Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZČ), 40. in 41. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – UPB5) ter 16. člena Statuta Občine Litija (Uradni list RS, št. 18/04, 33/06 in 139/06) je Občinski svet Občine Litija na 4. izredni seji dne 13. 12. 2007 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Vrtec Litija
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom Občina Litija, s sedežem Jerebova ulica 14, Litija (v nadaljevanju: ustanovitelj) ustanavlja za izvajanje programov javne službe na področju vzgoje, izobraževanja in varstva predšolskih otrok javni zavod Vrtec Litija (v nadaljevanju: zavod).
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
2. člen
Zavod posluje pod imenom: Vrtec Litija.
Sedež zavoda: Bevkova ulica 1, Litija.
V sestavo zavoda sodijo naslednje enote:
– Enota Medvedek, Litija,
– Enota Najdihojca, Litija,
– Enota Jurček, Jevnica,
– Enota Kresnička, Kresnice,
– Enota Kekec, Sava,
– Enota Sonček, Vače in
– Enota Taček v Hotiču.
Zavod lahko po predhodnem soglasju z ustanoviteljem organizira delo v novi enoti zavoda ali varstveni družini oziroma ukine obstoječo, če so za to podani zakonski razlogi.
3. člen
Zavod je pravna oseba s polno odgovornostjo, pri poslovanju v pravnem prometu nastopa samostojno in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga.
Enote zavoda niso pravne osebe in v pravnem prometu nimajo pooblastil.
4. člen
Zavod se vpiše v sodni register pri pristojnem sodišču.
Zavod se vpiše v razvid zavodov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za predšolsko vzgojo.
2. Štampiljka zavoda
5. člen
Zavod ima in uporablja štampiljko okrogle oblike s premerom 35 mm, v sredini katere je grb Republike Slovenije, na zunanjem obodu pa je izpisano: Vrtec Litija, Bevkova ulica 1, Litija.
Zavod ima in uporablja tudi štampiljko okrogle oblike s premerom 20 mm z enako vsebino kot štampiljka iz prvega odstavka tega člena.
Štampiljka iz prvega odstavka tega člena uporablja zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja ali izdaja organom, organizacijam, občanom, svojim varovancem oziroma njihovim staršem.
Štampiljka iz drugega odstavka tega člena uporablja zavod za žigosanje predvsem finančne in knjigovodske dokumentacije.
6. člen
Število posameznih štampiljk, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja določi ravnatelj zavoda.
3. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
7. člen
Zavod zastopa in predstavlja ravnatelj.
Ravnatelj zastopa in predstavlja zavod v skladu z zakonom in tem odlokom.
Med začasno odsotnostjo nadomešča ravnatelja njegov pomočnik ali delavec zavoda, ki ga za nadomeščanje pooblasti ravnatelj. Pomočnik ravnatelja oziroma pooblaščeni delavec zavoda ima v času nadomeščanja vsa pooblastila ravnatelja.
Ravnatelj lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti tudi druge zaposlene v zavodu.
4. Območje zadovoljevanja vzgojno-varstvenih potreb
8. člen
Zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po vzgoji, izobraževanju in varstvu predšolskih otrok za območje naselij Občine Litija. V primeru prostih mest se lahko v zavod vključijo tudi predšolski otroci z območja drugih slovenskih občin.
9. člen
Zavod vpisuje in sprejema otroke v svoje programe na podlagi prijav vse leto. Zavod predvidoma v mesecu marcu ali aprilu v tekočem letu izvede tudi letni vpis otrok za naslednje šolsko leto, oddelke pa se po enotah zavoda oblikuje po izvedenem vpisu.
Če je vpisanih več otrok, kot je v zavodu prostih mest, odloča o sprejemu komisija za sprejem otrok.
Sestavo in način dela komisije iz prejšnjega odstavka ter kriterije za sprejem otrok v zavod določi svet zavoda v soglasju z ustanoviteljem. Komisijo imenuje ravnatelj. V komisiji je zastopan tudi predstavnik ustanovitelja.
III. DEJAVNOST ZAVODA
10. člen
1. Dejavnosti zavoda
Zavod opravlja javno službo na področju:
P/85.100 Predšolska vzgoja in
Q/88.910 Dnevno varstvo otrok.
