Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo in 21/06 – odločba US RS), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B, 127/06 – ZJZP in 14/07 – SSPDPO) in 15. člena Statuta Občine Škocjan (Uradni list RS, št. 101/06) je Občinski svet Občine Škocjan na 11. seji dne 27. 12. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Škocjan za leto 2008
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Škocjan za leto 2008 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v evrih
------------------------------------------------------------
Konto Naziv konta Proračun 2008
------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 4.170.881
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 2.152.112
70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 2.028.612
700 Davki na dohodek in dobiček 1.814.170
703 Davki na premoženje 112.042
704 Domači davki na blago in 102.400
storitve
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 123.500
(710+711+712+713+714)
710 Udeležba na dobičku in dohodki 52.500
od premoženja
711 Takse in pristojbine 2.500
712 Globe in druge denarne kazni 10.000
713 Prihodki od prodaje blaga in 12.000
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 46.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 1.166.700
720 Prihodki od prodaje osnovnih 0
sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč 1.166.700
in neopredmetenih dolgoročnih
sredstev
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz domačih 0
virov
731 Prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 852.069
740 Transferni prihodki iz drugih 221.969
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz drž. 630.100
proračuna iz sredstev proračuna EU
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 4.157.860
40 TEKOČI ODHODKI 809.235
(400+401+402+404+409)
400 Plače in drugi izdatki 241.820
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 37.925
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 478.138
403 Plačila domačih obresti 27.000
409 Rezerve 24.352
41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) 854.706
410 Subvencije 57.000
411 Transferi posameznikom in 520.300
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 106.400
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 171.006
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 2.105.478
420 Nakup in gradnja osnovnih 2.105.478
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 388.441
431 Investicijski transferi 388.441
pravnim in fizičnim osebam, ki
niso PU
432 Investicijski transferi 0
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) 13.021
------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 1.700
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.700
750 Prejeta vračila danih posojil 1.700
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova 0
privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih deležev 0
in finančnih naložb
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 1.700
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
500 Domače zadolževanje 0
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 12.645
55 ODPLAČILA DOLGA 12.645
550 Odplačila domačega dolga 12.645
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA 2.076
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –12.645
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.- –13.021
IX.)
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov (PU), ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe (PPP), glavne programe (GPR) in podprograme (PPR), predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke (PP), te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
2. Prihodki od taks za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda,
3. Prihodki od taks za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov in
4. Prihodki komunalnih prispevkov.
Namenska sredstva na postavki 06004 – sredstva za odpravo nesorazmerij med osnovnimi plačami, ki niso bila porabljena v letu 2008, se prenesejo v leto 2009. Za obseg prenesenih sredstev se poveča proračun.
5. člen
(predlagatelji finančnih načrtov)
Predlagatelji finančnih načrtov neposrednega uporabnika (v nadaljevanju: predlagatelji FN) so:
– občinski svet,
– nadzorni odbor,
– župan,
– občinska uprava.
6. člen
(dodatno pridobljena namenska sredstva)
Če se med letom v proračunu zagotovijo namenska sredstva, ki v prvotnem proračunu niso bila predvidena, se sredstva razporedijo na postavko, za katero so bila smiselno pridobljena ali pa se na predlog predlagatelja finančnega načrta odpre nova postavka.
Obveznosti v breme sredstev iz prvega odstavka tega člena, se lahko prevzemajo le, če so sredstva že nakazana v proračun, ali pa je izdan sklep ali odločba pristojnega organa in podpisana pogodba o dodelitvi sredstev.
7. člen
(prerazporejanje pravic porabe, o katerih odloča občinski svet)
Na predlog župana občinski svet lahko neomejeno odloča o prerazporeditvah pravic porabe v okviru posebnega dela proračuna.
8. člen
(prerazporejanje pravic porabe, o katerih odloča župan)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Na predlog predlagatelja lahko župan neomejeno odloča o prerazporeditvah pravic porabe med področji proračunske porabe, kolikor se prerazporeditve nanašajo na isti projekt.
Na predlog predlagatelja župan lahko odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru finančnega načrta posameznega predlagatelja v posebnem delu proračuna.
Ob prerazporeditvah iz tretjega odstavka tega člena skupno povečanje ali zmanjšanje posamezne postavke ne sme presegati 20% obsega posamezne proračunske postavke oziroma maksimalno 10.000 €.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča odboru za finance, nadzornemu odboru in občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
9. člen
(prerazporejanje pravic porabe, o katerih odloča predlagatelj FN)
Predlagatelj FN lahko prerazporeja pravice porabe med konti v okviru proračunske postavke.
10. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost posameznih projektov ali programov iz sprejetega načrta razvojnih programov do 20% vrednosti projekta ali programa oziroma maksimalno 10.000 €. O spremembi vrednosti projektov župan dvakrat letno obvešča občinski svet.
O spremembah vrednosti projektov, ki presegajo vrednost iz prejšnjega odstavka, odloča občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prenese iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
11. člen
(prevzemanje obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov. V razpisnih pogojih se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe na način iz naslednjega odstavka.
Neposredni proračunski uporabnik lahko v letu 2008 prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če je izvedel javno naročilo v skladu s prvim odstavkom tega člena in pod naslednjimi pogoji:
– za leto 2009 do višine 60% obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov proračuna za leto 2008;
– za leto 2010 do višine 40% obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov proračuna za leto 2008.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2009 za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe zagotovljenih na postavkah tekočih odhodkov in tekočih transferov proračuna za leto 2008.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
12. člen
(proračunski sklad in proračunska rezerva)
Proračunski sklad je:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2008 oblikuje v 0,5% od realiziranih prihodkov proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 2000 evrov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
13. člen
(pooblastilo županu za odpis dolga)
Župan lahko dolžniku do višine 500 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, vendar skupno ne več kot 0,1% primerne porabe določene Občini Škocjan za proračunsko leto.
Dolžniku, kateremu je bil že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati.
O odpisu dolga župan obvesti občinski svet.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
14. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Občina se v letu 2008 ne namerava dolgoročno zadolževati.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, lahko župan odloči o najetju likvidnostnega posojila, vendar največ do 5% sprejetega proračuna.
15. člen
(proračunska rezervacija)
Za namene splošne proračunske rezervacije se v proračunu predvidijo sredstva v višini 2.100 evrov.
O porabi splošne proračunske rezervacije v skladu z zakonom odloča župan.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
(začasno financiranje v letu 2009)
V obdobju začasnega financiranja Občine Škocjan v letu 2009, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
17. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0016/2007
Škocjan, dne 27. decembra 2007
Župan
Občine Škocjan
Anton Zupet l.r.