Na podlagi 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve) in 16. člena Statuta Občine Benedikt (Uradni list RS, št. 98/06) je Občinski svet Občine Benedikt na 10. redni seji dne 19. 12. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Benedikt za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Benedikt za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
KONTO / NAZIV ZNESEK V EUR
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 2.883.284,00
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.490.911,00
70 DAVČNI PRIHODKI 1.275.310,00
700 Davki na dohodek in 1.188.757,00
dobiček
703 Davki na premoženje 22.369,00
704 Domači davki na blago in 64.184,00
storitve
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 215.601,00
710 Udeležba na dobičku in 37.340,00
dohodki od premoženja
711 Takse in pristojbine 1.450,00
712 Denarne kazni 370,00
713 Prihodki od prodaje blaga 110.270,00
in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 66.171,00
72 KAPITALSKI PRIHODKI 931.638,00
720 Prihodki od prodaje 2.100,00
osnovnih sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje 929.538,00
zemljišč in nematerialnega
premoženja
73 PREJETE DONACIJE –
730 Prejete donacije iz –
domačih virov
731 Prejete donacije iz –
tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 460.735,00
740 Transferni prihodki iz 460.735,00
drugih javnofinančnih
institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.807.341,00
40 TEKOČI ODHODKI 801.481,00
400 Plače in drugi izdatki 167.622,00
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 26.858,00
socialno varnost
402 Izdatki za blago in 548.921,00
storitve
403 Plačila domačih obresti 32.080,00
409 Rezerve 26.000,00
41 TEKOČI TRANSFERI 680.267,00
410 Subvencije 16.692,00
411 Transferi posameznikom in 418.548,00
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 79.286,00
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači 165.741,00
transferi
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.315.593,00
420 Nakup in gradnja osnovnih 1.315.593,00
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 10.000,00
430 Investicijski transferi 10.000,00
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) 75.943,00
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH
DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih
posojil
751 Prodaja kapitalskih –
deležev
752 Kupnine iz naslova –
privatizacije
V. DANA POSOILA IN POVEČANJE –
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 DANA POSOJILA IN –
POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV
441 Povečanje kapitalskih –
deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz –
naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 500.000,00
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje 500.000,00
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 575.800,00
55 ODPLAČILO DOLGA
550 Odplačilo domačega dolga 575.800,00
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) 143
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.- –75.800
VIII.)
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.- –75.943
VIII.-IX)=-III.)
------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH 31. 12. 2007
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področje proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk-podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavljata na spletni strani Občine Benedikt.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
2. Prihodki od občanov za sofinanciranja investicij, prihodki iz naslova vzdrževanja pokopališča, prihodki iz naslova vodarine in vzdrževanje vodovoda, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika proračuna) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika – župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu (za 1. polletje) in konec leta z zaključnim računom o realizaciji poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte iz načrta razvojnih programov prične s postopkom prevzemanja obveznosti za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2009 50% navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih 20% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika poračuna (župan) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski sklad)
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Od prihodkov proračuna za leto 2008, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se oblikuje proračunska rezerva v višini 9.200,00 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 2.000,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Rezerva se uporablja za pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč; kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci.
9. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v višini 16.800,00 EUR vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, pa lahko župan dolžniku do višine 120,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2008 lahko zadolži do višine 500.000,00 EUR za investicije.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Benedikt v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 41002-005/2007-7
Benedikt, dne 20. decembra 2007
Župan
Občine Benedikt
Milan Gumzar l.r.