Zavod lahko zaradi nemotenega izvajanja javne službe opravlja tudi naslednje dejavnosti, ki ne štejejo kot javna služba, in sicer:
B/17.290 Proizvodnja drugih izdelkov iz papirja in kartona,
C/18.120 Drugo tiskanje,
H/49.391 Medkrajevni in drug cestni potniški promet,
I/56.290 Druga oskrba z jedmi,
J/58.110 Izdajanje knjig,
J/58.190 Drugo založništvo,
L/68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin,
M/69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje,
N/77.210 Dajanje športne opreme v najem in zakup,
N/82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj,
P/85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije,
P/85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti,
R/90.010 Umetniško uprizarjanje,
R/91.011 Dejavnost knjižnic,
R/93.190 Druge športne dejavnosti.
Dejavnost zavoda šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ustanovitelj ne poda soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
11. člen
Ravnatelj zavoda lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register in do višine 20.865 EUR brez omejitev, nad to vrednostjo pa le ob predhodnem soglasju sveta zavoda.
2. Javno veljavni programi zavoda
12. člen
Zavod izvaja naslednje javno veljavne programe, ki so sprejeti na način in po postopku, določenim z zakonom, in sicer:
– programe za predšolske otroke in
– prilagojene programe za predšolske otroke s posebnimi potrebami.
13. člen
Zavod izvaja v vseh svojih enotah dnevne in poldnevne programe za predšolske otroke v starosti od enega leta do vstopa v osnovno šolo.
V soglasju z ustanoviteljem lahko zavod glede na izkazane potrebe in interese v svojem okolju organizira tudi:
– krajše programe, ki trajajo od 240 do 600 ur letno za otroke iz odročnih in demografsko ogroženih krajev,
– vzgojo in varstvo otrok v vzgojno-varstveni družini, ki se izvaja na domu,
– občasno vzgojo in varovanje na domu za otroke, ki zaradi bolezni ne morejo biti vključeni v vrtec.
14. člen
Zavod staršem v posebni publikaciji predstavi programe, ki jih izvaja, njihove cilje, vsebine in metode dela.
IV. ORGANI ZAVODA
15. člen
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– ravnatelj,
– strokovni organi (vzgojiteljski zbor, strokovni aktiv vzgojiteljev),
– svet staršev.
Zavod ima lahko tudi druge organe, katerih delovno področje, sestavo in način volitev oziroma imenovanja zavod določi v statutu.
1. Svet zavoda
16. člen
Zavod upravlja svet zavoda.
Svet zavoda šteje devet članov, ki jih sestavljajo:
– trije predstavniki ustanovitelja,
– trije predstavniki delavcev zavoda in
– trije predstavniki staršev.
Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet izmed uslužbencev občinske uprave ali drugih organov občine ter občanov, ki strokovno poznajo delovanje in poslovanje vrtca.
Predstavnike delavcev zavoda se voli izmed delavcev posameznih enot zavoda, in sicer:
– en predstavnik delavcev iz enote Medvedek,
– en predstavnik delavcev iz enote Najdihojca,
– en predstavnik delavcev iz preostalih enot zavoda: Jurček, Kresnička, Taček, Sonček in Kekec.
Predstavnike zaposlenih izvolijo delavci zavoda neposredno na tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določata zakon in ta odlok.
Predstavnike staršev izvolijo starši na svetu staršev.
Člani sveta zavoda izmed sebe izvolijo na konstitutivni seji predsednika in namestnika predsednika.
Svet zavoda odloča z večino glasov vseh članov.
Mandat članov sveta zavoda traja štiri leta. Za člana sveta zavoda je ista oseba lahko imenovana oziroma izvoljena največ dvakrat zaporedoma.
Mandat predstavnikov staršev v svetu zavoda je povezan z dobo vključenosti njihovih otrok v zavodu.
