Št. 388/6517 Ob-13310/07
, Stran 3443
I. Ime in sedež uporabnika proračunskih sredstev: Zavod RS za šolstvo, Poljanska 28, 1000 Ljubljana.
II. Namen in cilji javnega razpisa:
Temeljni namen razpisa programa Skriti zaklad v šolskem letu 2007/2008 je pospeševanje globalnih dimenzij kurikula, vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (v nadaljevanju VITR), in razširjanje projektnih dosežkov vzgojno-izobraževalnih dejavnosti za otroke, učence, dijake, vajence in študente višjih šol (v nadaljevanju učenci).
Vsebinska področja, na katerih lahko kandidirajo prijavitelji, so določena s tematskimi področji.
Temeljni cilji razpisa Skriti zaklad:
– pospeševanje globalnih dimenzij kurikula ter vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (VITR);
– podpora pri razvijanju odgovornega odnosa učencev do naravnega in družbenega okolja, do sebe, do soljudi in prihodnjih generacij;
– spodbujanje razumevanja soodvisnosti in prepletenosti okoljskih, ekonomskih in družbeno-kulturnih vidikov pojavov in problemov;
– spodbujanje kritičnega in inovativnega mišljenja ter iniciativnosti učencev in učiteljev;
– spodbujanje medpredmetnega sodelovanja med naravoslovnimi, družboslovnimi in umetnostnimi predmeti;
– spodbujanje razvoja stališč in vrednot, pomembnih za uveljavljanje trajnostnega razvoja, tako na ravni razvijanja sonaravnega življenjskega sloga, kot proizvodnje in potrošnje;
– spodbujanje širjenja primerov dobre prakse, izmenjave izkušenj in povezovanja med vzgojno izobraževalnimi zavodi (v nadaljevanju: VIZ) v nacionalnem in mednarodnem merilu;
– razvijanje kakovostnih kriterijev VIZ ki, vzgajajo in izobražujejo za trajnostni razvoj,
– spoznavanje različnih področij kulture, od tradicionalnih do sodobnih umetniških zvrsti;
– spodbujanje ustvarjalnosti, inovativnosti in zmožnosti učinkovitega delovanja kot pomembnih učenčevih kompetenc;
– omogočanje večje dostopnosti kulturnih dobrin in pogojev za ustvarjalnost na vseh področjih umetnosti;
– izboljšanje šolske klime in dvig zavesti o pomenu kulture v šolskem in javnem prostoru;
– promocija kulturne raznolikosti v nacionalnem in mednarodnem prostoru;
– spoznavanje, razumevanje in pozitivno vrednotenje podobnosti in različnosti med kulturami;
– razvijanje pozitivnih odnosov in preseganje predsodkov in stereotipov do ljudi iz drugih družb in kultur.
III. Predmet javnega razpisa
Predmet razpisa Skriti zaklad v šolskem letu 2007/2008 je izbira in financiranje mrežnih razvojnih projektov, ki temeljijo na ciljih in strategijah globalnih dimenzij kurikula in VITR, opredeljenih v UNESCO-vem dokumentu Decade of Education for Sustainable Development (DESD).
Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR) postaja vse bolj pomembno področje, kajti današnji razvoj marsikje že ogroža naravne vire in s tem varnost, zdravje in blaginjo sedanje in prihodnjih generacij ter povečuje socialne razlike in ekonomska nasprotja med ljudmi.
Ključne teme vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj so odprava revščine, aktivno državljanstvo, mir, etika, odgovornost v lokalnem in svetovnem okolju, demokracija in vladanje, zakonitost, varnost, človekove pravice, zdravje, enakopravnost med spoloma, kulturna raznolikost, razvoj podeželja in mest, gospodarstvo, vzorci porabe in proizvodnje, korporacijsko odgovornost, varstvo okolja, gospodarjenje z naravnimi viri ter biološka in krajinska raznovrstnost.
Več podatkov o predmetu razpisa najdete v gradivih:
– Kriteriji kakovosti šol, ki izobražujejo za trajnostni razvoj, priloga revije Okoljska vzgoja v šoli, št. 1, letnik VII, 2006, ZRSŠ,
– Strategija Slovenije na področju vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, priloga revije Okoljska vzgoja v šoli, št. 1, letnik VII, 2006, ZRSŠ.
V okviru programa Skriti zaklad so razpisane štiri tematska področja.
