Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (UPB2 – Uradni list RS, št. 94/07), Zakona o financiranju občin – (ZFO-UPB1 Uradni list RS, št. 32/06, 123/06), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št.79/99, 124/00, 79/01, 30/02/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B, 127/06 – ZJZP in 140/07 – ZSPDPO – v nadaljevanju ZFJ), Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2007 in 2008 (UPB-1 Uradni list RS, št. 92/07) in 16. člena Statuta Občine Šmartno pri Litiji (Uradni list RS, št. 33/03, 106/03) je Občinski svet Občine Šmartno pri Litiji na 10. redni seji dne 13. 12. 2007 sprejel
O D L O K
o izvrševanju proračuna Občine Šmartno pri Litiji za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za občino Šmartno pri Litiji za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun)
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
Konto Splošni del proračuna Občine Proračun 2008 v
Šmartno pri Litiji za leto 2008 EUR
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI 4.886.323
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.422.056
70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 3.228.517
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 2.848.165
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 253.513
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN 126.839
STORITVE
706 DRUGI DAVKI 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 193.539
(710+711+712+713+714)
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI 100.839
OD PREMOŽENJA
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 6.200
712 DENARNE KAZNI 3.000
713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN 3.500
STORITEV
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 80.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 570.700
720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH 479.000
SREDSTEV
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ 91.700
IN NEOPREDMETENIH DOLGOROČNIH
SREDSTEV
73 PREJETE DONACIJE (730+731) 0
730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH 0
VIROV
731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI (740) 893.567
740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH 753.567
JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
741 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽ. PROR. 140.000
IZ PROR. EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 5.748.370
40 TEKOČI ODHODKI 1.062.259
(400+401+402+403+409)
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI 221.471
ZAPOSLENIM
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA 39.370
SOCIALNO VARNOST
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 763.072
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 8.346
409 REZERVE 30.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.474.131
(410+411+412+413+414)
410 SUBVENCIJE 34.100
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN 887.298
GOSPODINJSTVOM
412 TRANSFERI NEPROFITNIM 95.493
ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 457.240
414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 2.765.469
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH 2.765.469
SREDSTEV
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) 446.511
431 INVESTICIJSKI TRANSFERI 209.071
PRAVNIM IN FIZIČNIM OSEBAM
432 INVESTICIJSKI TRANSFERI 237.440
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK
(PRIMANJKLJAJ) (I. – II.)
(SKUPAJ PRIHODKI MINUS SKUPAJ –862.047
ODHODKI)
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 0
752 KUPNINE IZ NASLOVA 0
PRIVATIZACIJE
44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442+443)
440 DANA POSOJILA 0
441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 0
IN NALOŽB
442 PORABA SREDSTEV KUPNIN IZ 0
NASLOVA PRIVATIZACIJE
443 POVEČANJE NAMENSKEGA 0
PREMOŽENJA V JAVNIH SKLADIH IN
DRUGIH PRAVNIH OSEBAH JAVNEGA
PRAVA, KI IMAJO PREMOŽENJE V SVOJI
LASTI
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 0
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.
– V.)
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
50 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 0
5001 Najeti krediti pri poslovnih 0
bankah
5002 Najeti krediti pri drugih 0
finančnih institucijah
5003 Najeti krediti pri drugih 0
domačih kreditodajalcih
5004 Sredstva, pridobljena z 0
izdajo vrednostnih papirjev na
domačem trgu
55 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 0
550 DOMAČEGA DOLGA 0
5501 Odplačila kreditov poslovnim 0
bankam
5502 Odplačila kreditov drugim 0
finančnim institucijam
5503 Odplačila kreditov drugim 0
domačim kreditodajalcem
5504 Odplačila glavnice 0
vrednostnih papirjev, izdanih na
domačem trgu
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) –862.047
SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-
II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 0
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.- 862.047
VIII.-IX=-III.)
XI. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB 862.066
KONCU PRETEKLEGA LETA
------------------------------------------------------------
Struktura splošnega in posebnega dela proračuna, načrt razvojnih programov, načrt razpolaganja s stvarnim premoženjem občine in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šmartno pri Litiji.
Posebni del proračuna ali načrt občine je razdeljen na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na glavne programe in podprograme. Podprogrami so razdeljeni na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim kontnim načrtom. Področja proračunske porabe pripadajo posameznim proračunskim uporabnikom.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki občine Šmartno pri Litiji v letu 2008 so poleg prihodkov, določenem v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZFJ, tudi prihodki okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadnih voda.
Pravice porabe na proračunskih postavkah 06311102 in 06311103 – namenska sredstva za odpravo nesorazmerji v plačah, ki niso porabljena v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine in za svoj račun se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo teh sredstev.
Plače uporabnikov proračuna se izplačujejo v rokih, na način in v skladu z akti Vlade RS.
4. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se poravnavajo iz proračuna, se morajo upoštevati zakonsko določeni roki plačil.
Sredstva proračuna se uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem zavarovanju. Kolikor se pogodbene obveznosti ne plačajo v tekočem letu, se plačilo lahko prenese v naslednje leto.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno na vse uporabnike v skladu z dinamiko prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti.