17. člen
Svet zavoda:
– imenuje in razrešuje ravnatelja zavoda,
– sprejema program razvoja zavoda,
– sprejema letni delovni načrt, ki mora biti v delu, ki se nanaša na finančne posledice za zagotavljanje sredstev s strani ustanovitelja, predhodno usklajen s pristojnim organom občine ustanoviteljice,
– sprejema poročilo o uresničitvi letnega delovnega načrta,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročila o vzgojni problematiki,
– odloča o pritožbah v zvezi z vpisom otroka v zavod kot drugostopenjski organ,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– odloča o pritožbah staršev v zvezi z vzgojnim in varstvenim delom v vrtcu,
– obravnava zadeve, ki mu jih predloži vzgojiteljski zbor, šolska inšpekcija, svet staršev,
– sprejema pravila zavoda ob soglasju ustanovitelja,
– sprejema druge splošne akte zavoda, ki jih določa ta odlok ali drug splošni akt zavoda in s katerimi se urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda,
– sprejema finančni načrt, zaključne in periodične račune,
– v soglasju z ustanoviteljem sprejme akt, ki bo določal kriterije za sprejem otrok v zavod v primeru prekomernega vpisa otrok ter sestavo in način dela komisije za sprejem otrok,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in ravnatelju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in imenuje volilno komisijo,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev,
– odloča v soglasju z ustanoviteljem o povezovanju v skupnost zavodov za opravljanje skupnih administrativnih in računovodskih nalog in opravljanje drugih skupnih del,
– opravlja druge z zakonom, tem odlokom ter drugimi splošnimi akti zavoda določene naloge.
1.1. Volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda
18. člen
Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred potekom mandata svetu zavoda.
S sklepom o razpisu volitev se določi dan volitev in število članov sveta, ki se volijo iz posameznih enot zavoda. Sklep o razpisu volitev se javno objavi v zavodu.
S sklepom o razpisu volitev se imenuje volilna komisija.
Volilna komisija se imenuje za dobo 4 let.
19. člen
Kandidate za člane sveta zavoda ima pravico predlagati vsak delavec zavoda z aktivno volilno pravico in reprezentativni sindikat.
Predlogi kandidatov za svet zavoda, ki se predložijo volilni komisiji najkasneje v 21 dneh od objave sklepa o razpisu volitev, morajo biti pisni, s podpisi vseh predlagateljev in s priloženimi pisnimi soglasji h kandidaturi vseh predlaganih kandidatov.
Kandidati za predstavnike delavcev v svetu zavoda morajo imeti pasivno volilno pravico in se predlagajo po enotah zavoda.
20. člen
Glasovanje na volišču vodi volilna komisija v sestavi predsednika, njegovega namestnika, dveh članov in njihovih namestnikov. Člani in namestniki volilne komisijo morajo imeti aktivno volilno pravico in ne smejo biti kandidirani za člana sveta zavoda.
Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev.
Voli se z glasovnicami osebno. Vsak delavec ima en glas. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po posameznih enotah zavoda po abecednem redu priimkov z navedbo, koliko kandidatov se voli izmed kandidatov posamezne enote vrtca. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni tistih kandidatov, za katere se želi glasovati.
Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volilca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volilec glasoval za več kandidatov iz posamezne enote vrtca, kot jih je potrebno izvoliti.
Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda z aktivno volilno pravico.
21. člen
Izvoljenih je toliko kandidatov za člane sveta zavoda kot jih določata drugi in četrti odstavek 16. člena tega odloka. Izvoljeni so tisti kandidati posameznih enot zavoda, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva kandidata iz iste enote zavoda dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, katerega določi žreb.
O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v petih dneh po izvedbi volitev.
1.2. Odpoklic predstavnikov delavcev v svetu zavoda
22. člen
Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10% delavcev z aktivno volilno pravico oziroma reprezentativnega sindikata, če gre za člana sveta, ki ga je kandidiral ta sindikat.
Zahtevi za odpoklic, ki jo predložijo delavci, morajo biti priloženi podpisi delavcev, ki predlagajo odpoklic.
Zahteva za odpoklic mora vsebovati razloge za odpoklic.
Zahteva se predloži volilni komisiji, ki preveri formalno pravilnost zahteve, ne da bi presojala razloge za odpoklic.
Če volilna komisija ne zavrne zahteve za odpoklic, v 30 dneh razpiše glasovanje o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda in določi dan glasovanja.
Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico v času glasovanja o odpoklicu.
