Na podlagi določil 49.a člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05; ZLS-UPB1, 21/06 Odl. US: U-I-2/06-22, 14/07 - ZSPDPO, 60/07), 26. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06), 2. člena Zakona o občinskem redarstvu (Uradni list RS, št. 139/06), 3. člena Zakona o inšpekcijskem nadzoru (Uradni list RS, št. 56/02, 26/07), 15., 70. in 71. člena Statuta Občine Šentjernej (Uradni list RS, št. 4/01 in Uradni vestnik Občine Šentjernej, št. 2/03), 52. člena Statuta Občine Šmarješke Toplice (Uradni list RS, št. 21/07) in 10. člena Statuta Občine Kostanjevica na Krki (Uradni list RS, št. 19/07) so Občinski svet Občine Šentjernej na 10. redni seji dne 25. 7. 2007, Občinski svet Občine Šmarješke Toplice na 8. redni seji dne 25. 9. 2007 in Občinski svet Občine Kostanjevica na Krki na 11. redni seji dne 12. 7. 2007 na predlog župana Občine Šentjernej, županje Šmarjeških Toplic in župana Občine Kostanjevica na Krki sprejeli
O D L O K
o ustanovitvi organa skupne občinske uprave – medobčinskega inšpektorata in redarstva
1. člen
S tem odlokom se ustanavlja »Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Šentjernej, Šmarješke Toplice ter Kostanjevica na Krki« (v nadaljevanju: inšpektorat in redarstvo) kot organ skupne občinske uprave ter prekrškovni organ za izvrševanje upravnih nalog na področju inšpekcijskega nadzora in redarstva ter vodenja in odločanja o prekrških nad izvajanjem občinskih predpisov, drugih aktov na področjih, ki jih urejajo predpisi občin ustanoviteljic in nad izvajanjem državnih predpisov, katerih nadzorstvo je preneseno na lokalno skupnost.
2. člen
Inšpektorat in redarstvo ima status samostojnega skupnega upravnega in prekrškovnega organa občin Šentjernej, Šmarješke Toplice ter Kostanjevica na Krki.
Sedež inšpektorata in redarstva je v Šentjerneju, Trubarjeva cesta 5, 8310 Šentjernej.
Inšpektorat in redarstvo ima žig okrogle oblike, obrobljen z dvema koncentričnima krogoma. Ob zgornjem robu je napis »Medobčinski inšpektorat in redarstvo« na spodnjem robu pa »Šentjernej, Šmarješke Toplice, Kostanjevica na Krki«.
3. člen
Postopek v prekrškovnem organu vodi in v njem odloča pooblaščena uradna oseba organa, ki mora za vodenje in odločanje v postopku o prekršku izpolnjevati vse pogoje, določene v zakonu, ki ureja prekrške in ostalih podzakonskih aktih.
4. člen
Pri izvrševanju upravnih nalog in postopkov o prekršku nastopa inšpektorat in redarstvo kot organ tiste občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada. Upravni akti, ki jih izdajajo pooblaščene osebe, imajo v glavi naziv inšpektorata oziroma redarstva, izdajajo pa se v imenu krajevno pristojne občine ustanoviteljice.
5. člen
Inšpektorat in redarstvo vodi predstojnik, ki ga soglasno imenujejo in razrešujejo župana in županja občin ustanoviteljic (v nadaljevanju: župani občin ustanoviteljic).
Predstojnik inšpektorata in redarstva mora imeti najmanj visoko strokovno izobrazbo in štiri leta delovnih izkušenj oziroma izpolnjevati pogoje, določene v času imenovanja, v vsakokrat veljavni zakonodaji.
Predstojnik inšpektorata in redarstva se mora ravnati po usmeritvah župana in nalogah direktorja občinske uprave občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja uprave pa po skupnih usmeritvah vseh županov občin ustanoviteljic.
Predstojnik inšpektorata in redarstva odgovarja za zadeve, ki spadajo v krajevno pristojnost posamezne občine, županu in direktorju občinske uprave te občine. Predstojnik inšpektorata in redarstva odgovarja za delo organa v celoti skupaj vsem županom občin ustanoviteljic.
Zaposleni v inšpektoratu in redarstvu se morajo pri izvrševanju upravnih nalog in postopkov o prekršku ravnati po usmeritvah in navodilih predstojnika organa.
Občina, v kateri je sedež organa, ima za javne uslužbence skupne občinske uprave, status delodajalca.
Občina, ki ima status delodajalca, je zadolžena za pridobivanje državnih finančnih sredstev za delovanje inšpektorata in redarstva.
