Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97 – dopolnitev, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – sklep US, 16/99 – popravek sklepa US, 59/99 – odl. US, 70/00, 100/00, 28/01 – odl. US, 16/2002 – odl. US, 51/02, 108/03 – odl. US RS, 77/04 – odl. US RS, 72/05, 21/06 – odl. US RS IN 60/07) in 16. člena Statuta Občine Ravne na Koroškem (Uradni list RS, št. 39/99, 61/01, 65/03, 23/07) ter v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03, 22/04, 43/04, 58/04, 138/04, 35/05, 60/05, 72/05, 112/05,49/06, 140/06, 9/07) in Uredbo o disciplinskem postopku v organih državne uprave, pravosodnih organih in upravah lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 58/03) je Občinski svet Občine Ravne na Koroškem na 11. seji, dne 28. 11. 2007 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Ravne na Koroškem
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija občinske uprave Občine Ravne na Koroškem, delovno področje notranjih organizacijskih enot občinske uprave ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
Občinska uprava opravlja v okviru pravic in dolžnosti občine kot samoupravne lokalne skupnosti naloge iz področij lastne in prenesene pristojnosti ter javnih pooblastil in druge upravne, strokovne naloge na delovnih področjih, določenih s tem odlokom.
3. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji, četrtnimi, krajevnimi in vaškimi skupnostmi ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil.
4. člen
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka daje sredstvom javnega obveščanja župan, po njegovem pooblastilu pa lahko tudi podžupan, direktor občinske uprave, vodje notranjih organizacijskih enot občinske uprave ali drugi javni uslužbenci občinske uprave iz svojega delovnega področja.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
5. člen
Notranja organizacija občinske uprave je prilagojena poslanstvu in nalogam ter poslovnim procesom, ki potekajo v občinski upravi. Zagotavljati mora:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog,
– usmerjenost k uporabnikom njenih storitev,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
6. člen
Občinsko upravo sestavljajo naslednje notranje organizacijske enote:
– Urad župana,
– Urad za upravne in operativne zadeve,
– Urad za razvoj in investicije.
7. člen
Občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja programe in predloge za rešitev in izvedbo posameznih nalog iz svojega področja,
– planira porabo sredstev proračuna, potrebnih za izvajanje nalog,
– skrbi za izvedbo določenih in načrtovanih nalog in nadzorujejo poslovanje porabnikov sredstev proračuna občine,
– pripravlja, koordinira in operativno spremlja in vodi investicije financirane iz občinskega proračuna,
– pripravlja splošne in posamične akte, ki jih sprejemata župan oziroma občinski svet,
– opravlja naloge za delovna telesa občinskega sveta in druge organe občine,
– opravlja svetovalno funkcijo županu občine in direktorju občinske uprave,
– spremlja stanje in izvaja predpise in pri tem opozarjajo župana in direktorja občinske uprave na neskladja in probleme ter predlaga rešitve za razreševanje le-teh,
– opravlja upravne naloge ter vodijo evidence o upravnem postopku,
– skrbi za nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti, ter zakonitostjo splošnih aktov javnih zavodov, javnih podjetij in drugih organizacij, ki jih potrjuje ali k njim daje soglasje oziroma mnenje občinski svet,
– izdeluje analize in ocene,
– poroča o izvedbi nalog,
– gospodari s premoženjem,
– opravlja naloge v zvezi s podeljevanjem koncesij iz svojega področja,
– izvaja ukrepe za izboljšanje dela,
– nudi pravno pomoč četrtnim, krajevnim in vaškim skupnostim, javnim zavodom in javnim podjetjem pri uveljavljanju njihovih pravic in obveznosti v upravnem, pravnem in drugih postopkih iz pristojnosti občine,
– zagotavlja informacije javnega značaja,
– sodeluje z institucijami v občini, v Koroški pokrajini, v ostalih občinah ter na državni ravni,
– opravlja druge naloge in dela po nalogu župana oziroma direktorja občinske uprave.
Če se pojavi naloga, ki po svoji naravi ne spada v delovno področje nobene od notranjih organizacijskih enot, župan na predlog direktorja občinske uprave odloči, katera enota bo nalogo opravila.
