zavarovalne premije iz nacionalnega proračuna do 50% opravičljivih stroškov zavarovalne premije za zavarovanje posevkov in plodov ter zavarovanje živali za primer bolezni.
Upravičeni stroški:
Sofinancira se zavarovalna premija v tekočem koledarskem letu, kot to določa uredba o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje na nacionalnem nivoju za posamezno leto za:
– zavarovanje posevkov pred spomladansko pozebo, točo, požarom, udarom strele, viharjem in poplavami,
– zavarovanje plodov pred spomladansko pozebo, točo, požarom, udarom strele, viharjem in poplavami,
– zavarovanje domačih živali pred nevarnostjo pogina zaradi bolezni.
14. člen
UKREP 4: Pomoč za zaokrožitev zemljišč
Namen ukrepa:
Zaradi velikega števila majhnih in razpršenih parcel in neugodne posestne strukture, je namen ukrepa spodbuditi večje izvajanje združevanj in menjav kmetijskih zemljišč na območju občine.
Cilj ukrepa:
– s sofinanciranjem združevanj in menjav kmetijskih zemljišč omogočiti večjo racionalnost pri obdelavi kmetijskih zemljišč in s tem zmanjšati stroške pridelave.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev do 100% nastalih upravičenih stroškov pravnih in upravnih postopkov.
Upravičeni stroški:
– stroški pravnih in upravnih postopkov (geodetskih storitev ...).
15. člen
UKREP 5: Pomoč za spodbujanje proizvodnje kakovostnih kmetijskih proizvodov
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je spodbujati proizvodnjo kakovostnih kmetijskih proizvodov in s tem potrošnikom omogočiti večjo možnost dostopa do prehranskih proizvodov višje kakovosti. Prav tako je namen ukrepa promovirati območje pridelave kakovostnih kmetijskih proizvodov in s tem širjenje in uveljavljanje podjetniških iniciativ.
Cilji ukrepa:
– doseganje višje dodane vrednosti za osnovne kmetijske proizvode,
– utrjevanje tržnega položaja kmetov,
– izboljšanje dohodkovnega položaja kmetov,
– povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki proizvajajo kakovostne kmetijske proizvode in so vključena v sheme kakovosti.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev, do 100% nastalih stroškov oziroma dejavnosti, če so v zvezi z izboljšanjem kakovosti kmetijskih proizvodov,
– pomoč je dostopna vsem upravičencem, ne glede na njihovo tržno organiziranost oziroma članstvo v interesnih združenjih,
– pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne vključuje neposrednih plačil v denarju proizvajalcem.
Upravičeni stroški:
– stroški za tržne raziskave, zasnovo in oblikovanje proizvoda, vključno s pomočjo za pripravo vlog za priznavanje geografskih označb, označb porekla ali potrdil o posebni naravi proizvoda, skladno z ustreznimi uredbami Skupnosti;
– stroški, ki jih zaračunavajo priznani certifikacijski organi za prvo potrditev sistemov zagotavljanja kakovosti in podobnih sistemov;
– stroški nadzornih ukrepov, skladno z zakonodajo, razen, če jih opravljajo kmetijska gospodarstva sama.
Upravičenci:
– izvajalci, ki opravijo aktivnosti iz tega ukrepa. Kolikor storitev opravljajo skupine proizvajalcev ali druge organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev.
16. člen
UKREP 6: Zagotavljanje tehnične podpore v kmetijstvu
Namen ukrepa
Namen ukrepa je omogočiti kmetom pridobivanje novih znanj za zagotavljanje ustrezne usposobljenosti in možnosti koriščenja storitev svetovanja, kar je temeljni pogoj za izvajanje primarne kmetijske dejavnosti.
Pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev. Če tehnično podporo zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov skupine ali organizacije se omeji na stroške za zagotavljanje storitve.
Cilji ukrepa:
– povečevanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev skozi izobraževanje oziroma strokovno usposabljanje njihovih nosilcev.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
– pomoč se dodeli do 100% upravičenih stroškov v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju kmetijskim gospodarstvom,
– pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na območju občine,
– članstvo v nevladnih organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev.
Upravičeni stroški:
– stroški izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu: stroški organiziranja programov usposabljanja,
– stroški svetovalnih storitev: stroški honorarjev za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti, kot je to rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje,
– na področju tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanje na njih, se sredstva dodelijo za:
– stroške udeležbe,
– potne stroške,
– stroške izdaje publikacij,
– najemnine razstavnih prostorov,
– stroški publikacij, kot so katalogi ali spletišča, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcih danega proizvoda, če so informacije in predstavitev nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da so predstavljeni v publikaciji.
Upravičenci:
– organizacije, ki so registrirane za opravljanje storitev na področju kmetijstva,
– registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine.
DE MINIMIS POMOČI (SPLOŠNA PRAVILA ZA GOSPODARSTVO) (Ukrepi v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1998/2006)
17. člen
UKREP 7: Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah
Namen ukrepa
Namen ukrepa je ustvariti pogoje in možnosti za začetek opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti, skozi sofinanciranje investicij, usmerjenih v:
– predelavo kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi Uredbe o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (sadja, zelenjave, žit, mleka, mesa, lesa, zelišč …), (Uradni list RS, št. 61/05);
– predelavo kmetijskih proizvodov, ki ni niso zajeti v Prilogi Uredbe o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05);
– turizem na kmetiji;
– dejavnosti (storitve in izdelki), povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji;
– pridobivanje in prodaja energije iz obnovljivih virov;
– kompostiranje organskih snovi.