1. povezanost naravnega okolja, gospodarstva in družbe,
2. zdravje in okolje,
3. državljanska vzgoja in demokracija,
4. kultura in ustvarjalnost.
Znotraj vsakega tematskega področja je več možnih tem, ki se lahko v okviru posameznega projektnega predloga povezujejo. Za obravnavanje tako kompleksnih tem je pri pripravi predlogov projektov potreben holističen in medpredmetno naravnan pristop.
Tematsko področje 1 – povezanost naravnega okolja, gospodarstva in družbe
Projektni predlogi naj poudarijo medsebojno povezanost kakovosti naravnega okolja, gospodarstva in družbe ter širši koncept okoljske vzgoje. Povežejo naj obravnavo okoljskih problemov, njihovih vzrokov, načinov reševanja in vizije prihodnjega razvoja.
Poudarijo naj etične razsežnosti VITR kot so vprašanja odgovornosti do prihodnjih generacij, sožitja med generacijami, vprašanja odnosov med ljudmi in naravo ter med bogatimi in revnimi.
Projektni predlogi naj vključujejo izkušnje iz življenja in dela zunaj učilnice ter obravnavajo nasprotja med okoljskimi, ekonomskimi in družbenimi vidiki problemov. Izobraževalci vključeni v VITR, imajo pomembno vlogo pri izvajanju teh procesov in pri spodbujanju konstruktivno kritičnega dialoga med učenci, dijaki in študenti ter krajevno oblastjo in civilno družbo. VITR tako predstavlja veliko priložnost za VIZ, da razvijajo svojo kvaliteto v skladu z indikatorji vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj.
Možne teme znotraj tematskega področja 1:
– gospodarjenje z naravnimi viri,
– klimatske spremembe,
– varovanje biološke in krajinske raznovrstnosti,
– vzorci porabe in proizvodnje – vplivi na okolje,
– medsebojna trajna odvisnost med pripadniki več generacij,
– narava kot prostor za učenje.
Tematsko področje 2 – zdravje in okolje
Skrb za zdravje je mladim pogosto nerazumljiva in se z njo ne ukvarjajo. Zato naj projektni predlogi vzpodbujajo spremembe v mišljenju, vrednotenju in ravnanju mladih ljudi, da aktivno prispevajo k večji varnosti, zdravju in blaginji našega sveta ter tako izboljšujejo kakovost življenja. V središču skrbi za trajnostni razvoj so ljudje, ki imajo pravico do zdravega in produktivnega življenja, usklajenega z naravo in v zdravem okolju.
Učenci sami in vzgojno-izobraževalne ustanove lahko z ustreznimi dejavnostmi pripomorejo k osebnemu in družinskemu, fizičnemu ter duševnemu zdravju. Z večjim poznavanjem zakonitosti za ohranjanje in zagotavljanje zdravja se razvijajo sodobni stili življenja, ki so ljudem in okolju prijazni. Zanimiva je primerjava prizadevanja za zdravje tako posameznika kot družbe v preteklosti in sedanjosti.
Možne teme znotraj tematskega področja 2:
– psihično in fizično zdravje,
– osebno in družinsko zdravje,
– zdrava prehrana,
– skrb za zdravje v delovnem okolju,
– odgovornost posameznika, družbe in medijev skrbi za zdravje,
– gibanje, aktivno preživljanje prostega časa.
Tematsko področje 3 – državljanska vzgoja in demokracija
VIZ ter različne dejavnosti izven VIZ lahko učencem ponudijo veliko priložnosti za aktivno udeležbo v procesih odločanja in vključevanja v sodobno demokratično družbo. Vključevanje učencev v različne dejavnosti znotraj šolske skupnosti, družine, vrstniške skupine ali lokalne skupnosti in drugod razvija pri učencih spretnosti, ki so pomembne za bodoče državljane. Vse manjše zanimanje mladih za aktivno sodelovanje v zadevah, ki se tičejo vseh državljanov, je pereče vprašanje v Evropi in svetu.
Projektni predlogi naj vzpodbujajo medpredmetno povezovanje, ki državljansko in politično vzgojo kombinirajo s poučevanjem zgodovine, filozofije, verstev, jezikov, geografije, družboslovja in naravoslovja. Projektni predlogi naj vključujejo discipline, ki vplivajo na etična, politična, družbena, kulturna in filozofska gledišča učencev ter razvijajo globlje razumevanje posledic, ki so posledica različnih opcij v demokratični družbi. Ciljev, ki zadevajo globlje razumevanje družbenih procesov, pomembnih za trajnostni razvoj in njim pripadajočih vrednot ni mogoče uresničevati brez vse šolskega – holističnega pristopa. Pomembno je tudi razvijanje spretnosti in veščin kot so argumentiranje, konstruktivno reševanje konfliktov, komuniciranje z zunajšolskim okoljem itd.