8. člen
Urad župana opravlja naslednje naloge:
– opravlja protokolarne, koordinacijske in organizacijske ter administrativno-tehnične naloge za župana, občinski svet in delovna telesa občinskega sveta,
– skrbi za pregled delovnih gradiv in drugih aktov, ki jih sprejema župan ali predlaga v sprejem župan občinskemu svetu,
– opravlja naloge v zvezi z volitvami, referendumi in imenovanji za celotno občino,
– opravlja pravno svetovalne naloge za organe občine in občinsko upravo,
– opravlja splošno kadrovske in organizacijsko tehnične naloge za občinsko upravo,
– izvaja naloge v zvezi s sistemom plač in drugimi osebnimi prejemki zaposlenih v občinski upravi in organizacijo dela,
– opravlja naloge glavne pisarne in sprejemne pisarne,
– opravlja druge naloge z delovnega področja urada.
9. člen
Urad za upravne in operativne zadeve je sestavljen iz Referata za družbene dejavnosti, Referata za gospodarstvo in ožje dele lokalne skupnosti, Referat za komunalno in stanovanjsko dejavnost, okolje in prostor ter urejanje stavbnih zemljišč in Referata za plan, proračun in finance.
Urad pripravlja strokovne podlage, daje pobude za sprejemanje in uresničevanje aktov občine, zagotavlja izvajanje vseh z zakoni in drugimi predpisi določenih nalog občine.
Referat za družbene dejavnosti:
– opravlja naloge v zvezi z delovanjem javnih zavodov,
– podpira delovanje neprofitnih organizacij, ustanov in društev v skladu z občinskimi akti,
– na področju predšolske vzgoje izvaja preračun ekonomskih cen,
– na področju socialnega skrbstva izvaja regresiranje oskrbnin v zavodih, pomoči na domu, osebne pomoči, subvencioniranje stanarin, enkratne občinske denarne pomoči, javna dela,
– zagotavlja prevoz osnovnošolcev in ugotavlja upravičenost do brezplačnih prevozov osnovnošolcev,
– zagotavlja pogoje za izvajanje ljubiteljske in profesionalne kulture,
– izvaja naloge s področja naravne in kulturne dediščine,
– zagotavlja pogoje za izvajanje raziskovalne dejavnosti mladih,
– zagotavlja pogoje za kakovostno preživljanje prostega časa mladih,
– zagotavlja pogoje za izvajanje interesne in redne športne vadbe,
– skrbi za osnovno zdravstveno zavarovanje občanov brez dohodkov, skrbi za izvajanje nalog mrliško pregledne službe, deratizacij, skrbi za programe za promocijo zdravja in preventive,
– opravlja druge naloge z delovnega področja referata.
Referat za gospodarstvo in ožje dele lokalne skupnosti:
– opravlja operativne naloge v zvezi z zagotavljanjem pogojev za razvoj gospodarstva, razvojem in pospeševanjem malega gospodarstva, obrti, turizma, trgovine, podjetništva in ostalih gospodarskih dejavnosti,
– opravlja operativne naloge v zvezi z zagotavljanjem pogojev za razvoj in pospeševanje kmetijstva in razvoja podeželja,
– izvaja upravne in strokovne naloge s področja zaščite, reševanja in varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– vodi javne razpise za dodeljevanje sredstev na področju turizma in kmetijstva,
– izvaja administrativna opravila za izvajanje nalog četrtnih, krajevnih in vaških skupnosti,
– opravlja druge naloge z delovnega področja referata.
Referat za komunalno in stanovanjsko dejavnost, okolje in prostor ter urejanje stavbnih zemljišč:
– izvaja operativne naloge v zvezi z razpolaganjem, upravljanjem in gospodarjenjem z občinskim premoženjem, vodi evidence ter opravlja kontrolo nad izvajanjem področnih nalog in obveznosti uporabnikov,
– opravlja naloge s področja civilne zaščite, reševanja ter varstva pred požari ter elementarnih nezgod, ki sodijo v pristojnost občine,
– vodi premoženjsko pravne zadeve,
– opravlja operativne naloge v zvezi s pridobivanjem, upravljanjem, urejanjem, vrednotenjem in razpolaganjem s stavbnimi in kmetijskimi zemljišči, poslovnimi prostori in stanovanji v lasti občine,
– vodi register stanovanj ter opravlja vsa ostala operativna dela in naloge v zvezi s stanovanjsko problematiko,
– sodeluje pri vzpostavitvi zbirke o dejanski rabi prostora za omrežja in objekte, gospodarske javne infrastrukture,
– opravlja postopke za plačilo komunalnega prispevka, nadomestila za uporabo stavbnih zemljišč in komunalne takse,
– vodenje upravnih postopkov s področja cestnega prometa in izvajanje strokovno tehničnih opravil na področju mirujočega prometa,
– izdaja lokacijske informacije,
– sodeluje pri vzpostavitvi zbirke pravnih režimov, zbirke podatkov o upravnih aktih, zbirke o dejanski rabi prostora, razen gospodarske javne infrastrukture,
– izvaja inšpekcijsko nadzorstvo in občinsko redarstvo,
– opravlja druge naloge z delovnega področja referata.