6. člen
Predstojnik predstavlja inšpektorat in redarstvo, organizira in koordinira delo v organu, skrbi za izdelavo – realizacijo programa dela ter v okviru svojih pooblastil opravlja vse druge organizacijske naloge, ki so potrebne za redno, pravočasno, strokovno in učinkovito delo. Predstojnik inšpektorata in redarstva nudi tudi strokovno in pravno pomoč zaposlenim na inšpektoratu in redarstvu.
Predstojnik inšpektorata in redarstva odloča o pravnih poslih do višine 10% vseh predvidenih sredstev finančnega načrta organa za tekoče leto samostojno in brez soglasja županov občin ustanoviteljic. Za pravne posle, ki presegajo navedeno višino, pa mora pridobiti pisno soglasje vseh županov občin ustanoviteljic.
Pravne posle iz zgornjega odstavka organ samostojno izvede oziroma pripravi v skladu z internimi navodili in predpisi, ki urejajo področje javnega naročanja, v imenu organa pa pravne posle sklene Občina Šentjernej. Podpisnik pravnih poslov je župan občine ustanoviteljice, kjer ima organ sedež. Finančne obveznosti, ki izvirajo iz pravnih poslov, se delijo po ključu iz 9. člena tega odloka.
7. člen
Predstojnik inšpektorata in redarstva po predhodnem soglasju županov občin ustanoviteljic odloča o sklenitvi in prenehanju delovnega razmerja zaposlenega v inšpektoratu.
8. člen
O izločitvi predstojnika inšpektorata in redarstva ali zaposlenega v inšpektoratu in redarstvu odloča direktor občinske uprave občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, ki v primeru izločitve predstojnika o stvari tudi odloči.
O odvzemu pooblastila za vodenje že začetega postopka zaposlenemu v inšpektoratu in redarstvu odloča vodja inšpektorata na podlagi pisne zahteve občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada. V primeru odvzema pooblastila vodi postopek vodja inšpektorata ali od njega pooblaščena oseba.
9. člen
Sredstva za delo inšpektorata in redarstva občine ustanoviteljice zagotavljajo v svojih proračunih.
Vsaka občina ustanoviteljica zagotovi sredstva za delo inšpektorata in redarstva v sorazmerju s številom prebivalcev na območju posamezne občine ustanoviteljice.
10. člen
Župani občin ustanoviteljic sklenejo sporazum, s katerim podrobneje določijo svoje pravice in obveznosti do inšpektorata oziroma redarstva, programiranje dela, način poročanja, način financiranja, opravljanje administrativno-strokovnih, pomožnih in drugih del za inšpektorat ter druge, za nemoteno delo inšpektorata pomembne zadeve.
Župani občin ustanoviteljic sprejmejo pravilnik, s katerim določijo položaj, pravice in dolžnosti občinskih inšpektorjev, njihova pooblastila, postopek inšpekcijskega nadzora, inšpekcijske ukrepe in druga vprašanja, povezana z inšpekcijskim nadzorom ter delovno področje in naloge občinskega redarstva, pogoje za opravljanje nalog pooblaščenih uradnih oseb občinskega redarstva, pooblastila, uniformo, označbe in opremo občinskih redarjev ter vsebino in način vodenja evidenc občinskega redarstva.
11. člen
Za delo inšpektorata in redarstva zagotovijo opremo in prostor občine ustanoviteljice, vsaka na svojem sedežu. Za ostale obveznosti občin ustanoviteljic iz naslova uporabe premoženja se dogovorijo župani občin ustanoviteljic s sporazumom iz 10. člena tega odloka.
Za škodo, povzročeno z nezakonitim delom zaposlenega v inšpektoratu in redarstvu, odgovarjajo solidarno občine ustanoviteljice.
12. člen
Inšpektorat in redarstvo začne z delom najkasneje do 1. 1. 2008. Inšpektorat in redarstvo prevzame od občin ustanoviteljic upravne naloge, postopke o prekršku in pristojnosti na področjih iz 3. člena tega odloka.
13. člen
Kolikor druge občine izrazijo interes, lahko pristopijo k inšpektoratu in redarstvu, če sklep o tem sprejmejo na pristojnem organu občine in se s pristopom strinjajo občine ustanoviteljice. O zagotavljanju sredstev se sklene poseben sporazum.
14. člen
Ta odlok je sprejet, ko ga sprejmejo občinski sveti ustanoviteljic. Za objavo poskrbi Občina Šentjernej. Veljati začne petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-122/2007-OS
Šentjernej, dne 25. julija 2007
Župan
Občine Šentjernej
Franc Hudoklin l.r.
Št. 032-0019/2007-16
Šmarješke Toplice, dne 25. septembra 2007
Županja
Občine Šmarješke Toplice
mag. Bernardka Krnc l.r.
Št. 007-3/2007-O9
Kostanjevica na Krki, dne 12. julija 2007
Župan
Občine Kostanjevica na Krki
Mojmir Pustoslemšek l.r.