Če prihodki proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini oziroma, če nastanejo nove obveznosti za proračun, lahko župan v skladu z zakonom za največ 45 dni zmanjša znesek sredstev za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev ter o svoji odločitvi obvesti občinski svet.
Kolikor bi takšno zadržanje oziroma zmanjšanje sredstev bistveno ogrozilo delovanje uporabnika, sme župan najeti kratkoročno posojilo in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji.
6. člen
Če se izkaže, da bo posamezni namen v posebnem delu proračuna mogoče uresničiti z manjšo porabo sredstev, kot je predvideno v proračunu, lahko župan preostali del sredstev s takšne postavke, s pisnim sklepom, prenese na drugo postavko, in sicer v okviru področja proračunske porabe, na kateri je bilo predvidenih premalo sredstev za uresničenje namena, za katerega so rezervirana sredstva na tej postavki.
O prenosu sredstev župan šestmesečno obvešča občinski svet.
7. člen
Potrebe posrednih uporabnikov sredstev občinskega proračuna (javnih zavodov) se v skladu z zakonom financirajo na podlagi skupnega finančnega načrta, v katerem so zajeti finančni načrti vseh posrednih uporabnikov, pripravljeni na podlagi izhodišč, ki veljajo za občinski proračun.
8. člen
Občina kot neposredni uporabnik in posredni uporabniki proračunskih sredstev (javni zavodi) morajo nabavljati opremo in drugo blago ter oddajati storitve s pogodbo na podlagi javnega razpisa, razen, če je v skladu z zakonom drugače določeno.
9. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev (fizične in pravne osebe) prejemajo proračunska sredstva (dotacije in subvencije) na podlagi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa ali odločbe oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana v skladu zakonom.
10. člen
Del predvidenih proračunskih prejemkov se ne razporedi in se predvidi kot splošna proračunska rezervacija za financiranje namenov, ki jih ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo predvidenih dovolj sredstev, pri čemer sredstva splošne proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o tem obvešča občinski svet.
11. člen
V proračunsko rezervo Občine Šmartno pri Litiji, ki deluje kot proračunski sklad, se v letu 2008 izloči 20.000 eurov.
Del sredstev se izloča v proračunske rezerve začasno vsak mesec, dokončno pa po zaključnem računu proračuna za preteklo leto.
12. člen
Sredstva proračunske rezerve Občine Šmartno pri Litiji se uporabljajo v skladu z ZJF.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZFJ do višine 15.000 eurov odloča župan in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji.
13. člen
Skupna vrednost prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 125.200,00 €.
Skupni obseg prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjem letu za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v veljavnem proračunu občine za tekoče leto.
Omejitve iz drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi in zakupnimi pogodbami.
14. člen
Župan lahko spreminja vrednost projekta v načrtu razvojnih programov, če je sprememba vrednosti projekta v programu do 20% vrednosti celotnega projekta, sicer spremenjeno investicijsko dokumentacijo spremeni pristojni organ občine.
Župan lahko v načrt razvojnih programov uvrsti nove projekte, za katere mora, v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, investicijsko dokumentacijo potrditi pristojni organ občine.
15. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, ki v sredini proračunskega leta poroča občinskemu svetu o realizaciji prihodkov in odhodkov proračuna v mesecu septembru tekočega leta v pisni obliki.
O doseženih ciljih in rezultatih s področja svojih pristojnosti v preteklem letu poročajo županu neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev do 28. februarja. Župan predloži občinskemu svetu predlog zaključnega računa proračuna za preteklo leto do 30. aprila.
V zaključnem računu proračuna se izkažejo predvideni in doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja in računa terjatev ter sredstev rezerv.
16. člen
Premoženjsko bilanco občine, neposrednega uporabnika proračunskih sredstev, za preteklo leto pripravi občinska uprava do 31. marca.
Premoženjsko bilanco občine, ki vključuje tudi premoženjske bilance posrednih uporabnikov proračunskih sredstev, pripravi občinska uprava do 30. aprila in jo predloži Ministrstvu RS za finance.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
17. člen
Župan lahko dolžniku do višine 2.000,00 € odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. Župan je dolžan o odpisu obvestiti občinski svet.
18. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje, ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe. O obliki naložbe odloča župan skladno s predlogom službe za finance.
19. člen
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
20. člen
Občina se v skladu z zakonom in s soglasjem ministra za finance lahko dolgoročno zadolži za financiranje ekoloških in drugih naložb v javnem interesu, do skupne višine 20% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov proračuna občine v letu pred letom, v katerem se zadolži, brez prejetih donacij in transfernih prihodkov iz državnega proračuna za investicije.
O zadolžitvi v skladu s prejšnjim odstavkom sklepa občinski svet.
21. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina v skladu z zakonom likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna.
22. člen
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina v letu 2008, ne sme preseči skupne višine glavnic 80.000 €.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmartno pri Litiji v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
24. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 400-008/2007
Šmartno pri Litiji, dne 13. decembra 2007
Župan
Občine Šmartno pri Litiji
Milan Izlakar l.r.