23. člen
Za volitve in odpoklic predstavnikov delavcev v svet zavoda se, dokler ne bo sprejet zakon, ki bo urejal sodelovanje delavcev pri upravljanju zavodov, uporabljajo v zadevah, ki jih ne ureja ta odlok, določbe zakona, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju v podjetjih.
2. Ravnatelj
24. člen
Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnatelj.
Ravnatelj organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program dela in razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
– je odgovoren za uresničevanje pravic otrok,
– vodi delo vzgojiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– vzpodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno varstvenem delu vzgojiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
– odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– obvešča starše o delu zavoda in o spremembah pravic otrok,
– določa sistemizacijo delovnih mest, h kateri mora pridobiti soglasje ustanoviteljice,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– imenuje in razrešuje svojega pomočnika in vodje enot vrtca,
– imenuje komisijo za sprejem otrok v vrtec,
– skrbi za sodelovanje zavoda s predšolsko zdravstveno službo in
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
Ravnatelj lahko za opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti in za nadomeščanje v času odsotnosti pisno pooblasti delavca zavoda.
25. člen
Za ravnatelja zavoda je lahko izbran, kdor izpolnjuje pogoje za vzgojitelja ali svetovalnega delavca, ima najmanj 5 let delovnih izkušenj v vzgoji in izobraževanju, ima naziv svetnik ali svetovalec oziroma najmanj 5 let naziv mentor in opravljen ravnateljski izpit.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena je za ravnatelja lahko imenovan tudi kandidat, ki nima ravnateljskega izpita, mora pa si ga pridobiti najkasneje v enem letu po začetku mandata.
Če ravnatelj ravnateljskega izpita ne opravi v roku iz prejšnjega odstavka, mu preneha mandat po zakonu.
Mandat ravnatelja traja pet let.
2.1. Imenovanje ravnatelja
26. člen
Ravnatelja imenuje svet zavoda.
Svet zavoda si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje, pridobiti:
– mnenje vzgojiteljskega zbora,
– mnenje ustanovitelja,
– mnenje sveta staršev.
Vzgojiteljski zbor o mnenju za imenovanje ravnatelja glasuje tajno. Ustanovitelj in svet staršev morata svoje mnenje obrazložiti.
Če vzgojiteljski zbor, svet staršev ali lokalna skupnost ne dajo mnenja v predpisanem roku 20 dni od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet zavoda o izbiri ravnatelja odloči brez tega mnenja.
Ko svet zavoda izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za ravnatelja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje pristojnemu ministru.
Če minister ne da mnenja v predpisanem roku 30 dni od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet zavoda odloči o imenovanju ravnatelja brez tega mnenja.
Po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka svet zavoda odloči o imenovanju ravnatelja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev sveta je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode.
2.2. Imenovanje v. d. ravnatelja
27. člen
Če ravnatelju predčasno preneha mandat oziroma nihče izmed prijavljenih kandidatov za ravnatelja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto.
Če v 60 dneh po prenehanju mandata ravnatelju svet zavoda ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih 8 dneh minister.
V primeru iz prejšnjega odstavka mora svet zavoda takoj začeti postopek za imenovanje ravnatelja.
Pod pogoji iz prejšnjih odstavkov tega člena lahko ista oseba v istem zavodu opravlja funkcijo vršilca dolžnosti ravnatelja največ dvakrat.
2.3. Razrešitev ravnatelja
28. člen
Ravnatelja razreši svet zavoda.
Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti ravnatelja z razlogi zanjo in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Svet zavoda s predlogom za razrešitev seznani lokalno skupnost, vzgojiteljski zbor in svet staršev.
Svet zavoda obrazložen predlog za razrešitev ravnatelja posreduje v mnenje ministru. Svetu zavoda ni treba zaprositi za mnenje ministra, če se ravnatelja razreši na njegov predlog. V tem primeru svet zavoda o razrešitvi ravnatelja obvesti ministrstvo.
Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet zavoda odloči o razrešitvi ravnatelja brez tega mnenja.
Svet zavoda po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o razrešitvi s sklepom in ga vroči ravnatelju. Zoper odločitev sveta je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode.
2.4. Pomočnik ravnatelja
29. člen
Zavod ima lahko pomočnika ravnatelja, ki pomaga ravnatelju pri opravljanju poslovodnih in pedagoških nalog.