Možne teme znotraj tematskega področja 3:
– Človekove pravice in uresničevanje aktivnega državljanstva,
– Nenasilno reševanje konfliktov in življenje v večnacionalnih, večkulturnih, večjezikovnih in večverskih družbah,
– Medgeneracijsko sodelovanje,
– Prostovoljstvo,
– Medijska pluralnost in informiranost,
– Oddelčna in šolska klima.
Tematsko področje 4 – kultura in ustvarjalnost
Ena od ključnih prioritet številnih evropskih kulturnih politik je spodbujanje programov in projektov, ki povezujejo kulturno, izobraževalno in znanstveno sfero ter področje medijev. Pri tem spodbujajo učence k spoznavanju kulture, pa tudi k samemu ustvarjanju.
Projektni predlogi naj vključujejo kulturno vzgojo kot preplet ustvarjanja na vseh področjih kulture, od tradicionalnih do sodobnih umetniških zvrsti, vključno s popularno kulturo in mediji, preplet učenja o kulturi, njene refleksije in ustvarjanja. Pomemben je dvig zavesti o pomenu kulturne vzgoje v šolskem in javnem prostoru in promocija kulturne raznolikosti.
Projekti naj poudarijo bistvo kulturne vzgoje, ki ni v dodajanju novih vsebin, temveč v prepletanju vseh kurikularnih področij preko inovativnih didaktičnih pristopov. Prav tako ne gre zgolj za oblikovanje bodočih »kulturnih potrošnikov«, temveč tudi bodočih »kulturnih ustvarjalcev«.
Projektni predlogi se lahko osredotočijo tudi na medkulturno vzgojo. Medkulturna vzgoja je proces prenašanja kulturnih vzorcev, vrednot in vednosti iz ene generacije v drugo, v katerem se jasno zavedamo lastne kulturne identitete in soodvisnosti z drugimi kulturami. To vključuje spoštovanje razlik med ljudmi ne glede na raso, spol, kulturo, vero, etnični izvor, spolno usmerjenost, narodnost, družbeni položaj, sposobnost ali zmožnost.
Možne teme znotraj tematskega področja 4:
– Spodbujanje vrednotenja kulturnih dobrin,
– Spodbujanje ustvarjalnosti učencev na različnih kulturno umetniških področjih,
– Dostopnost do vseh kulturnih dobrin,
– Medkulturnost in kulturna raznolikost ter izmenjava,
– Spoznavanje tradicionalnih in sodobnih umetniških zvrsti doma in v svetu.
IV. Osnovni pogoji, ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji projektov
Na javni razpis se lahko prijavijo pravne osebe v vzgoji in izobraževanju, in sicer: vrtci, osnovne, srednje, višje strokovne in glasbene šole, dijaški domovi ter šole za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami v Republiki Sloveniji, ki so organizirani v javni mreži ali so za izvajanje dejavnosti (so)financirani iz državnega proračuna.
Prijavijo se lahko tudi slovenske vzgojno-izobraževalne organizacije in dijaški domovi v zamejstvu, ki delujejo na douniverzitetni ravni in izvajajo predšolsko, osnovnošolsko, srednješolsko, višješolsko in glasbeno izobraževanje.
Šolski centri, ki imajo v svoji sestavi več šol, ki niso samostojne pravne osebe, morajo prijaviti šole v svoji sestavi kot posamične prijavitelje, pri čemer sami odločajo o številu prijavljenih šol, vendar morajo v vseh razpisnih dokumentih za nazivom posamične šole navesti tudi naziv šolskega centra. Šolski center se kot samostojen subjekt ne more prijaviti na razpis, saj se lahko prijavi le posamična šola, ki deluje v sestavi šolskega centra. (pravne osebe iz prvega in drugega odstavka ter posamične šole znotraj šolskih centrov iz tretjega odstavka tega poglavja se v nadaljevanju besedila navajajo kot: šole)
Vsaka šola (v nadaljevanju: šola prijaviteljica) lahko prijavi na javni razpis samo en projekt.
