Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – UPB1), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) ter 33. člena Statuta Občine Ajdovščina (Uradno glasilo št. 7/99 in Uradni list RS, št. 2/02, 41/05, 92/05) je Občinski svet Občine Ajdovščina na 13. seji dne 20. 12. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Ajdovščina za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Ajdovščina za leto 2009 določa proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun 2009
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 17.403.229
70 DAVČNI PRIHODKI 11.135.480
700 davki na dohodek in dobiček 9.094.532
703 davki na premoženje 1.472.911
704 domači davki na blago in 568.037
storitve
71 NEDAVČNI PRIHODKI 2.231.883
710 udeležba na dobičku in 865.399
dohodki od premoženja
711 takse in pristojbine 22.636
712 denarne kazni 17.677
713 prihodki od prodaje blaga in 28.175
storitev
714 drugi nedavčni prihodki 1.297.996
72 KAPITALSKI PRIHODKI 725.678
720 prihodki od prodaje osnovnih 695.678
sredstev
722 prihodki od prodaje zemljišč 30.000
in neopredmetenih osnovnih
sredstev
73 PREJETE DONACIJE 1.529.433
730 prejete donacije iz domačih 3.100
virov
731 prejete donacije iz tujine 1.526.333
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.780.755
740 transferni prihodki iz drugih 1.780.755
javnofinančih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI 17.398.096
40 TEKOČI ODHODKI 2.606.184
400 plače in drugi izdatki 630.875
zaposlenim
401 prispevki delodajalcev za 101.515
socialno varnost
402 izdatki za blago in storitve 1.768.246
403 plačila domačih obresti 1.170
409 sredstva, izločena v rezerve 104.378
41 TEKOČI TRANSFERI 5.026.571
410 subvencije 165.681
411 transferi posameznikom in 2.428.061
gospodinjstvom
412 transferi neprofitnim 456.025
organizacijam
413 drugi tekoči domači transferi 1.976.804
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 8.836.971
420 nakup in gradnja osnovnih 8.836.971
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 928.370
431 investicijski transferi fiz. 644.400
in prav. osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 investicijski transferi 283.970
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK – 5.133
PRIMANJKLJAJ
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POS. IN 0
PRODAJA KAP. DELEŽEV
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 0
PRODAJA KAP. DELEŽEV
751 prodaja kapitalskih deležev 0
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
441 povečanje kapitalskih deležev 0
in naložb
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 0
SPREMEM. KAPITAL. DELEŽEV
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
VIII. ODPLAČILO DOLGA 5.133
55 ODPLAČILO DOLGA 5.133
550 odplačilo domačega dolga 5.133
IX. POVEČANJE(ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA 5.133
RAČUNIH
X. NETO ZADOLŽEVANJE –5.133
XI. NETO FINANCIRANJE 0
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 0
31.12. PRETEKLEGA LETA
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Ajdovščina.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse
2. prihodki krajevnih skupnosti
3. sredstva ekoloških taks
4. prihodki prejeti iz državnega proračuna
5. sredstva komunalnega prispevka.
5. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika občinske uprave župan, vendar ne več kot 15% obsega programa v sprejetem proračunu.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika krajevne skupnosti predsednik krajevne skupnosti, vendar ne več kot 15% obsega programa v sprejetem proračunu.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2009 prevzame obveznosti za namene, za katere so načrtovane pravice porabe v letu 2009 in zapadejo v plačilo v letu 2010, v višini 60% obsega pravic porabe na podskupinah kontov znotraj podprograma, načrtovanih v letu 2009.
7. člen
Župan oziroma predsednik krajevne skupnosti lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega leta v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4.172,93 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
Krajevna skupnost lahko sklepa pravne posle samo s predhodnim soglasjem župana, razen pravnih poslov, povezanih s tekočim vzdrževanjem ter pravnih poslov v zvezi z investicijami v višini do 2.000 EUR.
10. člen
Letni načrt pridobivanja in razpolaganja za premičnine ne glede na posamično vrednost premičnine in letni načrt pridobivanja in razpolaganja za nepremičnine v posamični vrednosti do 50.000 EUR sprejme župan. Premičnega premoženja v posamični vrednosti do 4.000 EUR, razen motornih vozil, ni potrebno uvrstiti v letni načrt razpolaganja s premičnim prermoženjem.
Župan lahko samostojno odloča o pridobivanju in razpolaganju s premičnim premoženjem in o pridobivanju nepremičnega premoženja do vrednosti, za katere je skladno z zakonom in uredbo, ki urejata ravnanje z občinskim premoženjem, možno skleniti neposredno pogodbo.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka tega člena lahko župan odločitev o posameznem pridobivanju ali razpolaganju prepusti občinskemu svetu.
Če so izpolnjeni pogoji iz zakona, ki ureja javne finance, lahko župan odpiše ali delno odpiše plačilo dolga do višine 1.000 EUR, ki ga ima posamezen dolžnik do Občine Ajdovščina, vendar največ do skupne višine 20.000 EUR v posameznem letu.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko likvidnostno zadolži.
Obseg poroštev Občine Ajdovščina za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Ajdovščina, v letu 2009 ne sme preseči 3% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov proračuna leta 2008.
12. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) se lahko v letu 2009 zadolžijo do skupne višine 150.000 EUR.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 4102-7/2007
Ajdovščina, dne 20. decembra 2007
Župan
Občine Ajdovščina
Marjan Poljšak l.r.