Za pomočnika ravnatelja je lahko izbran, kdor izpolnjuje pogoje za ravnatelja, razen šole za ravnatelja oziroma ravnateljskega izpita.
Pomočnika ravnatelja imenuje in razrešuje ravnatelj. Pred imenovanjem pomočnika ravnatelja ravnatelj pridobi o predlaganem kandidatu mnenje vzgojiteljskega zbora. Ravnatelj mora pomočnika ravnatelja, ki ga razreši, seznaniti z razlogi za razrešitev. Pred razrešitvijo mora ravnatelj z razlogi za razrešitev seznaniti vzgojiteljski zbor.
Pomočnika ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa, razen če ravnatelj imenuje pomočnika izmed strokovnih delavcev zavoda.
Pomočnik ravnatelja opravlja naloge, ki mu jih določi ravnatelj, in naloge, za katere je zadolžen na podlagi akta o sistemizaciji.
2.5. Vodja enote zavoda
30. člen
Enota zavoda ima vodjo.
Za vodjo enote zavoda je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za delo vzgojitelja ali svetovalnega delavca. Za vodenje enote zavoda lahko ravnatelj pooblasti tudi pomočnika ravnatelja, ki to delo opravlja v okviru svojih nalog.
Vodjo enote zavoda imenuje in razrešuje ravnatelj izmed delavcev enote zavoda.
Vodja enote zavoda opravlja naloge, določene z aktom o ustanovitvi in aktom o sistemizaciji delovnih mest v zavodu oziroma naloge, za katere ga pisno pooblasti ravnatelj.
3. Strokovni organi
31. člen
Strokovna organa v zavodu sta vzgojiteljski zbor in strokovni aktiv vzgojiteljev.
32. člen
Vzgojiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci zavoda (vzgojitelji, pomočniki vzgojiteljev, svetovalni delavci).
Vzgojiteljski zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno izobraževalnim delom,
– daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
– predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
– daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja,
– odloča o vzgojnih ukrepih ter
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
33. člen
Strokovni aktiv sestavljajo vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev.
Strokovni aktiv obravnava vzgojno delo, daje vzgojiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojnega dela, obravnava pripombe staršev ter opravlja druge strokovne naloge, določene v letnem načrtu zavoda.
4. Svet staršev
34. člen
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v zavodu oblikuje svet staršev zavoda in sveti staršev posameznih enot.
Svet staršev enote je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek vsaj po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka. Izmed članov sveta staršev enote izvolijo predstavnika v svet staršev zavoda.
Svet staršev zavoda sestavljajo predstavniki sveta staršev enot.
Prvi sklic sveta staršev enote opravi vodja enote.
Prvi sklic sveta staršev zavoda opravi ravnatelj.
Svet staršev enote razpravlja, daje pobude in mnenja o delu posamezne enote.
Svet staršev zavoda:
– predlaga nadstandardne programe,
– daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
– daje mnenje o predlogu programa razvoja zavoda in o letnem delovnem načrtu,
– daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje za ravnatelja,
– razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-varstveni problematiki,
– obravnava pritožbe staršev v zvezi v vzgojno-varstvenim delom,
– voli predstavnike staršev v svet zavoda ter
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
Mandat članov sveta staršev enote in zavoda traja eno leto, isti starši pa so lahko v svet imenovani večkrat zaporedoma, dokler so njihovi otroci vpisani v vrtec.
V. SVETOVALNA SLUŽBA
35. člen
Zavod organizira v skladu z normativi in standardi svetovalno službo, ki svetuje otrokom in staršem ter sodeluje z vzgojitelji in vodstvom zavoda pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja zavoda ter pri opravljanju vzgojno-varstvenega dela.
Svetovalna služba sodeluje pri pripravi in izvedbi individualiziranih programov za otroke s posebnimi potrebami.
Delo svetovalne službe opravljajo svetovalni delavci, ki so psihologi, pedagogi, socialni delavci, socialni pedagogi in defektologi.