Vsaka šola, ki sodeluje v mrežnem razvojnem projektu kot partnerska šola, ne more prijaviti mrežnega razvojnega projekta kot šola prijaviteljica, kot tudi ne more sodelovati kot partnerska šola v drugem mrežnem razvojnem projektu.
V primeru kršitev iz 4. in 5. odstavka tega poglavja, bo Zavod RS za šolstvo takšne vloge izločil iz nadaljnje obravnave.
Posamezni/-a koordinator/-ica lahko sodeluje samo pri enem projektu.
Vsebina posameznega prijavljenega projektnega predloga se lahko nanaša samo na eno tematsko področje.
Šola prijaviteljica lahko v prijavi projekta predlaga sodelovanje zunanjih partnerjev, ki spremljajo izvajanje in po potrebi usmerjajo razvoj; ti so lahko tudi konzulenti in recenzenti. Za vzdrževanje stikov z zunanjimi partnerji je odgovoren/-na glavni/-a koordinator/-ica na šoli prijaviteljici, ki jih je dolžan/-a sprotno obveščati o poteku in sadovih projekta.
Zunanji partnerji so lahko fizične ali pravne osebe, in sicer:
– druge institucije, ki uresničujejo vzgojno-izobraževalno delo ali se z njim strokovno ukvarjajo,
– domači/-e ali tuji/-e strokovnjaki/-nje z določenega strokovnega področja,
– gospodarske organizacije,
– lokalna skupnost,
– nevladne organizacije, ki izvajajo vzgojno-izobraževalno dejavnost.
Zunanji partner ne sme biti Zavod RS za šolstvo in osebe, ki so v delovnem razmerju pri Zavodu RS za šolstvo.
Šola prijaviteljica zagotovi predpisano sestavo projektnih skupin in jih v prijavnem obrazcu tudi poimensko navede. Člani projektne skupine s podpisom v prijavnem obrazcu potrdijo sodelovanje, odgovorne osebe šol pa morajo poleg podpisa dodati tudi žig šole.
Metodologija ocenjevanja prijav na javni razpis za izbiro mrežnih razvojnih projektov Skriti zaklad je sestavni del razpisne dokumentacije.
V eno mrežo morata biti vključeni najmanj dve (2) in največ pet (5) šol.
Mrežo sestavljajo:
– šola prijaviteljica in
– partnerska/-e šola/-e.
Šola, ki je prijavila projekt (šola prijaviteljica), izvaja koordinacijo mrežnega projekta, druge šole v mrežnem projektu imajo vlogo partneric (partnerske šole). V mrežo so lahko vključene vzgojno-izobraževalne organizacije različnih ravni: npr. vrtci in osnovne šole, osnovne šole in srednje šole ipd.
Vsak mrežni razvojni projekt mora imeti svojo mrežno projektno skupino, ki jo sestavlja:
– glavni/-a koordinator/-ica (iz šole prijaviteljice),
– odgovorne osebe šole prijaviteljice (ravnatelj/-ica iz šole prijaviteljice) in
– partnerski/-e koordinatorji/-ice (s partnerskih šol).
Glavni/-a koordinator/-ica je zadolžen/-a za delovanje mreže in pripravo poročil. Glavni/-a koordinator/-ica je izvajalec/-ka projekta, vanjo vključeni koordinatorji s partnerskih šol pa njegovi/njeni aktivni partnerji.
Šola prijaviteljica v prijavni obrazec poimensko navede sestavo mrežne projektne skupine in projektnih skupin na šoli prijaviteljici in na partnerski/-h šoli/-ah. Člani mrežne projektne skupine in člani projektnih skupin potrdijo svoje sodelovanje s podpisom na prijavnem obrazcu.
Šola prijaviteljica in partnerske šole ustanovijo projektne skupine, ki jo sestavljajo:
– koordinator/-ica projekta (član/-ica mrežne projektne skupine),
– odgovorna oseba šole: ravnatelj/-ica šole
– drugi strokovni delavci/-ke šole
– predstavniki/-ice učencev/učenk, dijakov/dijakinj oziroma staršev (neobvezno).
V. Merila za izbor prejemnikov financiranja
Merila in postopek za izbor projektov so sestavni del razpisne dokumentacije (Priloga A)
VI. Višina sredstev, ki je na voljo za predmet javnega razpisa
V okviru finančnih sredstev je za šolsko leto 2007/2008 na voljo:
– 62.500 EUR za mrežne razvojne projekte (MRP).