Referat za plan, proračun in finance:
– pripravlja predlog proračuna občine, rebalansa proračuna, zaključnega računa proračuna in predloge drugih aktov s področja financ,
– opravlja strokovne naloge za izvrševanje proračuna ter izdeluje finančno-računovodske evidence, analize in poročila,
– spremlja in izdeluje planske dokumente, finančne načrte in statistike,
– analizira poslovanje proračunskih uporabnikov,
– nadzira izvrševanje sklepov organov občine, ki se nanašajo na delovanje proračunskih porabnikov,
– vodi računovodstvo in knjigovodstvo v skladu z zakoni in občinskimi predpisi ter akti, za občino, četrtne, krajevne in vaške skupnosti,
– izdeluje premoženjsko bilanco občine,
– sodeluje pri nadzoru uporabnikov proračunskih sredstev,
– opravlja druge naloge z delovnega področja referata.
Urad za razvoj in investicije:
– pripravlja predloge aktov občine,
– skrbi za opravila in naloge v zvezi z načrtovanjem razvoja občine,
– vodi projekte od ideje do uporabnega dovoljenja oziroma primopredaje del,
– pripravlja investicijsko dokumentacijo,
– spremlja in sodeluje pri pripravi dokumentacije in izvajanju posegov državnega pomena v občini,
– pripravlja prijave investicij za javne razpise sofinanciranja iz evropskih skladov in državnega proračuna,
– opravlja naloge v zvezi z ustanavljanjem in delovanjem javnih zavodov,
– skrbi za investicijsko vzdrževanje in investicije v objekte ter tekoče vzdrževanje grajenega javnega dobra,
– pripravlja strokovne podlage za soglasja k sistemizacijam, kadrovskim načrtom in razvojnim načrtom javnih zavodov v okviru pristojnosti,
– predlaga način opravljanja gospodarskih javnih služb, pripravlja njihove razvojne programe, standarde in normative ter izvaja nadzor nad delom le-teh,
– gospodari s prometnimi, komunalnimi in ostalimi infrastrukturnimi objekti, napravami in opremo ter nadzira izvajalce gospodarskih javnih služb,
– pripravlja programe opremljanja stavbnih zemljišč v postopku sprejemanja izvedbenega prostorskega akta,
– izvaja opremljanje zemljišč za gradnjo,
– sodeluje pri usmerjanju prostorskega razvoja občine z določanjem ciljev in usmeritev za urejanje prostora v občini ob upoštevanju državnih usmeritev za urejanje prostora na lokalni ravni,
– sodeluje pri predpisovanju podrobnejših meril in pogojev za urejanje prostora na območju občine,
– sodeluje pri načrtovanju prostorskih ureditev na območju občine,
– sodeluje pri izvajanju prostorskih ukrepov za uresničevanje prostorskih aktov,
– predlaga območja predkupne pravice občine,
– vodi zbirke prostorskih podatkov ter hrani prostorske akte in zagotavlja javno dostopnost do prostorskih aktov,
– spremlja stanje na področju urejanja prostora in skrbi za zakonitost v prostoru,
– pripravlja in usklajuje stanovanjski program občine,
– pripravlja in usklajuje programe na področju družbenih dejavnosti,
– opravlja druge naloge z delovnega področja urada.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
10. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja ter daje navodila za delo občinske uprave.
11. člen
Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Direktor občinske uprave je uradnik po zakonu, ki ureja položaj javnih uslužbencev. Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let.
Direktor občinske uprave:
– vodi, organizira ter nadzira delo občinske uprave,
– odloča v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v delovnih in projektnih skupinah,
– koordinira delo notranjih organizacijskih enot in skrbi za delovno disciplino,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z državnimi organi in drugimi organi na območju občine in izven nje,
– po pooblastilu župana podpisuje posamezne akte iz pristojnosti občinske uprave,
– opravlja druge naloge po odredbi župana.