VI. ZAPOSLENI V ZAVODU
36. člen
Vzgojno-varstveno in drugo strokovno delo v zavodu opravljajo vzgojitelji, pomočniki vzgojiteljev, svetovalni delavci in drugi strokovni delavci, ki z njimi sodelujejo pri izvajanju strokovnih nalog, potrebnih za nemoteno delovanje zavoda (v nadaljnjem besedilu: strokovni delavci).
Strokovni delavci izvajajo vzgojno-varstveno delo v skladu z zakonom in javno veljavnimi programi tako, da zagotavljajo objektivnost, kritičnost in pluralnost in so pri tem strokovno avtonomni.
Strokovni delavci morajo obvladati slovenski knjižni jezik, imeti ustrezno izobrazbo, določeno z zakonom in drugimi predpisi, ter opravljen strokovni izpit v skladu z zakonom.
Znanje slovenskega knjižnega jezika se preverja pri strokovnem izpitu.
Izobrazbo za strokovne delavce, v primerih, ko to določa zakon, pa tudi stopnjo izobrazbe, določi minister, potem, ko si je pridobil mnenje pristojnega strokovnega sveta.
Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela opravljajo delavci, določeni s sistemizacijo delovnih mest.
Delavci s prejšnjega odstavka morajo imeti izobrazbo določeno s sistemizacijo delovnih mest in obvladati slovenski jezik.
37. člen
Delovna razmerja, udeležbo delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev v zavodu uredi zavod v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo.
Prosta delovna mesta strokovnih in drugih delavcev v zavodu se objavijo na podlagi sistemizacije delovnih mest. Sistemizacijo delovnih mest določi na podlagi normativov in standardov ravnatelj v soglasju z ustanoviteljem.
Če zavod zaposluje nove strokovne delavce, mora prosta delovna mesta javno objaviti.
Zavod si mora pred objavo prostega delovnega mesta pridobiti soglasje ustanovitelja.
Zavod mora o vsakem prostem delovnem mestu strokovnega delavca pred njegovo objavo obvestiti ministrstvo, pristojno za predšolsko vzgojo.
VII. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA
38. člen
Ustanovitelj in država zagotavljata pogoje za delo zavoda.
Ustanovitelj zagotavlja zavodu v skladu z zakonom sredstva in premoženje, katere zavod uporablja za namen izvajanja javne službe oziroma za namene določene s tem odlokom.
Za upravljanje s premoženjem ustanovitelja se sklene med zavodom in ustanoviteljem posebna pogodba.
Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki so mu je dano v upravljanje. Zavod je dolžan upravljati s premoženjem, ki mu je dano v uporabo, s skrbnostjo dobrega gospodarja, in ne more s pravnimi posli odtujiti nepremično premoženje ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni brez soglasja ustanovitelja.
39. člen
Zavod pridobiva sredstva za delo iz javnih sredstev, sredstev ustanovitelja, plačil staršev, sredstev od prodaje storitev in izdelkov ter iz donacij, prispevkov sponzorjev in drugih virov.
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod pridobi s prodajo proizvodov oziroma storitev, ustvarjenih z opravljanjem vzgoje in varstva oziroma z opravljanjem drugih dejavnosti v skladu s tem odlokom, se uporablja za plačilo materialnih stroškov, investicijsko vzdrževanje in investicije, po predhodnem soglasju občinskega sveta ustanovitelja pa tudi za plače.
Primanjkljaj prihodkov, ki v zavodu nastane pri izvajanju medsebojno dogovorjenega programa iz osnovne dejavnosti, upoštevajoč dogovorjena merila, kriterije ter normative in standarde, ki veljajo za področja dejavnosti zavoda, krije ustanovitelj.
40. člen
Za nadstandardne storitve lahko zavod pridobiva sredstva tudi z dotacijami, sponzorstvom, prispevki staršev in drugimi viri, določenimi z zakonom.
Zavod lahko ustanovi sklad, iz katerega se financirajo dejavnosti posameznega oddelka ali starostne skupine vrtca, ki niso sestavina vzgojnega programa, oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, za nakup nadstandardne opreme, za zviševanje standarda vzgoje in varstva in podobno.
Sklad iz prejšnjega odstavka pridobiva sredstva iz prispevkov staršev, donacij, zapuščin in iz drugih virov.
