Na podlagi 24. člena Statuta Občine Naklo (Uradni list RS, št. 88/07) je Občinski svet Občine Naklo na 10. redni seji dne 13. 12. 2007 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi vaških odborov Občine Naklo
1.
Zaradi zagotovitve sodelovanja posameznih območij pri opravljanju javnih zadev v občini se s tem odlokom na območju Občine Naklo lahko ustanovijo vaški odbori z naslednjim številom članov:
– Vaški odbor Naklo – za naselji Naklo in Malo Naklo – 9 članov
– Vaški odbor Polica – za naselje Polica – 3 člani
– Vaški odbor Cegelnica – za naselje Cegelnica – 3 člani
– Vaški odbor Okroglo – za naselje Okroglo – 3 člani
– Vaški odbor Žeje – za naselje Žeje – 3 člani
– Vaški odbor Podbrezje – za naselje Podbrezje – 7 članov
– Vaški odbor Bistrica – za naselje Bistrica – 3 člani
– Vaški odbor Gobovce – za naselje Gobovce – 3 člani
– Vaški odbor Duplje – za naselja Spodnje Duplje, Zgornje Duplje in Zadraga – 7 članov
– Vaški odbor Strahinj – za naselje Strahinj – 5 članov.
Vaški odbori se ustanovijo na pobudo, podprto z podpisi najmanj 5% volivcev iz območja posameznega vaškega odbora. Volivci oddajo podpis za ustanovitev vaškega odbora na sedežu Občine Naklo.
Vaški odbori so posvetovalno telo občinskega sveta.
2.
Vaški odbori sodelujejo pri opravljanju naslednjih javnih zadev na območju krajevne pristojnosti:
– dajejo predloge in sodelujejo pri pripravi razvojnih programov;
– sodelujejo in dajejo mnenja pri javnih razgrnitvah prostorskih planov;
– dajejo pobude za prometno ureditev;
– dajejo pobude za ureditev javnih površin in olepšanje kraja;
– nudijo pomoč pri koordinaciji del v zvezi s pluženjem snega in rednim vzdrževanjem krajevnih cest;
– sodelujejo pri pridobivanju potrebnih soglasij krajanov za izgradnjo javne infrastrukture;
– sodelujejo pri organizaciji kulturnih, športnih in drugih prireditvah;
– seznanjajo občinski svet s potrebami prebivalcev;
– opravljajo druga dela in naloge, katere določi občinski svet;
– opravljajo druga dela in naloge, katere določi župan.
3.
Stališča, mnenja, pobude in predlogi vaških odborov se posredujejo stalnim delovnim telesom pri občinskem svetu in občinskemu svetu in niso pogoj za izvrševanje nalog občine, za katere so pristojni občinski svet, župan in občinska uprava in jih ne zavezujejo. Občinski svet je dolžan preučiti predloge, pobude in mnenja vaških odborov.
4.
V vaški odbor se imenujejo občani s stalnim prebivališčem na območju, za katerega je vaški odbor ustanovljen.
Člane vaških odborov imenuje in razrešuje občinski svet na predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.
Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja pozove politične stranke, zastopane v občinskem svetu, da posredujejo predloge kandidatov za člane vaških odborov. Na podlagi prispelih predlogov komisija, v skladu z rezultatom na zadnjih volitvah, pripravi predloge za imenovanje.
Mandat članov vaških odborov preneha z iztekom mandata članov občinskega sveta, v katerem so bili imenovani.
Občinski svet na predlog Komisije za mandatna vprašanje, volitve in imenovanja razreši vaški odbor, če se:
– po najmanj 3 kratnem sklicu ne sestane,
– ne izvršuje nalog, ki jih ima skladno s tem odlokom.
Funkcija člana vaškega odbora je častna.
5.
Prvo sejo vaškega odbora skliče župan.
Naslednje seje vaškega odbora sklicuje predsednik vaškega odbora, ki ga na prvi seji izvolijo izmed sebe člani vaškega odbora.
Predsednik vaškega odbora mora sklicati odbor, če to zahteva župan, občinski svet ali najmanj polovica članov odbora.
Sejo vaškega odbora se skliče najmanj 5 dni pred dnevom, za katerega je sklicana seja. Z vabilom se članom pošlje tudi predlog dnevnega reda in morebitno gradivo za predlagane točke dnevnega reda. Vabilo za sklic vaškega odbora se mora poslati tudi vsem članom občinskega sveta, ki so občani območja delovanja vaškega odbora, županu in direktorju občinske uprave.
Župan ali član občinskega sveta ima pravico biti navzoč na seji vaškega odbora.
Za vsako sejo vaški odbor izdela zapisnik s podatki o udeležbi na seji, o predlogih, o izidih glasovanja o posameznih predlogih in sklepih, ki so bili sprejeti, ki ga podpišejo vsi prisotni člani odbora. Zapisnik se posreduje občinski upravi najkasneje 15 dni po seji odbora.
Za ostala vprašanja, ki se nanašajo na delovanje vaških odborov in niso urejena s tem odlokom, se smiselno uporabljajo določbe poslovnika občinskega sveta.
6.
Organizacijsko, strokovno in tehnično pomoč za potrebe vaških odborov zagotavlja občinska uprava.
7.
Funkcija člana vaškega odbora je nezdružljiva s funkcijo župana, podžupana, člana občinskega sveta, člana nadzornega odbora ter s funkcijo uslužbenca v občinski upravi.
8.
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0009/2007-3
Naklo, dne 13. decembra 2007
Župan
Občine Naklo
Janez Štular l.r.