Cilji ukrepa:
– izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskega gospodarstva;
– ustvarjanje novih delovnih mest;
– uveljavljanje podjetniških iniciativ članov kmečkega gospodinjstva.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev;
– najvišji delež pomoči znaša do 50% upravičenih stroškov investicije;
– skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
Upravičeni stroški ukrepa:
– vsi stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta;
– nakup nove opreme;
– promocija;
– splošni stroški.
Upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti in opravljati dejavnost v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji, sicer morajo vrniti sredstva s pripadajočimi sredstvi.
18. člen
UKREP 8: Investicije v opravljanje storitev in trženje proizvodov in storitev s kmetij
Namen ukrepa:
Sofinanciranje investicij v:
– neposredno prodajo kmetijskih proizvodov na kmetijah,
– neposredno prodajo kmetijskih proizvodov izven kmetije,
– storitve s kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo, opremo, orodji in živalmi ter oddajo le-teh v najem,
– izobraževanje na kmetijah, povezano z gozdarstvom in dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijah.
Cilji ukrepa:
– utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev;
– izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskih gospodarstev;
– povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki opravljajo storitve in trženje proizvodov in storitev s kmetij.
Finančne določbe:
– najvišji znesek dodeljene pomoči znaša do 50% upravičenih stroškov. Skupna pomoč de minimis, dodeljena kateremukoli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
Upravičeni stroški ukrepa:
– vsi stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta;
– stroški nakupa opreme in naprav za predelavo kmetijskih proizvodov;
– promocija;
– ostali splošni stroški.
19. člen
UKREP 9: Zagotavljanje tehnične podpore
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je izobraževanje, usposabljanje in informiranje kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu, gozdarjev oziroma članov društva s področja kmetijstva.
Tehnična pomoč je namenjena upravičencem za dejavnost predelave in trženja kmetijskih in nekmetijskih proizvodov.
Pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev. Če tehnično podporo zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov skupine ali organizacije se omeji na stroške za zagotavljanje storitve.
Cilj ukrepa
Pospeševanje razvoja in uvajanja novih dopolnilnih in storitvenih dejavnosti na kmetijah, seznanjanje in usposabljanje prebivalcev na podeželju z novostmi na področju kmetijstva in razvoja podeželja.
Upravičenci
– registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane;
– pravne in fizične osebe, ki so registrirane za izvajanje tehnične pomoči na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja.
Upravičenci in prve in druge alineje tega odstavka morajo k vlogi predložiti finančno ovrednoten letni program dela z ustreznimi dokazili in seznamom udeležencev izobraževanja in usposabljanja.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči:
– do 100% upravičenih stroškov;
– pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju.
Upravičeni stroški ukrepa:
– stroški izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu, gozdarjev oziroma članov društva s področja kmetijstva: stroški organiziranja programov usposabljanja,
– stroški svetovalnih storitev: stroški honorarjev za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti, kot je to rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje,
– na področju tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanje na njih se sredstva dodelijo za:
– stroške udeležbe,
– potne stroške,
– stroške izdaje publikacij,
– najemnine razstavnih prostorov,
– stroški na področju širjenja znanstvenih dognanj (prikazi in demonstracijski poskusi, delavnice, forumi in predavanja za širšo javnost) pod pogojem, da posamezna podjetja ali znamke ne imenujejo porekla znamke, razen za proizvode iz Uredbe sveta (ES) št. 510/2006,
– stroški publikacij, kot so katalogi ali spletišča, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcih danega proizvoda, če so informacije in predstavitev nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da so predstavljeni v publikaciji.
OSTALI UKREPI OBČINE
20. člen
UKREP 10: Izvajanje lokalne razvojne strategije (Leader)
Sredstva bodo dodeljena za izvajanje lokalne razvojne strategije programa Leader in za delovanje Lokalne akcijske skupine.
Upravičenci do sredstev:
– lokalna akcijska skupina, priznana s strani ministrstva, pristojnega za kmetijstvo.
21. člen
(kumulacija) (19. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
Najvišji zneski pomoči, določeni v členih 10 do 15 tega pravilnika, se uporabljajo ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz državnih ali lokalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Skupnosti.
V zvezi z istimi stroški se pomoč, izvzeta z Uredbo ES št. 1857/2006, ne sme kumulirati z drugo državno pomočjo po členu 87(1) Pogodbe ali s finančnimi prispevki držav članic, vključno s tistimi iz drugega pododstavka člena 88(1) Uredbe (ES)št. 1698/2005, ali s finančnimi sredstvi Skupnosti zvezi z nekaterimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena največja dovoljena intenzivnost pomoči določena z Uredbo ES št. 1857/2006.
Pomoč izvzeta z Uredbo (ES) št. 1857/2006 se ne sme kumulirati s podporo »de minimis« v smislu Uredbe (ES) številka 1860/2004 glede na iste upravičene stroške ali naložbeni projekt, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči, določena v Uredbi ES št. 1857/2006 in v tem pravilniku.
Skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli upravičencu, ne sme presegati 200.000 € bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
IV. NADZOR IN SANKCIJE
22. člen
(Nadzor in sankcije)
Namensko porabo sredstev spremlja in preverja občinska uprava Občine Cerknica. Lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan.
V primeru nenamenske porabe sredstev, pridobljenih po tem pravilniku, mora prejemnik sredstva vrniti v celoti s pripadajočimi zakonskimi obrestmi. Nenamenska raba sredstev pomeni:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena,
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke,
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
V. KONČNE DOLOČBE
23. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Cerknica, št.: 331-0002/2007 z dne 12. 7. 2007 (Uradni list RS, št. 62/07).
24. člen
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in se uporablja za programsko obdobje 2007–2013.
Št. 331-0002/2007-24
Cerknica, dne 18. oktobra 2007
Župan
Občine Cerknica
Miroslav Levar l.r.