Sklad upravlja upravni odbor, ki ima predsednika in šest članov, od katerih so najmanj trije predstavniki zavoda. Upravni odbor imenuje svet staršev. Predstavnike zavoda predlaga svet zavoda.
Za delovanje sklada lahko upravni odbor sprejme pravila.
VIII. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
41. člen
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda omejeno subsidiarno do vrednosti sredstev, s katerimi upravlja zavod.
IX. NADZOR
42. člen
Nadzor nad izvajanjem določb zakonov, drugih predpisov in aktov, ki urejajo organizacijo, financiranje, namensko porabo sredstev in opravljanje dejavnosti vzgoje in varstva predšolskih otrok v zavodu, izvaja šolska inšpekcija ter druge institucije, določene z zakonom.
43. člen
Porabo javnih sredstev v zavodu nadzoruje Računsko sodišče Republike Slovenije.
Gospodarjenje z nepremičninami v lasti ustanovitelja nadzira ustanovitelj.
X. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
44. člen
Zavod ima lahko pravila, s katerimi se urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda.
Pravila zavoda sprejme svet zavoda po predhodnem soglasju ustanovitelja.
Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za delo in poslovanje zavoda, v skladu z zakonodajo, s pravili in drugimi predpisi.
Druge splošne akte sprejme svet zavoda, če ni s pravili zavoda določeno, da jih sprejme ravnatelj.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
45. člen
Zavod je pravni naslednik Vzgojno-varstvenega zavoda Litija (Uradni list RS, št. 62/98), vpisanega v sodni register pri Okrajnem sodišču v Ljubljani, pod št. 1/00694/00. Razdelitev skupnega premoženja med Občino Litija in Občino Šmartno pri Litiji ureja pogodba o razdružitvi skupnega premoženja občin Litija in Šmartno pri Litiji z dne 3. 10. 2003 in Aneks št. 2 k tej pogodbi z dne 14. 12. 2007, ki določa razdelitev iz naslova denarja, stvari, terjatev in obveznosti zavoda.
Obveznost plačila obratovalnih stroškov Centralne kuhinje zavoda v višini 554,14 EUR/mesečno kot posledica sklenjenega Aneksa št. 2 k pogodbi o razdružitvi premoženja med občinama Litija in Šmartno pri Litiji ni element pri oblikovanju ekonomske cene programov zavoda in jo Občina Litija za navedeno obdobje krije zavodu iz proračunskih sredstev.
46. člen
Novoustanovljeni zavod prevzame v upravljanje vse premoženje, katero je bilo dano v upravljanje VVZ Litija, za kar se bo sklenila nova pogodba v roku 30 dni po pričetku uporabe tega odloka.
47. člen
Z dnem uporabe tega odloka je novo ustanovljeni zavod dolžan prevzeti vse zaposlene javne uslužbence v Vzgojno-varstvenem zavodu Litija v skladu z veljavno sistemizacijo in določili Aneksa št. 2 k pogodbi o razdružitvi skupnega premoženja občin Litija in Šmartno pri Litiji, ki se nanaša na enote in oddelke zavoda, ki delujejo na območju Občine Litija in z njimi skleniti ustrezne spremembe pogodbe o zaposlitvi, ki se nanašajo na novega delodajalca.
48. člen
Ravnatelj javnega zavoda Vzgojno-varstvenega zavoda Litija nadaljuje z delom v novo ustanovljenem zavodu, do izteka dobe, za katero je bil imenovan.
Ravnatelj iz prvega odstavka tega člena je dolžan poleg nalog, za katere je pristojen po zakonu, izpeljati postopek registracije novega zavoda, vpis v razvid zavodov, vpis v sodni register pri pristojnem sodišču ter opraviti vse potrebno, da zavod uskladi organizacijo dela ter oblikuje svet zavoda in druge organe v skladu s tem odlokom najkasneje v roku treh mesecev po uveljavitvi tega odloka.
49. člen
Svet javnega zavoda Vzgojno-varstvenega zavoda Litija opravlja svoje naloge do konstituiranja novega sveta zavoda v skladu s tem odlokom.
50. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi vzgojno-varstvenega zavoda Litija (Uradni list RS, št. 62/98).
51. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 007-18/2007
Litija, dne 14. decembra 2007
Župan
Občine Litija
Franci Rokavec l.r.