Način izplačila sredstev, nadzor namenskosti uporabe in druga določila so opredeljeni v pogodbi, ki je sestavni del razpisne dokumentacije (obrazec št. 2).
Mrežni razvojni projekti bodo financirani do prijavljene vrednosti projektov, vendar največ do višine 5.000 EUR.
Glede na doseženo število točk bo financiranih prvih 12 projektov, ki bodo zbrali največ točk. Če razpoložljiva sredstva ostanejo, se bodo v izbor za (so)financiranje uvrstile šole po vrstnem redu doseženih točk do razdelitve vseh razpoložljivih sredstev.
Kolikor bi prišlo do primera, ko bi dva ali več projektov doseglo enako število točk, financirati pa se zaradi omejitev pri dodelitvi sredstev iz prvega odstavka tega poglavja ne bi smelo vseh, bo Strokovna komisija v drugi sestavi v drugem krogu ponovno ocenila vloge z enakim številom točk in sredstva namenila projektu(om), ki bodo po drugem krogu dosegel(i) višje število točk.
VI. Določitev obdobja, v katerem morajo biti dodeljena sredstva porabljena
Dodeljena sredstva morajo biti porabljena v obdobju od sklenitve pogodbe do 31. 8. 2008.
VII. Vloga za javni razpis
Vloga za javni razpis mora vsebovati:
– en izvod pravilno in v celoti izpolnjenega prijavnega obrazca za mrežni razvojni projekt (obrazec št. 1),
– en izvod predloga pogodbe z vnesenimi podatki (podatki o šoli – naziv, naslov, ime direktorja, davčna številka, matična številka in tekoči račun; podatki o projektu – 2. člen; skrbnik pogodbe – 10. člen), ki jih mora šola prijaviteljica potrditi s podpisom odgovorne osebe in žigom šole (obrazec št. 2).
VIII. Rok, do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev, način predložitve vlog in njihova opremljenost
Rok za predložitev vlog in način predložitve
Vloge morajo prispeti v zapečateni ovojnici v vložišče Zavoda RS za šolstvo, na naslov: Zavod RS za šolstvo, Poljanska 28, 1000 Ljubljana. Vloga mora prispeti na naslov ne glede na način dostave najkasneje do ponedeljka 4. 6. 2007 do 12. ure.
Opremljenost vloge – na ovojnici vloge mora biti na sprednji strani jasno označeno:
1. Ne odpiraj – vloga za javni razpis Skriti zaklad,
2. Naziv in naslov naročnika – Zavod RS za šolstvo, Poljanska 28, 1000 Ljubljana,
3. Naziv in naslov vlagatelja.
Nepravilno izpolnjene in označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in vloge, ki niso prejete v roku, bo Komisija za izvedbo javnega razpisa zavrnila v postopku odpiranja vlog in jih vrnila vlagatelju.
X. Odpiranje vlog
Postopek javnega razpisa in odpiranje vlog, prispelih na razpis, vodi Komisija za izvedbo javnega razpisa. Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile prejete. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev bo dne 4. 6. 2007 ob 13. uri. Odpiranje ni javno, saj se pričakuje veliko število vlog.
XI. Rok, v katerem bodo vlagatelji vlog obveščeni o izidu javnega razpisa: vlagatelji bodo obveščeni o izidu javnega razpisa v roku 45 dni od dneva odpiranja vlog.
XII. Razpisna dokumentacija:
Razpisna dokumentacija obsega:
– besedilo javnega razpisa,
– priloga A: postopek in merila za izbor projektov,
– obrazec št. 1: prijavni obrazec za projekt,
– obrazec št. 2: vzorec pogodbe za projekt.
XIII. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpis in razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani dobijo v vložišču Zavoda RS za šolstvo (pritličje), Poljanska 28, Ljubljana pri Katarini Porenta vsak delovnik od 9. do 11. ure. Razpis in razpisna dokumentacija bosta od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu RS na voljo tudi na spletni strani ZRSŠ http://www.zrss.si/skritizaklad
Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom dobijo zainteresirani na Zavodu RS za šolstvo pri Majdi Naji, tel. 02/320-80-64 (majda.naji@zrss.si) in Mateji Hudolin, tel. 01/300-51-06 (mateja.hudolin@zrss.si). Dodatne informacije lahko zainteresirani pošljejo po elektronski pošti od 21. 5. 2007 do 25. 5. 2007.