Direktor občinske uprave lahko izdaja odredbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja javnih uslužbencev občinske uprave, če ga župan za to pooblasti.
Direktor občinske uprave lahko za odločanje v upravnem postopku na prvi stopnji pooblasti vodje notranjih organizacijskih enot ali druge javne uslužbence občinske uprave, ki izpolnjujejo pogoje za odločanje v upravnem postopku.
Direktor mora izpolnjevati pogoje za imenovanje v naziv po zakonu.
12. člen
Urad župana vodi direktor občinske uprave, notranji organizacijski enoti – urada pa vodijo vodja urada, ki ju imenuje in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni županu in direktorju občinske uprave.
Direktor občinske uprave in vodji uradov opravljajo svoje delo na uradniškem delovnem mestu na položaju.
13. člen
Vodja notranje organizacijske enote načrtuje, organizira, usmerja in nadzoruje opravljanje dela v notranji organizacijski enoti, po pooblastilu direktorja občinske uprave odloča o zadevah iz delovnega področja posamezne notranje organizacijske enote, opravlja najzahtevnejše strokovne naloge v notranji organizacijski enoti in sodeluje z drugima vodjema notranjih organizacijskih enot in je odgovoren za stanje na svojem delovnem področju.
14. člen
Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom občine, Odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave in Pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi ter po navodilih vodij notranje organizacijskih enot. Za svoje delo so odgovorni vodji notranje organizacijske enote, direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
15. člen
O disciplinski odgovornosti javnih uslužbencev občinske uprave odloča na prvi stopnji župan, na drugi pa komisija za pritožbe iz delovnega razmerja pri pristojnem ministrstvu.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko župan za vodenje disciplinskega postopka in za odločanje o disciplinski odgovornosti na prvi stopnji imenuje disciplinsko komisijo.
Disciplinska komisija iz drugega odstavka tega člena ima tri člane, ki morajo vsi imeti najmanj visoko strokovno izobrazbo in najmanj pet let delovnih izkušenj, vsaj eden izmed članov pa mora biti univerzitetni diplomirani pravnik.
16. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Kolegij sklicuje župan. Kolegij župana sestavljajo župan, direktor občinske uprave in vodje notranjih organizacijskih enot. Po potrebi sodelujejo pri sejah kolegija tudi drugi javni uslužbenci, ki so povabljeni na sejo kolegija. O sklepih kolegija se vodi zapisnik.
17. člen
Za izvedbo zahtevnejših nalog, ki po svoji naravi zahtevajo sodelovanje javnih uslužbencev različnih notranje organizacijskih enot, lahko župan ustanovi delovne skupine ali druge oblike sodelovanja. Z aktom o ustanovitvi se določijo sestava delovne skupine, vodja delovne skupine, pooblastila, pristojnosti in odgovornosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
18. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi zunanjimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi njena sestava, vodja projektne skupine, pooblastila, pristojnosti in odgovornosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. ODLOČANJE O UPRAVNIH STVAREH
19. člen
Občina odloča s posamičnimi akti o posameznih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti v upravnem postopku.
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
Za odločanje v upravnih zadevah na prvi stopnji so lahko pooblaščeni delavci v skladu s 14. členom tega odloka.
20. člen
O pritožbah zoper posamične akte iz izvirne pristojnosti občinske uprave odloča župan. Zoper odločitev župana je dopusten upravni spor.
O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča državni organ, določen z zakonom.
21. člen
O izločitvi direktorja občinske uprave, vodje notranje organizacijske enote ali drugega zaposlenega v občinski upravi odloča župan, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
O izločitvi župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
Župan Občine Ravne na Koroškem v roku 30 dni po uveljavitvi tega odloka izda Pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v Občinski upravi Občine Ravne na Koroškem v skladu s tem odlokom in Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03), ki je podlaga za razporeditev javnih uslužbencev občinske uprave na ustrezna delovna mesta oziroma za drugo odločitev o pravicah in obveznostih javnih uslužbencev v občinski upravi.
23. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Ravne na Koroškem (Uradni list RS, št. 39/99).
24. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-0-0014/2007-107
Ravne na Koroškem, dne 28. novembra 2007
Župan
Občine Ravne na Koroškem
Tomaž Rožen l.r.